En liten detalj. Hur många åkskådare tar man in på Parc des Princes under friidrottstävlingarna under OS-turneringen egentligen? Nu har man nämnt såväl 70000 som 80000 i sändningen ikväll. Är man inte bättre påläst som journalist kanske man ska låta bli att kommentera?
En snabb googling visar på 80.000. Svårare än så är det inte. Eller 81.000 för fotboll. 77.000 för friidrott.
Rip Kirby: På HBO kan man välja brittiska kommentatorer. Har mest valt det i detta OS, mer sakligt och objektivt - men även de objektiva kommentatorerna var förstås förtrollade av Duplantis igårkväll. Det går egentligen inte att finna ord för att beskriva honom, han är så ofattbart bra.
Tarasov: Frankrike slarvade bort sin seger på ett sätt jag aldrig sett förut Leder och har bollen med 6 sekunder kvar i mittcirkeln . Lyckas ändå släppa in en kvittering !
Tarasov: Ja jag kommer ihåg det där nu Men dagens är sjuk och ofattbar Tyskland reducerar med 6 sekunder kvar Och lyckas ändå kvittera Tror Frankrike haft större chans utan time out som de tog och bara spelat av sekunderna och kastat iväg bollen
Tarasov: Det tror jag du gör rätt i Nu har den obligatoriska vändningen avklarats Man kan typ alltid beta på det lag som ligger under stort att de ska komma ikapp
kulltorp: Carlsbogård tycker jag gör en bra turnering. Gottfridsson känns som en ”kämpe” på gott ont men tycker vi generellt är bättre med Claar på mittnio
puffe: Det var jag som skrev att simning är det största på sommar-OS innan friidrotten börjar och det håller jag fast vid. Även om Sverige nu fått ett lyft i pingisen som vi inte upplevt på 25-30 år.
Tarasov: För er som kan, se kubanen Erislandy Alvarez Borges ta guld! Är inget större fan av boxning men fastnade i någon av alla sappningar från reklamen på femman.
Extremt sevärd guldmatch, inget riskminimerande där inte.