1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27077 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 400061 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Volle Volle Volle...
Mygel: Bra slutplädering Mygel. Det köper vi och tiden får utvisa Volles framtida öden/glädjeämnen.
Kommentera

Sv: Volle Volle Volle...
aiastellan: Håller med. Helt klart är det tufft. Det smärtar att säga om Volle, men det är tyvärr inte allmänhetens åkning man pysslar med på denna nivå. Det gäller att prestera för att vara vara med i karusellen o förra säsongen misslyckades Volle, vilket direkt tar bort glansen från hans fantastiska säsong med Melin (precis som Iwar försvann helt efter sin toppensäsong innan Melin). Det som Wolle gjorde fel var att skriva ett ett års kontrakt senast. Hade han haft ett två års kontrakt från sin toppen säsong så hade det inte varit några problem.
Kommentera

Sv: Volle Volle Volle...
Mygel: Jo, så är det ju säkert. Men man förstår Volles "kniviga" situation. Inte gammal och vet att han kan lika bra som de andra åren.
Tufft och mycket olyckligt.
Kommentera

Sv: Volle Volle Volle...
aiastellan: Kan det inte vara så att Rögle ger Volle ett kontrakt som uttalad andra målvakt nu? Att Fransson redan nu är utsedd till första målvakt? Därav att Volle får ett så kasst kontrakt nu.
Kommentera

Sv: Volle Volle Volle...
Mygel: Håller med dig om Wanhainen. Onödigt att ta hit ngt "halvbra" istället för Volle. Om han ska ersättas ska det vara med det rätta virket och DET kostar. Det var längesen vi hade en målvakt som "spika" igen på det gamla klassiska viset. Pekka...
Kommentera

Sv: Volle Volle Volle...
Weezer:Vi behöver givetvis 2 st målvakter. Att satsa på Fransson är det ingen som ifrågasatt, eller hur ???
Det kontrakt Volle har blivit erbjuden är där INGEN målvakt med klass som accepterar. RBK tror de kan spela på Volles klubbkänsla och sociala bit, genom att dra nytta utav det i den såkallade förhandlingen. En målvakt med Volles rutin och klass kostar !
Och för den sakens skull ej säkert att denna målis hade lyckats i RBK dressen.Vi vet vad vi har men inte vad vi får...
Inte så svårt att förstå.
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
OE:
Om (jag säger om) AIK blir tvångnedflyttat till Div 1 så är det ju inte mer än rätt. Föreningarna har vetat om det här länge (2 år?) att den här dagen skulle komma. Har du då ingen ordning på din ekonomi så vet du vad som gäller, tvångsnedflyttning.

Då är det ju minst lika synd om VIK som gick i kk o fick börja om igen....

Förstår inte alls ditt resonemang med att man ska ge vissa lag fördelar med en sådan här sak.
Det är ju som att jämföra med Leksand. Bara för Leksand är Sveriges populäraste hockeylag så ska inte de kunna trilla ur Elitserien för det, p.g.a Elitseriens PR-värde sjunker .....
Helt sjukt.

Självklart så ska det vara samma krav på ALLA hockeylag oavsett om det handlar om Avesta i Div 2 eller Brynäs i Elitserien.
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
OE: vad vet du om hammers ekonomi?!

lysande resonemang om "klassiska" o "blåbärs" -lag.. bara till att stänga elitserien redan idag då.. kanoon!
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
OE: Du för ett lite konstigt resonemang. Dels frågar du dig om det had kunnat hända samma sak om det handlade om Färjestad samtidigt som du i nästa inlägg menar att det skulle vara mer tolerans mot "klassiska" lag? Så ska man särbehandla vissa lag eller inte???

AIK har inte lyckats sköta sin ekonomi, utan har levt på dröm tillgångar. Förra säsongen hade man heltidsanställda spelare. Hur lyckas man med det med en kass ekonomi???
Det kommer säkert att vara fler klubbar som kapas, men AIK var det första namnet som läckte ut o troligen oxå den hittills största kandidaten att degraderas. Kan inte säga att jag tycker synd om dem precis. Så som man bäddar får man ligga.
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Belix: Ja håller med till punkt å pricka. Detta har man vetat om i flera år. I år har man haft heltidsanställda spelare, något som inte går om man inte har stålar. Tycker ärligt talat att det inte finns något att skylla på.
Men visst är grymt synd att Gnaget åker ur, ett publiklag helt klart.
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Kan som en lite parantes i det hela säga att AIK Officiellt dementerat uppgiftern om att ska ha fått något besked i från Allsvenska nämden om att de degraderas till div 1.
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
OE: Tja då har dom knappast förvaltat sitt läge speciellt väl. Anser att dom levt i en drömvärd, man ser en viss liknelse med ett fotbollslag i regionen som även dom kunde sätta fart på sina pengar.
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Belix: Från SM-slutspel till Div.1 på tre år.
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Belix: Allt är Hjallis Harkimo och finnarnas fel som körde ner AIK i skiten.
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
OE: Problemet är väl närmast att klubbarna har visat ett enormt uppfinningsrikedom för hur man ska komma runt diverse regler. Tycker man kan se det på det antal ärende hos diverse myndigheter typ skatte och åklagar.
Att det råkat bli AIK är väl förr ett bevis för att det menas allvar denna gången och inte ett slag i luften typ fotbollens.
Jag håller inte med dig när det gäller just det att klubbar ska drivas med skulder eftersom det i slutändan är för många som missbrukar sina möjligheter inom klubbarna. Min åsikt är att dom klubbar som sköter sin ekonomi ska inte ska se sig passerade av klubbar med rymligt samvete.

