Personligen tycker jag den låten suger riktigt rejält ;) Den absolut bästa spelades under mitten på 90-talet under pauserna i Scandinavium, tro det eller ej, men jag är bannemig säker på att Lasse Kroner var den som framförde låten, hur märkligt det än kan tänkas vara :)
Det finns många låtar som kan förknippas med olika arenor och tillfällen. En av mina personliga favoriter är hur som helst när motståndarlaget gjorde entre i Globen för ett par år sedan och den klatschiga ´who let the dogs out´ ljöd i systemet.
Gone: Ok, jag kan förstå att det var kul :). Men egentligen, jag tycker inte det är särskilt kul när man ska bua ut motståndarna, var tyst istället. Ni vet väl att motsatsen till kärlek är inte hat, utan likgiltighet... ;)
En annan bakvänd favorit eller vad man nu ska kalla det, credit ska de i alla fall ha de små liven, var på den tiden det förekom derbyn i Stockholm. När det svarta laget äntrade isen under sina hemmamatcher basunerades den coola ´Men in black´ ut, när det så var dags för våra egna krigare att kliva in så byttes snabbt musiken ut till ´bananer i pyjamas´...
Appropå någonting helt annat så är det väll i detta nu bekräftat att TV4 är Sveriges pajaskanal el numero uno, istället för Fotbollsgalan så vart det När & Fjärran, jag säger då det..
Ebbe: När borta laget får utvisning hade man kunnat ha ett hånskratt från högtalarna å när nån i hemma laget får utvisning kan man höra skrik å sånt, =). hehe
Looben: Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att Emils "snickeboa" blev förbjuden för några år sedan när motståndarna fick en utvisning. Dock har jag i år hört den i Gavlerinken flertalet gånger.
Ebbe: Kan inte komma ihåg vart jag läste eller hörde de. Men det var för några år sedan. Vet inte om det var något led i att man skulle över lag bli snällare i ishallarna runt om i sverige.
Linda87: Har för mig den VAR förbjuden...men har i år hört den flera gånger. Men som jag tidigare skrivit, så är jag inte helt säker. Undrar därför om någon vet något mer.
Minns en vandringssägen från början av 90-talet om att allas vår favoritonobelpristagare, Astrid, själv skulle ha misstyckt till att låten spelades i samband med hockeyvåld, men om det någonsin låg någon sanning i det vet jag inte.
Kan ju hända att det var förlaget med upphovsrätten som inte gillade det, eller något i den stilen.
kanske avbryter er diskussion nu, men skiver bara efter vad rubriken säger... min lista:
Fintelligens - Kaikki Peliin (officiell VM låt 2003) Metallica - Whiskey in the Jar (grym i omklädningsrummet!) Iron Maiden - The Wicker Man Van Halen - Jump Uriah Heep - Easy livin´ Black Sabbath - Paranoid Toto - Hold The Line Eye Of The Tiger The Final Countdown
Och så de mesta me Offspring, Iron Maiden och Metallica..