Övrig hockey

Nationellt · 10028 inlägg · 1132 ämnen

LHC blir ett topplag nästa år!!!

LHC blir ett topplag nästa år!!!
Sveriges största hockeystad är just nu Linköping, efter alla toppnyförvärv. Alla kommer vilja slå LHC nästa säsong! med det kommer bara ägga LHC-spelarna till att kämpa ännu mer för cluben! Med våra fanatiska supportrar och kämparglöd kommer det bli slutspel, och i slutspelet kan allt hända!

Forza Cluben

Sv: LHC blir ett topplag nästa år!!!
LHCfan:

Ni vinner SM, lätt!

LHCfan:

En liten fråga bara... Räknas man automatiskt som topplag ifall man når slutspelet??

LHCfan:

ja tror oxå att LHC klarar sig till slutspelet nästa säsong, men nog inte så mkt längre än så...det finns ju även andra lag som gjort bra nyförvärv, t.e.x. Luleå o FBK me Hamr o Prestberg...ett bättre LHC förväntar ja mej givetvis nästa säsong, men inget guldlag...

lär dig krypa, lär dig gå, lär dig älska FBK!!!

FBK mot nya GULD!!!!!!

LHCfan:

Ehh...det finns ett ordspråk som heter "Man ska inte ropa HEJ för man är över bäcken". Jag kan mynta ett annat likvärdigt om du vill: "Man ska inte ropa HEJ förrän man vunnit SM-guld". Okej att LHC kanske tar sig till slutspel nästa år. Allt annat vore en massiv skandal efter alla dessa miljonvärvningar. Men väl i finalen kanske LHC ryker direkt i kvarten och missar ett par miljoner i publikintäkter. Det kan mycket väl hända.

Hur många hade inte tippat Philadelphia i Stanley Cup final i år? Philly, med rutinerade stjärnor som Recci, LeClair, Roenick m.fl. m.fl., åkte ut med 4-1 mot Ottawa. Skillnaden lagen emellan är att Ottawa har byggt sitt lag långsiktigt. De har inte längre en superstjärna/diva som Yashin utan kämpar som ett lag, under ledning av ödmjuke kaptenen Daniel Alfredsson. Dessutom har de åkt ut tidigt i slutspelet flera år i rad och de har säkert lärt av misstagen och spelar mycket mer sammansvetsat som ett lag nu.

Nej, att tro att man kan köpa sig till framgång, det håller inte. Det har många bevisat. Men om däremot LHC har en väl fungerande ungdoms- och juniorverksamhet, då kan mycket väl framgångarna komma om ett par år. En klubb som jag tror kommer lyckas bra de närmsta åren är Frölunda, just pga att deras juniorframgångar sista åren. Det är också juniorsatsningen som hållit min favoritklubb Modo på fötterna under alla dessa år. Vi tappar massor av spelare men som tur är behöver vi inte alltid KÖPA nya spelare utan kan matcha in några juniorer istället.

Självklart har Linköping värvat bra spelare, men det kan bli ett nytt göteborg i fotboll eller Malmö i hockey...
Viktigt att vad man kan prestera på is,,,inte på pappret...

Pärwie

Ja, fråga bara Mif hur dyra de båda sm-gulden -92 och -94 var... de borde ju veta att det inte går att köpa sig ett sm-guld...??

LHC är i mitt tycke ute på väldigt tunn is. Deras budget är baserad på en fullsatt (ca. 7500) ny arena, samt att de som köper säsongsbiljetter fortsätter att göra det till ett pris av ca. 11-12000. Går det knackigt i början av säsongen så kommer folk att droppa av efter nyhetens behag. Så det gäller för LHC att spela riktigt bra för att locka folk till hallen. Lite tung press att bära...

LHC kommer bara att skaffa sig en massa skulder...

Dock bör betänkas att LHC verkar ha en mkt stark ekonomisk förankring i kommunen, ngt som inte skadar!

Moment22: är det kommunen som skyfflar in pengar eller?

skalpjägaren: Självfallet så står inte kommunen för hela kalaset, men var och varannan reklam-skylt i Stångebroladan tillhör ett kommunalt bolag.

Moment22: jasså, vi har en ny Percy i landet eller?

Vad menas med att LHC blir ett topplag?
Topp3 i serien? Bland de 8 till slutspel?

Om LHCfan menar topplag = Topp3 så tror jag han går bet rätt stort. Möjligtvis klarar dom en plats bland de åtta bästa.

Fakta #1: Okej det har gjorts, som jag ser det, 3 rejäla värvningar som borde betala av sig. Mertzig, Johansson och Håkansson. Resterande spelare har fortfarande en del att bevisa.

Fakta #2: Det finns andra ES-klubbar som gjort nästan lika stora värvningar (men lite i skymundan). Lag som bara tappat få spelare men ändå värvat ett par nya toppspelare. Tänker på lag som Frölunda, Brynäs, HV 71, Färjestad och Luleå. Även Södertälje har kompletterat bra och förlängt kontrakt på nyckelspelare.

Att tro att LHC redan kommande säsong ska bli ett topplag i ES tror jag därför vara en utopi. Lag som FBK, HV 71 och Frölunda kommer tillhöra toppen. Brynäs och DIF strax bakom. Sedan är det svårtippat i mittenskiktet. Södertälje, Luleå, MIF, Modo, Leksand, LHC. Timrå tror jag hamnar i botten om 'Z' försvinner.

skalpjägaren: Nej någon ny Percy handlar det säkerligen inte om, men man tycks ha mycket goda kontakter med kommunstyrelsen i Lkpg. Jag kan mkt väl tänka mig att en och annan slant trillat in till LHC den vägen.

Moment22: Det är sant att en del av kommunens bolag sponsrar LHC,men det är långt ifrån hela sanningen om var Cluben får pengar ifrån.Man har under ett par års tid lanserat sig som hela Östergötlands lag(finns inga andra lag).På upptakts mötet med sponsorerna till säsongen 2002-2003 fick man 140 nya sponsorer sägs det,man får ta allt med en nypa salt.Man har ungefär 500 små & halv stora sponsorer.Man har ingen stor huvud sponsor ännu.
Man höjer säsongsbiljetterna ganska friskt varje år. I år kostar en plats 5500:- för privatpersoner.Ifjol 4500:-
Vilket är mycket.Vi får hoppas att detta inte fortsätter nästa år då den nya hallen ska stå färdig,för då kan det bli svårt attt fylla denna.
Jag hoppas att man följer FBK istället och sänker priserna.
Men hockey-intresset i denna stad är enormt just nu.Måste vara Sverige´s bästa ställe just nu att driva ett hockeylag.
Detta är en del av förklaringen varför vi kan satsa.

Jabba:

Norrköping ligger väl i Östergötland? Där har dom ju både basket och fotboll...

LHC=Svensk hockeys Chelsea FC..

Sönderköpt lag utan lag moral, som aldrig kommer bli mer än ett mittenlag..

KentaK: Nja, minns MIF 1992 & 1994!

nek97raj: Fast hoppas att det går åt fanders kan man ju alltid!
Att man köper spelare kommer vi alltid få stå ut med, men att fortfarande försöka ha en stomme spelare som känner för klubben är viktigt. Det tror inte jag att Linköping har och därför tror/hoppas jag att det går riktigt riktigt illa ... /P

« · 84471