Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Nilsson Kjell tittar upp ur sanden

« · 183405 Till forumet

Nilsson Kjell tittar upp ur sanden
Är gubben totalt tokig? Vem jo Kjell Nilsson.
Han säger att han vill skrota derbygrupperna vilket iofs är bra, de är ju sportsliga mardrömmar och lyckas effektivt ta bort känslorna för sk derbyn. Men han vill ha 2 matcher till. Idioti.

Vakna upp ur dvalan och inse att det är betydligt bättre med 16 matcher färre än 2 matcher extra. 14 lag är en mer intressant tbke. vet iofs inte om den är bra, men en sak lär den göra och det är att ge chans åt fler mindre lag eller sovande gamla storheter at göra en Timrå. Och det är ju kul, tycker åtminstonde jag. Men har vi kvalité nog för dessa lag? Å andra sidan är det ressonnemanget redan nu intressant kanske. har vi kvalité för 12 lag...

Skall ett uppehåll användas till en allstarmatch som ytterst få bryr sig om eller till nåt helt annat typ landslag? Finns det nån mening med allstarmatchen?
-Jag roade mig med att läsa underlaget till varför allstarmatchen skapades. Undrar om de tankarna är de man har kring matchen idag. Käns som om flytten till Norrbotten visar ganska kraftigt att man tänkt om, vilket jag tycker är helt riktigt. Men när man då tänkt om är det kanske dags at fråga sig varför matchen som sådan finnes egentligen.
Kommentera

« · 183405