1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Daniel Josefsson

« · 126753 Till forumet

Sv: Daniel Josefsson
Lückner om Josefsson efter dagens match:

"Daniel Josefsson gjorde sin absolut bästa match i HV-tröjan under min ledning. Mycket starkt av honom att ställa om sig så fort."
Kommentera

Mygel: Visst känns det lite som Rögle är en farmarklubb när det blir så här, men samtidigt gäller det att få hit så bra spelare som möjligt. Det är bara att inse att vi inte tävlar på riktigt samma villkor som elitserielagen när det handlar om att få spelare. Jag tycker vi ska vara glada som har "värvat" killar som t.ex Josef och Nordqvist, det visar att Rögle trots allt är ett respekterat lag. Men så länge vi inte ligger i elitserien får vi nog vara glada att vi har sådana här avtal som med HV 71, det är trots allt så vi fått de bästa spelarna de senaste åren.

Vad jag fattar det som så hade HV 71 som krav med detta "tillbakalån" om han skulle gå till Rögle, alternativet för Rögle hade då varit att dra sig ur affären och då hade vi kanske fått någon hygglig allsvensk spelare istället.
Sen tror jag nog att Josef väljer Rögle nästa år om vi går upp i år...om..
Kommentera

OskarB:
Och ändå gjorde han en faslig massa matcher i HV-tröjan i fjol.
Det måste vara något speciellt med träningen i nordvästra skåne, eller så kommer han från ett lag med högre tempo...hehe.
Kommentera

Roadrunner:

Det kanske ligger något i vad du säger...:-)

Själv tror jag det är alla matcher i elitserien förra året som han tillgodogör sig nu. Det och en sommars uppbyggnad.

Mer beröm till Josefsson: Han fick 4+ av Jönköpings Posten och 1+ av aftonbladet (som ju betygsätter de bästa spelarna i BÅDA lagen).
Kommentera

OskarB: Klart att Stockholmsbladet inte sätter några högre betyg för spelare som inte från Stockholmsområdet :)
Kommentera

« · 126753