Nu får det fan i mig vara slut med allt fult spel i Elitserien...
Efter att ha sett matchen Färjestad Leksand på plats i Löfbergs Lila Arena igår så kan man konstatera att klubborna är överallt utom där den skall vara.. dvs: På isen....
Peter Nordstöm slashade Niuklas Gällstedt så hårt att nästa klubban gick av över ryggen...
Sedan att allting sker i mittzonen med fastlåsningar hakningar, slashingar och Interference och domarna verkar inte bry sig...
Är man på en Ishockeymatch så förväntas man att se fart intensitet och mycket bra ishockey men så är det ju inte nu tyvärr!!
Vad tycker ni?
Ps.Nu är ju Nordströms fall inte det enda fula överfallet det finns ju många fall av den här typen!!
bajenmattias: Matchen igår i LLA hade stark slutspelskaraktär, då får man helt enkelt räkna med lite fulare spel o fler utvisningar. Om du har tittat på fler matcher denna säsong märker du att långt ifrån alla matcher spelas lika tuff som den i LLA igår... Men jag håller med dej om att det var mycket tuffa tag i matchen igår, men eftersom båda lagen ville vinna händer detta, tyvärr...
Sebbe: Det är skillnad på tuffa tag och fula tag. Nu har jag inte sett den nämnda matchen, men rent generellt så tjatar jag vidare om att det bör blåsas oftare för hakningar, fasthållningar, interference och annat spelförstörande. Däremot blåser domarna för ofta för regelrätta tacklingar. Det märks pinsamt tydligt i internationella matcher hur oförberedda svenska spelare är på att ta emot en tackling.
Sebbe: Det var fult spel ja. Bruten revben, massa utvisningar och sånt. Men det är sånt som kan hända, det är ju hockey. Men det roligaste är nog att se en bra match som spelas snyggt. men du är nog glad iaf, FBK vann juh =)
Jeszica: visst e ja glad för vinsten, men att Jenni ble skadad på kuppen va ju inte lika skoj. Men FBK har haft tur när det gäller skador så här långt, bara oturen inte håller i sej tills ett kommande slutspel...
Ford Prefect: Att det blåstes i matchen e det ingen tvekan om, mängder av utvisningar kom. Om man nu anmärker en skillnad mellan tuffa o fula tag hade gårdagens match båda två. Håller dock med dej att alldeles för ofta kommer en helt schysst o bra tackling som resulterar i en utvisning, vilket det inte skall göra. Men spelförstörande saker som du nämnde bör det blåsas oftare för, det håller jag med om.
Sebbe: Jag förväntar mig att Peter Nordström får 9 matchers avstängning efter sitt fula yx hugg på Nicklas Gällsteth. Måste nog påstå att förbundet har satt sig i en lite konstig sittuation efter den lite väl tuffa bedömning på Christian Sjögrens fula tackling. Hur många fler spelare borde inte ha liknande straff? Skulle tro att minst ett liknande tilltag sker varje omgång. Om de nu håller fast vi detta som de nog måste göra vad kommer det leda till? Att svenska spelare inte vågar "kliva på" i situationer. För det är just det man gör sen råkar det leda till ett tråkigt resultat. Värre är om man inte vågar. Då kan vi nog glömma allt vad medaljer heter i framtiden.
Många gånger använder backarna klubban vårdslöst och slår på oss forwards. Det har blivit mycket slag med klubbor eftersom man inte får tackla längre i Sverige, tycker Nordström.Urklipp från aftonbladet. Är detta resultat av att spelare får utviningar och för tuffa avstängningar för tacklingar. Miss hur vårt lanslag uppträdde i baltikacup. Fundera på det förbundet....
Efter att ha sett matchen Färjestad Leksand på plats i Löfbergs Lila Arena igår så kan man konstatera att klubborna är överallt utom där den skall vara.. dvs: På isen....
Peter Nordstöm slashade Niuklas Gällstedt så hårt att nästa klubban gick av över ryggen...
Sedan att allting sker i mittzonen med fastlåsningar hakningar, slashingar och Interference och domarna verkar inte bry sig...
Är man på en Ishockeymatch så förväntas man att se fart intensitet och mycket bra ishockey men så är det ju inte nu tyvärr!!
Vad tycker ni?
Ps.Nu är ju Nordströms fall inte det enda fula överfallet det finns ju många fall av den här typen!!