1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27075 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 401899 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Hemma på leave...
Mygel: Juust D.
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Hofnar: Det är sant att sådan tanke ej bär frukt, men fullt rimlig att leka och spekulera i. Det jag sett utav HIF i år har inte imponerat. Risken att åka ur är inte helt fel. Men nog är där minst 3 st lag som är sämre... Trelleborg,Elfsborg och Örebro får det svårt.
De får värva Kristian Just. Ni som minns presentationen utav nyförvärven säsongen med Stefan B i båset förstår min ironi.
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Mygel: Glöm inte bort matchen mot Brynäs i kvalserien! Då var det riktigt packat på ståplats. Säkert mer än fullsatt då även om den officiella siffran var 4600.
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Mindreader:
Att överhuvud taget tänka på det sättet (HIF ner) brukar straffa sig. Att basera egna förväntade framgångar på andras olycka är risky business och undandbedes vänligen.
HIF lär inte åka ur, och om det kan man tycka precis vad man vill.
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Mindreader: Mycket pengar eftersom HIF, med största sannolikhet, kånkar om de åker ner i Superettan. Då blir Rögle den största attraktionen i nejden (med undantag för BoIS)
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Hofnar: *skrattar*...Det kanske blir mer folk denna säsongen, speciellt när Helsingborgs IF går som en ångvält i allsvenskan, en liten ond del av mig har funderar på hur mycket mera pengar det kan generera till Rögle om Hif ramlar ner i superettan.
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Mindreader:
Dom sista åren?
Ska dom lägga ner hockeyverksamheten i Ängelholm helt och hållet eller?
Varje match är avgörande, åtminstone vad gäller poängfördelningen i den aktuella matchen, som i ett senare skede av serien kan ha avgörande betydelse för tabellplacering/avancemang/negativt kval.
Ändå är inte hallen fylld varje gång. Märkligt eller hur?
Vissa matcher mot slutet av säsongen är t.o.m. helt avgörande för fortsatt spel. S.k. "do or die". Inte ens vid sådana tillfällen har hallen varit fylld. Ännu märkligare, eller hur?

Eller så är det på det viset att hockeyn, av olika anledningar, inte drar mer folk än vad som kommer på matcherna. En mer positiv syn på det hela är att hockeyn trots allt drar en hel del folk. Inte minst den gångna säsongen då spelet allt som oftast såg.....skitnödigt ut!
Det handlar om vilka förväntningar och värderingar man själv har. Det finns dom som för sitt liv inte kan begripa varför det inte står 5.000 pers och köar vid insläppen vid varje hemmamatch. Dom må vara förlåtna, ty dom saknar verklighetsförankring.
Kommentera

Bler de fler?
Ingen som vet nåt lite rykte på väg?? Jag har kollat allt man kan läsa inom hockey, för se om det finns en spelare på gång till Rögle!
=)
Kommentera

Sv: Pingviner
Hehehe, det här med pingviner är skoj!!!
Flög 1272,92 precis..... Cooooolt

/Adde
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Mindreader:
Bajen drar folk, var dom än kommer. Det finns gott om Bajare ute i landet som inte får chansen att se sin förening särskilt ofta.
Att Tokholmsbajarna skiter i sitt hockeylag är en helt annan sak.
Skillnaden på differensen s.a.s.
Kommentera

Sv: En härlig början !
Patrik: Aaahnää... puss på daj !
Kommentera

Sv: En härlig början !
aiastellan: Din önskan är min lag :)
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Mygel: Joo Bajen lär ju dra mycket folk i SHA, dom hade ju nog fullsatt hela förra säsongen hemma och även 1000 talet med sig på bortamatcherna!!!
Kommentera

En härlig början !
Vill bara dela med mig lite utav min glädje.
Första låten (inspelad i studio) är färdig. Kan meddela att ljudet "rör om" ! Nu ska bara de andra låtarna fixas till. Inspirerande...
Patrik vår VÄN lägger kanske ut den till tisdag ?
Heja Sverige !
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Dängroth: Kenny kan ju ordna upp en vänskapsmatch mot Islanders, eller bröderna Tjärnqvist matcher mot Atalanta eller Dallas.

