1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 21104 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Grattis
spöar i mörrum o sen tar vi trollen från troja också!!

Leksand! vi närmar oss =)

Elitserien!!!!=)
Kommentera

Det jag ville kritisera vad gällande ljudanläggningen var att när ni var uppe hos oss i Sannarpshallen tyckte ni/någrai rögle att den var usel. Men jag får ju säga att era suger orentligt. Att ta ut dem från mitten ut till sargen skulle göra susen. Jag kanske satt på fel ställe för att höra rögleklacken (visst sjöng man emellanåt) men jag hade förväntat mig mer.
Kommentera

Sv: Va?
För oss som inte var på matchen igår erbjöds det sportradio i P3. Man frågade då den gode Bäckman vad som nu skulle göras. Det var de gamla klyschorna (stavning?) som hördes från hans mun, men en helt ny sak kom han med: Vi skall inte komma in med huvudet mellan axlarna!

Är det konstig att dom har det jobbigt. Det spelades upp gång på gång från studion och fick t.o.m. bli slutvinjetten. Så bäste Zoid: Anledningen till att ditt inlägg ratades var nog att de inte vill ha någon form av lyteskomik i sitt forum och det blir det ju samtidigt som inlägget handlar om mif. Moment 22 igen....
Kommentera

Sv: Va?
Är du förvånad ;-)
Efter allt tugg om Pörsis på tok för gamla köbekagor därinne, har de väl satt upp ett filter mot allt grönt&vitt *LOL*
Bäckman verkar ju bara bli mer och mer nöjd, ju fler förluster de åker på. Märkligt!
Kommentera

Va?
Fan mitt inlägg på MIF's sida blev borttaget!!!
Jag frågade bara om det gick bra!
He he ..
Kommentera

Sv: Är ni nöjda ?
Kul att det går bra för honom. kan inte
fatta att vi släppte honom, han var älskad
av fansen...men tydligen inte av ledningen.
Kommentera

Sv: Är ni nöjda ?
Kan du ge dig f-n på Oden :-)
Och enligt egen utsago kommer det att bli ännu bättre när han fått upp flåset ordentligt.
Siktet ska bara ställas in en liten gnutta bättre (många ramträffar blir det) så får han snart en hel hoper egna ramsor också.
Hoppas han gillar byn han har kommit till, för en sådan guldklimp vill man nog inte släppa ivär i första taget :-)
Kommentera

Sv: Pajkastning...
Förtydligande.
Jag ställer mig på inga sätt bakom, eller försvarar, att man sparkar sönder stolar, spottar på ordningsvakter, gör spasmatiska rörelser med högerarmen eller annan skit. Det är vidrigt.

Men vissa grejer börjar få lite väl goa proportioner härinne ;-)
Kommentera

Är ni nöjda ?
Hur går det för våran gamla M. Sjöberg, är ni nöjda ?
Kommentera

Söderström, Söderström....
Jo, det var ju han med nr 5 på ryggen. Han såg man ju flera gånger då han var framme och grät en skvätt för domar-Sören.

Hur var det nu egentligen? Skötte ni er så exemplariskt i Jonstorp eller. "Massakerade" en sektion????? Herregud, nästa gång du kommer med ett inlägg så rev vi väl hela hallen och sköt kommunalrådet i nacken!
Kommentera

Sv: Souvenirer
Jag har snackat med kansliet om matchtröjorna. De ska komma in nu i november. Men antagligen så har de återigen gjort en tabbe med dessa, nämligen om jag skulle få välja så skulle jag vilja köpa en matchtröja som verkligen ser ut som de riktiga matchtröjorna. Tidigare så har det varit så att Rögles souvenir-matchtröjor saknar all reklam och ingen krage. Jag vet att det inte kommer att vara någon krage på detta årets tröjor heller o antagligen så kommer det heller inte finnas nåon reklam. Ska det vara så himla svårt att beställa ett stort parti extra av matchtröjorna utan förttryckta nummer, nu när de ändå inför varje säsong köper in ett nytt ställ??????
Kommentera

Haha du är juh dum i huvet "hammersfan"... när man stod i rögleklacken hörde man er inte ett skit... men när man står i hammersklacken då hörs det självklart... stod bredvid hammersklacken hörde Rögleklacken tydligt.... då kan du tänka dig hur det låter när man står i själva Rögleklacken... det krävs starka röster för att skrika från ena kortsidan till andra... vilket ni verkade ha ont om... så sluta snacka skit...
Kommentera

