Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

3 utländska spelare

« · 162576 Till forumet

Sv: 3 utländska spelare
Varför menar alla att det inte skulle gå ihop att mindre matcher spelas samt att fler lag upp!? Det betyder ju bara att det blir fler möten, inte fler matcher för andra lag. hm.
Kommentera

FredrikM: Dessutom så är det omöjligt p g a EU:s arbetesrätts regler. De enda som skulle drabbas av en sådan regel är spelare som kommer utanför Europa, d v s mestadels transatlanter.
Kommentera

FredrikM: Nja, jag vill att den ska vara det. Den har rankats som det tidigare, men det är väl lite si och så med det idag. Vi har ju IHL, farmarligorna i USA som håller rätt hög klass också, som många fortfarande rankar som bättre än Elitserien. Tyska ligan är inte piss, inte heller Finska, Tjeckiska eller ryska. Men högt ligger vi i alla fall skulle jag påstå.
Kommentera

Hen-rink: Det må hända... men kanske skulle man kunna testa det ett år!.. Iallafall så håller jag absolut med om att matcherna borde bli ett antal mindre.. Dessutom tycker jag man borde utöka elitserien till 14 lag..(hur det kan gå ihop..haha) Många av de duktiga juniorerna idag kommer iochförsig från allsvenskan.. kanske räcker det för att utveckla dom till världsstjärnor så småning om!

Så elitserien är det verkligen världens nästbästa hockeyliga??§
Kommentera

FredrikM: Dessutom kommer priset på de svenska spelarna skjuta ännumera i höjden och de mindre ekonomiska lagen har inga alternativ, utan får hålla tillgodo med sämre spelare. Inte alls någon önske situation, även om vi skulle få se mer juniorer få chansen - men ju fler det blir ju lägre blir standarden, och ju mindre chans får de att utvecklas.

nej tack - jag vill ha världens näst bästa liga i sverige. Det är det bästa för juniorerna också. Jag tror det handlar mer om att kanske minska antalet es-matcher och involvera stjärnorna i laget i juniorlaget på något sätt. Få ett större utbyte inom klubben och matcha juniorerna på ett annat sätt. Det tror jag är det bästa för svensk hockey och en intressant utveckling inom hockeyn överhuvudtaget. Borde finnas mycket att göra inom det området.
Kommentera

FredrikM: Vansinnigt. Vill vi vara en av världens bästa ligor, eller vill vi gå samma väg som allsvenskan i fotboll?

Att stänga ute utländska spelare bidrar inte med något bra på sikt. Vi vill få upp kvaliten i elitserien, så att våra talanger kan matchas med och mot BRA spelare utan att flytta utomlands. Att stänga för utländska spelare kan vara en bra grej för att få fram juniorer på kort sikt - men ödeläggande på längre sikt.
Kommentera

3 utländska spelare
Det har varit stora debatter om att vi inte får fram så många bra juniorer mm i elisterien.... tycker (som också har diskuterats) att man borde komma överens om att man bara får ha 3 spelare var i lagen..
Kommentera

« · 162576