1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27075 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 401267 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: center
rogle_bk: Mats Sundin? Peter Forsberg?
Kommentera

Sv: bussresor
aiastellan: jodå stellan det låter bra! föresten så har jag köpt en mp3 å där e alla dinna låtar på ses i ängelholms ishall
Kommentera

center
vilken center tycker ni skulle passa i rögles lag nu?
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Dängroth: Du glömde den störste av dom alla VESA GOMAN !!
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Dängroth:
Med den laguppställningen skulle hockeyn i Ängelholm dö på en kvart. Fast släng in speedkulan och arbetshästen Pekka Virta bland de andra skandinaverna i din förstafemma, och det skulle säkert folk minnas hockeyn i minst en halvtimme.
Kommentera

Sv: Pingviner
1033,8 meter...
Fast det var denna lilla varianten. Lite mer action s.a.s.
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Hofnar: Och ingen skall kalla mig förändringsobenägen! Jag gillar förändring, och gärna sådana som betyder en återgång till "gamla beprövade" varianter (vilket tycks passa mitt sentimentala kynne). Vad sägs om följande förstafemma?

Libero: Kristian Just (när han "gick" på alla fyra på isen, så såg han "just" precis ut som i Libero-reblamen).
Halvor: Tom Wuorijärvi (någon som minns honom? - Porslinslirare, som oftast hade ont i någon obestämd kroppsdel) och Sami Leinonen (ytterligare en finne måste vi ha).
Torpeder: Harri Lönnberg (äsch, när vi ändå har två finnar - varför inte tre? Alla bra lag har minst tre finnar i förstafemman) och Stanislav Meciar (han tar vi med - för sammanhållningen och lagkänslans skull).

Hela rasket skall naturligtvis coachas av tränarduon LFN och Votruba, med Brent McEwen som "andlig ledare".

Sug på den!
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Dängroth:
Det är väl snarare så att man inte vet om man ska skratta eller gråta för tillfälllet (491,5 utan studs).
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Hofnar: Nej, absolut inte! Jag var nog en aning otydlig (inte helt ovanligt), och blandade ihop positiva nyheter med rena tokerier. Det jag syftade på med galenskaperna var det som rörde serieindelningen, och då främst SHA.

Sedan är jag iofs av den åsikten att det är prestationerna på plan/rinken som skall avgöra i vilken division ett lag ska spela. Men missförstå mig nu rätt, elitlicensen är ju just ett medel som skall förhindra att vissa lag skuldbelägger sig över öronen bara för att kunna hänga kvar i en högre serie. Så i fallet AIK delar vi nog uppfattning, skulle jag tro.

Men visst har det hänt en hel del redan nu, som skulle kunna få en mumie att garva läppen av sig, eller hur?
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Dängroth:
Hade du föredragit ett oförändrat läge?
MW som tränare, Forsberg fått nytt kontrakt, premiär mot Arboga och noll pingvinbrännboll, vilket borgat för att gästboken skulle vara totalt stendöd.
Kommentera

Hemma på leave...
Jisses vad mycket som hänt medan undertecknad varit borta! GP ny tränare. Andreas Pettersson bryter kontraktet och går till AIK, som bommar elitlicensen och degraderas. Höhö. Föreningen-för-inbördes-beundrans internliga i Pingvinbrännboll. Höhö. (Undertecknads personbästa är 589.1 m). SHA blir en 11-lags-serie(!) med en extra hemmamatch mot lottat motstånd. Höhö. Leksand, VIK, Bofors och Arboga till NHA. Höhö.

Mäste säga att under de senaste 300 dagarna är silly-säsongen 2004 det som varit mest intressant. Nu fattas det bara att Silvio Berlusconi väljs till "President of Europe" - så är det fullbortat. Galenskapen, alltså.

Höhö...
Kommentera

Sv: Spelprogram
Mygel:
Förstår inte vad du menar? Jag har varit i Ugglehallen rätt många gånger då det gått 1,5 poliser per Röglesupporter, och då har det inte varit särskilt många batongbärare.
Röglefansen åker väl bara till bortaplan när det är Ornitologklubben som står för motståndet i en och annan träningsmatch?
Ugglehallen är f.ö. ett rätt osympatiskt ställe att vistas på.
Kommentera

Sv: Spelprogram
Hofnar: Vem vi möter i premiären är kanske inte så viktigt i nuläget för oss (positivt är att det inte kan bli Arboga i år igen). Men för det lag som ska ta emot oss ör det viktigt. Rögle på bortaplan = högrisk match vet du. Oskarshamn brukar ju ha vanan inne att stänga av hela gator o områden då Rögle med supportrar komemr på besök. Dessa saker kanske behöver en lång planering... :)
Kommentera

