1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27104 inlägg · 5185 ämnen

Chans

« · 62815 Till forumet

Chans
Det krävs alltså att Björklöven vinner sina två matcher mot NH90 och Skellefteå + att Rögle öser in mål på NH90 och går om Skellefteå på bättre målskillnad...
Det känns lite lättare efter en natts sömn på saken, trots allt.
Kommentera

Sv: Chans
Det känns som att säsongen är över... det känns som att vi aldrig haft någon medgång denna säsongen....
Kanske kan vi få lite tur genom att resultaten går vår väg...

KÄMPA!
Kommentera

Patrik>> Det går oxå om Nh90 slår löven på fredag och att Saik slår löven på söndag. Och att Rögle vinner.

Så jävla omöljigt är det inte.... Tycker inte jag iaf
Kommentera

Alltså är det bara jag som tror att Rögle har hyfsad chans att klara det?

Enligt officiella sidan så måste Löven slå Saik stort på borta plan. Vilket inte alls krävs..

Saik - Löven 2-5
Rögle - Nh90 4-1

Hoppsss. då är det klart.. Några stora siffror?

Om om Nh90 vinner mot Löven på fredag har vi 2chanser att klara det. Vinner Löven har vi 1chans kvar..

Jag tror ärligt talat att vi klarar det......

Om Löven vinner på Fredag så klarar vi också oss om matchen i Skellefteå slutar minst lika efter full tid och Saik vinst på Övertid..

Kom igen nu. Ge för fan inte upp
Kommentera

Man har ju svårt att inse att många är nöjda med att laget når en pinsam placering även i år trots ett bättre lag ?
Är det rätt att fortsätta med samma filosofi då ?
Det kastades mycket skit på Lars-Fredrik Nyström men Votruba & Co har ju inte varit bättre ?
Kommentera

Håller faktiskt med dig. Jag har svårt att förstå VAD det är man skall vara "nöjd" med....Att inte ens komma till play off 1 är utan tvekan ett fiasko. Förstår inte hur man kan se saken på nåt annat sätt.
Kommentera

Vilka inlägg är det Jesse och Killer kommenterar? Någon som vet?
Vem har skrivit att han/hon är "nöjd" med säsongen?
Kommentera

Sorry,Jonas jag uttryckte mig en aning luddigt.Jag menar uttalanden som "vi kommer igen" och "det är bara att se fram emot nästa säsong" att detta skulle vara detsamma som att folk är nöjda är väl en aning överdrivet.

Det jag menar är att man borde och skall ställa högre krav på detta lag,tränare,styrelse,förening m m.
Resultatet är lika uselt som förra säsongen,något måste göras åt detta.
Kommentera

Måste säga att jag är nöjd med säsongen. Äntligen ser det ut som om vi är på väg åt rätt håll igen. Det har varit ett antal hårda år nu efter elitserien, med kärv ekonomi, x antal olika tränare, nästan helt nya lag varje säsong etc etc.
Nu verkar det som om det ekonomiska har löst sig bra, genom besparningar och inga stjärn-värvningar. Vi har fått ett någorlunda ungt lag, som kommer att stanna även nästa säsong, att bygga på.

Sen som några har skrivit så är inte säsongen riktigt över än. Jag var snabb på att säga godnatt innan vilket jag har fått äta upp. Hoppet är det sista som överger oss. Vi har ju bara varandra :)
Kommentera

Killer!
Det är kanske lite väl sent att börja ställa krav nu ;-) Vad gäller denna säsongs resultat, är det väl också lite sent att börja åtgärda nu? Frågan är väl, som vanligt, vad man kan dra för lärdom av det som har hänt för att försöka förhindra samma grej nästa säsong?
En bra grundstomme till lag samt samma tränare, tycker jag är en jäkligt bra början.
OM det nu tar slut på söndag, så håller jag med om att denna säsong varit en missräkning. Ord som "katastrof" och "dunderfiasko" vill jag inte gärna använda. När 30 mijoner kineser flyr för sina liv undan översvämningar, eller när ett nuthead landar ett par stora flygplan i några skyskrapor kan vi prata om "katastrof". Knappast när Rögle gör en dålig match/säsong.

Dessutom, det är för mig lika mycket resan mot målet som är det viktiga. Inte slutmålet i sig.
Att våndas förluster, glädjas vinster, uppleva läktartryck, färdas 100-tals mil med polare till och från matcher o.s.v. Det är just det som det hela går ut på, inte sätta sig och konstatera att vi bara nådde si eller så långt när allt är över. För slut tar det förr eller senare. Ju längre det håller på, desto roligare är det. Men det är fortfarande bara två lag som kammar hem Den Stora Jackpoten.

Fast jag är väl helt fel på det som vanligt....
Kommentera

« · 62815