1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 22209 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rögle Fans Norras hemsida
folk dom lär sig tydligen aldrig
RFN ÄR INGEN SUPORTER KLUBB
imorgon sjunger vi "bye bye troja bye bye troja bye bye troja bye bye..."
FORZA RÖGLE AIA
Kommentera

Rögle Fans Norras hemsida
Mycket trevlig bekantskap. Riktigt bra supportersida. Även om jag inser "Valhalls" brister, är det synd att säsongens ishallar inte recenserats. X-tra plus för matchrefferaten.
Kommentera

Rögle - Troja
Det närmar sig match igen i Ishallen. I morgon kommer en intervju med Herman inför hans möte med gamla kompisarna. Men redan i kväll kan ni läsa om Herman under rubriken "Profilen"
Kommentera

Sv: Säkra poäng
Kolla! det är det vi alltid har sagt, ni där neråt kan inte stava kan inte läsa å kan inte pöka
Kommentera

Döda stoet från oss HEJA RÖÖÖGLE
Kommentera

Sv: Samåkning!!
Har fått kontakt med en annam RBK-anhängare här nere och vi har börjat samåka till matcherna. Det hade varit roligt om vi fans från södra delen kunde samorda lite transporter så att fler kunde se. Jag kör ibland ensam upp till Ängelholm för att se de grönvita hjältarna.
Maila mig för samåkning, [email protected]
Kommentera

Samåkning!!
Tjenare.
Det finns många som inte tar sig till "Ladan" för att dom reser ensamma, vi är ett gäng som kommer från Lund, Eslöv, Höör, Hörby med omnejd, OM det finns någon från dessa trakter så hör av er, tillsammans fixar vi säkert så även vi kan gå på de flesta hemmamötena. Tror även att de som redan finns i hallen skulle uppskatta om det strömmade till ännu fler supporters.
Ni kan nå mig på 070-2259772
Mvh TT
Kommentera

Sv: Heureka! It's a miracle.
Eller så satt KvP:s utsände framför en dator och följde matchen lika intensivt som jag gjorde. :-)
För alla vi som tittade på swehockey trodde också att Ericsson gjorde målet.
Kommentera

Det borde kanske heta Troja/Neandertalare, med tanke på trumman.
Kommentera

Benny: Du skrev att ni har en trumma och att vi inte har råd med det? Trumma använde man på stenåldern när man kallade på diverse folk... Något som ni inte har är RÖSTER!! OHH Troja OHH Troja, ni måste höja era röster för att HÖRAS!!!

Vi ses i hallen på Onsdag AIA!!
Kommentera

Sv: INTRO?
Varför inte ett helt nytt intro ???
Mig veterligen är det samma som förra säsongen.Att det sedan är Sticky Bomb som gör det kan väl kvitta ?
Kommentera

Heureka! It's a miracle.
Ni som var på matchen igår, fick se ett naturens mirakel som inte går av för hackor.
I tredje perioden, på Rögles bänk utspelades följande:
2 meter Ericsson knycklas in i den portabla tvättmaskinen. Den som Arne Henriksson snubblade över flera gånger. Programmet är 90 graders vittvätt. När han kommer ut har han krympt till ca 178 cm, och samtidigt bytat tröja med Byström.
Denne Byström har samtidigt både knaprat östrogen och skjutit ryssfemmor så att det stått härliga till. Resultatet blev en längdökning på 20 cm, större bröst och bredare höfter.

Något sådant måste i alla fall KvP's utsända ha sett, eftersom Ericsson tillskrivs Rögles tredje mål ;-)
Eller så var man inte där över huvud taget? Jochen Swanson hade nog klarat det bättre, även om han envist skulle ha hävdat att Mörrum var det bättre laget *gg*
Kommentera

Sv: INTRO?
En uppföljning till omröstningen gjordes, och länken till den ligger fortfarande kvar på förstasidan ("Rögles intro")
Kommentera

Snälla Benny, vet inte vad ni har för stavning i Ljungby men du ska nog inte klaga på andra när du inte kan stava själv.