Söderström....?
Va han med i går? Tyckte det gick lätt att ta sig igenom försvaret.
Kommentera

Och så kom den där massakerade sektionen upp igen... En händelse som bara är att beklaga. Men om det inte fixas en riktig ståplatssektion för bortaklacken i er hall, kommer det troligtvis att hända igen.
Kommentera

Pajkastning...
För det första, vem ligger på tredje plats i poängligan för backar? Jo, #5 Niklas Söderström...avundsjuka, eller??? Kolla satistiken på Swehockeys sida så ser ni att hans namn dyker upp både här och där.
Vem var ihärdigast på läktaren? Inte många tysta minuter i Hammersklacken. Laget ska ju stöttas både i med och motgång, med eller utan trumma, ni började inte låta förrän ni ledde med 3-0. Då är det ju så dags...

Men en sak är rolig, ni drar upp Jonstorpsmatchen när det pratas om uppförande och det är bara positivt för Hammersklacken. Jag menar, vi sköter oss exemplariskt om ni måste gå ända tillbaka till Jonstorpsmatchen för att hitta ett tillfälle att klanka ner på oss. Er klack massakerade en av sektionerna i vår ishall så sent som under premiären av denna serie...
Kommentera

Sv: Ödmjuka Halmstad...
Vadan detta tjafsande??
Vi vann, dom förlorade. Ny match på söndag.
Vill förresten tacka domare (ett M) Sören Persson för en utmärkt insats igår. Tog vad han skulle, släppte vad han skulle, och kompensationsutvisade aldrig. Inget gnäll på isen eller på läktaren. BRA MATCH, SÖREN
Kommentera

Halmstad-Rögle 5-1
Mora-Rögle 6-0
IKO-Rögle 3-0

Många förluster. Men oj, Rögle är före i tabellen. Konstigt, jag trodde bara att enstaka matcher räknades. Fast i så fall hade vi strukit förlusterna och legat etta i tabellen...
Förresten. Se upp i botten, Halmstad. Bara tre lag är bakom. Vi ser verkligen fram emot kvalet mot Lakers, gör ni det?
Kommentera

Peppes krönika
Vill bara pusha lite för Peppe Jönssons krönika på RFN:s hemsida.
Kul att det går bra för killen!
Äh...Läs själv förresten...
Kommentera

Hörrö Odin, även solen har sina fläckar.
Det är väl ingen som protesterat mot era 5-1 i premiären. Halmstad var inte det enda laget som spöade Rögle i början. Om det sedan berodde på att Halmstad var bra och Rögle dåliga, eller kanske en kombination, hör inte hit.
Se upp för de sista två platserna bara. Klarar ni det är säsongen hemma för er del.
Kommentera

som sagt 5-1...
Kommentera

Är det inte bättre att se hur tabellen ser ut nu och om 7 omgångar och efter serien är slutspelad?. Först då får vi väl en korrekt bedömning om hur dåliga Halmstad är
Kommentera

Om vi nu är så jävla dåliga, vad säger det då om er 5-1 förlust mot sopiga hammers. Jag erkänner gärna att vi var utspelade igår, lika utspelade som ni var i förra matchen. Vi får väll se hur det går i nästa match.
Kommentera

Souvenirer
kolla in Rögles souvenirer,det är det ända som man lyckades rädda när den gamla hallen brann ner! skärpning tack! hammers hammers allt e som vanligt som alla andra gånger inga egna sånger bara ta från andra är vad ni klara av stackars pack stackars pack ni är sveriges sämsta klack!
Kommentera

Statistik
Inte för att det är speciellt viktig (mer än tabellen) men nu börjar swehockeys statistiksidor bli ett ställe där man vågar gå in och kolla ;-)
För två veckor sedan var det mesta bedrövlig läsning för en RBK:are, men det går på rätt håll.
Seriens bästa målvakt (räddningsprocent): Jesse Iwarsson
Seriens näst bästa tekare: Magnus Hermansson
Bäst +/- i Rögle: Herman Hultgren (de' ni!)
Kommentera

jag tycker daniel L är duktig
Kommentera

Jag tror bestämt lille Odin har glömt att Hammers var på besök i Jonstorp förra säsongen...
Då skrevs det ett par spaltmetrar om Cirkusfansens framfart där..
Kommentera

Odium>> Hammers är och kommer att förbli ett poplag. Ingen i hela hockey sverige kommer att ta er på allvar. Om ni hade lagt ner era pengar på spelarlöner istället för jippo så kanske ni oxå hade fått ett bra lag. Nu har ni inte det och man njuter varje gång ni,Lhc och räliga mif råkar vinna..