Sv: Spelprogram
Mygel:
Är inte säkert, men det tror jag inte.
I helgen gjordes serieindelningen klar. Sen ska väl lottning och annat ske innan det preliminära spelprogrammet går ut på remiss till klubbarna. Om ingen opponerar sig spikas det föreslagna programmet.
Vem vi möter i premiären känns för mig rätt oväsentligt 3,5 månader innan första nersläpp, men är det nyhetstorka så är det väl.
Kommentera

Sv: Spelprogram
Hofnar: Men skulle inte lottningen av vilka lag man möter två ggr hemma o borta har varit avklarad nu? Har för mig att detta gjordes i helgen under mötet. Detta hade varit intressant att se.
Kommentera

Sv: Spelprogram
Mygel:
Tror man väntar tills det definitiva programmet blir fastställt. Det som cirkulerar nu är just, preliminärt.
Kommentera

Sv: Spelprogram
aiastellan: Vad jag har förstått så möter vi Oskarshamn borta i premiären.
Kommentera

Sv: Spelprogram
Mygel: Hade varit kanon. Man jobbar ju kvällsskift varannan vecka.
Får inte missa Bajen. De andra lagen tar vi dom på allvar ?
JAG BARA SKOJADE.
Kommentera

Spelprogram
Verkar som om det preliminära spelprogrammet är klart efter som det verkar poppa up spelprogram på vissa lags hemsidor. OE har du fått en kopia av Rögle som du kan lägga ut?
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
Patrik: Tack ! Sånt värmer...
Vi älskar ju ALLA Rögle BK, eller hur ?
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
aiastellan: Nu är den nya låten upplagd på AIA-sidan.
Tack för att du gläder oss med dina sånger, Stellan!
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
Hofnar: Vi får se om denna låten får lite mer sportslig hjälp.
Ska spela in den i studio på fredag men "hemmaversionen" kommer kanske innan med Patriks hjälp...

”Nu så är det hockeymatch med vårt grön o vita lag
Skånes stolthet det är RBK ja dom gör ett hjärta svagt
Gunnar Persson har ta´tt över vårt lag vi får hoppas att han stannar ett tag
Vi läker såren ifrån förra åren hur det går det märker vi till våren”

Kämpa RBKååå ! Ja vi mot seger gåååå !
Kämpa bara påååå ! Vi älskar ju er såååå ! (2ggr…)

”Gunnar Persson nu é det din tur här har du våran hockeykultur
Sången från läktaren fixar AIA för vi é Sveriges nummer ett
Här nere sjunger hela hallen med du vet att det é våran sed
Nu é du en av oss nu ska vi släppa loss heja heja RBKååå
Manna på ditt lag nu é det hockeyslag å på läktarn blir det ett jäkla drag” !

Ref.

”Hemmamatch då är det ös i vår borg Ängelholm vi skriker Helsingborg
Hela hallen älskar RBK Ja vi vill upp igeeeen !
Rögle BK vi älskar er Angel Island Army blir fler och fler
Bortamatch ja vi följer er för Vi vill upp igeeeen” !

Ref.

Kämpa RBKååå ja vi mot seger gåååå
Kämpa bara pååååå vi älskar ju er sååååå
Kämpa RBKåååå

Ref.
Kommentera

Sv: Pingviner
Ni är för "goa" !!! Härligt, vilken entusiasm.
Kommentera

Sv: Pingviner
Kom igen när ni nått 732m..

Jag är spänd på vilken center som Rögle kommer att presentera, vem står det imellan??
Kommentera

Sv: Pingviner
A_x_e_l: Mycket hyfsat. Vi kanske skulle hålla ett inoffciellt OS i pingvin sporter i sommar. Alla 4 grenar är inkluderade. Personligen gillade jag snöbolls kastningen, men jag kommer inte ihåg vilka poäng jag fick.
Kommentera

Sv: Pingviner
Rögle Martin: Brännbollen var inget för mig.....har inte fått mer än drygt 550 m........däremot den där med fåglarna, lyckades jag med att flaxa iväg en bra bit över 1300 meter...måste väl vara hyfsat?
Kommentera

Sv: Pingviner
stålle: Så där nu börjar de ta sig... 593m :)
Kommentera

Sv: Pingviner
Belix: ja lite rolig blir man, men faktum e att jag träffar den jäkla pingvinen nåt så fantastiskt bra för tillfället..... nä, måste jobba lite oxå :-)
Kommentera

Sv: Pingviner
stålle: Ha ha nog för att det inte händer mycket runt laget nu men man blir lite orolig när man ser dagens skörd av inlägg.
Enbart handlar det om hur långt man kan slå en pingvin :-)
Kommentera

Sv: Pingviner
jag är helt fast i pingvinspelet....jag har kommit upp i 593,5 medans min kollega Karmhag bara har 588.9... Härligt
Kommentera


