1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 3653 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Publik
tja
är det många som hade tänkt att åka upp till tyringe i dag?
ha det bra
Kommentera

Äntligen
Idag kommer det att ske, det man har längtat efter så länge, man ska stuva in sig i sin lilla bil och ta sig till metropolen tyringe!!! fy fan vad det ska bli gött, kan inte bärga mig, det kommer att bli en lång dag!!!

cs där!!!
Kommentera

Sv: Angående tröjorna
Mycket snyggt med gröna tröjor..så ska det se ut.
Nu får vi bara hoppas att souvenirshopen får de nya matchtröjorna till försäljning också.
Nu när vi går tillbaks till de rätta tröjorna och färgerna, vill väl ingen gå omkring med Griffin-matchtröjan längre. Eller ??
Kommentera

Tyringe
Härligt, nu börjar det igen!!

Är det några som ska till Tyringe imorgon??

Jag behöver väl inte fråga om där kommer några på torsdag!?

Hata MIF!!!!
Kommentera

Sv: Angående tröjorna
kanske snyggare .. men nu måste jag köpa en ny match tröja =(.. fasst d é man väll värd.. //
Kommentera

Angående tröjorna
Mycket trevligt att ni återgår till hel-grön dress.
Absolut snyggare.

Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

Sv: Tjinixen
Det kommer inga RBK fjantar till Tyringe, men där emot Rögle-supportrar!!! Så håll dig på din sida i ladan!!!!
...din fjant!!
Kommentera

Tjinixen
E det nån av er RBK fjantar som ska till Tyringe på tisdag o kolla?
FORZA TYRINGE!!
Kommentera

Sv: Roger Jönsson
Hej
Jag hade kontakt med hans agent så sent som för en vecka sedan, och då verkade det som att han helst ville utomlands. Sedan tidigare har han avböjt en del anbud från svenska klubbar.
Kommentera

Roger Jönsson
Hur blir det med Roger Jönsson? Han är på väg till bottenlaget Mörrum har jag läst mig till. Roger, kom till Troja istället och lira med Rossen o Co. Om du lirar med Morten Green som center och Rossen på andra kanten och backparet falken och holma så kommer ni långt. Hoppas du själv läser detta inlägget och att jag på något sätt får dig och välja Troja framför Mörrum "goiset" :) Vilken kanonfemma ni blir i andra linen. Förstafemman består av center Grans och på kanterna Håkansson och Nordlöf och backpar Lundbäck och Pilen. Tredje linen är inte sämre som består av center mika välilä och på kanterna östman och gusten och backpar jonasson och melinder/esplund. Vilket gäng ni blir om du dyker upp i gamla hederliga trojadressen igen. Sen som grädde på moset så kommer vi att representera en ny keeper som ännu inte är fastställd, men som troligtvis blir en utlänsk målvakt med riktigt goa kvalitér. Kom loss nu Roger Jönsson och kom tillbaka till Troja där du hör hemma och inte nåt low-class-gäng som Mörrum! Troja & Leksand & Rögle & Tingsryd till SA!!!!!!!

---Lycka till Rögle Bk---
Kommentera

Sv: Tröjorna
Är förtydligat till "den kommande säsongen" nu, d.v.s. säsongen 2001/2002!
Kommentera

Tröjorna
Har en liten fråga till webmaster. Du har skrivit att nästa år ska man ha de gröna tröjorna. Alltså ska man ha de vita tröjorna iår?
Kommentera

Sv: Röglefans skämmer ut sig
Hmmm.... här sitter man och funderar på vem/vilka som kan ha gjort detta? Miffare? Knappast... Hade jag fått tippa så hade det varit en Hammarbyare som gjorde detta.. jag menar, hur ofta har inte Stockholmslag vrålat ut SKÅNE TILL DANMARK... ok, kanske en dålig anledning, men ändå, tänk efter....
Eller så kan det ju ha varit fulla danskar med tanke på elvenesarna.... Ja, teoriorna e många men man får hoppas på att
vi får reda på detta mysterium....

RÖGLE TILL ELITEN!
Kommentera

Sv: stadskampen
Japp jag såg det i går och jag hatar
ochså han.Han tror att han är nån eller hur?
Kommentera

stadskampen
Någon som såg stadskampen i går?

fan vad percy var kaxig och fy fan vad han ville ha den buklan
men om jag förstår rätt är det bara en lek!

vi hatar percy
Kommentera

Efter att ha funderat ett slag på det hela kan man konstatera några saker:
- Det är i sig ett meningslöst och förkastligt brott, oavsett vem som begår det.
- Det som "binder" rögle till brottet är att vandalerna använt detta namn, dessutom (enligt orginalflashen från HD stavat med danskt ö "Røgle hooligan")
- Den primära anledningen måste väl ha varit att förstöra en buss, och inte att demonstrera att man skulle vara Röglefan
- Det kan lika gärna ha varit så att någon använt detta namn för att ge Rögle "skulden". Kanske man har ett helt annat favoritlag, eller - mest troligt - är totalt ointresserad av hockey!
Det är ett effektivt sätt att skylla på någon annan, för att själv kunna slippa ansvar. Det var väl rätt tydligt i Göteborg nyligen.