Hur blir det på onsdag? Massor med folk i klacken hoppas jag!!
Kommentera

Du Jonas Ponas jag kastar inga knivar.Det är ni Rögelsupportrar som är bråkiga.Jag bara talade om för tt att om han ska skriva här på detta forumet så måste han lära sig stava rätt.För det har ni sakt till mig att jag ska göra annars får jag inte skriva här och jag har lovat Patrik att stjärpa mig.
Kommentera

INTRO?
Goddag gott folk.
Läste lite snabbt att det snackades om Rögles intro, jag undrar bara om det fattats något beslut? eller det var bara en diskussion.
Det gamla introt (clintan+saftblandarna) är lite av kullt.
Uppskattar ett svar.
Mvh TT
Kommentera

"staistiken"
Benny, int' ska du väl kasta kniv när du sitter i en gummiflotte?
Kommentera

Det är med stort medlidande jag läser dina inlägg. Klart ni ska ha trumma, inga sånger och ni kan inte sjunga. Härligt när man kan vifta med armarna, när man inte fått den verbala förmågan.
Trumma på.
Kommentera

FÖR det första vinner Rögles AIA på läktaren mot troja och TRUMA??
ska man inte sjunga!
NI MÄSTE HÖJA ERA RÖSTER FÖR ATT HÖRAS OHHHH TROJA!
Kommentera

En hel del har bett att vi ska kasta ut Benny från gästboken, men på något sätt sätter han en viss färg på debatten...
Men Benny, kom ihåg vad du lovade om att skärpa dej!
Kommentera

Lär dig stava tt.det heter inte statestiken det heter staistiken.och så ska du veta en sak vi förlorar aldrig på läktaren mot rögel.för vi har en trumma det har inte ni råd med.
Kommentera

Säker seger i suden? Nja, det kommer inte att avgöras i suden på onsdag min vän. Vi avgör på ordinarie tid, om vi följer statestiken. Som alltid annars förlorar ni både på isen och läktaren. Det är bara till att bita ihop och treva vidare. SA och Elitserie spel kommer att kräva mer än junior.
Kommentera

Säkra poäng
På onsdag tar vi tre säkra poäng sen är vi förbi Rögel i serien.Sen är vi snart i superalsvenskan och elitserien.Säker seger i går i suden,smart av Kingen att sätta in en junior när alla trodde vi skulel spela som vi gjort hela tiden som avgjorde matchen.
Heja Troja!!!
Benny
Kommentera

BUSSRESA
Buss till Tingsryd på fredag avgång HBG 15,30 Hamntorget utanför The Tivoli,Ängelholm 16,00 polishuset ring 0703-960241 OTTO,eller ta det på onsdag på matchen.om ni nu anmäler er så kom,det har varit för mycke avhopp tidigare.kostnad cirka 120kr.endast bussresa.
Kommentera

Bussar till Tingsryd...
Borde det inte fixas bussar till Tingsryd på fredag... Jag är så sugen på en bortamatch nu när man har lov och allt... någon som vill ta tag i detta.... vore toppen...
nu har jag sagt mitt...

MVH/ odde
Kommentera

Sv: Bra jobbat!
Inte på min väg.
Men du bor ju däruppe i tassemarkerna, där man lätt springer på en och annan älgfan.
Tro't fan att de är förgrymmade i dessa jakttider...
Kommentera

Sv: Bra jobbat!
...inte en älgfan på vägen hem...
Jodå, jag snackade med en älgfan på väg hem. De var förgrymmade på att ha loosat på övertid mot Troja. Det fanns vissa betänkligheter mot att en domare från Alvesta dömer i Ljungby, hmm
Annars tycker jag att man sovit med ett leende på läpparna. Härlig laginsats igår och god stämning på läktaren.
Trevliga Rögle...
Kommentera

Bra jobbat!
En sämre söndag kan man ha.
En fullt godkänd insats på isen. Lite lagom kämpa, en hel del mögspel men ack så spännande. Sångvilliga strupar på läktaren och inte en enda älgfan på vägen hem.
Men vad har hänt med Mörrum? Man blev positivt överraskad när de var i Ängelholm och idag bevisade laxarna att det inte var en engångsföreteelse. 1 ynka utvisning var kanske någon för lite men Lasse Lindgren ska ha en näve respekt för att han försöker få goiset att spela hockey, istället för det traditionella "hänga ryggsäck".
14 raka :-) Tingsryd kom visst upp i 20 eller 21. Synd att Rögle inte får chansen att slå den bedriften, för om några år ska vi väl inte ligga i samma serie som Mörrum?
Kommentera

