mattias - 74: En liten semifinal i curling på eftermiddagen också. Har hittat det optimala sättet att avnjuta curling. Snabbspolar varje omgång tills det återstår 3 stenar för varje lag. Förstår att jag missar en del, men det är ju de sista stenarana som är gottigast
puffe: Ja, håller med om Nils VDP:s avslutande varv. Kommentatorerna förklarade att nu brukar alla ta mer och mer långsamma rundor och hoppas bara att Nisse orkar hålla, att det inte blir alltför långsamt.
Och han ökar! Och kapar en sekund för varje varv! Såg nästan ut som en 500 metersskrinnare. I M P O N E R A N D E !
Tarasov: Håller med du. Idrottsmän som i enskilda idrotter målmedvetet tar sig till högsta topp imponerar, som tidigare Mondo Duplantis, som nu Nils van det Post.
En annan tanke vore att belöna bragd av mer bragdkaraktär, det vill säga när någon mot alla odds ger precis allt och vinner mot överlägset motstånd. Kunde vara handbollslaget där förstås.
Sven.Savage: Bragd-Birger var råmallen för ett bragd-guld. När inte han fick det dog Bragd-guldet för mej. Kantigare spelare får man leta efter och han gjorde några bragdartade matcher ändå. Fast det var ju inte i år då...
Sven.Savage: Va tror ni om matchen mot kosackerna idag?????? Får vi stryk elr har vi en chans?? Jag håller alla tummar o tår att vi åtminstone ska spela jämt!!!!👍👍👍😇😇😎
Tarasov: Beror väl på vad man inmundigar för dryck vanlig öl=förlust absint=vinst för då vet man nog inte vart o vad man tittar på!!!! Känns nog säkrast med absint!!😈😈😈😈
JonteD: Borde ju ligga bra till för ryssarna, men det är klart att eftersom Vennerson förklarat att de är vår värsta mardröm finns ju en chans för att få se i rubrik vad Suomi Finland är för mardröm för oss. Värre än värst?
Tarasov: Och nu pågår curlingdamernas kamp mot UK för att nå final och därmed Sveriges nästa medalj. Och det ser bra ut efter en kanoninsats i första omgången som Sverige vinner med 4-0.
mattias - 74: ska vi tippa 1-1 månne Och det där med steppa upp… det sa folk om Kanada också Tror nog vi sett vad Ryssland har, och det är inget skrämmer
Fast kollar man på trupperna så har enligt mig och många andra Ryssland och Finland bästa trupperna så jag tycker nog de skrämmer lite med det där laget, man vet ju vad de kan i sina bästa stunder.
Men jag hoppas Sverige skräller, för jag ser det som en skräll just med tanke på att Ryssarna var favoriter tillsammans med finnarna innan turneringen startade
eltifoso: Och nu har vi tunga kommentatorgardet samlat. Foppa har tydligen testat neg nu igen och deltar med Henke och Kim.
Vi lär slippa statistikrabblande, info om var någon spelares brorsa spelade för tre säsonger sedan, och annat väsentligt. I stället kan vi vänta oss kommentarer om hockey, som ersättning.
Mike.F