Slutligen beklagar jag som vanlig medmänniska att det ska behöva inträffa sådana här händelser på gator och torg. Trist!
Kommentera

50 000 fattigare....Skitsnack. En burk rubbing och lite armbåge + nya slangar i däcken är allt som behövs för att fixa till bussen igen. Sen att det inte var så snyggt att attackera en obevakad buss är ju en annan sak..Man undrar vad som hade hänt om det hade varit räliga MIF:s buss som var parkerad i NV Skåne en mörk natt....
Kommentera

OBS! att man inte får klippa in artiklar direkt från media.
Se länk istället.
Kommentera

Har HD nån hemsidar som man kan går till?
Kommentera

Jag undrar samma sak..
Var har du läst det...lägg gärna en länk dit i så fall istället för att bara kasta ur dig detta.
Då verkar du seriösare..
Kommentera

Vad menar du med det du skrev
Kommentera

Röglefans skämmer ut sig
Läste om RBK svansens vandalisering av MoDos buss. När ska packet sluta att skämma ut oss???
Kommentera

Sv: Leksand
Trogen >>

Ang Forslund.
Jag ser oxå hellre Roger o Pelle i Rögles färger än Forslund, men om du frågar en Leksing så tycker han eller hon garanterat tvärtom ;-)

Men jag håller definitivt inte med om att han bara har gjort EN bra säsong. 100 mål på 7.5 säsonger anser jag är bevis nog.
Kommentera

Ingen höjdare
Den nya officiella sidan var väl inte så mycket att hänga i julgranen?
Kommentera

Nja, okejdå - "jättebra" blev nog lite för starkt ord...
Tror som dig att Leksand kommer få det tufft...Risken för att de, någonstans på "vägen tillbaka till ES", kommer att gå på pumpen tycker jag är onekligen stor - med tanke på hur "duktiga" de har varit tidigare när det har osat hett...
Kommentera

Så du tycker att Lif har värvat jättebra??
Jag tycker att deras lag ser ut att stora brister, vad dom däremot har är massor av rutin, för laget är ålderstiget, och Forslund har gjort EN bra säsong i elitserien, sen har han inte varit speciellt lysande, Jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att byta honom mot Roger Hansson eller Pelle Svensson.

Den bästa värvningen dom gjort är Greg Brown, men han kommer inte att vinna några matcher åt dom, med tanke på att han i första hand är en defensiv back.

Men visst kommer dom att vara i med i superallsvenskan, och även i kvalserien, men dom som förväntar sig att dom ska springa igenom serierna och upp i Es, kommer att få en obehglig överaskning, för dom kommer inte att få det lätt, det finns många klubbar som vill störa deras planer!!!!

Mötena med Leksand kommer ju att vara den stora händelsen för samtliga klubbar under säsongen, alla vill ju slå den stora favoriten för det är ju det dom är utnämda till av sveriges presskår......
Kommentera

Sv: Svar Attans Rögle
Undarskatta inte Emil, har har trots allt meriter från J-landslaget. Han kan mycket väl få sitt stora genombrott i år.
Kommentera

Svar Attans Rögle
Kommer vi att sakna EMIL???
Förmodligen inte.
Spelade han mer än en period sammanlagt förra säsongen???

JS
Kommentera

Sv: Attans Rögle
*ler*
Självklart kommer vi att sakna Emil, han var ju helt grym, iaf dom gångerna han kunde stå på skridskorna ett helt byte!!!!!!
Kommentera

Rögle Raketen
Lycka till RBK med första raketsteget (Allsvenskan)

Hälsningar
JS

PS Andra raketsteget(Superallsvenskan)
Tredje raketsteget (kvalserien)
Fjärde raketsteget (månen)=E L I T S E R I E N.
Kommentera

Attans Rögle
Utan Emil kommer ni att stå er slätt i vinter. Jag lovar att vi är rejält på gång här uppe.
Kommentera

Leksands satsning att ta sig tillbaka till ES är nog inte helt olik LHC:s - dock betydligt större på många sätt och vis..

Värvningarna är verkligen inte dåliga (Hur kan ni glömma Tomas Forslund [för han gick väl till LIF]?)..
Stödet från bygden (och "exilare") är enormt, men även förväntningarna..
Det sistnämnda har nog under många säsonger varit det som hållit framgångarna borta från "knätofs"-föreningen - När (senast) lyckades Leksand med något som kan betecknas som verkligt stort & positivt?

Leksand har inför denna säsong värvat jättebra, men som vanligt kommer inte "jobbet att bli gjort" - det är vad jag tror.
Kommentera

Själv så anser jag att årets Leksands lag är bättre än det förregående.

Målvakts sidan är sämre i.o.m att man tappade Divis.

Baksidan är bättre man tappar en riktigt bra (Houkko) men skaffar sig både Brown o den dubble SM-guld vinnaren (i Färjestad) Elofsson istället + att Lars Jonsson (en ny storback på gång) blivit ett år äldre.

På forwardssidan har man tappat 2 tunga namn Burra o Vikingstad men dessa var inte alls så bra som förväntat. De riktiga lag spelarna har man fått behålla med undantag av Togga.

