1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 21769 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Yesssssss
Dom har ändrat skotten i andra, det var inte fyra!!!! så vi har definitvit inte ägt andra perioden!
Kommentera

Verkar stabilt! Hoppas att vi kan hålla ut även i sista.
Sitter för tillfället i Glasgow missar också Troja hemma på onsdag....
Kommentera

Tror inte Rögle avancerar ett pinnhål...Tingsryd har gjort 3 mål på 90 sekunder i Halmstad...
Kommentera

Har pratat med folk i hallen..
Tydligen har Togge värmt upp och fått köra nåt byte i slutet på andra med...
Kommentera

Aven om reduceringen ar lite orovackande verkar Rogle dominera spelet. Skotten vanns med 11-4.

Troja, Bofors och Morrum ligger under. Tingsryd har oavgjort. Kan bli ytterligare ett pinnhal uppat i tabellen i natt, och dessutom ar det just nu fem poang ner till strecket. Inte helt fel...
Kommentera

Storken !!!!
Gött att Storken har torrt krut igen !!
Kommentera

Bara för jag sa gammal måltjuv....gjorde han 0-2.
:-)
Kommentera

Så gott å se..
Även om Stoffe haft det lite trögt..en gammal måltjuv hittar alltid målet igen förr eller senare.
Kommentera

Sorry, fel :)
0 - 1 ska det vara ju Starck
Kommentera

Yesssssss
1 - 0
Kommentera

good bye mörrum god bye
kan tyvärr inte komma ikväll skall på släkt middag men räkna med att både text tv o onlinen ska vara på
o skrik lite för mig med nu va värkar bli mycket folk ikväll
lycka till boys.
FORZA RÖGLE AIA
Kommentera

HOCKEY TIDNING!!!!
Kolla in home.swipnet.se/Mcpublishing

Värt att kolla för alla dom som tycker det skrivs för lite om svensk hockey
Kommentera

Sv: Till laxhyllan
Hej hå hej hå för Mörrum ska vi slå.
Come on Rögle.
Kommentera

Uppladning med J20
Ladda upp inför kvällens A-lags match genom att följa Rögle J20 mot Färjestad idag klockan 11:00.

Kom gärna ner till hallen eller följ matchen ON-LINE!

// J20 ONLINE!
Kommentera

Till laxhyllan
Givetvis ska man bege sej till Mörrum i dag!Vi gör ju allt för er vi skulle dö för er...
Kommentera

Sv: rbk nananana
har ingen aning om hur många som ska till Mörrum men jag ska i alla fall dit
Kommentera

Sv: IWARSSON
Mr Löwgren var väl mer än "hygglig" i träningsmatcherna.
Betänk sedan att han fick en spricka i näven i premiären och mer eller mindre gått på sprutor sedan dess.
Är bra, blir ännu bättre!?!
Kommentera

Jag tycker att Togge har skött sig bra med tanke på den skada han haft. Tycker att han har varit en fighter o han visar att hans hjärta finns hos Rögle.
Kommentera

Iwarsson som var ett frågetecken inför säsongen har skött sig utmärkt! Gentemot Torgny Löwgren som inte har varit så lyssande...ok, han har börjar komma igång nu den senaste tiden, men hade större förhoppningar på denna mannen.

Come an Röögle
Kommentera

IWARSSON
IWARSSON är bara bäst hoppas han fortsätter så!!!
kolla i NST IDAG FAN VA bra saker det står om honom
RBK 4-ever/kisen
Kommentera

Derbyt
derbyt...vaddå derbyt?? Jag förstår inte
Kommentera

rbk nananana
är det många som ska till Mörrum i moegon eller?
går där några bussar jaja ha d så bra
Kommentera

Sv: Allsvenskan
Alla Hammersfan, det är bara att inse fakta. Ni är och förblir ett poplag, ni har ett hyfsat lag men längre än så kommer ni inte, tyvärr.
Sen er så FANTASTISKA klack, "kämpa Hammers", "kämpa Hammers", var det de ända ni kunde åstakoma. Det är inte ens i närheten av AIA, det är ingen kritik bara ren och skär sanning.

