1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 4279 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ture
*skrattar*
Tänk om Benny dyker upp igen!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Angående tröjorna
Eeeehh, du kan nog sluta hoppas Gerri!
Tröjorna som används är inte gammalt material och det skulle förvåna mig mycket om Rögle investerat i två stycken helt nya uppsättningar.
Möjligen dyker det upp någon liten reklamblaffa till, men jag tvivlar.
Kommentera

Angående tröjorna
Till er som tycker tröjorna ser lite tråkiga ut.
Brukar var så att innan serien kör i gång, så använder man
gammalt material.Brukar vara så.
Så när det närmar sig seriestat, så blir det förmodligen riktigt
snitsiga tröjor. Hoppas det.

Hälsningar
GH
Kommentera

Killer Bob
Hur i helvete kan någon börja kritisera tränaren innan säsongen ens har börjat ? Stämningen är i hög i truppen och det är mer värdefullt en poäng mot MiF.
Kommentera

Tack för påminnelsen Mulle.
Själv hade jag lyckats förtränga Ture Kverulant, då han som du säger försvann fortare än en höna skiter, när "Högga" öste in poäng för Rögle.
Men visst är det kul med gamla bekanta signaturer i gästboken. Nu väntar man med spänning på Lasse Lax återkomst, så är cirkeln nästan sluten.
Kommentera

Den 27e släpps biljetterna
Alla röglefans som vill ha biljettera! Jag snackade med hammers idag, biljetterna säljs om 2 veckor dvs den 27:e.... numret är 035108969

/MVH
Odium
Kommentera

Ture E, minns ditt negativa häcklande av förre skyttekungen Peter Högardh, av dig oftast benämnd "Göteborgaren". Du försvann från gästböckerna med samma hastighet som Högga öste in mål och serverade läckra assist. Har du någon hockeykunskap att rida på överhuvudtaget? Jag menar hockeyn i Åstorp dog väl nån gång i slutet på 70-talet..

Om nu Jan har erfarenheter från bågskytte så behöver väl inte detta vara negativt. Ett offensivt spelande lag som dessutom är pricksäkert ska nog skära de flesta motståndagäng i skivor!!
Kommentera

Ture
Du måste då vara en verklig supporter, långt innan man kan dra några som helst slutsatser om tränaren, ja då ska du börja att kritisera, förmodligen så ligger det i din natur att klaga och gnälla, är det inte för varmt så är det för kallt, är det inte för blött så är det för torrt!!
Det måster vara hemskt att vara så gnällig som du, tänk att gnälla utan anledning!!!!
stackars dig!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Tröjorna
1. Att lägga in ett nytt inlägg, gör man genom att välja "ny tråd" i gästboksmenyn till höger.
Detta står också i instruktionerna, som du hittar via den svenska flaggan till vänster, förutsatt att du kommit in i gästboken via RFN såklart ;-)
2. Innehållet i ditt inlägg är "på gränsen". Smutskastningskampanjer av tränare har vi gudbevars haft alldeles tillräckligt i Rögle, och ofta kan sådana här tramsinlägg leda till urspårade debatter.
Konstruktiva inlägg framöver, tack!
Kommentera

Jag vet inte riktigt hur man lägger in ett ny fråga så jag svarar på en ointressant för att komma in.

Jag är mycket tveksam till att Rögle har anställt en gammal bågskytt som nu sadlat om till ishockeytränare. Jan Fubeck! Han kommer sitta kvar längst till jul. sedan blir det sparken. kalla in Stefan Bergqvist redan nu!!!

Ture E
Kommentera

"Tuffa till", hurdå?
Kanske riva sönder dem lite, eller rita dödskallar på armarna? Låtsasblod på armbågarna och bröstet, eller kanske t.o.m. ta tillbaka det skräckinjagande flugmoset som gick under benämningen "griffinsloggan"? Kanske skulle man göra reklam för H.A., Attac eller Reclaim the streets? Det känns ju rätt tufft juh!

Nä för fanken, tröjorna känns väl ganska rätt. De vita var snygga men vitt är ju en riktig mesproppfärg om vi ska vara ärliga. Svart eller rött är de psykologiska "värstingfärgerna" men för Rögle kan det bara bli grönt, och det ska inte vara något annat heller.
Ju mindre smäck desto bättre.
Kommentera

Sv: Biljetter
Nedanstående svar fick jag för tre veckor sedan när jag mailade kansliet på [email protected], det kan ju vara lönt att maila dit på måndag.

