Perro: ...och Foppa är snart klar för Modo (det dröjer kanske 4 år).
Dahlén kommer inte hem till Elitserien (ännu mindre Norra Allsvenskan) förrän om minst 1-2 år. Han tackade nej till ett bud på 15 miljoner kronor av Washington. Det finns minst en handfull klubbar som skulle erbjuda honom den lönen för hans underskrift. Främsta anledningen till att han inte ville vara kvar i Washington var terrorhoten. Skulle t.ex. Anaheim erbjuda honom samma lön så tror jag knappast att han förkastar det erbjudandet för spel i Sverige (och max 2 miljoner i lön). Klimatet är dessutom något bättre på västkusten i USA än på östkusten i norra Sverige :)
Alla som tror att Dahlén väljer spel i Sverige kommande säsong måste ta på sig "realitets-glasögonen". Förra året gjorde han en av sina bästa säsonger på mycket länge, 52p (23 +29) på 69 matcher. Han lär kunna välja och vraka bland anbuden...
Nike89: Om nu Dahlén, mot förmodan, väljer att spela i Sverige nästa säsong så är mitt tips att han gör det i en klubb där han har chans att vinna ett SM-tecken. Alltså inte i Leksand, Timrå eller Björklöven. Vill han avrunda sin karriär här hemma så vill han nog inte göra det ett lag som harvar runt för att hänga kvar i serien. Obs! Detta är enbart spekulationer från min sida. Ingen större substans bakom. De geografiska avstånden i Sverige skrämmer förmodligen inte Dahlén så mycket som alla tror.Iofs tror jag nog att han väljer att spela ett eller två år ytterligarel i NHL tyvärr.
TobbeA: Uffe har ju själv sagt att han kommer att stanna i NHL om han får ett bud därifrån.. Men om han åker hem är jag inte lika säker som dig på att han kommer spela för ett topplag, Dahlén kommer nog att välja någon av norrlandslagen, störst möjlighet är det då att det blir Timrå om du frågar mig...
KentaK: ...det är nog hucket som stucket mellan Modo och Timrå om du frågar mig. Bägge klubbarna har varit i kontakt med Dahlén. OM det skulle visa sig att han tackar nej till NHL-anbuden och istället väljer spel i Elitserien så ligger nog dessa två lag ganska bra tillhands, med tanke på närheten till Östersund.
Men som sagt...tror knappast den frågan lär bli aktuell de närmaste åren eftersom han med största sannolikhet kommer spela en eller två säsonger till i NHL.