Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Forum

« · 539459 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vill du spela ishockey?
Dragan 2k: Det jag kopierade från deras sida och la in här finns under FLER SPELARE SÖKES.

Lycka till!
Kommentera

Frisco: Där ser man. Intresant dock med en gayklubb inom ishockeyn. För så står det på min skärm när jag går in på deras sida.:-)
Kommentera

Dragan 2k: Observera att du inte alls behöver vara gay eller bi för att vara med i Stockholm Snipers.

Fråga mig, fråga mig, fråga mig.
Kommentera

Ishockeytränare: Rätta mig om jag har fel men är inte kravet att man ska vara homosexuell för att vara med i Stockholm Snipers? Vore det inte i så fall läge att ange det i kravspecen du anger i ditt inlägg längre ner?
Kommentera

mok: Ja, det kanske är så. Men i alla fall så söker vi spelare! Ingen intresserad? :)
Kommentera

Ishockeytränare: Amatörer som inte sätter upp så det funkar utan www :)
Kommentera

Ishockeytränare:
OK, nu är jag irriterad. Men det ska vara w w w i början av adressen, men det hoppas jag ni förstod.

Jag skrev det men det vill tydligen inte stå med.
Kommentera

Ishockeytränare:
OBS: Jag skrev fel webadress. RÄTT webadress är naturligtvis www.stockholmsnipers.se

Ha en trevlig dag!
Kommentera

Vill du spela ishockey?
Hejsan.

Jag söker spelare som vill börja spela ishockey, både nybörjare och rutinerade.

Det är till ett ishockeylag i Stockholm som ska anmäla sig till seriespel till kommande höst. Det kommer bli spel i division fyra.

Du bör vara 16 år gammal, minst. Men föreningen har som dröm och syfte att i framtiden bygga en ungdomsverksamhet också.

Mer information går att hitta på följande webadress:
www.stockholmsnipers.se

Ni kan även maila frågor direkt till mig, [email protected]

Hoppas ni är intresserade. Ju fortare ni tar kontakt med oss desto lättare blir det att komma in i laget.

Ha en trevlig dag!
Kommentera

Div 2...
När bestämms det vilken serie dom olika div 2 lagen spelar i ???
Kommentera

Sv: Vad skall man göra nu?
mattias - 74:

Därmed inte sagt att jag ALDRIG vill ha en. Nästa gång får jag väl se till att någon annan styr bilen så du kan få bjussa på den då:)
Kommentera

Danne_l:

Du ville ju inte ha nån sist =)
Kommentera

mattias - 74:

Ja tack. Då kan du passa på att bjussa på den där ölen du vart skyldig mig ett jäkla tag;)
Kommentera

Danne_l:

Kan man också göra, jag kanske skall dra til Göteborg och köpa korv och åka hem igen. Skall du ha en =)
Kommentera

mattias - 74:

Man kan också köpa en ny bil att köra runt, runt, runt och runt med:)
Kommentera

65selander:

Skaffa hund och gå långa skogspromenader i det fina vädret =)
Kommentera

65selander: Gå på fest i Götet den 30/4 ;)....
Kommentera

Swordster: ...och dricka öl, ja!!!
Kommentera

65selander: Nollställ hela 70-talet i din skalle. Se sedan om hockeyallsvenskan från den tiden på video. Då kan du glädjas åt Brynäs kanske.....

Kommentera

65selander: Supa, slåss, motocross?
Kommentera

Mats Edström: Du borde väl gå rakt över gatan från jobbet i stället!
Kommentera

65selander: Dricka ännu mera öl, vad annars???
Kommentera

65selander: Giro´d´Italia i maj
Kommentera

65selander:

Fotboll??

Kommentera

Vad skall man göra nu?
När ES och KS är färdigspelat....
Kommentera

Sv: Kolla här
Ojoj vilken tabbe.
Kommentera

Et tu Brute: Historien förtäljer inte om det blev en spelvändning och kvittering. :)
Kommentera

Sv: Hockeyfesten
Friman SR: Hur många e det nu anmälda till denna festen nu då?
Kommentera

Sv: Hockeyuppvärmning
Stigsson: Om det inte hade varit bra så tror jag nog att klubbarna inte hade fortsatt med det!
Kommentera

65selander: Bara för att man har gjort det i "alla år" så behöver väl inte det betyda att det är bra?
Kommentera

Stigsson: Spela boll har dom gjort i alla år före matcherna och jag törs nästan gå ut med  att man inte kommer upp i 1% i skador. I Regel så joggar dom först. Hälsenan hade nog rykt under matchen ändå men det är en sak vi aldrig får veta
Kommentera