Detaljerad info kommer den 13/8. Först skall de som haft seriebiljetter förra säsongen få möjlighet att boka om sina platser.
M.v.h. Peo H/Hammers
Kommentera

Biljetter
Undrar när biljetterna börjar säljas till seriepremiären! På Hammers hemsida står det att de börjar säljas både den 13:e Aug och den 10:e Sept, vilket av dessa datum stämmer? Kommer man att kunna köpa biljetter på Rögles kansli till den matchen?
/En som är ivrig att få tag på biljetter!
Kommentera

Tröjorna
Hade hellre sett att RBK spelat i sina vita tröjor...men ska vi nu spela i gröna så se för sjutton!!! till att designa om dom....ser ju ut som träningströjor......TUFFA TILL DOM TACK!!!...*smile*
Kommentera

Säljstart för biljetterna till premiären i Halmstad är 10 September.
Biljetter säljs hos Biljettcentrum i Halmstad tel 035-120200
Kommentera

Tjena Hermansson
Har du ikke spillt de siste 2 kampene ? Ingen poeng og ingen utvisninger, du er vel inte petad. Skal hilse från din beste polare i Arboga, nu Vålerenga, Stefan Keski-Kunga, han sa han er bedre enn deg uansett hvor du spiller. Om det er i Vålerenga eller Røgle. Stå på Hermansson så får vi se om det blir nogra poeng.
Kommentera

grattis
Kan bara gratulera till en bra match. hoppas
Rögle går hela vägen o möter VF. Själv kommer man från Ä-holm o hoppas att detta blir möjligt. Lycka till Rögle!!!
FRÖLUNDA LOVER!!!
Kommentera

Allt om Matchen
Allt om derbyt finns att läsa på Rögles Officiella hemsida!

Kommentarer från både spelare och tränare i båda lagen!!!!
Kommentera

Härligt Rögle
För er som inte var på matchen idag av olika anledningar så kan jag berätta att det verkligen inte såg ut som att det var träningsmatch Nr2. Det såg onekligen bra ut redan nu. Nu kanske man inte ska dra för stora växlar av denna matchen. Men man kan dra några slutsatser.
Nr 1. Byström är otroligt bra.
Nr2. Ivarsson fruktansvärt bra. Gjorde några "omöljiga" räddningar.
Nr3. 2212 personer är riktigt bra.
Nr4. Det var ingen feg hockey, utan fullfart framåt. Såg nog inte ett ända burskytt´s uppspel.

Detta ser bra ut. Men man ska väl inte säga för mycket
Kommentera

Sv: Rögle vs Percyboys
3 - 5 och slut. Jacke gjorde RBK:s tredje mål.
Kommentera

Sv: Rögle vs Percyboys
2 - 2 efter andra. Togge gjorde målet.
Kommentera

Rögle vs Percyboys
Till våra vänner i förskingringen kan jag meddela att det står 1-0 efter första, yes yes yes.

Enligt det korta sms:et jag fick dominerar Mif men att RBK Genom Herman Hultgren tryckte in pucken i 5 mot 4
Kommentera

Färjestadsfansen
Det står RFN att vi kommer att får stöd ifrån Färjestadsfansen ikväll mot malmö! Kan det vara sant?

Då bler det ett j-lva tryk i hallen allså!
Kommentera

roger jönsson
enligt hockeymagasinet så skriver roger jönsson på för mörrum i dag!
skamligt enligt mig hur *** kan han bytta ner sig så!

någon som håller med mig?
Kommentera

Yepp, biljett är nog säkrast att boka men vänta för fanken med att kolla upp bussar, tåg et.c.
Enligt gårdagens kvällan löper nämligen Hammers stor risk att få spela sina hemmamatcher i Ängelholm. Belysningen i Sannarpshallen håller 450 lux. I reglementet för Allsvenskan står det att det ska vara minst 800 lux. Från officiellt Hammershåll suckas och stönas det om skuggor vid målburarna och smält is i mittcirkeln. Halmstad kommun reagerar som vanligt mycket resolut med absolut tystnad och gamla klyschor om att pengar saknas.
Det är inte utan att man tycker lite synd om nykomlingarna.
Kommentera

Biljetter säljs hos Biljettcentrum i Halmstad tel 035-120200. Öppet M-Fr 10-18 och Lör 10-14. Vet ej när de släpps men tror det är i slutet på denna månad. Ett tips är att vara ute i god tid då suget här i Halmstad lär bli stort.
Kommentera

Biljetter
När släpps biljetterna till Halmstads matchen och kan man boka på deras kansli,nån som vet?
Kommentera

Priset
Jag vill att Rögle styresen sänker priset! Jag tycker att dom ta för mycket betalt. Som i år så skall rögle spela mera matchor i år! Vllket då kommer att göra att publiken inte har råd att komma på alla hemma matchor eller så kommer det vara lite folk där! Det tycker jag är väligt trist och även spelarna! Så jag vill att styresen säker priset och alla kan komma o haja fram rögle till superallsvenskan eller varför inte till elit! :-)
Kommentera

Regler
"Fritzon": Kränkande påhopp är inte tillåtna. Håll dej till reglerna!
Kommentera

En eloge
En eloge till den officiella sidan som verkligen genomgått en riktig ansiktslyftning. Tack för bra bevakning av träningsmatchen. Speciellt spelarkommentarerna är kul att läsa. Roligt även att läsa lite om Jans tankar och ideer. Sen är det bara att beklaga att RFN ägnar (slösar) tid och kraft på att intervjua Ärkejudas (JB). Han förtjänar inte en enda millimeters spaltutrymme i något enda forum som behandlar RBK. Det är min högst personliga åsikt!
Kommentera

Sv: Halvadsson..
Visst är han en tillgång. Det kändes tryggt när han var inne på isen.
Sen är det omöjligt att veta hur bra han hänger med i elitserietempo - ni får väl peppa honom till stordåd :-)
Kommentera

Halvadsson..
Hej alla Rögle fans!! Kan vi i Timrå förvänta
oss något av backen David Halvardsson ?

