1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27077 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 399156 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Vinsterna utlottade
Vinsterna i Guld/Silverfans är utlottade. Vem som vann vad kan du läsa på AIA:s sida.
Ett grattis till vinnarna.
Kommentera

Sv: Femmor
OE: Jag håller med dig. Därför blev frustrationen så stor förra säsongen, med den "goa" trupp som verkligen fanns. Alla spelarna vill visa att förra säsongen berodde det mesta på ? M.W...
Eller hur Junior ? hi hi... Detta året kommer att bli bra mycket bättre.
Nu i efterhand så har vi fått ett väl sammansvetsat gäng. Lirarna har stärkts ngt otroligt som en följd utav förra säsongen.
Tror ni mig ?
Allt eftersom framgångarna kommer denna kommande säsong ökar hockeyintresset. Min vanliga "spåkula" siar om ökat antal medlemmmar i AIA och att K.Starck vinner poängligan överlägset. Elitserieklubbarna kommer att dra i honom. Vidare kommer vulkanen att få ett par nya utbrott under parollen "here we go !"...
Nya tilltag kommer att skådas i kringarregemangen under matcherna.
Jag, "Stella" Ola, "Sillen" och Hermansson ska lösa upp de tråkiga knutarna lite.
Alla vi som älskar sportsnack klappar nu !
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader: det är klart han inte spelar för pengar om han kommer hem men kommer han hem vill han vell inte spela i allsvenskan? tror jag iaf.
nej nej Z lirar i timrå!
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus: Niinimaa, Aucoin, Hamrlik ska alla tre förhandla nya kontrakt i år. Inte säkert att att alla stannar. Detta betyder mer plats för kenny
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader: Jo, Niniima och Aucoin får ses som främst offensiva backar med Hamrlik är komplett både offensivt och defensivt (trots att det dröjde halva säsongen innan han satte första målet...)

Så offensivt är Kenny nr4.
Defensivt är han nr 2 av dessa fyra som du säger.

Vad jag menar är att om han hade spelat i t ex edmonton hade han nog varit 2:e offensive back efter Brewer
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus: Kenny räknas som en av dom 2 bästa defensiva backarn i Islanders, så att han kommer i skymundan kan jag knappast hålla med dig om, dom som vet och kan hockey, vet vem kenny är!
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader:

NYI har ju 4 starka backar (Harmlik, Niniima, Aucoin, Jönsson) så Jönsson kommer lite i skymundan. Tradingrykten pekade på att ev Hamrlik skulle lämna laget för att backsidan var stark nog redan. Så blev inte fallet och fortfarande står islanders med 4 tunga backar.

Jönsson har ganska mycket spelatid iaf men det kunde varit betydligt mer om han varit i ett lag med färre bra backar.

Kanske tröttnar han och vänder hem innan han är alltför gammal.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader: Självklart hoppas jag också att Kenny hjälper RBK under NHL-strejken. Kan inte se varför han skulle spela någon annanstans istället. Han har ju pengar redan, och brinner man för Old time hockey är moderklubben alltid nummer 1.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
OE: Kenny har nobbat vm konstant sen han blev bänkad och ersatt av Leif Rohlin med argumentet att dom behövde en starkare back, i år fick han och gumman en liten bara nån månad innan vm, så jag kan förstå att han inte var så sugen. Kenny kommer att spela i Rögle.

Med Jörgen är det en helt annan femma, det är inte han som bestämmer vart han spelare, det är allmänt känt att han får göra som han blir tillsagd!
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader: Mycket vill ha mest, det verkar tyvärr stämma för Kenny.
Varför hade han annars nobbat VM (lite pengar) varje år samt överhuvudtaget ens funderat på att INTE hjälpa sin moderklubb?
Och Jörgen ska vi inte ens tala om. Dåligt att han inte avslutar i RBK inför den publik som lyfte fram honom till den spelare han är idag.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus:

Kan inte RobinsonEmma dumpa RobinsonMille o ragga upp Brett Hull?!
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
Mindreader:

Om det vore så väl...

Ok alla ängelholmstjejer! Starta ragga på sudden o foppa o norström nu då!!
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
TiK: Det handlar ju inte om Kenny vill spela i allsvenskan, utan om han vill spela för sin moderklubb, svårare är det inte!!! Han behöver inte spela för pengar.
Sen handlar det nog mest om försäkringsfrågan, vilket verkar bli en dyr affär för klubbar som är sugna på att ha en Nhl kille i laget, men jag tror att Zetterberg kommer spela i Rögle, hans tjej är ju härifrån... ;=)
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
OE: M Tjärnqvist ligger närmast då.
Frågan är om det är lönt att ha honom på hösten när RBK möter en massa korplag. Förmodligen drar NHL igång igen till våren när RBKs motstånd blir tuffare...

Annars hade han varit ett bra tillskott i truppen. En rejäl forward är väl vad som behövs.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus: Kenny har sagt i intervju att han förmodligen väljer att vara ledig.

Mathias Tjärnqvist verkar vara desto mer trolig. Daniel har sitt hus i STHLM-s närområde.

