Övrig sport

1641 inlägg · 27 ämnen

Are you ready for some football!!!

« · 830122 · » Till forumet

Sv: Are you ready for some football!!!
2 minute Warning och Colts har bollen i RedZone (17yrds) med 3 & 6 to go.

Ett kort springspel och ett FG ger Bears ca 1.30 att göra 15p...

Ett långt spel och 4 nya försök och Colts är vinnare...
Kommentera

Colts brydde sig inte ens om att försöka på ett FG för att ge Bears en usel position på planen (egen 16:e). Dessutom har Bears INGA TO kvar så...
Kommentera

Salle: Och med 15 sek kvar får Coach Dungy sin oranga dusch sponsrad av Gatorade.

Coacherna kramas och Peyton Manning hissas...

Indianapolis Colts vinner SuperBowl XLI med 29-14
Kommentera

Nu lämnar man TV6 för att få alla slutkommentarer och intervjuer från CBS via TVU...

Förresten...
Vad sa jag inför matchen?
Och vad sa jag i höstas om vilket lag som skulle vinna hela fadderullan?
Kommentera

Salle: I slutändan en ganska imponerande överhalning som sakta men säkert växte fram, även om det inte kommer att se ut som en utklassning i historieböckerna. Inte heller var det här som Mannings största QB-duell i slutspelet utspelades, för det var Rex Grossman helt enkelt inte mogen (och antagligen inte tillräckligt bra). Ännu en gång en QB-saga som får en lycklig topping med en Superbowl-seger.

Man får nog istället se på det som att Colts är värdiga segrare på grund av att de kunde plocka isär olika typer av motståndare under hela slutspelet. De hade en lösning för alla situationer.

Det viktigaste beskedet inför nästa säsong kom i fredags:
www.packers.com/news/releases/2007/02/02/1/

...och man får väl bara hoppas på en skadefri säsong för Ahman Green så alla rekorden som står och väntar på Brettan kan slaktas.

Sen är man så klart lite nyfiken på om Oakland kan tacka nej till Jamarcus Russell i draften och vem som i så fall får den äran istället. Hans spel i Sugar Bowl var det värsta jag sett sedan - tja? Dominansen har jag inte sett, men att ta upp den på NFL-nivå är förvisso en annan sak.

Klockan ringer om 1h och 52 minuter, dags för en tupplur.
Kommentera

Alfred Awful: jag kan inte säga emot. En lagseger där kollektivet Colts, som coach Dungy så ofta nämner och predikar om, på alla sätt är bättre än Bears.

Bears fick den start dom hade drömt om, med Hesters kickoff-return, men dom lyckades aldrig etablera ett eget offensivt spel. När dessutom dom tvingades "jaga" poäng så är inte Grossman rätt man än åtminstone.

Statistiken visar på hur Colts dominerade denna matchen.
Speciellt utmärkande är bollinnehavet som Colts verkligen lärt sig att utnyttja till sin fördel. Anfall är bästa försvar kan man säga

1st Downs2411
Total Yards430265
Passing239154
Rushing191111
Penalties6-404-35
3rd Down Conversions8-183-10
4th Down Conversions0-10-1
Turnovers35
Possession38:0421:56

Lite "publikfriande" blir Peyton Manning utnämnd som MVP. Men som oftast är det QB:n som blir ägare till en sprojlarns Cadillac.

Nästa säsong känns låååångt borta men visst var det glädjande att se att #4 fortsätter ännu en säsong. Och fler rekord kommer det att bli, med Green eller inte, var så säker. [url=www.packers.com/news/stories/2007/02/02/1/]http://www.packers.com/news/stories/2007/02/02/1/[/url]

Rookies och draften brukar jag inte hålla så god koll på då det oftast inte fått så framträdande roller men på senaste åren (och kanske spec iår) så har det ju ändrats med bla Colston och Busch (Saints), Addai (Colts), Jones-Drew (Jags) och Matt Leinart (Card) högt uppe i statistiken på nyckelpositioner i resp lag.

Över och Ut för inatt
Kommentera

Nu börjar reprisen av nattens match på Viasat Sport. Och passa på från början för det smäller på en gång.
Kommentera

Salle: Som jag misstänkte för 2 månader sedan kunde Oakland Raiders inte motstå att välja mäktige QBn JaMarcus Russell från LSU som sitt första (och hela draftens #1) plock.

www.raiders.com/Common/Article.aspx?id=20434

Hela draft-trackern från NFL.com hittar man här.

www.nfl.com/draft/drafttracker/round/round1

Som jag sa i februari var hans dominans i Sugar Bowl ruggig när han passade för 332 yards, inklusive 2 TD-pass plus att han själv sprang in en egen. På Notre Dames sida stod den tidigare så hypade Brady Quinn och fick sina byxor neddragna inför hela USA. Det var nästan lite sorgligt, men det är ju bara sport...

