Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

HENKE LARSSON!!!!

« · 288168 Till forumet

HENKE LARSSON!!!!
Så har han sagt det IGEN!!!!!!!

Jag slutar med fotbollen på landslagsnivå!

Det där tycker jag man har hört förr...

Eftersom Roma har varit intresserad av Henke ett tag och celtic kunde tänka sig att låna ut honom till kluben så tror jag så här..

Henke kommer inteatt sluta i landslaget....

Han kommer igen..

SANNA MINA ORD!!!
Kommentera

Sv: HENKE LARSSON!!!!
bajenmattias: Ja Henke sagan är kanske inte slut ännu, han behövs ju i landslaget. Men dom kan ju tvinga han spela :)
Kommentera

MoK GG:

Ja jag tycker det är varje idrottsmans och kvinnas uppgift att representera sitt land..

Vad beträffar Henke så tror jag på en come back igen om man nu kan kalla det för Come Back eftersom han inte slutat än officiellt :)
Kommentera

bajenmattias: Jo att representera sitt land bör man göra med stolthet men gör man det verkligen bra om man ingen motivation har?
Kommentera

MoK GG:

Om Henke nu skall spela för Roma så måste han väl vara sugen på att spela mer internationell toppfotboll och då ser jag helst att han spelar i Landslaget med...
Kommentera

bajenmattias: Jo det är visserligen sant och går affären igenom kanske han blir mer inspirerad på köpet.
Kommentera

MoK GG:

Visst är det så :)

Nu vill ve se Henke mot POLEN :)

2 mål och nationalhjälte igen!
Kommentera

bajenmattias: Nationalhjälte.... dit har han en bit kvar :=)
Kommentera

MoK GG:

Jaja skit i det nu!!!
Kommentera

bajenmattias: Hoppas du har rätt!!

Han behövs ju bevisligen.
Kommentera

Är man inte motiverad att spela landslagsfotboll så skall man inte göra det heller. En Henke Larsson på halvfart är aldrig bättre än en motiverad Andersson, Selakovic m fl.

Det där med att det skulle vara någon plikt eller skyldighet att spela i landslaget är efter en karriär som Henkes bara snack. Han har ställt upp i vått och torrt sedan han debuterade i landslaget 1993 eller 1994. Han har gjort tillräckligt för Sverige och skall inte behöva känna någon skyldighet att ställa upp.
Kommentera

poffa: En skyldighet att ställa upp skall det givetvis inte vara. Men blir man tillfrågad och inte är skadad och är motiverad skall man ställa upp. Sen skall man absoilut inte vela fram och tillbaka.
Kommentera

MoK GG:

Oavsett motiverad eller inte så bör det inte finnas några måsten. Henke skall inte behöva känna sig tvingad att ställa upp om han inte vill.

Sedan förstår jag inte varför inte han kan få vela fram och tillbaka. Precis som alla andra så har säkert du velat inför vissa beslut. På vilket sätt är det annorlunda än om Henke gör det? Han är trots allt bara människa han också.
Kommentera

poffa: Nej tvingas man till spel har man nog svårt att prestera nått vettigt. Men det sjuka är ju att dom faktiskrt kan tvinga han. Visste inte ens det fanns en sådan regel. Som sagt det är inte bara Henke som velar men just nu är dte han
Kommentera

MoK GG:

Inte kan de tvinga Henke att spela. För det första skulle aldrig en förbundskapten göra så, för det andra så skulle Henke aldrig gå med på det och för det tredje skulle det inte ge någonting. En spelare som blir kommenderad att spela skulle inte göra speciellt bra ifrån sig.
Kommentera

poffa: Enligt FIFA kan dom tvinga en spelare att ställa upp annars blir han avstängd men sen vem som skulle utnyttja detta är en annan sak
Kommentera

MoK GG:

Har du någon källa där man kan läsa om detta. Jag tror dig men det låter mycket märkligt.
Kommentera

poffa: Du får väl läsa FIFAs regler :) Stog i tidningenigår faktiskt att tackar spelare nej som landslaget vill ha med kan FIFA stänga av spelaren från sitt klubblag. Vet ej mer än detta.
Kommentera

poffa: Senaste numret av "offside" innehöll en artikel om detta. Ett exempel där det tillämpats är Franska landslaget mot Nicholas Anelka
Kommentera

« · 288168