Lapp på luckan vet jag inte om vi kommer få några nästa säsong. Endast två lag vad jag vet har lockat fullsatt de senaste åren o det är Leksand o AIK, vilka vi inte kommer att möta till hösten. Men precis som det sades i tråden så är ju Troja ett av de lagen som iallafall garanterat lockar lite mer folk än vanliga matcher. Tror att t.ex. Halmstad hemma lockar mindre publik än Troja. Bajen kommer att dra publik eftersom det är Bajen, vars supportrar är så pass utspridda över hela landet.
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
eliasson: Nä, det är sant. Men jag hävdar fortfarande att lag "mer meriterade" lag, jämte "derbylag" såsom Hammarby, och Troja drar mer folk än t ex Nyköping.

Hofnar: eller varför inte Stänlej Kupp-finalisterna Tampax Baj Lighting...
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Hofnar: Har väl varit många avgörande matcher i hallen dom sista åren, men inte har det varit lapp på luckan för det!
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
eliasson:
Nä, en helt avgörande match mot Troja räcker faktiskt.
Fast jag hade gärna sett ett lag från NHL på besök. Toronti Maple Leafs kanske?
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Dängroth: Hur många ggr tycker du att hallen fyllts de senaste åren? För att fylla hallen skulle det väl behövas ett Colorada Avalanche eller något liknande.
Kommentera

Sv: Pingviner
Rögle_Babe: inte på de jag spelat.. jag har den så långt upp de går, när jag får den litelite högre upp så studsar den inte ...
Kommentera

Sv: Pingviner
Rögle_Babe: För intresses skull: Jag har fått 520
Kommentera

Sv: Pingviner
Nej, Det går absolut att slå längre än era fjuttiga 593 och så!
Kommentera

Sv: Pingviner
Ja men hur som helst så om man spelar det orginal som finns på aiasidan så är det helt omöjligt att få mer än 593,5
Kommentera

Sv: Pingviner
Fredrik: Nej det här var ju enkelt, 1086,28!
jaja ska sluta spama nu. Ha en trevlig dag!
Kommentera

Sv: Pingviner
aha nu såg jag länken lite längre ner. Där lyckades jag få 968,01
Kommentera

Sv: Pingviner
Rögle_Babe: Vilket pingvin spelar ni för att lyckas med att få så långa resultat?
Kommentera

Sv: Pingviner
Rögle_Babe:
Själv är jag skitnöjd med 323m .....
Kommentera

Sv: Pingviner
HasseT: Japp 940 :D
Kommentera

Sv: Pingviner
Nån som slår 872?
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
OE: Tjenare. Japp, jag sågar McEwen. En uppfattning som jag står för. Sympatisk och omtyckt är i och för sig trevliga egenskaper - som för övrigt alla människor borde vara behäftade med. Huruvida han besitter förmågan att åstadkomma fina resultat med ett mycket begränsat spelarmaterial låter jag vara osagt och jag ämnar inte att gå in i någon sorts polemik rörande denna fråga.

Vad sedan gäller extramatcherna mot lottat motstånd på bortaplan, tycker jag det ser intressant ut. Att sedan RBK "genom åren" skulle ha svårt mot Växjö på bortaplan tycker jag är ett lite lustigt påstående. Har ingen aning om hur det såg ut i förhistorisk tid, men förra säsongen tappade RBK ungefär lika mycket poäng såväl hemma som borta mot Lakers, vilket således är skitsamma. Knappast en tradition iallafall. Håller dock med den skribent som tyckte att RBK lottats mot en del "sura" lag i extramatcherna på hemmaplan. Japp. Huddinge? Knappast en match som fyller hallen. Skönt att vi fick Tomtarna och Hammarby som "kompensation".
Kommentera


Superallsvenskan, here we go?
Klarar inte RBK att ta sig till SA detta året går jag fan och gräver ner mig under närmaste sten! Med denna serieindelning och spelprogram måste vi kunna kräva det!
Kommentera

Sv: Pingviner
Patrik:
Ja har man bara lite flyt, så att det avhuggna huvudet landar på tillräckligt många trampminor så kan man komma riktigt långt...
(makaber läsning för den som inte vet vad det rör sig om)
Kommentera

Sv: Pingviner
Hofnar: 1119,7 !!! (på den brutala versionen såklart)
Kommentera

Sv: Spelrogram
Joinzzon:
Mycket talar nog för att den matchen kommer att flyttas/annulleras. Uggleträningsmatchen alltså...
Kommentera

Sv: Spelrogram
Intresant att vi ska möta ugglorna i sista träningsmatchen på söndagen o på onsdagen är det seriepremiär mot ugglorna.....
Kommentera