Quinn valdes nu som 22:a av Cleveland Browns istället.

Bara lite drygt fyra månader kvar till första matchen mellan Saints och Colts, i Indianapolis.
Kommentera

Alfred Awful: Ni football-fans har väl inte missat TV-Serien baserad på den mycket sevärda football-filmen [url=www.imdb.com/title/tt0390022/]Friday Night Lights[/url].

TV-Serien som även den heter [url=www.imdb.com/title/tt0758745/]Friday Night Lights[/url] sänds i skrivande stund på Femman.
Kommentera

Hur gör ni footballfans för att följa säsongen? Sänder Viasat många matcher, och går det att streama? Vet att det finns lagliga program för att streama de amerikanska sportkanalerna om man vill följa football och baseballsäsongerna, men har inte lyckats hitta något som fungerar riktigt bra ännu. Tacksam för tips!
Kommentera

Mike Skinner: www.sopcast.com/
sedan använder du denna sida för att komma på rätt kanal.
www.myp2p.eu/NFL.htm
Kommentera

Paddan:

Tack och bock! Gissar dock på att det gärna vill ha lite fetare lina än 0.25, så jag får testa om ett tag. Tråkigt, när Chargers spelar pre-season mot Seattle idag. Säkert en bra match.
Kommentera

Ni har väl inte, som jag, missat att Viasat Sport 1 sänder live från Patriots - Jets.

Sen visar Viasat Sport 3 Chicago Bears-San Diego Chargers vid 22.15 och NY Giants-Dallas Cowboys vid 02.15.
Imorrn sänder man Cincinnati Bengals-Baltimore Ravens vid 01.00.
Kommentera

Salle:

Säsongen är äntligen igång, och Chargers visar oväntat styrka på D istället för O mot Bears. Visserligen gör LT en bra match, men inte är det försvaret som brukar vinna matcher åt The Bolts.
Kommentera

Paddan: Historia har skrivits återigen av Packers #4.

Brett Favre är nu ensam ledare i antal TouchDown-passningar. 421 passningar har han mäktat med under sin enastående karriär.

[bild]texasholdemblogger.files.wordpress.com/2007/04/brett-favre.jpg[/bild]

Kommentera

Salle: Så vackert att han redan innan den tas emot liksom tittar bort och jublar.
Kommentera

MorganaLefaey: Ikväll är det ett stormöte i NFL.

Hitills obesegrade lagen Indianapolis Colts och New England Patriots möts ikväll. Matchstart 22.15

Kan "tvinga" en att sitta framför en SopCast/TVU-sänding till strax efter 01-snåret.
Kommentera

Fast det kanske är bekvämare att se matchen på Viasat Sport 1. Tur man har koll.
Kommentera

Salle:

Årets första förlust för Colts alltså, och New England är det enda laget med bara vinster nu mer.
Kommentera

Det är Thanksgiving day borta i USA och traditionsenligt så spelas det några matcher i NFL så att "grabbarna" har nåt att se på (och dricka blasköl till) medans kvinnorna fixar till kalkonen. Denna tradition verkar Viasat Sport vilja sprida till oss så dom visar matchen Dallas Cowboys - NY Jets just nu.
Kommentera

För er som vill vrida till dygnet lite.
Se om New England Patriots lyckas med "the perfect season" eller om NY Giants kan skrälla.

NFL Network streamar matchen på länken nedan.

Just nu så hejar jag på ledande Giants 14-10 tidigt i 2:a Quartern.
Gillar inte Pats.
Kommentera

Salle: kvasiitresse.
Kommentera

NuMo: Äh du är bara avis.

Det bidde en perfekt grundspelsserie för New Enland Patriots. Men det gick inte så enkelt då ett Giants som inte hade nånting att spela för gjorde ett ordentligt försök.

Tyvärr så orkade inte dom heller stå emot Pats under en hel match.
Pats fick 21 raka poäng i 3:e och 4:e quartern och trots ett ärligt försök så kunde inte Eli Maning mäkta mer än att knapra in ledningen till 3p.

