ModoAnte: Vad tror du själv då? I början så trodde jag att Timrå skulle bli en slagpåse, men allt efter att försäsongen rullat på så har jag fått ändra uppfattning, Timrå kommer att bli en obehaglig överraskning för många lag, framför allt på hemmaplan!
Leksands IF - Brynäs IF 3-1 Linköpings HC - Djurgårdens IF 2-3 MIF-redfhawks - Västra Frölunda HC 1-4 HV71 - Luleå HF 5-2 Timrå IK - MoDo Hockey 2-4 Södertälje SK - Färjestad BK 2-3
Faktum är att den 23/9 kommer jag, och många därtill!? Att sitta framför Canal+-sändningen och se Brynäs åka sönder Leksands gamla försvar och sätta dit både 1-0 och 2-0, slutresultatet blir till slut 4-1 i underkant för Brynäs som kommer spela en bländande offensiv hockey och Jonas Soling kommer med 2 mål och imponerande tempo att imponera på allt och alla.. Lite önsketänkande kanske, men långt ifrån omöjligt!
Leksands IF-Brynäs IF 1-4 Linköpings HC-Djurgårdens IF 3-5 MIF-Redhawks-Västra Frölunda HC 2-4 HV71-Luleå HF 6-2 Timrå IK-Modo Hockey 5-3 Södertälje SK-Färjestads BK 2-4
Leksands IF-Brynäs IF 4-3 Jämn match, många utv. men Leksand slår Brynäs, tror att Brynäs kommer ha en 2-1 ledning in i sista perioden...sen kommer "vi". --------------------------------------------------------- Linköpings HC-Djurgårdens IF 1-3 Djurgården får aldrig svårt, iaf inte mot en "klenbygge", därför klar vinst. --------------------------------------------------------- MIF-Redhawks-Västra Frölunda HC 0-4 Frölunda imponerar och kommer vara i toppen av tabellen. --------------------------------------------------------- HV71-Luleå HF 5-1 Hv kommer köra över Luleå, Luleå är för svaga. --------------------------------------------------------- Timrå IK-Modo Hockey 3-2 Timrå är inte så dåliga som alla tror, och MoDo inte så bra som alla tror. --------------------------------------------------------- Södertälje SK-Färjestads BK 3-5 Klart att FBK vinner mot Södertälje, annat finns inte. ---------------------------------------------------------
Mån 23/9 Leksands IF-Brynäs IF 2-6
Tis 24/9 Linköpings HC-Djurgårdens IF 3-5
MIF-Redhawks-Västra Frölunda HC 1-4
HV71-Luleå HF 5-1
Timrå IK-Modo Hockey 4-2
Södertälje SK-Färjestads BK 3-2