Kan inte en klubb som AIK med sitt "stora" prvärde sköta sin ekonomi när alla har vetat om denna datum i flera år dom har ju trots allt varit med själva och tagit beslutet
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Ebbe: Precis! Vad blir allsvenskan värd om man kastar ut ett av de mest klassiska lagen. Tycker det skulle vara större tolerans gentemot de mest klassiska som bidrar till Allsvenskans PR-värde.

Vem vill ha en serie med en massa blåbärslag?
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Personligen hoppas jag också att AIK klarar det eftersom jag hellre går och ser Rögle-AIK än t.ex. Rögle - Sundsvall eller NH90 i Superallsvenskan (om nu någon av de här tar sig dit).
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Belix: Först och främst: Jag är Rögleit till 110%. Grön och vit i själ och hjärta.

Under alla år då RBK inte spelat i Elitserien har dock AIK varit mina favoriter där. Därför känns det för jäkligt att förbundet ska statuera ett exempel genom att hugga huvudet av en redan åderlåten klassisk klubb som AIK.
Hade samma gjorts om det handlat om Kaffe-sekten?

Om AIK tvångsnedflyttas så ska i rimlighetens namn även Hammers ut ur serien. Deras ekonomi tåls inte att synas rejält i sömmarna.

Dock tycker jag att om något lag klarar av att driva sin verksamhet med skulder så bör inte någon utomstående lägga sig i.
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Mygel: Låter bra för ska den typen av bestämmelser ens vara värda pappret dom är skrivna på så ska där inte vara räddningsplanka efter räddningsplanka.
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Belix: Nja, tror inte det blir så. Vad jag har förstått så skulle det bifogas en eventuell handlingsplan om ekonomin inte stämde när det var dags att lämna in boksluten. Dessa handlingsplaner har tagits in i beräkningarna, så ett eventuellt nej är nog, tyvärr för AIK, ett definitivt nej.
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Belix: Spelarna får kanske börja köra utan tejp på klubbor och benskydd i vinter för att slippa åka ur p.ga. av ekonomin..;)
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Mygel: Helt klart är han för bra för div 1 men vi får väl se om det inte trillar in några slantar i sista minuten så dom klarar sig ett år till. du såg ju på Brynäs dom klarade sig med 78,000 till godo. Tror det blir nästa säsong som blir svår för dom som har så lite kapital på plussidan som några tusingar. Bara tejpen till klubborna kostar väl mer? *s*
Kommentera

Sv: Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Belix: Trist för Petterson i så fall. Han är definitivt för bra för att spela i div 1
Kommentera

Börjar verkligheten hinna ifatt klubbarna nu
Nu återstår det att se hur många klubbar som kommer att snubbla på mållinjen. Det ser ju ut som om AIK är den första att tvångsdegraderas.
Kommentera

Sv: Volle Volle Volle...
Junior: En våt önskedröm är ju, om Wolle väljer att inte acceptera kontraktet, att man snuvar åt sig Rolf Wanhainen. Där har vi en målvakt som bevisat att han kan vinna matcher åt ett lag.
Kommentera

Sv: Volle Volle Volle...
Junior: ... ELLER att låta en ungdom få chansen. Det är inte ofta någon målis går från J20 till A-truppen. Möllerström är väl rätt bra?
Kommentera

Sv: Volle Volle Volle...
Om man nu väljer att skippa Volle så hoppas jag att man fixar en BÄTTRE målvakt. Om man plockar hit en likvärdig målis är helt meningslöst.
Kommentera

Sv: Volle Volle Volle...
OE: Mig veterligen ligger bollen hos Wolle och inte hos Rögle.Att bara behålla honom för att han är en "rögleit" är inget som håller. Jag tycker det är rätt att satsa på Fransson.
Kommentera

Sv: Volle Volle Volle...
aiastellan: En riktig Rögleit som Volle får inte försvinna från oss. Håller tummarna för att han stannar kvar!
Kommentera

Volle Volle Volle...
2003-10-24 Wolle till HD efter Rögles bortamatch i Växjö

"Stämningen i Växjö ishall var mäktig, det såg inte minst Rögles fans till. De var inte tysta en sekund under hela matchen. Trots att det gått knackigt för oss, så fortsätter de att följa oss och stötta oss överallt. De är värda en stor eloge."