Sanningen är att ni snart har lekt av er. För ni blev totalt utspelade igår och samlade knappt ihop till en riktigt målchans.!
Kommentera

Patrik..

För den biten krävs i första hand att det finns matchtröjor från den "aktuella" säsongen att köpa.
Det finns väl ingen vettig människa som vill köpa en Griffintröja, även om priset reducerats, när vi har det vackra Oilersmärket.
Om souvenirutbudet förbättras tror jag också att det köps mer...
Kommentera

Odin:
Att du kommer påstående om att jag tycker det är ok att heila eller slå sönder i hallarna är bara ett bevis på att du inte fattar ett skit om hockey, att du inte har någon som helst erfarenhet av hockey på hög nivå och framför allt att du inte klarar av en diskussion.
Å andra sidan borde jag inte bli förvånad. Med tanke på dina uttryck och din stavning förstår jag att man fått datorer med internetuppkoppling på lågstadieskolorna i Halmstad. Be fröken avregistrera dig från forumet igen.
Kommentera

Åter igen är det dags för hata och hårda ord.Hammersklacken var mycket bra och sedan kan man tycka vad man vill om trummor, men det skapade en god stämning.Däremot så kom ju inte AIA igång förrän segern var klar (som vanligt)
Sluta hata,förbättra er istället !
Kommentera

Jodå, ett elementärt sakfel är där om man säger att Halmstadklacken lät mest och högst. Det är att den inte gjorde det!
Kom igen Odin, allt det där andra har vi hört förut. Kommer du inte på något nytt att kräka upp, kan du väl hålla brödluckan stängd.
Kommentera

Det finns väll inget fel i att säga att hammers klacken var bäst om den nu var det. Hur ska en klack vara för att du ska ta dom på allvar? förstöra bortaarenor och heila? Lägg ner det...
Både rögle publiken och klacken suger, är det nått att vara så lessen över.
Kommentera

Ja Fredde från Halland. För det första kommer inte jag och många 1000 andra inte ta en klack som har trummor på allvar. Är ni så dåliga på att sjunga att ni måste ha trummor?. Har ni så liten snittålder i er klack att den inte hörs utan trummor?.

Sen tar jag inte ditt inlägg på allvar där du kritiserar AiA. Det är ju bara av ren avundsjuka du skriver så..

Sen Nr #5 Söderström är nog den sämsta backen i serien. Att Rögle ville ha honom är ju katastrof. Bättre var det att Hammers fick honom. Han åker nog i snitt 0.0000 km/h.
Kommentera

Nä!
Kommentera

OK att ljudanläggningen i Ängelholm inte längre är elitseriemässig, men jämför man med resten av ladorna i denna serien så har vi ett försprång på 9 (på en skala 1-10).
I Ängelholm hör man vad som sägs i högtalarna även om det är lite surr runt omkring. Det gör man inte på så många andra ställen.
Än så länge måste det finnas viktigare saker att spendera kulorna på?
Kommentera

Sv: SUPER AIA
Alla gör fel någon gång då och då. Just detta "fel" som Timrå tydligen gjort är vi ohyggligt tacksamma för.
Sjöberg själv säger att han inte fått upp flåset riktigt än. Innan han kom till oss hade han ju inte spelat match sedan Timrås sista i våras.
Hur f-n ska det se ut då då? Kan knappt bärga mig :-)
Kommentera

Ödmjuka Halmstad...
Kan inte låta bli att le åt alla självgoda inlägg i Halmstads forum. Hammers vann läktarmatchen, Ängelholmspubliken var tyst och pinsam, hur kunde de klaga på Halmstadspubliken efter matchen i Halmstad?
Var Halmstadklacken verkligen så bra...
Kommentera

Hur fan skriver jag? Så här ska det ju va!

"Personligen TYCKER JAG ATT sångerna skapar en bättre stämning än ett evigt bankande på trummor eller en massa tutande trumpeter."

Sorry!
Kommentera

Jonas..
det räcker..TIMRÅ IK gjorde fel..
som släppte honom..
Kommentera

RÖGLEs Ljudanläggning suger det är sant. Nått borde göras. Den har suttit där sedan 1989!!! De borde sätta högtalarna runt rinken i stället. Hälften riktade in mot isen och hälften riktade ut mot publiken. Av tradition sysslar inte RÖGLEklacken med musikinstrument även om vissa kan tycka att det kan bli klent utan. Personligen skapar sångerna en bättre stämning än ett evigt bankande på trummor eller en massa tutande trumpeter.

