1.Färjestad-------Ganska given etta trots de har tappat en hel del 2.Brynäs----------Uträknat av många 3.Frölunda--------Var mykke bra förra säsongen 4.Linköping-------Många bra nyförvärv 5.Södertelje-------mykke mer rutin än förra säsongen 6.MoDo------------Sämre iår än i fjol 7.Leksand---------Dominera allsvenskan 8.HV-71------------mykke bra hela förra året förutom semifinalen _____________________________________________________________ 9.Djurgården-------Årets flopp 10.Malmö----------Har för en gång skull inte köpt så bra spelare _____________________________________________________________ 11.Luleå------------Var inte så bra ifjol i år är de ännu sämre 12.Timrå------------Utan zäta då går det inte
Du har nog underskattat årets upplaga av Djurgården ganska grovt. Årets lag är yngre, hungrigare och fysiskt starkare än förra årets flopp.
Dessutom en stenhård tränare (med Garpenlöv och Nordmark som assisterande) som har hårda nypor till skillnad från förra årets flopptränarduo. Målis med erfarenhet från Edmonton (rekommenderad av Salo till Waltin) Vi får väl se, men själv håller jag DIF topp 4.
Kristofer: Vadå utan Zäta går det inte?...... Zäta är EN spelare.... inse det.... i år kommer LAGET att lyfta sig när de slipper stå i skuggan av en fixstjärna
Mitt tips på hur serien slutar! OBS, detta tips är väldigt preliminärt, har inte kollat igenom lagen riktigt noga, men har hyfsat hum om vilka spelare de har att tillgå i lagen!
1. Frölunda..............Det mest kompletta laget i serien! 2. Färjestad............. Väldigt komplett men ? på nye målvakten 3. HV 71................Väldigt komplett dock ojämna 4. Djurgården..........De är alltid med högt upp DIF 5. Södertälje........ Väldigt intressanta nyförvärv 6. Brynäs..........Rutinerat lag med ny intressant målvakt, dock så lever de lite för mycket på Larsson-Djoos-Sjödin-Molin!!! 7. MoDo.........Har tappat många men tror ändå att de kommer att gå till slutspel 8. Malmö.......Mitt Mif får verkligen kämpa för att gå till slutspel, blir hårt! 9. Linköping....Kan bli årets flopp, inget lag har lyckats köpa ihop ett lag och lyckats på en säsong, inte ens MIF!!! 10. Leksand....Nielsen/Karlberg o några till håller för elitserien men resten, nej, men de klarar sig kvar tack vare fansen som lyfter dom på hemmaplan. 11. Luleå.....Har tappat många och Taavola går in på sin fjärde eller femte säsong i klubben, tror att spelarna börjar tröttna på samma röst på träningarna! 12. Timrå.....Visst laget kan börja producera o stiga fram ur skuggan bakom Zäta, men det räcker inte för att hålla sig kvar!
Platserna 4-9 kan skifta, kanske missar mitt Mif slutspel till fördel för Linköping?
anders: O vilket av de Allsvenska lagen skulle kunna peta Timrå från sin elitserieplats???.... finns inget "uppstickarlag" i årets Allsvenska som har ett lag av Elitklass.... o kom inte o säg AIK.... AIK kommer med årets trupp ha nog med problem bara att lyckas få med laget i Superallsvenskan....... Verkar som halva hockeysverige har fått nåt emot TIK bara för att Zäta är borta..... Ska man rata nåt lag så är det väl Köplaget Linköping som med pengars hjälp försöker skaffa sig en finalplats.....SÅNNA lag borde dissas om nåt...
BlackBay: Förlåt min otydlighet. Jag menar att inte klarar en plats bland de tio bästa i elitserien. Men både de o Luleå klarar sina elitserieplatser!!!
Kristofer: fattar inte hur vissa människor fungerar i detta "hockeysverige"...ge mig 1 anledning till varför inte Timrå ska kunna fungera på isen utan Z`a?!? förmodligen så har du DEFINITIVT inte någon vidare kunskap om Timrås trupp! jag har sett matcher då inte Z`a kunnat vara med och jag kan lova dig; dom spelar lika bra vare sig MED eller UTAN honom!! varför fokuserar sig hela sverige bara på Z`a? Timrå e så mycket mer än så...timrå är ett LAG inte en ENSKILD superstjärna ok? tro vad du vill men denna säsong kommer vi överraska....STORT!
