Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Dräkten avgör elitserien!

« · 99190 Till forumet

Dräkten avgör elitserien!
Jag ska lista följande : Snyggaste dräkten från nummer 1till 12...

1.Luleå
2.Malmö IF
3.Södertälje
4.Brynäs
5.Timrå
6.Frölunda
7.Linköping
8.Djurgården
9.Hv 71
10.Leksand
11.Modo
12.Färjestad

Så om det sitter i dräkten så kommer Malmö att få en rolig säsong..Och Färjestad får en ordentlig genomklappning( hoppas hoppas)..Tyvärr så har Luleå snyggare än Mif , men det får man ta...Snyggast av alla lag har Tyvärr AIK ..Det enda bra med det laget för övrigt....Denna lista är efter hemmadräkterna...Puss..The Whale
Kommentera

Sv: Dräkten avgör elitserien!
The Whale: Är kommer min lista för: Snggaste dräkten från 1 till 12

1 Timrå IK
2 Linköping HC
3 Södertälje SK
4 V:Frölunda
5 Färjestad BK
6 Modo Hockey
7 Luleå Hockey
8 Djurgården IF
9 HV 71
10 Brynäs IF
11 Malmö IF
12 Leksand IF

Snggaste dräkter i Allsvenska är Rögle dräkter som kommer den är säsong
Kommentera

Rögle Fans: Det bevisar ju bara hur lite du vet..The Whale
Kommentera

AIK har snyggaste dräkten vilket kan anses som lite irriterande... Brynäs har himla snygg och SSKs är cool på något sätt. MoDo:s är alldeles för snurrig... Färjestads är ju som den är... Svart är läckrast... Brynäs ränder på oket är en himla grym design som gör att man ser större ut... Men fulast är den som MoDo hade för nåt år sen, den där konstiga gröna färgen..
Kommentera

Jonna: Håller med dig om att Modos förra dräkt var rent ut sagt ful (vet att det finns vissa som inte håller med mig...) Däremot är den nya istället väldigt snygg. Näst efter Djurgårdens och SSKs den snyggaste. Fulast är helt klart Timrås och Färjestads, den första ser ut som något ett Div 1 lag skulle ha slängt ihop och den senare funkar liksom inte. Lila?
Kommentera

MartinS: Klart är att man tycker väldigt olika om saker och ting. Jag fattar ju inte hur du kan tycka att den ena är direkt ful medan den andra är väldigt snygg. Den röd/turkosa var i mitt tycke en stilren tröja i ren NHL-anda som verkligen gav utstrålning medan den nya svart/röd/vita inte har nånting i sig som är upphetsande utan bara är en tröja i mängden. Men man tycker ju olika...
Kommentera

MartinS: Förresten så tror jag att Färjestads gul/lila tröjor är ett sätt att se upp till Djurgården som spelade med den färgsättningen för ett antal år sen när Löfbergs var sponsor till dem.
Kommentera

Tänk om elitserien kunde ta efter NHL i dräkthänseende och inte proppa dräkterna fulla med en massa reklam. Tänk så mycket snyggare ALLA dräkter skulle bli.
Kommentera

Frisco: Heh, du och jag tycker verkligen inte lika här. Den dräkten var bland det fulaste jag någonsin sett. Och som grafisk designer så har jag väl ett litet öga för sånt (förhoppningsvis!). Men smaken är som baken i dom flest fall, delad.

Själv så tycker jag Modo aldrig har haft snygga dräkter, förrän nu. Gud förbjude att dom ändrar den här.
Kommentera

Frisco: MartinS: Förresten så tror jag att Färjestads gul/lila tröjor är ett sätt att se upp till Djurgården som spelade med den färgsättningen för ett antal år sen när Löfbergs var sponsor till dem.

Vilket var då FBK fick Sparbanken som sponsor efter att ha haft Löfbergs .... Löfbergs vänder sig då till DIF som hoppar på... så jag undrar vem som ser upp till vem...?

FBK hade då vitt, grönt och rött vilket var deras mesigaste tröja so far... och även om FBK verkar ha minst popularitet i färgerna just nu så kan man ju i alla fall säga att mainstream a la Oasis är det ju inte.. och det är lite kul...
Sen att jag som är gammal Karlstadbo tycker att Gevalia är godare hör ju egentligen inte hit.... ;)
Kommentera

Lunkster: Hmm Jag som råkade starta denna debatt ville ju bara har fram att Malmö If Har bland de snyggaste dräkterna i elitserien , men tydligen lockar det mer att prata om vem som hade vad för flera år sedan ...Det har egentligen ingen betydelse vem som hade snyggast för 1-10 år sedan...Men ska jag säga något i den debatten så var Mifs Röda bortaställ riktigt snyggt .Förresten till alla som läser detta så har Färjestad Sveriges fulaste dräkter...puss The Whale.......
Kommentera

The Whale:
Dräkten avgör inte elitserien... det såg vi ju förra säsongen...

Don L
Kommentera

Lunkster: Det gjorde den väl...Färjestad hade ju så fula att ingen villa tackla dem ...rädda för att bli smittade ...Puss ...The Whale
Kommentera

Leksand.....har lugnt snyggast dräkt...
Modern men ändå klassisk i rena och fina färger....
Leksand dräkt slår det mesta...

Gillar inte Modos, Luleås, SSK, och Linköping...

Linköping har lugnt fulast...
Kommentera

Ingen som nämnt Frölundas dräkt ännu ser jag. Tycker faktiskt den vita är riktigt snygg, däremot är den röda inte så jättelyckad.

Topp 3 snyggast(Utan rangordning)
*Leksand
*Frölunda(Vita)
*HV 71
Kommentera

Hur snygg är Sveriges landslagsdräkt?
påminner om FBKs med lila utbytt mot blått....

