Övrig sport

1641 inlägg · 27 ämnen

Are you ready for some football!!!

« · 979039 · » Till forumet

Sv: Are you ready for some football!!!
Poffa: Sov gott... Jag sitter kvar och kollar lite intervjuer mm.

Satan vilken match egentligen. Och Pats lyckades inte med det perfekta.
Kommentera

Salle: Det här var onekligen det näst största i NY-sporten den här veckan, inte alls långt efter signingen av Santana. Kul för Giants!

Ärligt talat, otroligt roligt slut på många sätt. Manning plockade fram något stort när det behövdes. Hade han sackats hade de visat Pats hällandes gatorade nu.

Nu sängen. Möte på jobbet om fyra timmar.
Kommentera

El Maco: Är det så? Säger du det? :-)

Jag tror nog att detta kommer att vara lite större.

Sen kommer det där spelet där Manning nästan blev sackad, slet sig loss och levererade en passning till Tyree som lyckas hålla i bollen "ovanpå" sin hjälm trots kontakt med en försvarare vevas i sportsändningar ett bra tag.

Osså den avlutande TD-passningen. Dom visade nyss från matchvärmingen hur Eli och Plexico tränade på just den...

Eli fick Cadillacen förresten.
Kommentera

Salle: Det spelet du nämner är så otroligt snyggt så det finns inte. Tröjan måste vara 2 meter ett tag innan han lyckades ta sig loss. 2 låtar med Tom Petty kommer man ihåg sen är tyvärr 3e quartern lite halvluddig då man låg i soffan och blev väckt så fort man började andas tyngre. Men 4e quartern så var man tillbaka framför tv'n. Tur man tagit sig lite ledighet fram till lunch idag. Rolig match och rolig vinnare.
Kommentera

Salle:

Riktigt bra match! Jag är riktigt nöjd att jag till skillnad från några vänner stannade uppe för att se hela matchen då det var en ganska seg historia fram till fjärde. Men jäklar vilka plays av Eli, det ska ju inte gå. Jag trodde helt klart det var kört för Giants efter Pats TD.

Apropå snaparna snackade vi också om det, riktigt dåliga ett tag. Varför då? En center i ett av superbowllagen borde väl vara så pass rutinerad att han kan snapa/hikea ordentligt?
Kommentera

Salle: Med lite distans på matchen så är det en av de bättre Super Bowl Finaler jag sett, Höll en tumme på NY GIgant och Eli Manning.
Såg när dom först ramade Dallas Cowboys(Mitt NFL lag) för att sedan dra upp till Cheeseheads och Green Bay Packers för att knäcka dem i -20 gradig kyla + en vindfaktor som inte var att leka med, Känndes att dom hade momentum + ett driv i laget som skulle föra dem vidare men New England Patriots skulle svara upp det visste man och med 3st timeouts kvar i 4:e perioden så trodde man med 34sek kvar dom ärte i kapp men icke!

Undrar vad Storebror Payton Manning tyckte när lillebror lirade hem titeln Vince Lomabrdi Throphy till NY ang Big Apple???
Kommentera

PEN: Med tanke på hans skrik och gester efter sista TD:n så var det nog bara glädje över sin lillebror. Dessutom såg han nog att den hellre gick vartsomhelst förutom till Pats.
Kommentera

Salle: Om det var nån som missade matchen eller somnade i soffan under den så repriseras den av Viasat Sport1 kl 20.30 fram till 00.40.

Om man är vaken så kanske man ser på sista quartern igen bara för att... 
Kommentera

Om man vill så kan man avrunda säsongen med lite ProBowl-underhållning från Honolulu, Hawaii.

Viasat Sport1 22.30-02.30
Kommentera

Salle:

ProBowl vill jag minnas var ganska trist, silkesvantarna på osv. Vilket iofs är självklart, men det var lite väl jippokänsla över hela... ja, jippot.
Kommentera

Salle:

ProBowl vill jag minnas var ganska trist, silkesvantarna på osv. Vilket iofs är självklart, men det var lite väl jippokänsla över hela... ja, jippot.
Kommentera

Mike Skinner: Visst märks det att det inte är blodigt allvar men det är ändå full satsning i tacklingar även om man inte offrar sig för den där sista decimetern. Sen är ju några regler lite modifierade för att öppna för mer passningspel för att ge mer underhållning.
Så det är inte riktigt amerikansk fotboll men ändå mycket närmare än AllStar-matcherna är till hockey.