Sv: Spelrogram
Ja spelschemat suger :-(
Man blir av med Leksand, VIK, Arboga o Bofors
Man får 2st 08-lag + 1.90 o vad händer då .... jo man jobbar eftermiddag samtliga dessa dagar :-(
Kommentera

Sv: Spelrogram
Patrik: Andra borta matchen för säsongen i Halmstad en fredag!! Då får vi kraft samla o ha samma drag som vi hade där för några år sedan.. Tror de va året då "Hämmes" va nykomlingar..
Kommentera

Sv: Spelrogram
Positivt: Härliga bortamatcher med vulkanutbrott! Växjö, Halmstad mmmm
Kommentera

Sv: Spelrogram
Mygel:

Som jag skrev i min pres. den 7/6 så har Rögle som vanligt en grym tur ....
Jag gissade att vi skulle få de här lagen hemma:
Skövde,Goiset,1,90 o Huddinge
3 av 4 rätt *suck*
Kommentera

Sv: Spelrogram
Nicke: Wow vilken tur vi har. Mörrum, Skövde o Huddinge är ju riktiga publikmatcher som drar mycket publik..... Not

Tur att vi fick Troja o Bajen iallafall så vi kan dra in lite pengar på extra matcher.
Kommentera

Sv: Spelrogram
Junior: Nu ligger allt på plats på Nätmagasinet.

Synd att vi fick extramatcher mot Oskarshamn, Nyköping, Växjö och Halmstad på bortais. Känns som att det är just där RBK haft som svårast genom åren.
Kommentera

Sv: Spelrogram
Halmstad och Växjö 2fredag borta. Intressant
Kommentera

Spelrogram
Finns nu på swehockey

Som det ser ut nu får vi möta IKO, 1,90, Lakers, Nybro och Hammers 2 ggr borta. Skövde, Troja, Huddinge, Bajen och Mörrum 2 ggr hemma.
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Dängroth: Sågar du McEwen? Eller missuppfattar jag dig?
Brent är en av de bästa tränarna klubben haft de senaste 20-åren. Gjorde mycket fina resultat med det knappa spelarmaterial han fick till sitt förfogande. Dessutom var han omtyckt av såväl spelare som övriga ledare.
Kommentera

Sv: MIF-fan!
Broder Daniel: Haha, den va bra den!
Kommentera

MIF-fan!
Ni har kanske hört den förut?


En Fröken i första klass berättade att hon är ett MIF-fan. Hon bad de elever som också är MIF-fans att räcka upp handen. Barnen var inte riktigt säkra på vad en MIF-fan var för något, men eftersom de ville vara som sin fröken så viftade snart barnen ivrigt med sina armar. Det vill säga, nästan alla barnen.

En flicka, Lisa, satt vid sin bänk och rörde inte en min.

Lärarinnan frågade varför hon valde att skilja sig från mängden. ”För att jag inte är ett MIF-fan”, svarade Lisa.

”Vad är du då?”, frågade fröken.

Flickan svarade med stolt röst: ”Jag är ett Rögle-fan, såklart.”

Lärarinnan blev förvånad och samtidigt lite irriterad. Hon frågade Lisa varför hon var ett Rögle-fan. ”Tja, min mamma och pappa är Rögle-fans, så då är jag ett Rögle-fan också”.

Lärarinna blev nu arg. ”Det är ingen orsak!” säger hon med hög röst. ”Om vi säger att din mamma är en dåre och din pappa också är en dåre. Vad skulle du då vara?”

Lisa funderade en stund och log sedan. ”Ja, då skulle jag vara ett MIF-fan”
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Mygel: Nej, Forsberg och Aronsson besitter inte riktigt de kvalitéerna som jag eftersöker. För att använda en välkänd hockeyfloskel: dom passar inte in i mitt spelsystem för närvarande...
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Dängroth: Forsberg o Aronsson har ännu inte lyckats ta sig in i denna Hall of Fame för Rögle?
Kommentera

Sv: Hemma på leave...
Weezer och Hofnar:

Ja jävlar, Virta och Goman glömde jag bort. Dom får sitta på bänken så att super-ledar-trojkan Nyström-Votruba-McEwen har alternativ att toppa laget med i powerplay eller då spelet - mot förmodan - inte skulle stämma...

*Herregud, hur kunde jag glömma dessa virtuoser"
Kommentera

« · 401899 · »