Övrig sport

1641 inlägg · 27 ämnen

Are you ready for some football!!!

« · 485500 · » Till forumet

Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Stort tack!
Kommentera

Frisco:

Men Packers är ju iofs lika mycket souvenirförsäljningsnamn som Philips Sport Verein Eindhoven, Arsenal Football Club elller MoDo Hockeyklubb (länk).

I övrigt kan man läsa på den sidan att Brett nu ska åka hem till Mississippi och tänka igenom sin framtid. Har inte 100%-ig koll på vad som draftats på den posten de senaste åren, men en 36-årig Brett skulle fortfarande vara en 36-årig Brett som inte vill avsluta sin karriär med en sådan katastrof som igår. Får man hoppas.
Kommentera

Nalle Sjuh: Snart ska jag till någon lämplig sportbar och se Jets mot Steelers.

NY Times räknar med att det färdigspelat för Jets. Steelers var 15-1 mot Jets 11-6. Steelers har 14 raka segrar, har 6-0 i möten hemma i Pittsburgh och 15-2 totalt mot Jets genom tiderna.

Det som talar för bortaseger enligt tidningarna är att det egentligen bara var på två punkter som Steelers var bättre i säsongens förra möte, det var antalet penalties som Jets drog på sig samt Steelers förmåga att komma in i Red Zone (vad det nu är, men jag kan ju gissa). Det avgjorde matchen. I övrigt var lagen i princip lika i statistiken.
Kommentera

El Maco: Kommer man in i Red Zone (de sista 20 yardsen innan End Zone) så är man väldigt säker på att man åtminstone får 3p för ett FieldGoal. Har man den förmågan så är mycket av matchen vunnet.

Jets kommer inte att räcka till trots jämn statistik. Det enda som kan stjälpa Steelers är om Ben Roethlisberger får slutspelsnerver. Men då finns ju Jerome Bettis som kan springa med bollen så jag säger bara: "Get On The Bus!"
Kommentera

Salle: Mycket egendomliga rusningar och beslut av Pennington, fast iofs så jobbar Steelers förträffligt mot honom också.
Kommentera

Paddan: Underbar punt return av Santana Moss, måste varit närmare 75 yards, till TD för Jets och med extrapoängen så har Jets därmed utjämnat till 10-10 med 3 minuter kvar av andra quartern. 
Kommentera

Paddan: Japp den var snygg... Synd på domaren bara :-)

Madden sa en rolig grej om KickOff/Puntrecievers för nåt år sedan.
Mamman till en WR som dubblerade i Specials Teams tyckte inte om när sonen skulle returnera för då var det 11 spelare, och vissa rätt stora, som inte ville annat än springa rakt in honom i full fart och trycka ner honom i marken. Det var mycket lugnare när han bara hade nån CB och ev en safety som ville stoppa honom. Samma oro borde gälla för QB:s mammor också trodde Madden då han i varje spel var utsatt, men hon borde samtidigt älska de "unloveable front row" som alltid ställer upp för sonen.

I nästan samma mening fortsatte Madden med en anekdot om Ooooooohhhh-tackles men den tar vi sen för nu drar 3rd quarter igång
Kommentera

Salle: Och lika plötsligt som oväntat för den stora massan så leder helt plötsligt Jets med 17-10 efter en interception av #25 som ledde fram till en TD. Inte mycket till försvar där för Steelers. Måste säga att Jets försvar spottat upp sig ordentligt från hur det såg ut efter första quartern.
Kommentera

Paddan: Kvitterat! Smart avslut.
Kommentera

El Maco: Jepp, riktigt fint spel av Steelers, och Roethlisberger visade även prov på att han är bra på att springa med bollen.
Kommentera

Paddan: Så missade då Jets ett field goal från 47 yards. Fortsatt spännande.
Kommentera

Paddan: Dåligt kast av Roethlisberger och Jets lyckas med en interception.
Kommentera

Paddan: Doug Brien missar sitt andra raka field goal försök, och möjligheten att bli matchhjälte under ordinarie tid, vilket betyder att matchen går till OT.
Kommentera

Paddan: 2 missade fieldgoals och Jets går till OT för 3:e matchen irad.