Hockeyuppvärmning
Har länge funderat över den mycket vanliga formen av uppvärmning som förekommer hos ishockeylag och igår blev det jag varit rädd för sant när domare Rådbjer lajade med en fotboll före matchen och slet av hälsenan.
Varför envisas såväl domare som lagen med att värma med den fullkomligt vansinniga övningen att stå i en ring och kicka boll till varandra? Får man ingen fysiologisk undervisning när man sysslar med hockey? Dom flesta av oss som sysslar med andra sporter vet att man absolut inte ska göra korta, snabba, ryckiga rörelser under uppvärmning då kroppen fortfarande är kall men genom detta sätt får man hela paketet. Snacka om effektivt sätt att dra på sig sträckningar eller som i detta fallet en brusten hälsena.
Kommentera

ernie eagle: Du är så välkommen så Din Gamla Örn.... Du har just blottat mitt namn, gud's namn och andra medlemmar i TIK031:s namn... ehuru du har lyckats med det... men vad fasen........

Hockeyfest.... Kom hit, fira Valborg med oss, rulla lite klot, dansa besatt balett eller r&r vart hän Du vill, kika slött på Cortegén, teka och dansa en ny dans med oss hockeyälskare.....

Se annonsen och anmäl Er nu till Hockeyfesten... haru tänkt demonstrera på 1:a Maj, ja du hinner det oxå...... slött för den vackra konduktrisen eller kanske konduktören på tåget hem eller brutalallvarligt på Järntorget.... Du hinner det med....

Seså.........anmäl Er nu till Hockeyfesten.........

Väl mött i Götet 30/4.......

FORZA TIK........alltid, alltid.......

Kommentera

Sv: Skruvade hockeyhistorier

Karoliina:

Hehe, jag har inte så många fler tillgängliga dock. Letade efter artikel om en snubbe i Ungern som lyckades råna en bank i periodpausen. Materialarn var visst inblandad också. Hittade iaf en till. Det fortsätter som senast där temat är arresten:

Kommentera

Et tu Brute: *läser och ler*...fortsätt. Jag har inga egna.
Kommentera

Någon som minns Kevin Beaton? Spelade ES-hockey med HV säsongen 85/86. Den här historien handlar inte om honom, men väl hans äldre bror Frank, som härjade i WHA under 70-talet. Har även gjort några matcher i NHL med Rangers senare. Episoden är stulen ur Birmingham Bulls WHA-dagbok (länktips).

"02/1978 On the 19th, during their game against the Cincinnati Stingers, the Cincinnati police arrested Bulls defenseman Frank Beaton between the 1st and 2nd period. Beaton was charged with assault in March of 1976 in an incident at a gas station. Gabriel Fieno, the station attendant, contends that Beaton broke his cheek bone in a fight when he accidentally spilled gasoline on Beaton's Corvette. Beaton says Fieno did it on purpose then refused to clean it up. The Stingers Head Coach, Jacques Demers, posted the $2,000 bond himself stating, "We stick together when it comes to things like this." The 6 Cincinnati policemen that forced their way into the Bulls locker room had their billy clubs out and ready. Beaton hid in an equipment storage room while the officers demanded identification from the other players. Beaton ultimately surrendered and was led away in handcuffs."

Kommentera

En annan märklig händelse från den 21:a januari 1973:

Kommentera

Skruvade hockeyhistorier

Vad som helst kan tydligen hända. Här ett klipp från Årets Ishockey 90/91:

Kommentera

Helg Ernest:

Här kommer man osökt in på dem gamla klyschan "övning ger färdighet".

Kommentera

Et tu Brute: För att inte tala om hur länge till han måste öva på kroppsfinten
tills pucken sitter ? ( c :
Kommentera

Helg Ernest:

Nja, det där är ju bara 100% teknik. Kan man nog lära vilken cirkusapa som helst. Däremot kroppsfinten i mitt ursprungliga inlägg...hur lång tid tar det innan sådant sitter?

Kommentera

darktroll: Alla Mc Donalds skulle ju ta bort bollhaven, för dom var rena bakteriehärden.
Det var både mat och urin osv. på bollarna vid provtagning.
Kommentera

Helg Ernest: Så skall det va
Kommentera

Et tu Brute: Då var den häer destå läckrare !
Släng dig i väggen Beliawski!
Kommentera

Kolla här
Vilken jävla trollgubbe. Det allra bästa är den lilla kroppsfinten innan det är dags att lägga in den...(länktips)
Kommentera

slashpuppie: Om någon glömmer id så finns bollhavet på Mcdonalds en trappa upp !
Kommentera

slashpuppie:

Hur många anmälda är det nu då?
Kommentera

Fotbollsförslag
Artikeln på länken skulle, om det handlade om ishockey, bara kunna komma ifrån Karlstad.
Dom som är så mycket intressantare än andra och inte vill möta skitlag i sin kaffekvarn.
Kommentera

Nu har jag fixat så att alla från 18 år kan komma på festen. Men det gäller att man har leg med sig, annars kommer man inte in....
Kommentera

« · 539459 · »