Rögle har både mer hockey- och läktarkultur än Hammers.
Kommentera

Ähhh, lägg av nu med tramseriet!
Rögle slog Halmstad med 4-0 och det var fullt rättvist.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så tycker jag att det är hög tid att lägga pajkastningen åt sidan.
De grövsta övertrampen har föranlett att vissa halländska nicknames har spärrats.
Skärpning!
Kommentera

*ASG*

Det var det roligaste jag läst på länge, grishockey?? Har du överhuvudtaget sett Rögle spela i år?? nääähä, jag tänkte det oxå!!!
Rögle och Leksand är förmodligen dom 2 lagen som spelar mest offensivt i hela serien, att påstå att Hammer kan spela bra mot spelande lag var det ju synd att dom inte visade det senast!!!
Synd att ni inte kommer till superallsvenska, där hade ni fått se grishockey!!
Kommentera

Rättning: Må bästa lag gå upp i Super Allsvenskan. Tryckfelsnisse var framme.
Mvh Hammersfan
Kommentera

Finns det ord för detta???
Kommentera

Allsvenskan
Hejsan alla Röglefans.Jag hade en viss förhoppning att få se en bra hockey när vi gick upp i Allsvenskan,MEN var jag bedrog mej.Spelet är ju bara så mkt sämre en div:1, det trodde jag inte. Värre "gris"hockey har jag aldrig varit med om.Det är ju inte ens publikvänlig. En fråga: Kan verkligen Rögle lira hockey eller ska dom satsa på brottning/boxning istället.Min åsikt.Hammers vet jag kan lira väldigt bra OM dom möter ett bra spelande lag.
Sen bara jag måste klaga på vissa av Rögle fansen. Vissa var väldigt provoserande vid den läktarn vi stod på.Mkt onödigt.Det behövs inte göra sådana påhopp som vissa gjorde. TACK FÖR ORDET
Lycka till i fortsättningen må bästa lag gå upp i forts. 1:an
Mvh hammersfan
Kommentera

Mot Mörum
Har plats i bilen till Mörum på söndag Maila mig på [email protected] om du vill åka med Mvh Belix
Kommentera

Sluta Yra!!
Killen från Halmstad: Så du menar alltså att ni inte blev överkörda både i Halmstad o nu senast i Ängelholm.... Då borde du ju undersökas......... Mycket folk till Laxatrappan????
Kommentera

Sv: Svar: Tsss tsss tsss.
Hey!
Njut av allsvenskan medans ni är där Hammess.
Kommentera

Sv: Svar: Tsss tsss tsss.
Hammesfan:
Vad betyder detta?
"""...trodde jag naturligtvis att den skulle vara riktigt bra när ni spelade på hammais, till skillnad från bortais."""
Kommentera

Svar: Tsss tsss tsss.
Eftersom ni tjatat så himla mycket om er berömda klack så trodde jag naturligtvis att den skulle vara riktigt bra när ni spelade på hammais, till skillnad från bortais. Därför blev jag besviken när jag märkte att ni inte är bättre än någon annan klack.

Självklart är spelarna nöjda med att de har stöd på matcherna, det är våra spelare också, vilket de visar varje match.