Men till syvende och sist kommer allt handla om vilket pris det kostar att försäkra en NHL-spelare.
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus: tror du att en nhl spelare går till allsvenskan?
Kommentera

Sv: NHL-strejk. Kenny Jönnson
reinraus: tror du att en nhl spelare går till allsvenskan?
Kommentera

NHL-strejk. Kenny Jönnson
Tjenare!

Är det någon som fått en antydan på vart Kenny spelar om det blir strejk i NHL? Finns det någon annan möjlig spelare som kanske kan välja Rögle?
Kommentera

Sv: Femmor
Ebbe: Om man har långa armar, så måste ju impulsen gå ända från hjärnan ner till fingrarna och sen måste den tillbaka igen, hela vägen genom armarna innan nästa impuls skickas iväg..så ju längre armar ju längre tid tar det att skriva nåt!!!

Tack för Analysen, hoppas han kan ta ett steg och etablera sig i a-laget då!
Kommentera

Sv: Femmor
Mindreader: Så det tar långtid att skiva för att man har långa armar? De visst jag inte;)

Tycker att Sjögren är en oerhört stabil back som har ett bra lugn i kroppen. Han stressar inte upp spelet och slår inte iväg puckarna hur som helst. Det är ingen poänmaskin , gjorde 3 mål och 6 assit (9 poäng) förra säsongen i J20 Serien men är stabil och är lugn av sig.
Kommentera

Sv: Femmor
OE: Men Ebbe har så långa armar ju, det tar tid för han att skriva en hel analys.....
Kommentera

Sv: Femmor
Mindreader: Jag tror Ebbe e den av oss här inne som sett Sjögren mest, han kanske kan göra någon analys av honom?
Kommentera

Sv: Femmor
OE: Fjärde linen ser ju onekligen intressant ut, Tano kan så mycket mer än vad han visade förra året, Bergström är ett ämne som kommer att försvinna från Rögle tämligen snabbt om han fortsätter att utvecklas, Hall e ingen stor spelare, men vilket hjärta, Ericsson kan bli hur bra som helst, med lite självförtroende i pojken så kommer han växa.
Sjögren har jag sett för lite av för att kunna säga nåt om.

Tycker att truppen ser bra ut på papret, nu får vi se om GP kan få det att funka på isen oxå, vi får hoppas att förra säsongen var ett lågbudget märke som inte upprepas igen!!
Kommentera

Sv: Femmor
Tycker truppen ser riktigt stark ut i år! Krydda detta med ytterligare en center och vi har det riktigt bra ställt!
Kommentera

Femmor
Okej, två månader kvar lite drygt. Men det är alltid skoj att spekulera i femmorna...

Mv: Fransson (Förhoppningsvis får Volle stanna kvar!!)

1: Karmhag, Josefsson - Pettersson, Eriksson, Arlbrandt
2: Blanck, Täng - Starck, Carlsson, Lindén
3: Persson, Byström - Svensson, Wågström (om han stannar), Gath
4: Ericsson, Sjögren - Hall, Bergström, Tano
R: Hammerstad
Kommentera

Underbart...
...att vara tillbaks i det rätta forumet. Allt känns så jäkla snyggt jämfört med det tidigare. Bra att man kan chatta live med andra RBK:are.

Hoppas detta varar länge nu!!
Kommentera

Sv: Bort med Jan - Peter!!!
Mygel: Tjena Kompis ! Man kan tycka vad man vill om denna sak eftersom ingen vet hur det hade varit utan. Det är som sagt inte så lätt att knyta till sig några "namnkunniga" lirare med de ekonomiska "lönförutsättningarna" (hör med P.Hall) som RBK ledningen förespråkar. När klubbar som Halmstad kan erbjuda mer i vissa fall... ?
Våran Wolle han kan. Inte hans fel att det blev lite snett förra säsongen, SÅ är det. Säsongen innan var han i särklass, MVP !!!
Nu tar vi detta året och ger det en chans, sen kan VI tycka.
Eller hur ?
Kommentera

Sv: Bort med Jan - Peter!!!
Jimbo: Förra säsongen var Wolle definitivt inte en av de bästa i allsvenskan. Det är två forwards platser kvar att till sätta. JPP har lyckats med konststycket att behålla mer eller mindre alla från förra säsongens trupp som var något så när bra, vilket inte har hänt i Rögle de senaste 10 åren. Som krydda på allt detta så har vi lyckats knyta till oss en av Sveriges största backtalanger, som redan beskrivs som en fullfjädrad ES back.
Sen får man ju oxå säga att JPP har ett rätt bra batteri med kompetenta personer i elitkommitten, så vad som skulle vara skillnaden om han försvann det kan jag inte riktigt se.
Kommentera

Bort med Jan - Peter!!!
Varför envsas RBK med att ha JPP som ansvarig för spelarvärvningarna och ansvarig för elitkomiten? På grund av hans inkompetens så har nu RBK sannolikt förlorat en av allsvenskans bästa målvakter! Och vad gäller sista forwardsplatsen så finns det väl bara ett alternativ. Nämligen Wågström! Men inte heller han har JPP lyckats kontraktera! Så inse fakta mina kära supportervänner. Kicka ut JPP ur klubben och ersätt honom med någon som har kompetens, Kontakter i hockeyvärlden och inte bara jonstorp med omnejd, och framförallt med en som har social kompetens för annars lär vi få härva i den här skitserien för alltid!!!
Kommentera

