1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Brett Harkins!

« · 96999 Till forumet

Brett Harkins!
Skellefteå värvar Brett Harkins..
En spelare som spelade 25 matcher för Clumbus,14 poäng föregående säsong, har Skellefteå så mycket bättre ekonomi än vårt kära RBK? Har de en så bättre koll på lediga spelare än Lööw, eller javisst, lööw hittar inga spelare utanför Svea rikes gränser...

jag anser att skellefteå har gjort ett riktigt bra köp, tänk om Rögle kunde värvat en tjeck, transatlant, ryss eller någon annan...men vi håller oss till namn som Krister Stenlund, Klas Göransson m.m. namn...

Ett artistnamn till Rögle tack!!!
Kommentera

Sv: Brett Harkins!
Fransson: Ja jag har hört att Klas Ove Hasslarpsson från Fillinge GIF är på G till Rögle. En tung och målfarlig center som inte viker en tum.
Gött..!! :o)

Jag vill ju också ha ett artistnamn. Var ett tag sedan vi hade en sådan i Rögle.. Tycker vi ska köpa tillbaka Vesa Goman och Harri Lönnberg :o)

Go natt..
Kommentera

Junior:
Senaste ryktet var att Fillinge GIF höjde budet till 25o kr i mån o gratis potatis t o m dec 02. RBK vek ned sig, så Hasslarpsson blir kvar i FGIF. Nu letar RBK efter en som inte äter potatis så det lär dröja innan vi får besked!
Det kanske blir en kines för Fredrik hade en säck ris över från förra säsongen. Så kanske han jonglerar dessutom så hepp har vi fått en artist!
Hej o hå m Farbror Frej.
Kommentera

QP: Det är sig likt på värvafronten varje år. Klubben går ut med att dom ska fixa nya poängmaskiner man blir glad betalar in nästan 6000:- när pengarna är inne. Vad händer då???? Andra lag kan fixa bra spelare till hyfsade pengar varför kan inte rögle. Mig inte veta. Hoppas på att någon gång när man öppnar tidningen så har rögle fixat en toppspelare som ska stänka in mål. Drömma går bra det kostar ingenting.
Kommentera

Lasse:

Min teori är som följer: innan den store svikaren stack, hade vårt kära RBK kontakt med 4 mycket bra spelare som då var klara i
princip. När sen situationen drastiskt förändrades och en ny tränare måste tillsättas, så fanns inte pengar kvar till dessa 4 varför RBK fick tacka nej. RBK har trots detta gjort ett bra jobb
som lyckats få Roger Melin på så kort varsel, men han kostar lite mer en dussintränare från Tjeckien. Så felet är att finna hos en viss V.....a.
Lööw o & har ändå lyckats behålla Jacke, Nicke,Stoffe,Togge osv, en mycket bra stomme + nyförvärven så helt nattsvart är det inte.
Men visst, man hade gärna sett nåt spektakulärt och kanske kanske komer det nåt vad de lider.....
Vi drömmer vidare, Lasse o alla andra.
Kommentera

QP:
Det är en intressant (men dålig) ekvation du presenterar. Skulle: Melins lön - Votrubas lön = 4 mycket bra spelare?
Nog kostar Roger mer än Jan, men så mycket är jag tveksam till.

Jag är inte mer insatt i ekonomin än vad jag läser i tidningen, men varför skulle Rögle efter 7 svåra år gå in i en våhalsig storsatsning direkt? Skulle tro att Nordstrand har infört ett ekonomiskt tankesätt som tidigare var okänt. Kanske är det försiktigt i överkant men målet är väl att klara elitlicensen nästa säsong. En satsning (om än liten) i år som går åt pipsvängen skulle möjligen kunna äventyra detta. Det är nog det sista vi skulle vilja?
Att t.ex. Skellefteå utnyttjar checkkrediten till bristningsgränsen får de väl skörda frukterna av lite senare. Kanske kör de med kreativ bokföring (det är ju så populärt idag), kanske inte.
Det är nog en oerhört svår balansgång, men jag är rätt säker på att de ansvariga ser till klubbens bästa och det innefattar massor av olika synvinklar. Får våra "nyckelspelare" bara vara hela, samt att ungtupparna tar ett kliv framåt i utvecklingen kan det nog bli en rätt så hygglig säsong.
Men visst, jag ser gärna två "bra" namn på de återstående platserna.
Kommentera

QP: Jag måste än en gång påpeka att vi faktiskt har gjort iallafall ett spektakulärt nyförvärv; Jonas Nordquist. Har ni sett killens ranking hos NHL:s agenter. Det är bara spelare som Z och Weinhandl som rankas högre bland unga svenska talanger. Om detta inte är ett spektakulärt nyförvärv så vet jag inte vad som är. Högga var ju inte någon höjdar värvning när den killen kom.