(Vad säger man ? Rögle BK behöver Volle. Han är en mycket bra målvakt helt enkelt.Tänk tillbaka till förr förra säsongen.Styrelsen borde veta att han kan...)
Kommentera

Sv: Petersson....
Junior: Dela med dig, Varför lämnade han Rögle då?
Kommentera

Sv: Petersson....
Junior: Man kan inte gilla alla...... :o(
Kommentera

Sv: Petersson....
RBK-fantast:
Vem hade varit en kanonvärvning ??
Ett tips i all välmening:
Du kan ju inte ta bort namnet på den person du svarar för då fattar ju ingen vad du menar
Kommentera

Sv: Petersson....
Det hade varit en kanonvärvning ju!
Kommentera

Sv: Petersson....
Ja det är verkligen en förskönad version i tidningen om varför Andreas stack. Men han valde väl att hålla tyst eftersom Rögle var "schyssta" att bryta kontraktet
Kommentera

Sv: Petersson....
Peterson sticker.....då blir det väl genast plats i laget för en fd SAIK:are som gjorde 3 lysande inhopp förra säsongen??
Kommentera

Sv: Målis
Belix: Nog bäst att sluta nu. Har fått solsting och svarar på mina egna inlägg, jisses.
Kommentera

Sv: Målis
aiastellan: Som "skriftationer" kan spåra hän. Från ämnet Målis till ämnet valross och lergökar. Härligt !
Kommentera

Sv: Målis
Belix: Det måste då vara det bästa sämsta tänkbara...hi hi
Nä, in med ett stort akvarium där du sjunker eller vad säger jag ! Flyter, jag menar simmar runder i grön o vita stringkallingar. Publiken hade då hädanefter bestått utav ? Trumförbudet hade upphävts p.g.a risk för att glaset till "baljan" ska spricka och ut i svallvågen en valross som skriker: Släpp ut mig jag fryser ! Isen hade blivit tjock...
Kommentera

Sv: Målis
Mygel:Fråga din vän Peter Hall... Han valde ju hjärtat men till vilket kontrakt ? Vad erbjöd Halmstad ? Just det... VI älskar P.Hall, fler sådana.
Kommentera

Sv: Målis
aiastellan:
Vi skulle kanske införa att vi sänker ner en lergök från taket det kan ju spruta rök och eld ur alla hålen sen kunde ju du sitta ovanpå med din gura och sjunga söta visor.
Då kunde vi kanske oxå få kalla oss poplag. Vilken dröm med mar före :-)
Kommentera

Sv: Målis
Mygel: Tänk er Tors hammare... Cheerleaders och three hearts.
Har man det behöver man ingen lön. Eller hur var det då en gammal RBK "huligan" uttryckte sig ? -Halmstad tar man inte på allvar (klapp klapp klapp) !!! Hi ! Hi !
Kommentera

Sv: Målis
aiastellan: Sant. AIA borde inleda en värvningskampanj för att få över honom. Jag menar Kvinnaböske har ju flytt Skåne o lämnat oss åt vårt öde.
Kommentera

Sv: Målis
Mygel: Nej och det vet alla. Och alla vet att deras kontrakt i Halmstad ej blev till det sämre.
Kommentera

Sv: Fransson
Mygel:
Gräv är ingen håla ..... Där finns säkert ett 20-tal hus ;-)
Kommentera

Sv: Målis
Mygel: P.Gessle månne ?
Kommentera

Sv: Målis
aiastellan: Vilka då? Rögle ville inte ha varken, Lindgren eller Larsson o inte heller Linden när han gick.
Kommentera

Sv: Målis
Mygel: Med tanke på vad de erbjudit andra spelare med anknytning till RBK, just därför...
Kommentera

Sv: Målis
aiastellan: Var skulle Halmstad få de pengarna från?
Kommentera

Sv: Målis
Tuborg: Jag anser fortfarande att förra säsongens insatser utav Wennström är bara att glömma. Han kan och det visade han säsongen innan. Halmstad lägger väl upp ett litet bättre kontrakt och vips är han deras. Håller sedan nollan mot oss, skulle inte förvåna mig.Vi glömmer inte B.Lindéns matcher när han spelade i Halmstad. Men Halmstad har väl redan 2 målisar, eller ?
Kommentera

« · 400061 · »