Sv: Gamla bekanta!
brass: vi ska inte till nån kvalserie...
Kommentera

Sv: Gamla bekanta!
Ebbe: jasså ni ska åxå till slutspel i vår?!
Kommentera

Sv: Gamla bekanta!
aiastellan: nog har vi publik...minst två tappra varje match...=)
Kommentera

Sv: Nielsen
Rögle Martin:
Ha inte allt för stort hopp ... Jensa är inte center o han lär aldrig bli det heller med tanke på hans stora kärlek för försvarspelet .....
Kommentera

Sv: Gamla bekanta!
wille: Så vi har gått i graven bara för att vi gjort en fjaskosäsong?
Ne du Wille, förhoppningsvis möts vi redan i mars/april nästa år..
Kommentera

Sv: Gamla bekanta!
qp: du menar väl nästa säsong? i kvalserien då...
Kommentera

Sv: Gamla bekanta!
wille: Du har kort minne, men jag minns att Mora var nere i höstas o fick pisk med 6-2, men det är väl sånt du vill glömma snabbt. Men vi ses igen till säsongen 05-06 så får vi se vem som är på väg nedåt! ;=)
Kommentera

Sv: Gamla bekanta!
wille: Se där... Lycka till i elitserien lille wille.
Mitt enda försvar är att vi har en publik vilken håller elitserieklass, till skillnad från er.
Kommentera

Sv: Gamla bekanta!
qp: Finns Rögle forfarande.?!...var längesen dom var bra iaf...dom är väl bara på väg neråt nu för tiden!?
Kommentera

Gamla bekanta!
Satt av en händelse o zappade på tv:n och kom av en händelse in på danska tv2 och vem dök upp där? Jojomensan, RBK:s gamla underbara pucktrollare Steve Mullholland. Numera mycket känd plastikkirurg med bröstförstoring som specialite och han var sig lik, fast åren gått!
Kommentera

Sv: Nielsen
rogle_bk: Ja hoppas du har rätt..O ja har en liten känsla o ett stort hopp till att center positionen som kvarstår tas av Nielsen!
Kommentera

Sv: bussresor
rogle_bk: Enkelt sagt så kan vi fixa bussar till alla träningsmatcher som det finns intresse för.
Får vi i styrelsen bara veta att ni vill att det ska gå buss så fixar vi det. Det måste dock vara tillräckligt många för att det ska vara ekonomiskt försvarbart med en bussresa. Generelt så är 35 personer minimum för att det ska möjligt.
Kommentera

Sv: bussresor
rogle_bk: Tjenare mannen !
Kan meddela att vi har slagit ihop våra RBK skallar med följande resultat. Första isträningen har vi snackat om att ses innan på ex:PL13 i Hbg. Avfärd senare mot hallen för att skapa en MÄKTIG stämning, i en ekande ishall. 50 man låter då som 500, coolt.
Borta matchen mot Mif är en annan rolig grej. Ses på knutpunkten för att ta en tura, för att sedan ta pågatåget till Malmö...
Hemmamatchen mot Mif är en FREDAG ! Då ses vi alla på NICK´S ex.
Vad tycks ?
Härligt med sportsnack !
Kommentera

Sv: Nielsen
Rögle Martin: jag tror att nilssen slutar sin karriär i RBK
Kommentera

bussresor
vet ni om det blir någon bussresa i någon av träningsmatcherna????lr den första hemmamatchen snackades om att fylla bussar som kör från hbg vad blev det med det????
Kommentera

Träningsmatch
Härligt det kommer att bli en festfredag redan i augusti då träningsmatchen mot fågelklubben är förlagd en fredagskväll.
Även om det är att vara riktigt optimistisk så vill jag gärna se en repris på senaste drabbningen som fortfarande sitter på näthinnan.
Kommentera

Officiell gästbok
I dag tog styrelsen i AIA beslut om att vi från och med nu ska enbart länka hit till Sportsnack från hemsidan även nätmagasinet väntas följa med hit.
Kommentera

Sv: Beck
Rögle Martin:
Jag håller med om att Beck är bra, speciellt hans speed, men nu var det en center vi skulle ha o Beck är tyvärr ingen center.
Kommentera

Beck
Om inte Wågström skriver på ser ja gärna AIKs Mattias Beck! Han e tydligen på väg där ifrån, förhandlar med oskarshamn. En ung utvecklingsbar spelare som redan e mycke bra.
Kommentera

Sv: Nielsen
Rögle Martin:
Ja är han för dyr för Leksand, så är han defenitivt för dyr för Rögle.
Jag skulle tro att Jensas lön är mer än vad 10 av våra spelare har ihop
Kommentera

Sv: Nielsen
Ebbe: Har också hört de! Men man kan ju alltid drömma! Tror för övrigt att han e för dyr för Rögle..
Kommentera

« · 399156 · »