1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 13689 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: byt sportchef
Nu ska vi inte måla fan på väggen!!! Vi har spelat 3 matcher och fölorat 2 svåra bortamatcher, det är ingen skam. Det är många nya ansikten i truppen vilket innebär att det tar längre tid att få ordning på spelet.
Så efter 3 matcher behöver vi inte hänga någon alls, men fortsätter det så här......................!

Men det känns som att det verkligen saknas en playmaker och en målskytt, vilket Votruba påtalade för väldans länge sen, varför inte försöka få hem Stass och Rogge?? eller dom 3 tjeckiska spelarna som Votruba höll ett öga på?? vad hände med dom??

Nu tar vi Taif på onsdag, det är en liten värdemätare, förlust där och det börjar finnas anledning till oro men inte till panik!
Jag vill fan inte uppleva en säsong, som den förra, då får vi hoppas att styrelsen handlar snabbt och lägger fram lite stålar till ett par etablerade spelare, frågan är ju vart man ska hitta dom när alla ligor är i full gång!! någon som har lite tips?
Kommentera

byt sportchef
ja, vad ska man tycka om detta? 6-0 är förnedrande men det är säkert ett rättvist resultat. rögle blir ett lag i undre halvan av tabellen och det är väl helt ok egentligen. skulle man däremot vilja vara ett av topplagen borde man värvat en ordentlig tränare med ordentliga meriter! en del av nyförvärven har ju inte heller levt upp till förväntad nivå. sportchefen i rögle borde kanske byta karriär och satsa på något han behärskar. detta är andra säsongen som blir mindre bra!!!!
Kommentera

Sv: ställningen!
Ska skratta eller gråta? =(

Hoppas att den nya spelaren gör stor nytta i laget magnus sjölberg ( vad nu han heter. Kommer ifrån Timår) Men ser han detta i dag så kommer han väl inte! =(

come on rögle.....
Kommentera

Se nu till att masa er till hallen på onsdag för att stödja RÖGLE!!!Varför har RBK fått så många hemmamatcher på onsdagar?
Det borde vara större publikintäkter på en söndag.
Kommentera

Just nu känns det väl som om vi saknar precis allt!
Men det kan ju vända snabbt, det vet vi sedan tidigare.
6-0, brrrrrrrr!

Rögle vi ger oss aldrig....
Kommentera

Förnedring
Det är väl självklart att en redan miserabel helg skulle rundas av med att laget i ens hjärta blir kölhalat, utklassat och förnedrat uppe i Mora.
Urrrk, tvi, vrål & hackad ål. Jag tror jag går i ide :(
Kommentera

Frågan är vad Rögle är i år, fågel eller fisk!! visserligen kommer det att ta tid att spela ihop laget, men det är inga imponerande resultat så här långt!!!
Tingsryd hemma på onsdag känns som en liten fingervisning vart vi står förhållande till dom andra lagen!!!! men det känns som om vi saknar vissa former av spelartyper!!!
Kommentera

Idag blir det säkert mera!!!! :=( ett skott på mål, det är inget vidare det!!!!
Kommentera

Jag minns en annan match Nippon-Rögleit.
Mora-Rögle 7-0 :( Benny Johnsson var siste spelare att röra pucken och hemresan var ingen munter tillställning...
Kommentera

Sv: Markus Sjöberg
hmm, jag har ju inte Nst, trodde att dom och hd hade samma artiklar, det är det ju sagt att det ska vara i och med samarbetet!!! och det är ingen kul start alls!!!!
Kommentera

Jakligt kul forstaperiod.
Far val hoppas pa en Dalavandning (minns 3-0-underlaget efter forsta borta mot Leksand i andra allsvenska finalmatchen)...

Rogle - vi ger oss aldrig
Kommentera

3-0
10.56......
Kommentera

ställningen!
Mora-Rögle 2-0!
04.58 in i matchen....
Kommentera

För den som har NST är det inget vanligt, långsökt rykte Trogen.

