Övrig hockey

10027 inlägg · 1131 ämnen

Värvnings-o-MORA-l?

« · 473174 Till forumet

Värvnings-o-MORA-l?
Det pågår många parallella diskussioner angående värvningsmoral och värvnings-omoral, köpelag och inte köpelag och utländska spelare kontra 'värna om våra juniorer' runt om på Hockeysnack nu. Många gäller Mora, och hur de har hanterat den aktuella situationen som nykomlingar att utnyttja årets grej inom hockeyvärlden, NHL-lockouten.

Innan säsong tippades Mora toksist i ES, och man talade om Väsbyvarning och "man måste ju för fan byta ut halva laget." Nu har Mora sedan Kvalserien i april, gjort precis så och bytt ut ungefär halva laget - och har efter mitten på grundserien placerat sig någon annanstans än toksist.

Nu är detta fel, fel, fel - och försvarar man Jan Simons handlingar blir man antingen kallad Bagdad Bob eller Allram av tokroliga småpojkar som tillåter att sitt eget lag värvar NHL-spelare, medan utifall nykomlingen Mora skulle göra likadant så luktar det omorlalisk lidande bortom allt förnuft.

Nu tänker jag inte ta ställning i den här frågan nu, men ni som haft åsikter i den frågan - tala om HUR Mora skulle ha gjort för att man skulle vara glada och nöjda runt om i hockeysverige?

Äh, jag tar lite ställning i alla fall, jag tror att denna fråga bottnar i en enda sak:
Man har tagit för givet att elva lag slåss om att slippa Svarte-Petter, dvs den enda platsen till Kvalserien (förgården till Helvetet), eftersom Moras plats redan var given i Apri. Nu ser det istället ut som om det är risk för att de elva lagen bara har sju slutspelsplatser att slåss om, så känner man att ens cirklar är rubbade. Och måsta ta ut sin frustration på nånting.

Har jag fel?
I så fall varför?
Kommentera

« · 473174