;)
L
Kommentera

Brynäs dräkt är klart snyggast, finns inte någon annan dräkt som är i närheten ens!
Kommentera

Håller på Brynäs, klassiska färger mm
Fulast FBK eller DIF
Kommentera

65 Selander: LHF:s är såklart snyggast. Rött är nr 1, lag med svarta dräkter hamnar på en hedrande andraplats. Fulast är utan tvekan FBK:s, fast hade Modo haft kvar de turkosa dräkterna hade de varit värre.
Kommentera

Timrås dräkter måste väl ändå vara snyggast? Främst den vita är väldigt snygg. Det skulle bli ännu snyggare om man tog bort lite reklam från dem. HV71, Frölundas röda variant och FBKs dräkter ger jag dock inte mycket för. (Hatlaget) Brynäs svarta dräkter måste jag motvilligt säga är en mycket god tvåa.
Kommentera

Ett lag, ska vi säga FBK, som säljer sina klubbfärger ger jag öht inte mycket för. Sen kan de ha hur snygga dräkter som helst - det är ändå fel och förfulat. Jag kan hålla med om att HV´s dräkter knappast rosat marknaden genom åren emn det verkar ju som om tjuren gjort sitt nu och en återgång till det klassiska, mycket vackra, hv-emblemet är på gång denna säsongen.
Kommentera

TobbeA:
Hur många av elitserielagen har inte sin tröja efter huvudsponsorn?
Hur många av NHL-lagen likaså?

Emblemet finns väl i alla fall alltid med... bland all annan reklam...

L
Kommentera

De e fem som e snygga d e

MIF Redhawks
Frölunda
Södertälje SK
Linköping
Djurgården
Kommentera

Snygga eller inte, känns som det kvittar. Vi har i alla fall tidernas rekord när det gäller fula tröjor. Ljusblå med en gigantisk joker på magen, slå det om ni kan :-)

(Jag vet att modo gjorde ett tafatt försök att komma i närheten, men de vågade ju aldrig köra med sin turkosa sparkdräkt... fegt så det räcker...)
Kommentera

MIF/s vita borta ställ slår nog allt!..
Luleås *B* är inte heller så tokig..
LHC: För tråkig, lite för Allsvensk tycker ja.
Frölundas borta ställ har lite klass.
Brynäs tål ja inte alls, käns som om dom burit samma tröja i 100 år:).
SSK/s vita ställ är rätt hyfsad.
FBK: Näää, här har man sålt sej som en hora till ett kaffe bolag..uss uss.
Djurgården: lika som Brynäs nästan, käns lite för tråkiga, nock hemma stället e snyggast om man får lov att välja:)!.
MoDo: Dom har alldrig lyckas me kläder, borde anställa nån mode expert!..
Timrå: Har en hyffsad dräkt.
Hv: Gula ser rätt bra ut, men nää.. gillar inte nått av ställen.
Leksand....Har gubbiga dräkter anpassade till gamla gubbar:)!.
Kommentera

Rubriken på denna tråd är helt rätt...dräkten avgör verkligen elitserien. Inte ett enda lag har vunnit utan dräkt. Så det så. Annars är det väl en ganska meningslös disskussion egentligen..? Smaken är ju som bekant, som den berömda baken, delad.
Kommentera

Apropå dräkter, jag tycker Djurgården, Brynäs, Färjestad och Modo har de snyggaste dräkterna. Sämst är Linköping, den känns lite tafatt. Djurgården har snygg design, och Modos påminner om den numera (fast andra färger). Färjestads dräkter är fräcka med lite annorlunda färger, och den de hade senaste säsongen var rätt snygg, mycket bättre än "Adidasmodellen" de hade i slutet av 90-talet.

Av övriga dräkter tycker jag att Leksands var snyggare för några år sedan när den hade inslag av några tunna gula linjer, varför togs de bort? De har alltid varit med på deras tröjor så länge jag kan minnas. Luleås dräkt var bättre för två år sedan när de hade oranga axlar på bortatröjorna, det fattas något på den nyaste varianten. Frölunda likaså, när de tog bort det gröna på axlarna tappade deras dräkt en del stilpoäng.

Och helt klart fulaste dräkten i Elitseriens historia är HVs gamla dräkter från slutet av 80-talet och början av 90-talet, utan konkurrens! Tack och lov har de verkligen ryckt upp sig, jag gillar den nya stilen de har.

Och slutligen, visst vore det kul om alla lag hade reklamfria dräkter som i NHL, det skulle alla lags dräkter se bättre ut av, men samtidigt måste vi vara glada att de inte ser ut som i t.ex Finland eller Schweiz, där kan man snacka om lapptäcken, de sätter till och med reklam på handskarna och det ser helt förkastligt ut!
Kommentera

19 Nicke:De svarta e ju oxå coola å SSKs nya hemma dräkter e skit coola.. RÖD!!!
Kommentera

Jonsson8:

Angående det gula(fula i min mening) i Leksands matchställ, så togs det bort för att man skulle återgå till de klassiska orginalfärgerna vit och blå och få tröjorna att se ut som dom gjorde i föreningens ungdom.
Det gula tillkom nångång under slutet av 70-talet eller början av 80- talet (minns inte exakt när) varför vet jag inte, men är glad att det togs bort!
Kommentera

Lunkster: Att Sveriges dräkter påminner om färjestads...Är väl inget att skryta med.....Det bevisar ju bara att Fbk:are har otroligt dålig fantasi..Hitta på ett eget mönster istället...Byt gärna färger också så slipper ni bli retade för att ha Sveriges fulaste dräkter ...The Whale
Kommentera

« · 99190