Dessutom får man ju hoppas att ni skrek högst, eftersom ni var många fler än oss från Halmstad... Jag sa bara att vi var ihärdigast! Vi skriker även när det blir mållöst och förlust, HELA TIDEN.
Kommentera

Sv: Tsss tsss tsss.
Tja...här är en provkarta på spelar- och tränarkommentarer angående publik och klack i hallen (från officiella sidan):

- Jäkligt skönt att hålla nollan! Vi spelar riktigt bra idag, så det blev en lugn match för
mig. Både anfall och backchecking fungerar, laget spelar mycket samlat. Publiken var
kanon idag, enormt stöd.
(Jens Iwarsson, som svarade för sin andra nolla i Röglemålet)

- Vi spelar säkert, de hade inte mycket chanser. Skönt att vinna. Väldigt bra drag i
hallen, bättre än under min tid i Leksand!
(Daniel Larsson trivs i Ängelholms Ishall)

- Vi gör en mycket bra match, gediget spel i alla tre perioderna. Nu väntar Mörrum
borta, vi kommer spela vårt eget spel även där. Det är aldrig bra att vara försiktig i
ishockey! Det är alltid kul när publiken hyllar en!
(Peter Lundmark tackade publiken)
Kommentera

wowww skalleper!! Din "lista" imponerar ju verkligen på oss.. Har inte funderat på att skriva krönikor för hallandsposten eller?
Påstår att vi inte har någon klack men plötsligt så poppar det upp 60-70 personer när Rögle gör mål. Hade du glömt sättta på hörapparten före det första målet eller??? bara undrar.....

Kämpa RBK!!
Kommentera

Árvika
jag säger bara Arvika eller vad säger du ljunggren?
Kommentera

Kom just att tänka på Leksand borta -92 när polisen tränade hundarna inför fotbolls-EM. Och Scandinavium där det alltid - bokstavligt talat - small!
Kommentera

Problem på bortamatcher? Det hade vi kanske för 10-15 år sedan...Det som hänt de sista säsongerna är bara en mild västanfläkt, jämfört med vad som försiggick då...Den enda skillnaden är att det skrivs så förbannat mycket mer nu. Det som blev en blänkare på två rader 1987, rubriceras "VÄRLDSKRIG" på förstasidan idag..
Kommentera

Just det Patrik. Vi fortsätter jakten mot Superallsvenskan och högre höjder, medan Halmstad får inrikta sig på ett kommande kval mot Lakers.
Nog pajkastat även för min del. Halmstads supprotrar är ändå inte värda att tas på allvar (OBS!!! för er som inte fattar, jag skojade).
Kommentera

Om Rögles fans hamnar överst eller underst på Skallepers favoritlista är i mina ögon rätt oväsentligt.Våra spelare var överförtjusta över stödet de fick från hemmapubliken i söndags, och det är oändligt mycket mer viktigt för oss!
Pajkastningen inleddes direkt efter matchen av Hammersfansen, som tyckte illa om såväl Ängelholms ishall som hemmaklacken.
Det fälldes både det ena och det andra tillmälet - det mest drastiska var väl att vi till 4/5 sades bestå av alkoholiserade nazister.
Tyvärr reagerar vi människor ofta så att vi intar försvarsposition när folk kommer med påhopp.
Nu har dock Halmstads webbis sagt att det är nog pajkastat i deras forum, och det kan väl även få gälla här, eller?
Vi har Mörrum på söndag, och ni har väl era prövningar?
Lycka till!
Kommentera

Skallpeller:
Utan att försvara något som hänt på bortamatcherna, är jag ganska säker på att Rögles supportrar fullständigt skiter i om de platsar på din eller andras listor över bästa publiken. Det viktigaste för Rögles supportrar är att spelarna och ledarna är nöjda med läktartrycket och det har vi fått flera bevis på den här säsongen.
Kommentera

Tsss tsss tsss.
Först och främst ett stort grattis till segern mot "mitt" Hammers". Som jag såg det fanns det igentligen bara ett lag på isen under hela matchen. Ända gången som Halmstad syntes till var när Rögleiterna började dra ner på tempot. En MYCKET nyttig lektion. Skulle bli oerhört förvånad om inte RBK är med oss slåss i toppen av Superallsvenskan.
Nu till det tråkiga: När man sitter och läser igenom många av dom inlägg som sk RBK:e skriver är man förundrad över att dom överhuvudtaget kan skriva. Det verkar vara skånes mest vanartiga exemplar som släpps fram till datorerna. Det hat som slår mot en som motståndarsupporter är inte av denna värld. Inte konstigt att ni har STORA problem vid bortamatcherna.
Dessutom blev jag i sanningens namn inte speciellt "impad" av eran klack under matchen. Visst hördes den, men inte förrän efter ett par skopor bakom Martin Holst. Trodde faktiskt att trycket skulle vara massivt från början. SORRY, not impressed.