Sv: Pingviner
Mygel: Nja. Bakom varje lyckad supporter (alltså de som håller på Hammers), står en ännu mer lyckad kvinna! ;-)

Men hon måste fått bra träff, jag kommer upp i runt 550. Grym mindervärdeskomplex från min sida! ;-)
Kommentera

Sv: Pingviner
Jag har dratt 593,5 typ 20 gånger när jag spela de men jag kan inte få den längre än de så skitsamma!
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
aiastellan:
LFN, Votr..., Walt... Sablars vad mycket neggo det blev nu, men det är lika bra att få det ur systemet så att säga. Jag ska nog fortsätta hälla grädde på laxen och strö salt på moset ett tag till, så behöver man inte ta det när säsongen väl börjar.
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
Hofnar: Lars-Fredrik Nyström... Nu får det jäv... "inamma" lyckas i år. Rögle har inte haft det lätt med tränarna.
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
aiastellan:
Å andra sidan.... Vi som överlevde Mölndal under LFN-säsongen, står nog pall för det mesta från en simpel käftsmäll till fullskaligt kärnvapenkrig!
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
Hofnar: Ha ! Ha ! Ha ! Gör man inte mål på frilägena och känslan utav tränaren sviker för laget bredvid. Inte lätt...
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
Mygel: Det där med hyllningssång har du rätt i. Därför var jag mycket mer försiktig och sträckte mig till en välkomssång. Ingen antydan till frälsare i denna sången alltså.
Tack vare sportsnack har hockeyfebern stigit i mig och melodislingorna "poppar" upp.
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
aiastellan:
Åja, nog var vi tämligen chanslösa i den matchen Stellan. Hur mycket jag än hatar att inse det.
Höhö, om det blir sämre än förra året (vilket borde vara komplett omöjligt) så återstår nog bara ett rejält kollektivt självmord i sann Wako-anda.
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
Hofnar: Jo det minns man Hofnar. Men utspelade blev de väl ändå inte ? Siffermässigt blev de det men inte spelmässigt. Hur många frilägen hade vi ? Usch ja, det var jobbigt.M.W satt nedanför...Alla hyllningar var ett led av frustrationen som vi alla kände p.g.a Melins nästa klubbadress och till följd utav resultatet på isen.
Man griper i det närmsta för att överleva och i detta fallet var det M.Waltin...typiskt.
Kan det bli sämre än förra året ? Om det blir det Hofnar vad ska vi då göra ???
Kommentera

Sv: Pingviner
Hammers: Herre j+vlar. Satt hon o tänkte på Percy Nilsson då eller?
Kommentera

Sv: Pingviner
Mygel: Min flickvän drog på 596. Har aldrig sett något liknande...
Kommentera

AIK
Sällan har väl ett gammalt ordspråk passat in så bra som nu, men här kan man verkligen säga att "råttorna (gnagarna) lämnar det sjunkande skeppet".
Som man bokför får man lida!
Kommentera

Sv: Pingviner
Rögle Martin: 556 m, men jag har lagt upp ett hårt träningsprogram nu under försäsongen. Om man föreställer att pingvinerna är Miffos så blir det ännu mer kraft i slagen.
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
Mygel:
Själv minns jag den pinsamma episoden i Linköping under kvalserien 03. Rögleklacken staplade hyllningsramsor på hög till Waltin i Stångebrohallen, samtidigt som Lilla Ynkliga spelade ut Rögle på isen.
Kommentera

Sv: Gunnar Perssons pågar !
aiastellan: Du är inte orolig att en hyllningssång leder till fiasko? Vi sjöng o hyllade Waltin rejält på försäsongen o i början på säsongen, sen vet vi alla hur det gick.

Härligt att se dig i låtskrivar tagen igen. En av de få skivor jag har med mig här nere är din första Rögle skiva o den går varm här nere i CD spelaren.
När kommer du in i studion?
Kommentera

Sv: Serierna klara
metal guru:
Jag tror det när jag ser det!
Kommentera

Sv: Serierna klara
Håll ut Hofnar,
detta är sista gången man skyfflar allsvenskan,
as we know it.
Kommentera

Serierna klara
Se länk.

Man slås av det utomordentligt korkade att vi ska möta de andra tio lagen tre gånger, och att lotten ska avgöra vilka lag vi får möta hemma vid två tillfällen.
De förhatliga derbygrupperna försvinner, för något ännu dummare. Man tar sig för pannan och utbrister ett ljudligt *ojojojojoj...*

OK att AIK försvann lite oplanerat sådär, men har allsvenskan inte skyfflats omkring tillräckligt nu?
Kommentera

Sv: Då va de klart!
aiastellan: Självklart han med. Lär va speciellt för Hall att möta Wernbolm (om det blir av) eftersom jag för mig att han nämt honom som en liten förbild vid ett tillfälle.
Kommentera

« · 401267 · »