Paddan: Det är ju inte för inte detta är Världens enskilt största sporthändelse.
[bild]images.digitalmedianet.com/2006/Week_5/ocuizdfc/story/super_bowlxl_logo.jpg[/bild]
• fractures to his upper and lower jaws
• mild concussion
• fractured nose
• fractured facial bones
• multiple head lacerations
• multiple abrasions and contusions
• lost two teeth
• chipped several teeth
• no evidence of major structural damage to knees
• CT scan of brain showed no injury
Då är det mindre än en vecka innan NFL tjuvstartar med Steelers - Dolphins (torsdag kväll) innan det drar igång på allvar senare den helgen.
På måndag är det två matcher och BÄGGE visas direkt av Viasat Sport.
Först Redskins - Vikings (01.00 natt emot tisdag) och sedan Raiders - Chargers direkt därefter (04.15-06.45). Så ladda videon och glöm inte att välja Long Play...
Vem som vinner kan man ju ta en gissning på.
Då Packers INTE kommer att figurera däruppe, inte Favre kan få till det bakom ett iofs talangfullt lag, så lägger jag min röst på Indianapols Colts. Pengar sätter jag inte då dom ger lite för lite i odds (5.00 på Svenska Spel). Istället skulle jag kunna sätta en slant på Dolphins som ser intressanta ut och ger 20ggr pengarna tillbaka.
Ctrl-c, Ctrl-V från viasatsport.se
NFL tillbaka på Viasat Sport
Viasat har förlängt de exklusiva sändningsrättigheterna till den amerikanska fotbollsligan NFL t o m 2012.
När försvann dom? Men kul att dom satsar. Hoppas det finns kvar på "1:an" och inte försvinner ut i förskingringen.
Paddan: Såg slutet på den matchen nu och OJ vad snyggt det är. Först den lilla fejken när det ser ut som om han skall "take a knee" och sedan rushen. Rushen är för övrigt delat NFL-rekord för längsta spel. Lite kurisosa är att han delar rekordet med en lagkamrat Nathan Vasher som sprang lika långt för en TD 2005.
HF: Det är inte ofta man ser en spelare kunna göra 2 blockar och dessutom så feta som du påpekar. Men sen är du på cykelvägen... Bears tar sig inte ända till SB XLI, trots att dom leder sin Conference, pga QB Grossman inte håller måttet.
Sen spelar det ingen roll vilket lag från NFC som tar sig dit för Indianapolis Colts tar hem rubbet. Kanske att dom tom gör en "Perfect Season" för dom är så bra just nu.
Tidigt (?) hemma efter all nyårsmat och -dricka.
Tur att man inte behöver sova än då TV6 visar Bears-Packers.
En iofs obetydlig match då Bears är klara för slutspel och Hemmaplansfördel framtill SB då dom vann sin Conference och Packers är utanför slutspelet. Men Brett Favre är ju alltid sevärd fast han kommit upp lite granna i ålder och det är ju Football...
Green Bay Packers vann säsongens sista match med 26-7 och Brett Favre visade att han fortfarande har det. Dock så fick han hemskt mycket handskak och kramar från mot- och medspelare att man var rädd att detta var den sista matchen för hans 16-åriga karriär utan att missa EN ENDA match trots en hel del skador. 237 starter irad (bara grundspel) är ett (oslagbart?) rekord av många från denna Hall of Fame-spelare.
När han intervjuas efter matchen och frågan ställs så börjar han omedelbart gråyta och säger hur mycket han älskar spelet och grabbarna osv. Säger att han skall bestämma sig snart om han spelar eller inte.
Jag tror eller hoppas rättare sagt att han kör ett år till.