Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Leksand = Vedhuggning

« · 220451 Till forumet

Leksand = Vedhuggning
Varför hackar alla på Leksand?

Att de skulle vara ett lag som sysslar med vedhuggning...

Att Leksand leder Utv ligan är ju bara för att de slåss kanske lite mycket och drar på sig onödiga matchstraff....

Som Challe sa igår på Hockeykväll så är alla lag lika goda kålsupare när det gäller att slå och rappa men Leksand är inte värrre än andra...

Jag tycker i och för sig att Leksand kanske inte är vad de har varit på slutet men i ett ev slutspelk så är jag övertygad om att spelet ute på isen är minst lika fult från alla håll

Heja Leksand Stars
Kommentera

Sv: Leksand = Vedhuggning
bajenmattias:

Lek-Sand
Höll på likadant hela förra året också, laget kommer aldrig mer bli spelande laget, alla utom dom mest vrickade människorna kommer alltid ha ett förakt mot VEDHUGGAR Lek-Sand
Kommentera

bajenmattias:

*Leksand leder utvisningsligan för att man dragit på sig:

340 stycken tvåminutersutvisningar.
10 stycken femminutare.
7 stycken 10-minutare.
12 stycken 20-minutare.

*Leksand årgång 2002/03 är det mest utvisade laget i Elitseriehistorien.
*Leksand spelar inte vackert i år.

*Challe sa vad han sa igår kväll pga att han inte orkar med en mejlbox fylld med några hundra svar från fansen som tacksamt nog håller på att tvätta bort stämpeln "sveriges mest enögda" från oss MoDoiter.

Tack för det!
Kommentera

Björn VII: Vedhuggar laget kommer att slå av 3 fingrar på Hannes Hyvönnen på Lördag.
Kommentera

Vf chefen: skulle inte förvåna mej...
Bara han inte får ryck som Nordström när han svinga med klubban över Gällstedts rygg..Skulle Hannes bli avstängd nu till slutspelet e det ju inte så bra om man säger så. Många mål går förlorade då...
Kommentera

Björn VII: *Gääääsp*

Men det var ju kul att du tillstår att ni övikare är enögda iaf. Ett klart steg framåt. :)

Öht fattar jag inte vad ni Modoiter bråkar om heller. Speciellt mot er visade ju Holm att han kan annat än spela tufft. Han var en stor faktor till vändningen i Kempis senast. Det lär väl vara den största anledningen kan tro... ;-)

Hyvönens fingrar klarade sig alldeles utmärkt f ö. Det syntes väl? ;-) Öht tycker jag att matchen igår var rätt snäll av sig. Visar ju att det är fr a mot två lag som det skiter sig - så "kålsuparteorin" som Challe B lanserade igår stämmer nog rätt bra... Det är inte ens fel att två träter...
Kommentera

gripen66:

Vad det handlar om är ett lags supportrar som så fullständigt gått upp i mytbildningen om sitt lag, skapad av till stor del "stockholmsmedier" (hoppsan!), att det i slutändan har blivit totalt omöjligt för dem att acceptera att motståndarlags supportrar kan ha negativa åsikter om det egna laget.

För det första försöker ni med polemiserande reducera det till att leksands kontroverser skulle vara begränsade till "storstadslag", för att få till det klassiska "de är dumma mot oss, och vi måste samla oss mot dem".

Om någon av supportrarna till andra lag inte faller för era sockersöta "Stoppa dumdumdumma Sthlm!"-toner, så blir det självklart att reducera det till att den supporterns lag har förlorat i någon match (som inte hade ett dugg betydelse i fördelande av platser). För visst är jag väl bitter över att ett lag som ligger 10 poäng efter MoDo i nuläget vann 3 matcher mot oss i år...

Suck.

Men återigen: Varsågod! Jonas & co. blir säkert jätteglada för att dess supportrar börjar avbildas som rättshaverister istället för helyllemasar med helylleinvasioner av Globen, seendes på helyllespelare.
Kommentera

Björn VII: Nja, nu är de två lag som vi absolut inte verkar kunna komma överens med (i år iaf, sen får vi väl se) från landets två största städer - men jag vet inte om det har med sakfrågan att göra. Det är har nog mer att göra med en annan sak som jag undviker att dra upp igen - för då är tuppfäktningen igång i Leksandsforumet igen. Och här med för den delen - i högre grad än nu alltså...

Och vad gäller vår St: Göran och draken-kamp med diciplinnämnden (om det det som åsyftas) så tycker jag att ni bara ska applådera den - ni ligger i strykklassen där ni med. Det borde jag inte behöva nämna egentligen... Synd för dig om du tror något annat.
Kommentera

gripen66:

Tja, jag vet då iaf att det sitter Öviksfödda människor i disciplinnämnden som säkerligen fortfarande håller på MoDo när det sitts på en hockeyläktare, så vi kanske också bara är en del i komplotten?

Nej, nu orkar jag inte med det här längre, jag är mer intresserad av ett slutspel där jag tror att de flesta lag har chanser att vinna på plan, med olika typer av spel.
Kommentera

« · 220451