RÖGLE-suporters hyllar "The nobel art of singing"!!!!

RÖGLE kommer att ha sin formtopp i Superallsvenskan.
Då jävlar!
Kommentera

Sv: Tänk på att............
jo ja... men ett steg framåt i alla fall! eller?
Kommentera

Tack för det HFredde.
Beklagligt att du inte hörde musiken men vad hade du förväntat dig? Ängelholms ishall är just en ishall och inte någon konsertarena. Hör du ingen musik i spelavbrotten beror det på att a) det inte spelas någon musik, eller b) musiken överröstas av hemmapubliken.
Hör du musiken dåligt i pauserna beror det på att det spelas lågt, för Röglepubliken diskuterar hockey i pauserna och inte Trackslistan.
Pinsamt tyst Röglepublik? Var du verkligen i Ängelholm i går? Det ter sig självklart att du varken ser eller hör något om du står mitt i bortaklacken. Men för mig som sitter ungefär mitt i hallen med ett öra åt vardera hållen, var det inget snack. Ni höll bra låda med er trumma och fåtaliga ramsor, men var en klass sämre än hemmaklacken. Eller en klass mindre bra, kanske jag skulle säga.
Parkeringen är ett aber, men om du skaffar ett säsongskort får du parkera uppe till vänster och då kommer du ut på ett par minuter ;-)
Kommentera

Ähum, HFredde säger att han HÖRDE röglepubliken skandera "en klack i hallen", men menar samtidigt att samma publik inte HÖRDES utan var pinsamt tysta?
Moment 22, eller?

En detalj som de har bland Halmstadsfansen, liksom i många andra klubbar är att fansen bär matchtröjor!
Tänk om vi röglefans kunde få igång detta på allvar - vilken inkomstkälla det skulle vara för klubben!
I kombination med att man kunde köpa dessa matchtröjor på bortamatcherna till reducerat pris, så kunde man få fler att åka på dessa matcher - bara en tanke :-)
Jag tycker redan att vår FLAGGA har blivit ett jättepositivt inslag, som förenar oss alla i klacken.
Stort tack till Punisher & Arneför initiativet!
På samma sätt som flaggan utåt signalerar alla röglefans gemensamma hjärta, så tror jag att matchtröjor kunde tjäna samma syfte.
Om man jämför med Tyskland, så är matchtröjorna rätt kraftigt sponsrade av reklam, så jag tror inte att det skulle behöva bli jättedyrt.
Är det fler än jag som tänkt samma tanke?
Kommentera

Grattis
Det tar emot att behöva säga det men Grattis! det finns tyvärr inget att skylla förlusten på. JAg har ett par saker att klaga på också.
När ni var på besök i Halmstad så var det ett väldigt klagande på den "undermåliga" ljudanläggningen som Valhall har. Eran var dock bland det värsta jag har varit med om musiken hördes knappt och när speakern skrek blev det tvärdrag.
Rögles skanderade ett tag i sista perioden "det finns bara en klack i hallen" menade man då att det bara var Hammersklacken som hördes, för rögles publik var för det mesta pinsmat tysta.
Man kan till sist fråga sig varför det inte var någon som dirigerade ut alla parkerade bilar på ett bra sätt, vi satt fast i ca 20 minuter för att ta oss ut och vi var definitivt inte sist från parkeringen. Något man skulle kunna lösa på ett smidigare sätt. Hammershälsningar från Fredde
Kommentera

GRATTIS
Grattis till segern den var odiskutabel !!
Kommentera

Danmark
häng med till danmark o kolla Elvenes fredag kl.2000.samling resturang Stinsen på knutpunkten 2 våningen,kl.1745.gott om bruna lemonader i hallen! ja öl alltså!
Kommentera

guden i Götet:
Han blev Rögles officiella MVP idag. Det räcker kanske :-) ?
Kommentera

Tänk på att............
Visst är det kul med en seger,men det var ett märkbart blekt Halmstad.Dessutom förlorar Rögle alldeles för många tekningar.
Detta kommer aldrig att hålla mot bättre motstånd.
Kommentera

Sv: JAAA!!!
Rögle gör tre bra perioder i samma match och det går inte att klaga på Sören Persson. Man bara njuter.
Kommentera

JAAA!!!
Underbart med en seger!!! Fortstätt såhär... stämningen var juh hur fin som helst... kom nuh och stötta när Rögle möter Troja...

*grönt o vitt hjärta*
Kommentera

« · 21104 · »