Vad gäller utländska spelare så visst e det kul när man kan hämta en kille utifrån som öser in poäng t ex min favorit Srsen (kom visserligen från Leksand). Men samtidigt så kan de lika gärna bli totalfloppar, dyra sådana. Detta eftersom möjligheterna att scouta dessa spelare är mycket mindre än vad det gäller spelare på den svenska marknaden. En svenska spelare är mycket lättare att kolla upp genom kontakter mellan klubbarna och dylikt. En utländsk spelare kanske man i vissa fall inte vet mer än att han har öst in poäng i någon utländsk liga, medan han totalt misslyckas i Sverige p.g.a. t.ex. omställningssvårigheter o dyl.

Tyvärr så är det oxå så idag att det endast är lag i ES som har råd att genomföra ordentlig scouting utomlands. Allsvenskan är mer av en utbildningsplats för svenska spelare.
Kommentera

Jonas:

Som sagt det var ju min teori, jag utgick från det att så länge V...
var kvar så skulle(till valborg eller strax efter??) 4 nya spelare komma att presenteras enl LN. Efter avhoppet blev den presentationen bortglömd, så något hände, men vad?? Det måste väl ha något med ekonomi med sig, tror jag. Men skit i det det är historia nu vi fick Roger och det betyder nog en hel del.
Laget/stommen är ju bra (inkl nyförvärven) som jag skrev, och visst hoppas man att vi redan har artisten bland någon av dem.
Jag tänker mest på skador och vad som kan inträffa med för hårt matchande av vissa spelare, så jag fortsätter drömma.
Kommentera

QP:
Om jag inte missminner mig, så var det väl en målsättning att x antal spelare skulle presenteras. Att det sedan inte blev så är ju en sak som vi lärt oss att leva med.
Det "hemliga" nyförvärvet ska ju presenteras i juli (enl. ett annat uttalande av LN).
Kul det där förresten. När det inte läcks ut något blir vi sura för det. När man går ut och berättar lite och det sedan inte händer, så blir vi sura för det också. Snacka om en "no win situation" för Rögle ;-)

Vi får se....kanske!
Kommentera

Jonas: hÅLLER MED TILL 100 %. Jag förstår inte varför en tjeck, ryss kanadick jänke skulle vara så mycket bättre bara för att han inte kan svenska? Nä, jag tro att Lööf har huvudet på skalft och värvar rätt. Titta på de andra lagen i serien...vad har de värvat??Inget namnkunnigt, med en del undantag. Men då gäller det oftast killat som är på nergång och vill varva ner i moderklubben, typ. Och vad vet vi om Skellefteås nyförvärv??Statestik, ja. Har någon hört talas om grabbens hockeykunskaper i övrigt? Nej. Jag anser att Skellefteå köpt grisen i säcken och väljer bort en egen talang istället. Kanske skulle RBK höra av sig till han i Skellefteå som mister sin plats i laget? Han lär väl vara motiverad.
Eder
Kommentera

Varför skall man hålla på och värva s.k artistnamn? Det finns ingen som helst anledning att ta hit avdankade B-stjärnor, vilket det blir, som bara kostar pengar och inte tillför så mycket som de borde.
Se på Bofors IK. Inga "stjärnor" med höga löner. Men ett lag som fungerar. Fjolårssäsongen visade väl det med all önskvärd tydlighet. Årets säsong lär väl inte bli sämre heller.

Väl mött i vinter alla RBK fans. Hoppas på tuffa matcher mellan BIK och RBK.