Skall "Big Ben" Roethlisberger fortsätta kasta bort bollen eller skall han i sista minuten slå till. Han har varit dariig hitills.
Kommentera

Paddan: Jävlar... Hur det här än går kommer man att minnas misstagen, Brien ser inte överlycklig ut på bänken. Roethlisberger lär vara rätt kallsvettig han med efter alla interception.

Vinner Jets det här köper jag keps i morgon.
Kommentera

El Maco: Nästan så du skall köpa en ändå... Jets har snygga kepsar.
Kommentera

Salle: Kommentatorerna konstaterar att Steelers kommer att springa med bollen resten av matchen. Vem kommenterar i Sverige?

Hepp ett pass! Men han hade nästan kunnat springa själv där va?
Kommentera

El Maco: Hmm, Roethlisberger verkar tjäna halvhyfsat. Generöst nog ger han dagens matcharvode, 18000 dollar, till insamlingen till tsunamioffren enligt kommentatorerna
Kommentera

El Maco: Möjlighet för Reed att sätta sitt nittonde, eller är det tjugonde, raka field goal och avgöra matchen till Steelers fördel. Men först några ord från såna där sponsorer...
Kommentera

Paddan: Så vare med det. Jag sparade kepspengarna i alla fall.
Kommentera

El Maco: Det är originalkommentatorer så det är hur bra som helst.

Synd om Jets och speciellt Brien som säkert kommer komma ihåg kvällens missar mer än förra helgens segerkick...

Kommentera

Salle: Hehe, de där små reklamfilmerna "Are you ready for some football" är ju lite småkul.

Om jag inte hörde fel så hade Brien missat fem field goals på hela säsongen och nu missade han två i samma match.
Kommentera

Paddan: Japp $18000 för en vecka... Inte illa för en Rookie.

Två offensiv som inte riktigt kom upp till sin förmåga samt Jets defensiv och Specialteams gjorde detta till ännu en jämn match.

Apropå jämn match... Falcons-Rams som kommer upp nu snart blir nog en holmgång även det. Svårtippat men Falcons har en liten fördel med Michael Vicks rusher.
Kommentera

Paddan: ändå har dom inte kört den ballaste... Samuel L Jackson inför en MNF-match mellan urfiendena Broncos-Raiders. Den är skitabäst.
Kommentera

Paddan: Här är texten. Lägg till lite dramatik från S.L.J, lite schyssta filmklipp, match- och fansfoton osså lite coola ljud- och musikeffekter.

Samuel L. Jackson Monday Night Football Monologue

Let me ask you something.
Do you know what it's like to really hate someone?
I mean, REALLY hate 'em?
With a PASSION, a FURY, a VENGANCE?
Well these guys do.
The Raiders and the Broncos.
They can't stand each other
Like good hate's evil, and evil hate's good.

They've shared players and coaches.
Now tell me that don't breed contempt.
What if you yard sale some old drawings to a neighbor up the street
and they turned out to be Da Vinci's?
You'd hate his guts! Right?
You're damn right you would.

And we're just talkin' about some ink on paper.
What if the stakes were playoffs, championships, respect?  Huh?
Now you don't just hate 'em.  You want to hit 'em.

You want to bury them in the turf.
You want them looking out their ear holes.
You want to say, "I like your teeth.  Especially the ones scattered
around the 20 yard line."
You want their mommas to say, "Oh no.  That's not my child!  My child
has a face!"

Well that's what is going on here tonight!

There are Raiders!
There are Broncos!
There's an enclosed space!
There's piles and piles of hate!
AND THERE'S YOU!

So I ask you.

Are you ready for some football?

Well, are you?  Punk?
Kommentera

Atlanta Falcons vinner enkelt och sevärt över St Louis Rams med
47-17.
Falcons var bättre i alla lagdelar, alla gjorde dessutom poäng.
Michael Vick är så komplett att det är äckligt. Ruskigt snabb, bra passningsarm och spelförstående.