Han ser då onekligen stor och stark ut , vad
jag har hört så är han en tillgång.. vad säger ni ??
Kommentera

härligt
det var härligt att se dom gröna tröjorna åka in på isen i går!
men tyringe eller tovishall eller nåt liknande var inte bra!

men i alla fall rögle öppnade bra sen såg man exempel på tunga ben!
jag ger mitt stor plus till starck.....Alla till ängelholm i morgon så vi kan lyfta fram vårt rögle till vinst..
Kommentera

överbetyg
Så, då var premiären avklarad, och jag måste säga att samliga nyförvär imponerade med tanke på omständigheter!
Men oskarsson var jävlig het och visade att han vill ha en plats, härligt spel av honom, han var där det hände nåt, hela tiden!!!
Synd att han for som en liten vante i slutet =).
Kommentera

Sv: Tyringe vs RBK
Allt om träningspremiären finns nu på Rögles Officiella hemsida. Läs kommentarerna från spelarna och tränarna!
Kommentera

Jo tox74.

Det var verkligen inte den riktiga rögleklacken som var på plats idag. Kom till Ängelholms ishall när vi möter Halmstad eller Leksand i serien så ska du få höra på den "riktiga" klacken!!!!
T.o.m. kommer att få ståpäls!
Er så kallade klack var i klass med Trojas....väntade bara på gubben som skulle resa sig upp och säga: "Heja tyringe, friskt humör...."
Nä....du är välkommen till Ängelholm!!
Kommentera

Det hade varit skojj om vi kunde slå Skellefteå AIK publik 2,300 st
kvällens match: 3-2 till rögle. Tyringe har en spök bra målvakt som dom ska vara glada för!
Kommentera

Tyringe
Skönt med en seger, vissa stunder hade ju Rögle lekstuga. Kul med så många bortafans!
Var det verkligen dom nya matchdräkterna!? Skulle där inte vara ränder på armarna??
Märks att Granqvist stått bakom Myllys, vilka öppnande passar han fick till. Vågar man gissa att han kommer göra mål snart?
Kom nu igen och besök ladan på torsdag så det blir lite tryck!! Sitt inte stilla utan klappa och för oväsen!!
Kommentera

Bara en undran från Tyringe.
Rögle måste ha den mest enkelspåriga klack i landet.Ramsorna handlade mest om bonnjävlar eller om ett hockeylag i en högre division.Visserligen så var det fylleklacken som var på plats men inte blir väl Röglespelarna tända på att höra om Malmö?
Lillebrorskomplex?
Kommentera

Tack för resultat uppdatering och målskyttar. Mycket trevligt..

Ha det gött så länge, så ses vi på Torsdag
Kommentera

2 - 3 efter tredje perioden och därmed är det slut i Tyringe. Det blev ett gruffigt slut enligt fans på plats. Målskyttarna i tredje var Strandberg och Hansson.

Ett mindre referat kommer senare på RFN:s hemsida.
Kommentera

Någon som vet vad det står nu? Hur många ska till Ängelholm på Torsdag? Hoppas vi blir många!!!?

Come on Rögle!!
Kommentera

2 - 1 efter andra perioden i Tyringe. Tyringe fick en lätt straff i mitten på andra. Man skickade fram bekantingen Arup som satte den med 1 - 1 som följd. Sedan var det dax för målvaktsbyte, et inte alltför lyckat sådant från Granqvist som lite enkelt fumlade in pucken i eget mål, men det är bättre det kommer nu än i början av serien.

Återkommer efter tredje.
Kommentera

Tyringe vs RBK
0 - 1 efter första perioden i Tyringe. Stoffe gjorde målet efter 4 minuter i 5 mot 3. Det rapporteras om många felpass och missförstånd, men då är ju allt som det skall vara första träningsmatchen.
Kommentera

Tröjorna
Håller med om att tröjorna säsongen 95-96
var väldigt snygga.

MON
Kommentera

Sv: långt tid tar det
41 minuter från Rebbelberga enligt SPCS vägguide och 39 minuter från Kropps.
Kommentera

långt tid tar det
hur länge tar det att köra till tyringe!
Kommentera

Helgrönt
När ni nu ändrar till helgrön dress.
Varför inte använda den modell på tröjorna som ni hade
säsongen 1995-96. Grön tröja med vita axlar, den var väldigt
snygg den designen.

MVH
GH
PS. Är det fler som delar min uppfattning??
Kommentera

Sv: Roger Jönsson
Varför behåller inte rögle Roger jönsson?
Kommentera

Sv: Publik
För egen del fyller vi en bil, fast det blir snarare att åka ner
för vår del :-)
Kommentera

« · 4279 · »