Börjar ju bra uppe i Mora :-(
Kommentera

Skulle han vara aktuell, eller är det som vanligt, ett långsökt rykte???
Kommentera

Dagens match
Tycker tredjefemman ser jä*ligt spännande ut idag!
Tre "köttande" forwards i Månsson, Peller och Wallin.
Dessutom en "köttande" back vid namn Hultgren, och så Karmhag som väl blir den som får täcka hemåt.
Kommentera

Markus Sjöberg
I Timrås GB blev det en del rabalder när det stod klart att Sjöberg inte skulle få något förnyat förtroende denna säsongen.
En publikfavorit som gör mången backar åksjuka med sin rappa skridskoåkning. Dessutom lär han vara en forecheckare av hög rang.
Får se om det blir något?
Kommentera

Mora - Rögle
Nu går bilen i fädräns spår upp till Mora. Solen skiner o snön ligger vit på backen ..... förlåt frosten ;-)

För Mora ska vi slå .....
Kommentera

Sv: J 20
Ser ut som om J20 har ett stadigt grepp om knätofsarna.
4-1 halvvägs in i sista. Hoppas A-laget följer i samma spår lite senare i e.m.
Kommentera

Kom ut och se Rögle J20 möta Mora i Ängelholms ishall om ni inte har något för er!!!

Matchen startar nu 10:30

Välkommna!
Kommentera

hade bara rögle satt 5-3 momentet innan leksan kvitterade hade det nog gått vägen,då var det rena hönsgården i lsksands son
synd rögle men kom igen i morgon mot mora KÄMPA gäller även
a laget
Kommentera

Och när juniorerna vunnit mot Mora..gör förhoppningsvis A-laget exakt samma sak ett par timmar senare. :-)
Kommentera

Kan väll säga så här att när Leksand satte i högsta växlen de 10 sista minuterna i tredje hängde inte Rögle med...
..hoppas på revansch för de imorgon mot Mora, matchstart 10:30 i Ängelholms Ishall (j20)

Välkommna
Kommentera

J 20
Tråkigt att J 20 laget tappade ytterligare en match i sista perioden :-(
Är de för dåligt tränade eller är det bara en slump ??
Kommentera

Mora matchen
Önskar grabbarna lycka till mot Mora, och jag hoppas att ni
grejar 3 poäng.
Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

RBK mot elit.
Skulle vara kul om RBK kunde komma tillbaka till elitserien.
Men det måste i så fall vara under 2 st förutsättningar, nämligen dessa
man måste ha ett lag som har där att göra, samt ha en ekonomi
som håller för elitserien.
Annars kan man lika bra spela i en div under.
Men i vilket fall som helst kommer alltid RÖGLE BK ligga mig närmast och värmast om hjärtat inget tal om något annat.
ÄR DET FLER SOM DELAR MIN UPPFATTNING??
Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

Sv: Vad händer med checken
Checkar "stannar" väl ändå inte?
Antingen studsar de (tilt), eller så accepteras de (bingo).
Dessutom anses det väl ganska "ute" med checkar nuförtiden. Antingen kör man med kontanter (också utdöende art) eller plastkort, så som Visa, Eurocard, Am. Express m.fl.

Eller är det så att Torlee surfat vilse och hamnat i helt fel gästbok?

"För Mora ska vi slå..."
Kommentera

Sv: Vad händer med checken
Vad snackar du om?? du kanske menar tjecken, och vart skulle han i såna fall???? eller du menar checken?? den stanna aldrig, oavsett hur mycket man får i lön så försvinner den!!!!!!
Kommentera

Vad händer med checken
Får checken stanna eller........?
Har hört oroande rykte på byn
Kommentera

Sv: RBK bra eller GSK daliga?
Truman....är inte han död?
Har Caps Lock gått sönder?
Kommentera

Nä, vi retade oss inte på "kärringen". Hon é för fan kult. Den ende jag vet som kan tjuta i ett tvåminuters non-stop box play.
Kommentera

Tja!
Rögle ångade på hela matchen radade upp flera stolpskott fina kompinatjoner gislaveds målis fick tag på några puckar på mållinjen också! och gsk var inget bra hockeylag!
någon mer som störde sig på den jävla truman? eller kärringen som stog och gapade?
Kommentera

RBK bra eller GSK daliga?
Fraga till dem som var pa matchen...

Var Rogle bra eller Gislaved daliga eller var det en kombination? Hur var kanslan? Kandes lugnt trots bara 0-0 efter forsta?
Kommentera

Sv: MIF
Jag ska inte sticka under stol med att jag mår extra gött när jag läser detta.
Men var har alla inlägg från Malmöhåll tagit vägen *ggg* ?
Kommentera

MIF
Vad är det man läser..........jo......HV71-MIF: 6-1, enormt trevlig läsning.
Kommentera

Sv: intro
Jo, jag kan hålla med om att introt sög igår
men det är ju inte det som är det viktigaste, eller hur?
Det var ändå de tre sköna poängen!
Fanns ju egentligen bara ett lag på isen igår ju..
Och, den här tjejen som stod i "älgaklacken"
hon vill man ju få tag på snabbare än fan själv.. Har fortfarande huvudvärk ifrån hennes skrik för det var ju bara hon och bongo-trumman som hördes!

