Övrig sport

Grupper · 1677 inlägg · 28 ämnen

Volleyboll

Volleyboll
Vill starta ett nytt ämne som behövs. Världens största sport kräver det.

Legendaren Anders Kristiansson säger sanningar. Handboll(en pytteliten sport) får sjukt mycket tid i massmedia, analyser så man bara vill sluta kika.

Vi har ännu en gång gjort bort oss, men analyserna lär fortsätta.

Men , vi har världens bästa beach-volley-lag, sjukt bra. sedan har vi Isabella Haak som leder vårt lag inför hemma-EM 2026.

Som bonus är vi för första gången klara för VM som stundar detta år.

Volleyboll är så mycket mer än handboll o basket

www.youtube.com/watch?v=2fujRiriIXM

Sv: Volleyboll
{puffe}: Åhman/Hellvig till final i Brasilien. Starkt gjort med tanke på att Hellvig spelade med en tumskada.

Hälge: Roligt. Var följer man detta?

Rip Kirby: SVT Play.

Hälge: Tack!

Lilla Floby tar ledningen i Sm-finalen herrar, 1-0 i bäst av 5.

Var på plats i den lilla hallen när dom dödade Lidingös dominans för ett antal år sen, har haft lätt att ogilla 08:or sen dess, haha

puffe2: Nu hamnade väl inlägget som gällde Åman-Hellvig lite fel. "Vanlig" handboll följer jag inte överhuvudtaget så jag fattar därför tyvärr inte vad du pratar om ;)

Rip Kirby: Volleyboll menade jag förstås, vilket jag nu tillslut begriper ändå får mig att framstå som ett fullständigt "nut-case", som det heter på ett annat internationellt språk.

Rip Kirby: Floby bröt Lidingös svit på 16 raka SM-guld i Volleyboll(världens största bollsport)

Lidingös stjärnor fick serva bland ribbstolar och galen hemmapublik i en kompakt liten Gympahall. Divalater möttes med burop från traktens bönder. Idrott när det är som bäst

puffe2: Sånt som för en tillbaka till r i k t i g a gympapåsar och VITA sockiplast på fossingarna. Jepp, tack för det mobbingoffret, morsan!

puffe2: Jag har ett stående minne då det gäller svensk volleyboll och det är EM-finalen mot JÄTTEN Sovjetunionen (fucking CCCP!) på hemmaplan i Globen 1990!

Rip Kirby: Då har du ändå inte nämnt kalasbyxor!!!!!!!!!!!!!

puffe2: Men det räcker nu. Såna där som nästan alltid var lila eller KNALLröda i färgen och som man alltid var tvungen att ligga ner för att överhuvudtaget skulle ha nån möjlighet att kunna dra på sig!

Rip Kirby: Minnena kommer . lyssna på detta.

Vi vann bragdartat mot CCCP i semi 1989(superskräll), men förlorade dock finalen mot Italien. Missade bragden mot Sovjet, eftersom jag spelade nån fotbollsmatch samma dag.

Men för alla intresserade. Sveriges damlag, med Isabell Haak i spetsen, är för första gången klara för VM(2025. Sedan väntar ett hemma -EM 2026, så förutom Beach-volley-laget, finns godbitar att se fram emot

Rip Kirby: Slapp denna tortyr, men vi var så elaka när nån dök upp i spygröna kalasbyxor på kalas i åttaårs-åldern. Skäms över hur elaka vi var.

Grabben med kalasbyxorna blev assur och gick hem med knallpulver-pistolen han precis gett till födelsedagsbarnet.

All heder till han dock, mamman hade nog tvingat på han detta

puffe2: Just det, vi VANN mot jätten CCCP! Typ världens DÅ bästa volleybollag. Blir inte mycket större än så för Sverige - lilleputtnationen i jämförelse! Att det var sjukt svårt att ladda om efter en sån bragd kan man nog faktiskt köpa.

puffe2: Mm.. lucky you!

Närå, jag levde mitt uppe i traumat som det bokstavligt talat handlade om! Just DEN föräldragenerationen kan inte ha haft det så jävla lätt själva i sin egen uppväxt med tanke på all idioti de kände sig tvingade till att dra sina avkommor igenom!

Rip Kirby: När vi hälsade på min Farmor i Ånge, tvingades jag(7-8 år)
bo i hennes dubbelsäng(platsbrist). När hon satte sej på emaljpottan mitt i natten , fick man sinnesintryck som man aldrig vill uppleva igen

puffe2: 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Rip Kirby:
Lyssnat en hel del på tränaren. Ett geni.

Tarasov: Har tappat tråden, menar du Kristiansson? För han är ett geni, likt Tarasov. Lilla Floby vann igen så 2-0 i finalserien mot Real Hylte nu

puffe2:
Ja Anders Kristiansson. Lyssna på podden coach möter
coach finns ett
Avsnitt där

puffe2: sjukaste tråden; nån intresseras av Volleyball 😅

Tarasov: Ska jag gärna lyssna på , men har följt han förut via sporten. Extremt bra ledare som troligen kunde varit förbundskapten i ett otal sporter.

puffe2:
Tagit en del av hans metoder till mitt yrke fungerar mkt bra särskilt i en uppbyggnadsfas.

dempa: Världens största bollsport bör väl vara värd liiite uppmärksamhet ändå

www.youtube.com/watch?v=2fujRiriIXM

puffe2: Magisk text på typiskt Torsson-vis. "Det spelades bättre boll" är ju ett annat episkt alster.

Tarasov: Han höll en lång monolog i en intervju, när Beachvolley-laget tagit OS-guld. vet inte om den går att hitta, men han är en stor ledare i dess rätta bemärkelse.

Rip Kirby: Ja, dom vann nåt fint pris nån gång, för bevarande av svenska språket. Texterna är underfundiga och magiska. Ett exempel som tyvärr inte innehåller volleyboll, men att få med rullstensåsar i en refräng, bara en sån sak.

Blir ju lite Sönnsvall också

www.youtube.com/watch?v=SYtI_qp6tII

« · 2810122