Bobcats 4ever!!
Kommentera

Bafucin:
Åja Bafucin, jag tror inte du skulle börja hoppa jämfota av ilska om ditt Bofors värvade en eller ett par artister från någon hockeyexotisk plats ;-)
Men det har ju med ekonomi och grundinställning att göra. Ett par, tre utvecklingsbara, intressanta yngre killar eller en "artist"? Båda alternativen är väl det optimala men har man inte de ekonomiska förutsättningarna så har man inte och då blir det oftast de yngre killarna (tack och lov på sätt och vis).
Kommentera

Fransson: Jag har väl inte riktigt belägg för vad jag nu skriver men jag tror att skellefteås hemmasnitt är betydligt bättre än rögles.
Kommentera

Jag hoppas att Rögle kommer med namn snart e.x. Robert Burakovsky, eller något annat namn . Kan Skellefteå kan vi också köpa spelare.
Kommentera

Jonas: Visst, det kunde väl vara kul med en "artist" men då skall det ju vara ett stort namn och det faller ju på minst två saker, dels ekonomin och dels att en "artist" i den klassen knappast söker sig till ett lag i allsvenskan. Hellre då nån hungrig ungtupp på väg upp. Dels är han säkert mycket mera motiverad än nån gammal räv på dekis och sen kostar det som sagt inte lika mycket.

Sen tror jag att det kan bli problem om man tar hit nån medelmåttig farmarlagsspelare från overthere som plötsligt kommer hit och blir "stjärna". Diva fasoner osv. Kan förstöra ett helt lag.

Nej, satsa hellre på unga killar.

Bobcats 4ever!!
Kommentera

Rögle Fans: Fan vad alla här inne är tjatig, Det finns inget hemligt nyförvärv i garederoben..har ni inte fattat det, och sen hoppas på burra..tja skrev inte han kontrakt med någon dansk klubb?? för den delen skulle iaf inte jag vilja se honom i våran tröja..Vi får vara nöjda med det vi har, och om det kommer en eller 2 spelare av allsvensk klass till, ja då får vi vara nöjda med det...men för en gångs skull har vi en vettig tränare som förhoppningsvis kan plocka fram det bästa av det materialet vi har att tillgå, det behövs inga fixstjärnor i laget, finns det inga så kommer någon i laget att kliva fram och bli det under säsongen..personligen håller jag en slant Tomas Andersson...
Kommentera

Ska bli kul å se vad Melin kan göra med Rögle. Han hade ju en handfull "stjärnor" i Brynäs. Det har han inte i Rögle. Men hoppas det passar honom perfekt
Kommentera

Kingen:

En *spelare från öst kan hålla högre klass en en svensk och kosta mindre pengar och ha lägre krav i övrigt, bara han får komma hit och visa upp sig. Nackdelen är att han troligen bara blir ettårig i klubben då vi får agera "språngbräda", men det får vi ju ta.
Beträffande jänkare o kanadicker så har väl RBK haft erfarenheter,
de flesta goda, av sådana typ Poulin, Mullholland, St.Laurent, Brown, Hackborn etc etc. Spelare som lyfter ett helt lag med sin inställning. (ja, jag vet att vi har fått hit en del stolpskott med)
Att sen kalla Brett Harkins för grisen i säcken, det är väl att TA i.

* väl kartlagd och dokumenterad sådan.
Kommentera

QP: Lägg av...bara för att han kommer från västerlandet kan ju inte kvalificera någon. Jag har inte hört talas om Brett Harkins nån gång förut. Har du??
Sverige är en bra plantskola för talanger. Ta tillvara på dessa först och främst. annars måste någon *talang från Sverige stå åt sidan bara för att någon som kanske är lika bra talar ett annat språk.

Sluta sen att mästra folk med att kalla dem för tokar bara för att man inte har samma synpunkt som "ödmjuke" QP.
Kommentera

Kingen:

Hur kan man då tala/skriva om grisen i säcken om man inte har en anaing om spelarens kvaliteter?? Och lite humor trodde jag du hade, men jag ska tänka på det i fortsättningen, förlåt det var inte meningen att såra dig.
Kommentera

Kingen>> Menar du att du hade blivit gladare om Rögle flyttat upp 2juniorer istället för att värva två spelare nu?
Kommentera

QP: De e OK QP.

Junior: Ja, om dessa hade haft kvalitet att platsa så anser jag det bättre att satsa på juniorerna än en (eller två) lika duktiga "köbe-spelare".
Kommentera

Kingen>> Ja det är inte många lag som värvar spelare som är lika bra som sina juniorer. Sen om den nya spelaren passar in och trivs är ju en annan sak.

Jag hade blivit överlycklig om Rögle hade köpt en spelare som spelat 25 NHL matcher förra säsongen.

Jag vill iaf att Rbk ska köpa rutinerade spelare. Inte spelare som är födda -81 osv.
Kommentera

« · 96999