Men man har fått hem Forslund (som har gjort 100 mål för sitt Leksand i Elitserien) + en intressant kanadick som gjorde mer poäng i DEL än någon av alla svenskarna som spelade där.
Sedan har de ju flera unga lovande forwards Widing, Nordqvist m.fl dessa är ju oxå ett år äldre.

Med bakgrund av detta så anser jag att Leksand som LAG har blivit bättre .
Men om de går upp igen låter jag vara osagt för trycket här uppe är enormt, alla förväntar sig att de ska gå upp direkt igen.
Går de inte upp i år så dröjer det nog lång tid innan de får chansen igen. Om nu chansen kommer tillbaka, tänker på den snart stängda Elitserien :-((((
Kommentera

Leksand blir topplag och kommer säkerligen spela i en Kvalserie så småningom men om det räcker hela vägen är däremot mer osäkert...

Övriga lag att ta en plats i SA tror jag blir Rögle, Bofors och Mora, strax under hamnar Troja, Oskarshamn o Tingsryd...
Kommentera

Junior >> jag har ungefär samma uppfattning som du.
Leksand är inget Elitlag längre, även om många tror det.
Men de vinner nog ändå serien ganska överlägset, tyvärr.
Kommentera

snygg
Kul att se att offeciella har vaknat mycket fin sida!
Kommentera

Leksand
Var inne och tittade lite på vad Rögle´s motståndare fixat för nya spelare.
Tänkte att Leksand borde ha fixat en hel del. Men icke. Någon okänd spelare från Hv & Luleå.

Målvakt´s sidan har man Fransson och J.Danielsson. Inga namn som skrämmer precis. Men visst, leksand är leksand. Men jag tror absolut inte dom kommer att vandra igenom SuperAllsvenskan precis.

Jag tror Rögle & Mora blir giftast. Någon som har något annat att tycka till om denna frågan?
Kommentera

Supersnyggt
Läcker uppfräschning av den officiella hemsidan. En eloge från ett stort RBK-fan!!
Kommentera

Första matchen
Jag är ganska säker på att det blir RBK-seger mot Tyringe, och mathen slutar 2-4 (0-1,2-1,0-2).
Jag brukar ha rätt, någon som sätter emot????
Kommentera

Sv: Första ispasset
Kan säga så mycket som att isen har vart dålig vid första ispasset..
Kommentera

Första ispasset
Det kommer en liten rapport och intervju från ispremiären senare i kväll.
Håll utkik.
Kommentera

Sv: Snart börjar det
Oki. Då var jag lite för ivrig då.. Men då får vi hoppas på ett repotage imorgon istället...

Rfn tänker kanske oxå skriva något..`?
Kommentera

17.00 idag är det första is träningen.
Kommentera

Premiären är idag!
Kommentera

Kvittar hur man vrider och vänder på det så blir man troligvis så jävla sur när säsongen är slut. Låt säga att Rögle går långt, det vill ju alla. Tänk om man går så långt att man är jätte nära att gå upp. Hur besviken kommer man då inte vara?. *Puu* :o)

För övrigt tycker jag det är lite dåligt att inte NST/HD kan göra ett reportage om Rbk´s första träning på Is. För den var väl igår?.

Sen vågar jag sätta rätt så mycket pengar på att Hermansson vinner skytteligan.
Kommentera

Snart börjar det
Ja Herrej*vlar!
Förra säsongen tog slut i början på mars och man ville inte ens tänka på hockey.....under ett par dagar. Men när man väl slickat såren och hånen från andra lags supporters minskade, tyckte man det var för j*vligt att det var så långt till nästa säsong.

Var tog den tiden vägen?

Nu är vi där igen och om en dryg vecka är det träningsmatchpremiär. I Tyringe precis som i fjol och det kommer garanterat att bli hur tradigt som helst att titta på. Precis som det var för ett år sedan, men det är ju f*n vad man längtar :-)

Jag säger det nu, så vet jag att jag är en av de första: Kan vi få be om en lite längre säsong än den föregående?
Kommentera

Sv: er hemsida
Gäster som inleder besöket med att kräkas på finrumsmattan brukar oftast inte tas emot med öppna famnen ;-)

Mitt förra inlägg var ett sätt att säga att du gärna får komma med vettiga inlägg/synpunkter, men om det bara går ut på att skapa hatstämning kommer dina inlägg att tas bort fr.o.m. nu!
Kommentera

..mm, det är inte RFN sidan som jag stör mig på utan den officiella, tycker nog att ni har en otrevlig ton när ni har gäster på besök!
Kommentera

Hörredu HV71, det är ingen som tvingar dig att titta på våran (RFN:S) hemsida, så pys iväg lilla fjant.
Förresten hur kan man kalla sig för "Blue Bulls", det låter fan som nån sorts sjukdom.
Kommentera

Sv: Is premiär
Jodå, det stämmer! De är väldigt sugna att gå på is nu efter all tuff barmarksträning...
Lagom till första isträningen så ska även siste man i truppen ansluta - Erik Granqvist
Kommentera

« · 3653 · »