Brukar dock vara underhållande med en hel del trickspel och intervjuer.
Kommentera

Rabalder runt Brett Favre som nu säger att han kan tänka sig att fortsätta spela, trots sin "pensionering" i mars. Men Packers vill inte ha honom och inte trada bort denna ikon...

[url=myespn.go.com/blogs/nfcnorth/0-2-50/Favregate--A-trade-is-the-only-option--but-where-.html]Packers wont release Favre[/url]

[url=sports.espn.go.com/nfl/news/story?id=3486775]Favre i intervju[/url]

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/sportchansen/article2901739.ab]Tom AB tar in detta som nyhet[/url]
Kommentera

Jag antar att ni redan är medvetna om att NFL drog igång säsongen alldeles nyss.

Fast det verkar som om Viasat Sport blev lite tagna på sängen. För även om dom visar 3 matcher ikväll&inatt så har missat bildinställningen å det grövsta. Dom kör i 4:3-format UTAN att nyttja varken höjd eller bred. Resultatet, på min TV, blir en decimeterbred svart ram och en pytteliten bild.

Matcherna är
New Orleans Saints - Tampa Bay Buccaners
San Diego Chargers - carolina Panthers
och en stormatch i
Indianapolis Colts - Chicago Bears
Kommentera

Salle: Det är bara sändningen från själva matchen som det är "problem" med. Sändningen från studion är 16:9 för mig.
Kommentera

Poffa: Jo det är samma här. Fast det är ju matchbilderna man vill ha så stor som möjligt istället för studion och deras prat.
Kommentera

Salle: Nu fick du svaret på varför det ser ut som det gör.
Kommentera

Poffa: Japp.

Surt är det hur som helst.
Kommentera

Salle:
Fruktansvärd premiär för ett Chargersfan. Eller ja, jävligt spännande match, men den sista TD'n hade jag gärna klarat mig utan. Lite hafsigt.
Kommentera

Tungt för vikings som ledde med 15-0 byggt med field goals, men efter halvleken så började det gå troll och sedan åker man på en förlust med 3 sekunder kvar. Även om matchen inte var något riktig höjdare så fanns några riktigt fina spel.
Kommentera

MorganaLefaey: Såg lite i inledningen och då hade Manning det tngt. Men han verkar ju ha skärpt till sig emot slutet som så många gånger förrut.

Får, nu när MotoGP är över, nöja mig med att titta på Jets-Pats nu istället.
Lite konstigt att se #4 annan tröja även om denna också är grön.

Sen har jag ju lite rätt dygnsrytm och dessutom ledigvecka för att ev kunna orka se Browns-Steelers senare i natt.
Kommentera

Salle:Jag tänkte exakt samma sak. Tror nog tröjfärgen hade något med valet att göra.

Jets lyckades ju missa ett givet field goal på första rushen som lär få någon att drömma mardrömmar. Men har inget emot om Patriots vinner om man säger så.
Kommentera

MorganaLefaey: Utan Tom "American Dream" Brady så tror jag inte dom kommer att klara av Jets. Sen har jag lite aggkänslor till Pats då dom vann lite för mycket där ett tag så jag hejar på #4.
Kommentera

T T: Den här helgen är det ju, som vanligt, spelledigt. Det är nämligen alltid det helgen innan Super Bowl.

I år är det Tampa Bay och Raymond James Stadium, där Tampa Bay Buccaneers spelar sina hemmamatcher, som tar hand om Super Bowl. Det är 43:e upplagan och vi kommer få se femfaldiga mästarna Pittsburgh Steelers möta Arizona Cardinals.

Cardinals har aldrig spelat en Super Bowl. Man har dock vunnit NFL en gång, nämligen 1947. Då hette man Chicago Cardinals.

Om exakt 7 dygn och 6 timmar smäller det.