Marc Bulger kämpade tappert men Rams usla specialteams hjälpte inte till att ge honom de fieldpositions som behövdes, recievers tappade lite för många passningar och när orken började tryta mot ett piggt Falcons (som hade spelledigt förra veckan) så rann det iväg.

Nu vila inför söndagens matcher.
Vikings @ Eagles
Colts @ Patriots

Kommentera

Salle: Oj, råkade precis slå över på Viasat och där pågår tydligen matchen Vikings - Eagles. 7-0 till Eagles i skrivande stund, 6 minuter kvar av första quartern.
Kommentera

Paddan: Tur att Salle skrivit den långa namnlistan här i tråden. Annars hade jag trott att det var Örnarna från Nordsundsvall som spelade.
Kommentera

Paddan: 7-0 efter 1:a kvarten och mer lär det bli såsom Eagles defensiv stressar Caulpepper och McNabb har full koll på Vikings
defence och sina recivers.

14-0 nu efter en knapp minuts spel i 2:a.
Kommentera

Philadelphia Eagles vinner enkelt och avslappnat över Minnesota Vikings med 27-14 och tar därmed emot Atlanta Falcons i Conference-finalenom en vecka.

Nu väntar dagens om inte årets hetaste match inklusive Superbowl...

New England Patriots mot Indianapolis Colts och många säger att vinnaren här är den moraliska mästaren.
Vem som vinner här är svårtippat.
Colts spelade bra förra veckan medans Pats har vilat sig iform.
Peyton Manning vs Tom Brady. 2 MVP QBs i duell... Och Manning har revansch att utkräva sedan de förlorade just denna matchen ifjol.

Ser nu på TV att det snöar (sidledes dessutom) i Bostontrakten och det borde gynna hemmalaget Pats då Colts spelar sina hemmamatcher inomhus.

Högintressant minsann.

Kommentera

Salle: Men det var inte så mkt snö inte.

Minnet säger mig något om en slutspelsmatch i Chicago för något år sedan där planen var SNÖIG och kallgraderna var många. Minns du den?
Kommentera

Frisco: Det har varit många sådana där man struntat i at skotta planen då det inte var nån ide utan man har bara sopat fram kant & yard-linjerna. Sen har det faktiskt varit en match då det var så kallt att plasten i hjälmarna blev sprött och flera stycken sprack vid tuffa tacklingar. Det är tuffa grabbar som lirar då.
Kommentera

Salle: Bandy är tuffare.
Kommentera

El Maco: Så säger du bara för att Jets förlorade;-)
Kommentera

Frisco: Skulle precis skriva nåt liknande :-)

El Maco: Köp en keps!!! ;-)
Kommentera

Salle: Äh, det var ju inte mycket till snö det där. Fast det är klart, så sällan som bollen är i spel och med tanke på alla reklamavbrotten så behöver de väl tredubbla långkalsonger under de där byxorna...

För övrigt anser jag att manligt konstsim är tufft. ;)
Kommentera

Paddan: I alla fall om det är så kallt i vattnet att simmössorna spricker
Kommentera

Tji fick vi alla som trodde detta skulle bli en giganternas kamp.
Men med 20-3 och bara 2 minuter kvar är det (väl) bara att tacka för uppvisningen från Patriots.

Bill Belichicks defensiv har helt och hållet neutraliserat Peyton Mannings & Colts offensiv. Även Tom Brady och hans offensiv har jobbat med mycket springspel för att hålla klockan igång och därmed minimera Peytons tid på plan. Dessutom har dom visat att dom kan göra poäng mot vilket lag som helst. Mycket imponerande av New England Patriots som faktiskt var lite underdogs inför matchen.

Så på söndag 23/1 får vi se...
NFC Conference Finals: Atlanta Falcons @ Philadelphia Eagles 
AFC Conference Finals: New England Patriots @ Pittsburgh Steelers

Efter förra veckan trodde jag ju på Falcons-Colts till Superbowl XXXIX.
Falcons tror jag fortfarande på och Patriots blir deras motstånd.
Kommentera

Dags för Conference Finals och sista matchen innan Superbowl.

