Nu har MoDo iofs en tradition som går ut på att förlora mot de lag som de borde vinna över... (D.v.s. icke-elitserielag, såsom t.ex. Löven, eller Timrå på den tiden.)
Da Beezer: Timrå (eller ST Hockey som vi hette då) slog MoDo med 5-3 i sista träningsmatchen inför 94/95. Det året slutade med missat playoff och sämsta säsongen i klubbens historia, kan oxå tillägga att MoDo även då kom som SM-finalister från våren innan. Men nog var Elitserien bättre för det :) Försäsong är alltid försäsong...
Jimmy: Vad jag ville ha fram var att det hela handlar om försäsong och att resultaten ofta slutar lite ologiskt. Jag lämnade det underförstått, men tydligen så var det ingen som förstod det. :-)
Med andra ord så tror jag inte att Sundsvall är bättre än Modo bara för att de vann i dag. Jag tror inte heller att Sundsvall håller Elitserieklass.
Bafucin: Jag skulle tro att det är ungefär div1-klass på norska elitserien, men sen finns det säkert spelare som skulle kunna ta en plats i våran elitserie!!
Vet du vad...? Folk kanske inte hade svarat på vad det är för klass på den norska elitserien, eftersom folk inte vet vad det är för klass? Fast det är förstås min gissning...
knaskamilla: Tror du det kan vara så enkelt? Jo, så är det nog. Varför skulle man bry sig om norsk hockey så värst mycket när vi har så mycket högre klass i Sverige. Min gissning är att toppen i norsk hockey skulle ligga nånstans i mitten/ slutet av allsvenskan.