Men snart är det Playoffs och då blir det tuffare.
Jag tror fortfarande att Colts blir AFC Champions
Från NFC så tror jag att Dallas blir motståndare men jag håller tummarna för Favre och Packers.
Kommentera

Då är grundspelet avklarat och nästa helg smygstartar slutspelet med Wild Card Weekend.
Där kvalar 4 lag från varje conference för fortsatt spel.
Från AFC så är det
Pittsburgh Steelers - Jacksonville Jaguars (Lördag 5/1)
San Diego Chargers - Tennessee Titans (Söndag 6/1)
och från NFC
Seattle Seahawks - Washington Redskins (Lördag 5/1)
Tampa Bay Buccaneers - New York Giants (Söndag 6/1)

Divisionsvinnarna får vila en vecka inför Divison Playoffs (12-13/1)
Sedan är det Conference Finals den 20/1 innan det blir en veckas ledighet inför...

Super Bowl XLII som går av stapeln den 3 feb.

Kommentera

Salle: Om knappa 2 timmar så startar Seattle Seahawks - Washington Redskins på Viasat Sport1.

Seahawks borde stå som vinnare men Redskins har visat mycket på slutet av säsonger trots den stora tragedien med mordet på Sean Taylor i slutet av november.
Kommentera

Salle:

Jag är sjukt laddad på att se hur mina Bolts klarar av Titans. Fan, vi skulle ju ha haft superbowl förra året men fick stryk av Patriots redan då. Vore fint med en revansch i år...
Kommentera

Mike Skinner: Du vet att Viasat Sport 1 visar den matchen senare ikväll.

19.00 Tampa Bay Buccaneers-NY Giants
22.30
San Diego Chargers-Tennessee Titans

Det var en otroligt jämn och svängig andra match inatt. Jacksonville Jaguars slog Pittsburgh Steelers med 2p efter ett FG med 37sek kvar. Innan dess hade Steelers 2 gånger missat att göra 2-points conversions under sin upphämtning från 28-10 till 28-29. Synd att man måste sova emellanåt...

Kvällens matcher dårå...
Buccaners borde ganska enkelt kunna vinna över Giants. Men om dom kan visa upp spelet från förra veckans match emot Pats så kanske... men Nej!

Chargers borde ha det ändå enklare att besegra Titans. LT lär dock få jobba hårt för Titans D# är bland de starkaste i ligan. Men San Diego kommer aty få chans att åka ut emot Pats eller Colts sneare i PlayOffs
Kommentera

Salle:

Jo, jag är medveten om det, tyvärr sitter jag ju inte på de kanalerna :/ Har alldeles för dålig lina här hemma i Mora också för att kunna streama matchen. Däremot finns ju www.nfl.com/scores, gillar den sidan rätt skarpt, lätt att hänga med i matcherna.

Drömmen vore att möta Colts senare, brukar bli bra matcher när de två lagen spelar.
Kommentera

Mike Skinner: Själv hoppas jag på Packers-Colts i SB. Med Favre som MVP. :-)
Men tror nog mer på Pats-Cowboys...
Kommentera

Salle:

Ja tar sig inte Pats till SB i år känns det ju lite skumt. Men allt kan ju hända, Chargers var ju nästan självskrivna förra året och men det gick ju inte vägen.

Och Giants leder med 10 poäng as we speak...
Kommentera

Mike Skinner: ja Manning har varit grym och Garcia kass...
Kommentera

Salle:

Jag gillar det med amerikansk fotboll. Går det skit vet man alltid vem man kan skylla på. Iofs är det som regel samma sak när det går bra för laget förutsatt att man inte har en RB som kan rädda laget även om QB'n är kass. Finns väl inte så många lagsporter där det är så självklart att skylla på EN spelare?
Kommentera

Mike Skinner: Å andra sidan är det ju en grym lagsport. Om en spelare fallerar under ett specifikt spel så kan det gå åt h-e...

Dessutom älskar jag bestraffningsreglerna med yards-"böter".
Kommentera

Salle:

Ja, det är klart att varje bit är viktig, t.ex kan ju inte quarterbacken riktigt agera om han inte får tid på sig av linetacklarna, men till syvende och sist står ju och faller laget med quarterbacken.

Jag gillar också penaltysystemet, och framför allt sportsligheten i sporten. Man ser ju inte mycket gnäll på domare eller gruff efter avblåsning.
Kommentera

Mike Skinner: Då var helgen första skräll ett faktum. Giants vann enkelt.