Härligt!!!
Fan va härligt md en seger till......... Och det märktes ju att spelarna uppskattade hjälpen från läktaren......... Såhär ska det vara på bortamatcher............. "vi har bara varandra..." Och sen har vi ju Hasse såklart ... Krossa Troja....
Kommentera

Rögle Fans Södra
Någon från Malmö/Lund-trakten som är sugen att se Troja krossas på onsdag. Jag skall köra upp så ni kan åka med, maila: [email protected]
Kommentera

Sv: JAAA!
-Får man ta hunden med sig in i himlen??
Stoffe är hur stark som helst.
Kommentera

Ingen fara med Stöppe, han åkte direkt ut i omkl.rummet, spottade lite blod(troligtvis), fick en tejpbit på läppen se´n spelade han resten av matchen. Gadden fixar nog "tannamagar´n" förr eller senare...
Tuff grabb, en riktig Rögleit!!!
Kommentera

Lite synd att Stöppe blev skadad bara, annars är allt just helt underbart nu. (Hade varit himmelriket om MIF hade inkasserat ännu en förlust, men man kan inte få allt)
Kommentera

JAAA!
Så ja.3 nya friska!Bra tryck idag igen.Tomtekross på onsdag.Rbk nanananana Rbk......
Kommentera

Sv: UNDERBART!
Underbar dag!!
J20 krossar Färjestad med 10-5 och A-laget tar laxarna på borta plan!!

Kan hockeylivet bli bättre.....
Kommentera

Sv: UNDERBART!
Skönt att kunna räkna in tre nya bortapoäng.
Hoppas nu att folk förstår att vårt kära Rögle spelar sevärd och publikfriande ishockey och kommer till ishallen på onsdag.
Även alla medgångssupportrar har ju nu en anledning att gå.
Alla till ishallen på onsdag för att se när Rögle befäster sin plats ovan strecket som innebär spel i SA och ännu fler högtidsstunder.
Kommentera

Sv: Black Chimneys
"De gånger du missade mål"...det var snällt sagt.
Det var väl inte alltför ofta jag träffade målet... :-)
Kommentera

Sv: Yesssssss
Gött mos. Det blir lätt att jobba imorgon. Iwarsson ser ju bra ut på skärmen. 97%
Kommentera

UNDERBART!
det känns jättebra när ni nu vunnit på bortaplan!!! Ni ska ha allt beröm Rögle!! fortsätta såhär, så kommer stämningen på planen och inte minst läktaren öka...

/MVH
Odde
Kommentera

Hörde att det inte var Ericsson som gjorde 1-3 målet utan Byström som kom fri med Mörrumskeepern...
Tack Swehockey för att ni har sån koll... =(
Kommentera

Saknar dina backskott!!!
Kommer ihåg dem som svidande blåmärken på motståndarna de gånger de missade mål...men annars stod ju jag och tobbe för artilleriet...

Spelar du nåt förresten?
Kommentera

Vi var överlägsna....hade allt..utom avbytare. :-)
Kommentera

1-4 i tom bur......

Det blev som väntat en seger igen...*klapp, klapp, klapp, klapp*
Kommentera

Black Chimneys
Svenne...kommer du ihåg vår svit med Black Chimneys för ett antal år sedan...minnena sviker sällan.

Vi var bäst eller hur?
Kommentera

Televinken..
Det är så sant så......och nu tillbringar jag de flesta matcherna med att häcka framför datorn och frenetiskt trycka på F5 knappen. :-)
Den tangenten får bytas ut snart..
Kommentera

Det har varit snabba kast för Tom o Tomas idag. Kl 13:00 steg de av i juniormatchen och tog sig sedan i bil till Mörrum ;)
Kommentera

Svenne, du e väl från Örkelljunga egentligen eller???
Är du inte en stolt skåning i noll-åtta träsket......
Kommentera

Det behövdes ingen utvisning...
Det behövdes en Martin Ericsson......1-3 och nu känns det genast bättre.
Kommentera

Ska inte Mörrum få en spelare utvisad snart.
Det har väl inte hänt i mannaminne att Mörrum får så få utvisningar. :-)
Kommentera

Mörrum lite på gång enl. Radio Kristianstad. Men Rögle spelar stabilt och mycket talar för att RBK vänder hem med 3p i bagaget.
Kommentera

« · 22209 · »