Först Atlanta Falcons som besöker Philadelphia Eagles på Lincoln Financial Filed. Kan McNabb för 4:e Konferensfinalen gillt lyckas ta Eagles till Superbowl?
Startar på Viasat Sport kl. 21.00

Kvällens nattens andra match är New England Patriots mot Pittsburgh Steelers på Heinz Field. Den stora frågan är om Steelers QB
"Big Ben" Roethlisberger kan rucka på mäktiga Patriots?
Startar på Viasat Sport kl. 00.30
Kommentera

Ser knapp vad jag skriver för mina ögon är glansiga av tårar och ståpälsen på mina armar lär stå ett tag.
Orsaken var nationalsången inför Falcons-Eagles. En kille handikappad/utvecklingsstörd på 10-13 år sjöng inför 100 soldater och 2 lag av tuffa NFL-spelare (flera med glansiga ögon och tom tårar på kinderna) förutom hela stadion och TV-publiken.

Dom är duktiga på sånt här där borta.

Kommentera

Med lite mer än 2 minuter kvar och ställningen 27-10 så kan man konstatera att Donovan McNabb klarade äntligen av att leda Philadelphia Eagles till Superbowl på sitt 4:e försök. Eagles försvar har dock stor del i vinsten på det sätt dom stoppade Michael Vicks offensiv med 1 interception, 4 sacks, några blockade passningar och hela matchen haft Vick under stor press.

Kommentera

Patriots var en för tuff nöt för rookie-QB:n "Big Ben" Roethlisberger. Vi lär med stor säkerhet få se honom leda Steelers till framgång i framtiden. Men 4 turnovers (2 Int) är för mycket för att man skall vinna en sån här match.

New England Patriots är för 3:e gången på 4 år (2 vinster) i Superbowl.
Tom Brady, ja hela Patriots klarar av att gör de stora spelen när möjligheterna dyker upp och det gör att det ser enkelt ut.

Så om två veckor möts Philadelphia Eagles och New England Patriots i Super Bowl XXXIX på ZTV  (kl 00.00) på Alltel Stadium i Jacksonville, Florida.

Väl mött då.

Kommentera

Frisco: Bilden visar ju ingen arena värd namnet men platsen är rätt. Dock är det ett år för tidigt för att Alltel Stadium skulle vara klar.

Ja, jag skulle inte neka mig hes för en Superbowl-biljett om man säger så.  Kunde inte hitta något bra paketpris (allt var offertpriser) nu men för 7 år sedan så gick det på ca 20 000:- för tor resa San Diego, hotellrum 4nätter (halvpension), entre till NFL Experience osså matchen förstås.
Kommentera

Salle: Ganska låg puls här med tanke på att det bara är ett par dagar kvar. Jag står fast vid mitt tips uppsnappat på jobbet för några veckor sedan att Patriots tar hem det här. Min omgivning håller tummarna för Eagles men jag tror inte att det hjälper.
Kommentera

El Maco: Bara ett par dagar kvar??? Superbowl är nästa söndag...

Håller med om att Patriots vinner och inga tummar kan rucka på det förutom Tom Bradys högertumme möjligtvis.
Kommentera

Salle: Nudå?
Kommentera

El Maco:

Superbowl på ZTV hemma i Sverige, känns ganska kul när man haft den kanalen från början och sett Henrik Schyffert, Rob n' Raz m.fl. stå i källarutrymmen med avloppsrör i taket.

I övrigt så verkar det att man blir mer sönderanalyserad och -psykologiserad om man heter Donovan McNabb just nu än George Bush, ja vissa verkar analysera så mycket att de inte klarar av att sätta rätt bildtext på rätt spelare.

(Och det var Brady i Eagles-kläder i artikeln iaf när det här inlägget lades in)
Kommentera

Nalle Sjuh:

Bär vi ändå är inne på ämnet så kan jag glädja oss svenskar med att Ola Kimrin verkar få ytterligare en chans att ta en plats i NFL.
Kommentera

Poffa: För att ni ska lockas till internet under Super Bowl Sunday så får jag väl skicka en liten länk med röstningsmöjlighet, som givetvis dock öppnas först på Super Bowl Sunday.
Kommentera

« · 485500 · »