Dom var lika bra som förra veckan fast denna var motrståndet inte Patriots.

Nu blir det en resa till Texas för att möta Cowboys. OM dom skulle vinna där så kan det bli brödrakamp om QB-äran. Om Colts vinner vill säga. det är nog en första gång i historien.
Kommentera

Mike Skinner: Det gick ju bra för Chargers även om det länge såg tungt ut. Men det är ju inte första gången i år dom har haft det tungt i matchens inledning för att sedan hitta den vinnande vägen.

Detta innebär att nästa veckas matcher, Divisional Playoffs blir.

NFC
Green Bay Packers - Seattle Seahawks
Dallas Cowboys - New York Giants

AFC
New England Patriots - Jacksonville Jaguars
Indianapolis Colts - San Diego Chargers

Återkommer om datum&tid samt ev TV-tider.
Kommentera

Salle:

Jo, skönt, men inget poängfyrverkeri som sagt... Och Chargers får alltså spela mot Colts redan nu :) Ska bli skoj.

Hur såg LT ut igår?
Kommentera

Mike Skinner: Inte som ifjol. Men han visade klass emellanåt. Dock så gick Titans in för att plocka bort LT genom att "tvinga" Bolts anfalla via luften. Och då försvinner han ju lite.
Kommentera

Mindre än 1½ timme tills kvällens clou.

Seattle Seahawks skall försöka rå på Green Bay Packers.
Packers anrika Lambeau Field är skådeplatsen.
Packers är favoriter men Seattle med Matt Hasselbeck och Shuan Alexander är inte att underskatta. Dock så kommer Favre & Co ta sig vidare till NFC Final.

Viasat Sport1 sänder med start 22.30

Senare i natt så är det New England som försöker hålla drömmen om den perfekta säsongen levande.
Men Jacksonville Jaguars kommer att vilja förstöra den drömmen var så säker.
Dock så borde ett utvilat Pats enkelt ta sig vidare till AFC Final.

Viasat Sport 3 sänder med start 02.00.

Kommentera

Salle: Obra start för Packers, 2 turnovers och det har inte ens gått 2 minuter av matchen. Den första resulterade i en TD redan efter 17 sekunder.

Hoppas att det bara blir ett FG av denna...
Kommentera

14-0. Asch då!

Bara att hoppas att Favre kan svara lite snabbt och göra match av detta.
Kommentera

Salle: 14-7. Kul match hittills.
Kommentera

Knappt han jag skriva förrän... 14-7!

Eller 7-14 skall det ju vara då Packers är hemmalag. På ett snöigt Lambeau Field förresten.
Kommentera

Frisco: Riktig rolig match

14-14 och Packers D# jobbar fram en turnover. Läge för 21-14 nu...
Kommentera

Frisco: Otroligt rolig match. Speciellt för oss cheeseheads.

28-17 i halvtid. Här skulle jag kunna skriva om #4 i några rader men det gör inte han rättvisa.
Kommentera

Salle: #4 är helt makalös.
Kommentera

Frisco: Ja och hans lag är med på noterna också. Under tuffa förhållanden.

42-20 och Favre kastar snöbollar på sina medspelare. :-)
Kommentera

Då är andra matchen igång och Jax får en pangstart med en TD efter 4.10

Fast nu är Brady på plan med en plan...
Kommentera

Det blev som väntat New England Patriots som stod som segrare i nattens drabbning. 31-20 vann man med i en match där Jax aldrig riktigt kom upp till standar varken offensivt eller defensivt. Och det är inte bra emot lag som Pats.

Men det vår igår och nu är det två lag till som skall "få" sina platser i resp Divisionsfinal

Först ut är Indianapolis Colts emot San Diego Chargers. Bolts var ok förra veckan men dom måste spela mycket bättre om dom skall rå på regerande mästarna Colts. Det kommer dock ändå inte att räcka till utan det blir återigen Colts - Pats i den "moraliska" finalen.

Matchstart 19.00 Viasat Sport 1 sänder

Efter den matchen är det Dallas Cowboys - New York Giants.
Dallas var rätt usla i sista matchen men har nu fått vila i form. För Giants är det helt omvänt ingen vila och dom har spelat på toppen av, om inte över, sin förmåga. Det borde inte vara problem för Cowboys men... Jättevarning i dubbel bemärkelse.

Matchstart 22.30 Viasat Sport 1 sänder
Kommentera

« · 830122 · »