heart: Jag hoppas att TV4 håller sig ifrån slutspels sändningar för fy faan va usla dom är när man jämför med Canal+ , dessutom är ju en sådan som Johan Edlund en skam för allt vad programledare heter , det ända han är intresserad av (hela TV4 förresten) är när olika tränare ska få sparken , blev så förbannad igår kväll igen när den där lille fjanten Ola Wenström frågade Brynäs tränare Gunnar Persson om han trodde han hade kvar jobbet imorgon , va faan tjänar det till att bara hålla på med en massa skit snack ?
Micke80: Värsta exemplet av dålig journalistik är väl när Fyran befann sig i praktiken i Brynäs bås ovh höll på driva Esko N till vansinne. Provocerande journalistik när den är som sämst, som värst, som tv 4
Dragan 2k: ja jag håller med dig , det ända fyran vill är ju att få så många tränare sparkade som möjligt , dom var ju på Esko och Matte Weiderstål redan innan säsongen började och då är det något som är sjukt
Micke80: TV4s robert perlskog tycker jag inte om......har aldrig hört ankan o hegerfors kommentera matcherna så jag kan inte uttala mej om deras standard..
heart: Det är en ganska klar skillnad på "ankan" och Perlskog om man säger så , Ankan vet ju vad han snackar om medans dom flesta på TV4 bara snackar en massa skit , Johan Edlund är ju den största skiten av dom.
heart: förstår jag , det är just det som är problemet med TV4 dom har så förbannat dum instälnning till vissa lag som dom hela tiden trycker ner och snackar skit om , typ Timrå , Brynäs , Linköping även Modo.
Ex. Förra årets finalserie mellan FBK-Modo när idioten Ola Wenström frågar Jim Brithén vad han ska lura spelarna med för att tro att dom har minsta chans att slå Färjestad .
Hur faan kan man ställa en så dum fråga , det är ju verkligen att klanka ner på ett lag .
Jag måste verkligen säga att jag blir otroligt trött på alla TIK:are som blir så jävla arg för att alla "experter" dömde ut TIK innan säsongen, och då är jag själv TIK:are. Vafan, jag själv kände mig överoptimistisk om jag skulle ha tippat TIK ovanför kvalstrecket.
Hade någon eggspert tippat TIK lite högre upp hade denne blivit idiotförklarad.
Okej att man kan bli lite lack på en "expert" för att denne har haft dålig koll men det är ju helt lönlöst att bli helt förbannad. Patetiskt rent utsagt.
Micke80: Fbk var rätt överlägsna förra säsongen som du borde minnas. Vad är det för fel på att ställa en ärlig fråga istället för det vanliga lagompjunket med ´ni ska spela om det först´ osv. ?
Knylan: håller med dig , visst alla Timrå fans hoppades väl att man skulle nå slutspel men INGEN kunde tro att dom skulle ligga där dom ligger nu , så jag håller med dig helt och fullt
Gone: Det är ju ändå så fruktansvärt fel , är man reporter eller kommentator anser jag att man ska vara opartisk vilket TV4:as reportrar har väldigt svårt för . Visst FBK var klart överlägsna men det är sådana frågor som gör att man blir jävligt arg . Jag är inget Modo fans men jag blev besviken på hur man kan ställa en sån fråga .
Jag hörde aldrig när frågan ställdes, för under finalerna ifjol hade jag TV4-ljudet avstängt och lyssnade istället på radiosportens kommentatorer (något jag rekommenderar varmt). Men om frågan verkligen var formulerad som du beskriver så var den både elak och oförskämd, men knappast överraskande då man numera vant sig vid TV4-reportrarnas (Med idioten Wenström i spetsen) respektlösa behandling av de stackare som intervjuas. Deras trakassering av Esko Nokelainen i höstas var helt klart ett bottennapp som fick mig att må illa, men vad kan man vänta sig av en skitkanal som TV4?
scim: frågan formulerades precis så , och om du tänkte på det så fick inte Wenström vara kvar mellan båsen och intervjua spelare och tränare utan det blev Björn Andersson i dom 2 sista matcherna i final serien . ja tacka vet jag Lasse Granqvist och L.G Jansson dom vet ju vad dom snackar om även om det går fort ibland .
Micke80: För det första så ligger det väl knappast något partiskt i att formulera sig som att det ena laget är överlägset, åtminstone inte när det visat upp en sådan form som just fbk gjorde förra året. För det andra så tycker jag att en sådan fråga kan vara riktigt bra om bara svaret blir det. Nu kan jag inte säga att jag minns ordväxlingen men man får väl ta och gissa på något menlöst svar, istället för en motattack från Brithén. För det tredje undrar jag hur man är funtad rent mentalt om man blir ´jävligt arg´ när man hör en sådan fråga.
Nämnas bör att även jag tycker att kommentatorerna oftast håller pinsamt låg klass. Dessutom, intervjuerna med spelare i pauser och efteråt, kan man lyssna på något mer ointressant? Har man på något sätt hört snacket förut? Ungefär varenda gång?
Gone: Hur skulle du själv reagerta om du hör en partisk kommentator fråga din tränare hur han ska göra för att lura spelarna att tro att dom kan ?? det är ju sjukt hur dum man kan vara att bara ställa en sådan fråga , just det är ordet LURA. Han kunde ju frågat vad han ska säga till spelarna för att få dom att vända den här trenden . Visst FBK var bra , men det är ju så det finns INGET lag som är absolut oslagbart , och vinner gör man inte genom att lura spelarna att tro det
Jag skulle förmodligen inte bli jävligt arg i vilket fall som helst. Du verkar nästan lite uppjagad nu också? Kanske dags att släppa det där? Snart är det vår.