Börjar bli måttlig less på hela hockeysveriges dissar av Timrå nu..
Varför kan inte alla hockeyfans inse att Zäta bara var EN spelare i ett LAG?? Alla skriver bara "utan Zäta kommer Timrå åka ur"..... nonsens anser jag. Timrå har faktiskt ett bra lag..... ta tex nyförvärven.... visst inga superkändisar men kollar man deras statistik sen fjolåret så ser man att de flesta var riktigt duktiga poängplockare i sin klubb o kan bli riktigt bra tillgångar i årets trupp trots att dom inte är "känd". (finns många elitlag som har "kändisar" i laget men som egentligen bara är gamla avdankade veteraner, hur bra var egenligen Sandström o Burra ifjol egentligen?) Kollar man sen på det som är kvar från fjolårstruppen så vet vi TIKare att vi har duktiga spelare i laget men sånt ser man inte från andra klubbar eftersom media BARA fokuserat sig på EN spelare i laget.... Zäta Slutsatsen är att det är MEDIA som förstört hockeysveriges bild av Timrå.
Årets trupp ska nog sätta vårt namn på hockeysveriges karta...tro mej.
Det är väl för fasen inget konstigt ifall nu "halva" hockey-Sverige tror att TIK får det svårt iom "Z":s frånvaro.
Jag har visserligen endast sett Timrå några matcher, men tendensen är tydlig. "Z" var inne i boxplay, powerplay, uppåkningar med puck, stod för de fräcka genomskärarna, höll i moralen m.m...m.m. Utan "Z" var iaf TIK ganska så fantasilösa framåt.
Men, men...nu har ju TIK chansen att bevisa för alla att vi hade fel. Så se till att ta den nu...
BlackBay: det kan vara sant det du säger men timrå var ju inte bra i fjol heller så jag tror iaf inte att tik kommer bli bättre nu utan henrik zetterberg.
Det vi TIKstollar hoppas på nu är att laget Timrå IK ska börja producera, förut nämnde man hela tiden Timrå IK och Henrik Zetterberg i samma mening. Om nu laget tar större ansvar individ för individ så hoppas jag och tror (nästan) att Timrå ska kunna knäppa alla er riktiga tvivlare på näsan och placera sig flera placeringar öcer fjolsäsongens debakel. Hoppas kan man ju alltid...
Snacket om att BIF lever för mycket på Molin Larsson och Sjödin börjar kännas slentrianmässigt, det ligger inte mycket bakom det i år.
BIFs bästa spelare kommer att heta Tommi Miettinen kom ihåg var ni läste det först.
Glöm ej heller Soling, Anger, Kyrö (med friskt knä i år) dessutom kommer Luovi var grym i år. Årets rookie kommer att finnas i BIF Simon Östlund heter han lägg det namnet på minnet.
Arthur Dent: Bra att du intresserar dig för BIF. Bara du kommer ihåg det skiter jag i var du läste det först, bara du kommer ihåg var du läste det 2a gången :))
Det är ju bra att Timrå-fansen tror på sitt lag, men om det är som ni säger, att de andra spelarna enbart litade på Z förra året så har ni nog inte så mycket att hoppas på i år. Tyvärr tror jag att det inte heller ligger så mycket i resonemanget eftersom jag i a f tror och hoppas att alla spelare i ett lag gör allt för att vinna. Om det trots allt är som ni säger så är det nog hög tid att börja jobba med lagmoralen. Jag hoppas trots allt, inte minst för Eldebrinks skull, att det går bra för er i vinter. Slutspel känns dock inte speciellt troligt.
2.Brynäs----------Uträknat av många
3.Frölunda--------Var mykke bra förra säsongen
4.Linköping-------Många bra nyförvärv
5.Södertelje-------mykke mer rutin än förra säsongen
6.MoDo------------Sämre iår än i fjol
7.Leksand---------Dominera allsvenskan
8.HV-71------------mykke bra hela förra året förutom semifinalen
11.Luleå------------Var inte så bra ifjol i år är de ännu sämre
12.Timrå------------Utan zäta då går det inte