1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Bra Styrelsen!

« · 14181 Till forumet

Bra Styrelsen!
Nu börjar det likna något Sjöberg är ju en duktih SNABB spelare som jag efterlyst man måste ha lite speed i laget också!! Engström vet jag ju däremot nada om man man får ju se på Onsdag om det är en stjärna. Härligt att se att Hansson m:fl tar tag i detta med fansen o vill ha ett aktivt samarbete Det tycker jag är mycket positivt .... Hoppas nu ALLA RÖGLEFANS ställer upp o sjunger fram Rögle till seger mot PILUT AB! FORZA RÖGLE!
Kommentera

Sv: Bra Styrelsen!
Visst är det roligt med nya spelare!

Men varför gick styrelsen ut och sa att de skulle satsa på egna JUNIORER i våras.??

Hur många juniorer kommer få chansen att utvecklas nu?
Kommentera

Ebbe: Det är väl bara bra om våra talanger inte behöver ha så stor press på sig. De kan skynda långsamt i utvecklingen vilket kommer göra dem till ännu bättre spelare än om de hade varit pressade till att gå in och dominera för att laget skulle gå bra.
Kommentera

Ebbe: FEM (5) st juniorer verkar få chansen att utvecklas nu: Ericsson,Lill-Soura,Anderssson,Hammerstad, Czaba. Detta är ett bra facit, mer än de flesta klubbar har på en säsong. " Utvecklingen" består nämligen inte bara i antal matchminuter på isen, utan även träning, omklädningsrum o bänknötning. Detta tar normalt en eller ett par säsonger, eftersom steget från j-hockey till A-hockey är väldigt STORT!! När sen en nyckelspelare går sönder ( ex Pelle) kan man inte begära att en juniorspelare skall fylla den platsen. Har man, som RBK, ambitionen att spela i SA efter jul, måste man bredda truppen. Det har man nu gjort. Därför måste jag ge en eloge till styrelsen...BRA OCH SNABBT JOBBAT RBK!!!!
Kommentera

Kunde inte säga det bättre själv Persson Rena!!
Dessutom visste ju inte styrelsen om vilka guldägg som skulle trilla ner på oss, tidigare. Och på sponsormötet sades att om RBK får chansen att hitta några bra nyförvärv på rätt platser i laget (center) så kommer man att agera.
Kommentera

« · 14181