Kommentera

Poffa:
Matchen går "tidigt" i år, rätt skönt. Sändningen på sexan börjar 23.55. Till skillnad från tidigare år då det brukar sätta igång vid 02.
Kommentera

Mike Skinner: Är det någon vanlig kanal som sänder eller måste man köpa nån specialkanal från viasat för många pengar för att få tillgång till Superbowl i år?
Kommentera

Stigsson: Viasat Sport.
Kommentera

Stigsson:
TV6 sänder den som vanligt. Inga konstigheter!
Kommentera

Mike Skinner: Oj, den får jag ju till och med in på TVn i sovrummet på dom fria marksända kanalerna.
Kommentera

Mike Skinner: För allt i världen, se den på Viasat Sport om ni kan. Då får ni amerikanska kommentatorer och inte med flamsiga, halvt om halvt okunniga svenska kommentatorer.
Kommentera

Poffa:
Du har ju absolut en poäng i att det är bättre kommentarer. Men som student och beroende av vanlig fotboll och ishockey kändes Canal+ sport som det enda rätta att lägga pengarna på, om de nu skulle läggas. Jag är faktiskt mest nöjd över att få se matchen på tv, direktsänt. Brukar annars använda TYT och se matcherna i efterhand, eventuellt streama. Vilket ju inte är helt fantastiskt.
Kommentera

Mike Skinner: Har man inte Viasat Sport så är TV6 bättre än inget, helt klart. Jag tackar dock min lyckliga stjärna som har Viasat Sport.
Kommentera

El Maco: En av osedvanligt få Superbowl inlägg från mig. Tacka Felia för det.

Allt talar för en Steelers-seger men jag tror inte det blir så enkelt då Cardinals sett j-t bra ut på sistone.
Tror alltså på Steelers men hoppas på skräll.
Kommentera

Så har man än en gång visat hur en nat.sång skall framföras och äras.
INTE som i ES precis...
Lite svårt med flyovers dock.
:-)
Kommentera

Studion flosklar och upprepar vad som sades precis innan avbrottet.
Tänk om man haft NBC med Al Roker och John Madden istället. Och all reklam.
Kommentera

OJOJOJ!

Nu blev det en TD på James Harrison 96yards Int. Men om han inte hade haft ett motståndarben under sitt ena knä så hade Steelers blivit bortdömda 2ggr mindre än 1yard från mållinjen.

Längsta TDn i Superbowls historia alla kategorier blev det dessutom. Av en D#-spelare. :-)
Kommentera

Nu håller Cardinals på att straffa bort sig själva från denna match. 3st personal foul på samma drive är 3 för många. Tur för dom att Steelers är värdelösa i red zone och bara får ett fg ut av det.
Fast det känns som om domaren är lite väl tuffa emot Cardinals.

20-7 med 2.11 kvar av 3e kvarten.
Kommentera

Cardinals har kommit från underläge 20-7 till 20-23 på lite över en kvart. 2.30 kvar.

SPÄNNANDE
Kommentera

Men Big Ben visar sin klass och får med god hjälp av def.line tid för några fina passningar och hittar Holmes i End Zone med 35 sek kvar.
Kommentera

Underhållande och spännande.
Steelers startade bäst men kunde inte dra ifrån. Dock så lyckades man få en Int och en 100 TD med sig i slutsekunderna innan halvtid.
Sen såg Cardinals ut att spela bort sin chans i 3e med många och dumma penaltys. Men dom kom tillbaka för en historisk comeback med bla en vacker TD av Fitzgerald. Men den kanske kom lite för tidigt och gav Big Ben tillräckligt med tid att visa sin storhet.

Godnatt
Kommentera

Dallas Cowboys har lågt i tak tidigt på försäsongen.
[url=www.aftonbladet.se/nyheter/article5053350.ab]http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5053350.ab[/url]

Dåligt jag vet men det är ju tidigt. :-)

Kommentera

Trenden med våldsbrott och NFL-spelare fortsätter.

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/article5471381.ab]Steve McNair mördad[/url]
Kommentera

Till helgen drar NFL igång. Ja dom tjuvstartar faktiskt redan på Torsdag.

Lite [url=
www.youtube.com/watch?v=pkj0avoVUUU]videogodis[/url] kanske kan väcka football-tarmen annars.

Kommentera

Salle: Ok! Vilka är favoriter till Super Bowl finalen, du som är insatt vad tror du?
Kommentera

renen: Insatt är väl att ta i, mer intresserad.

Men det kommer att vara några av de vanliga lagen Pats, Colts, Steelers, Giants och Chargers som gör upp om saken.

Dock finns det några utropstecken.
Minnesota Vikings är ett sånt. Ifjol hade dom ett bra lag förutom på QB och nu har man värvat Brett Favre som ju visat att han kan spela utanför Green Bay.
och när jag redan nämnt dom.
Green Bay Packers kan överraska men dom borde inte räcka till.

Vinner gör dock Steelers om du absolut måste ha ett tips.

Kommentera

« · 979039 · »