Slutligen en liten egten favoritlista över supporteranhängare:

1. Hästen från norrköping.

2. Leksand (kunniga, solidariska med sitt lag, och sympatiska).

I daxläget platsar ni nog inte varken på min eller någon annans lista heller, men om ni fokuserar er på ert lag istället för att hota, slåss med andra supportrar etc kan ni säkert bli lite mer poppis i övriga hcokeysverige.
Kommentera

Sv: Va?
Jävlar vad jag sliter på tangenterna idag..

Hade vunnit 120spänn om inte räliga Mif gjort mål när det var 50 sekunder kvar. Intressant va?..
Nä nu har jag slut på det lilla vettiga jag har att skriva..

Sov gott alla mina Rögle fans
Kommentera

Njä men tycker det var lite väl dramatiskt skrivit.. men jaja ger mej väl då..:o)

Gooottt och höra Gasolin... Hoppas nu folk IAF kan sköta sej på bussen så det blir fler gånger
Kommentera

DANMARK
Häng med o kolla Rungstedt med bröderna ELVENES ikväll avfärd HBG 1800 från Rest. stinsen 2 vån.knutpunkten.frågor ring 0703-960241.han är kåt han är vass han är våran STASS #25
Kommentera

Bussresa
det finns bussbolag som VILL hyra ut till oss,jag håller på o kollar intresse om buss till tingsryd nästa fredag,samt buss från HBG på onsdag mot tomtarna från ljungby.
Kommentera

Det lilla stycket är ryckt ur en hel symfoni som Halmstads webbis skrev, efter det att han raderat fyra-fem händer fulla med inlägg, som inte var annat än en jäkla massa pajkastande.
Sätter du in det i sitt rätta sammanhang, låter det inte så farligt. Det är heller inte andemeningen med det hela.
"Peace, love & Rögle BK" på dig Junior ;-)
Kommentera

Tvungen att klippa och klistra lite om vad som Hammers webmaster skrev i ett inlägg

"Tror du spelarna överhuvudtaget BRYR SIG om att just DU står på läktaren och skriker. Eller att de imponeras av dina påhopp av andra lags och deras supportrar? Nej, det enda DU har gemensamt med "DITT" lag är att du (oftast) bor dig i samma stad som laget (eller i närheten). "

Jesus. Vad dillar han om? Spelarna i Rögle tycker det är kul att JAG skriker och hejar på mitt lag. Jag vet inte hur det är i Halmstad
Kommentera

Sv: Pajkastning...
Vad jag vet så är det inga bussbolag som hyr ut bussar till Rögle-fans längre. Men jag kan ha fel.
Kommentera

Sv: Pajkastning...
Ja nu tycker faktiskt jag att vi ska strunta i de jobbiga människorna(?) från Halmstad. Vi vet vad vi går för på läktaren. Jag menar, t.o.m 2 personer som står och (f)laxar på läktaren i ängelholm tycker vi har dålig klack. Tycker det är huvudsaken att spelare är jävligt nöjda. Byström har aldrig varit med om något bättre tryck på läktaren och Engström tycker det är bättre än i Scaniarinken och i Malmö.
Så varför bry sig vad om 2 popcorn från Halmstad tycker?

Tycker det är läge för att fixa någon buss tills på Fredag.. Eller?
Kommentera

« · 21769 · »