1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Bröderna Elvenes

« · 211824 Till forumet

Bröderna Elvenes
Jag bara undrar om någon vet varför det inte blivit någon hyllning av bröderna Elvenes här hemma i hallen nu när klubben firat 70-års jubileum? Kom till att tänka på det nu när jag såg er resa ni ska göra till helgen. Tycker att man skulle hissat tröjorna upp i taket för allt vad släktet Elvenes gjort för vårat rbk.
Kommentera

Sv: Bröderna Elvenes
sungam: I dom flesta fall så väntar man med att hissa tröjor tills att spelaren lägger grillorna på hyllan för gott, men dom kommer att hissas, var lugn för det, en hel rada med tröjor kommer att hissas i den hallen, tröjor vi alla kan vara stolta över....

Nr 19 rockar fortfarande........
Kommentera

Trogen: Lär knappast hissas "en hel rada" med tröjor. 13 R.Elvenes, 25 S.Elvenes är givna.

Ska en tredje tröja hissas måste det vara 1 Kenth "Sviss" Svensson. Målvakten som debuterade i A-laget som 16 åring 1972. Sedan spelade han oavbrutet i RBK fram tills våren 1987 då han la plocken på hyllan. Under dessa 15 säsonger fick han uppleva hela RBK:s resa från ett mittenlag i tredje högsta serien under 1970-talet till ett topplag i näst högsta serien under 1980-talets andra hälft.

Sedan är de högst osannolikt att fler kommer hissas på ett bra tag.

Man brukar bara hissa de som betytt extremt mycket för klubben, och då menar jag verkligen extremt super mycket. Att få sin tröja hissad grundas till 99,9% helt på vad personen presterat när de varit i klubben ifråga. De som brukar få sina tröjor hissade är nästan alltid sådana som spelat hela sin karriär i klubben, eller som i Elvenes fall gett klubben sina allra bästa år för att sedan varva ner i en sämre klubb.
Kommentera

Trogen: Ett undantag finns dock för vad jag skrev nedan:

Kommer Kenny hem direkt från NHL till RBK (vilket jag tror och hoppas på) bör den också hissas.
Kommentera

OE: Kenny har hela tiden deklarerat att, om han ska spela i sverige ska det vara i Rögle, så det kan vi fortsätta hoppas på, sen är ju min personliga uppfattning om att det är flera tröjor som ska hissas i hallen.
Spelare som har betytt mycket och gjort mycket för Rbk finns det gott om. Orkar inte skriva mera nu, ska ju snart upp för ytterligare en hård veckas arbete, undrar om man kan göra avdrag för körning fast man har den betald???

=)

lev väl så cs vi på onsdag......
vi e bästa grön vita laget......
Kommentera

OE: VARFÖR? För det han gjort i RÖGLE eller i Ilanders????
Kommentera

Messier: Av den mycket enkla anledningen att Kenny är en genuin Rögleprodukt som tagit sig via RBK:s knattelag hela vägen till NHL och troligtvis sedan återvänder direkt hem till klubben igen. Och när han spelade i RBK gjorde han mycket bra ifrån sig. Spelade en avgörande roll när laget gick upp i Elitserien, Blev årets Rookie i Elitserien, Etablerade sig i Tre Kronor (då var det klass på 3kr), Vann OS-guld. Blev draftad som nr 1 av Toronto.
Kommentera

Trogen: Tyvärr kan du inte göra avdrag. Däremot kan u bli förmånsbeskattad om det är din arbetsgivare som betalar :)
Kommentera

OE: Ja du är ju ganska påläst min "unge man" Tror inte du vet så mycket om man inte kan gå in på swehocky.se Tröjor i taket har nog lite med vad man har utfört/presterat i sitt klubblag,tror inte att Loobs tröja hänger i Karlstad för vad han gjorde i Calgary. Upp med "Rogges o Stass" som har hjärta för var dom är skolade"
Kommentera

« · 211824