FAN VAD SKÖNT, RÖGLE!!!
Kommentera

intro
Bra insats av spelarna igår. Men kringarrangemanget verkade yrvaket. Att spelarna inte var beredda på att komma in när det small kan man kanske ta.
Men hela introt är för bedrövligt trist, och när varken gasolgrunkorna eller högtalaranläggningen verkade funka som de skulle blev intrycket smått pinsamt.
Beröm dock till musikspelandet i spelavbrotten. Killen som skötte om det verkade förstå att tona ner för att ge plats åt klacken.
Annat traditionsrikt har kommit tillbaka, Hansson, Svensson, Löwgren, dräkterna och loggan. Nu är det bara Clintan-introt kvar. Sedan kan det kanske bli som på den gamla goda tiden. Visst?
Kommentera

Mora
Ska på söndag köra till Mora från Stockholm.
Plockar upp två supportrar på vägen, men det finns en plats (två om ni är smala) kvar.
Så är det någon i stockholmstrakten eller på sträckan mellan 08-land och Dalmas-land som vill med och stötta de grönvita, skicka ett mail i så fall.
Kommentera

F*N VAD HÄRLIGT
Underbart är bara ordet. Klart att man riktigt rädd efter matchen i söndags, tankarna gick till förra årets fiasko säsong. Jag har i år bara lyckats se hemma matcherna mot Malmö o Troja och dessa bådade gott inför säsongen. Halmstad matchen var en kalldusch och därefter ägnade jag min tid till att titta på elitserie tabellen o njuta. är nu både LHC o räliga Miffona vann så var det bara vinst som gällde ikväll. Jag önskar jag var där o såg matchen ikväll (bira o brudar lockade istället). Nu jävlar tror jag att vi går mot ljusnande tider. Antagligen inget ES i år, men håll ut pågar, vi kommer snart att komma upp igen, hur det går där är en annan femma.
Måste säga att det är med blandade känslor som jag såg resultatet ifrån Tomtarna vs Hammers. Klart så ville man att Hammers skulle sättas på plats för deras lyckoträff i söndags, men samtidigt, låta tomtarna från Ljungby få lyckan att göra det????? Hur ska man känna i ett sådant läge???
Jaja ha det bra alla grönvita fans, nu kör vi hårt. Kommer snart hem o då jävlar ska jag vara hes igen när jag lämnar Ä-holm :)
Kommentera

Backar?
Hörde efter matchen mot Halmstad att backarna inte håller måttet,
för lite "styrke" eller? hehe.
HEJA RÖGLE
Kommentera

ulrik lind
vad har hänt med ulrik? Han märktes ju knappt(nåja).det kan ju inte bli helt bra men ändå.
Bra jobbat klacken,men sicken usel publiksiffra tråkigt.
i vilket fall som helst härligt med 3 poäng .
fortsätt så rögle.
Kommentera

bra stämning och vinst!
Så jävla gött att se laget vinna... idag så det mycket bättre ut, lite klantande... men stabilt... det här kommer säkert gå bra... trots den dåliga publiksiffran så var AIA högljutt påläktaren... skönt...

RBK!....

och nu ligger vi 1 mål + oxå...
Kommentera

Sv: Gott å se !!
Rogles sedvanligt starka andra period!!

Riktigt harligt!

Skont att se att alla femmor gjort mal.

Ser fram emot tredje...
Kommentera

rbk story
Efter matchen Mif-Fbk (2-1 till Mif såklart)så när man är påväg ut från matchen så möter man vem? jo en rbk supporter som gick med huvudet nersänkt för att man inte skulle se TÅRARNA på hans röda kind som sakta droppade ner på hans smutsiga rbk halsduk. Nåväl nu när inte rbk orkar resa sig något mer(ni får ju stryk av alla nuförtiden)så får ni ju hålla på Fbk istället jönsson spelar ju trots allt där muuuuu ha ha haha
Kommentera

Gott å se !!
Härligt med 3-0..nu lossnade det.

Däremot ser det ut som om TAif förlorar. :-)
Kommentera

Sv: Kom igen nu RBK!
torsk i kväll igen
Kommentera

Sv: Svenne
taif kommer att krossa rbk i år som vanligt !!!!!!!!! kommer ni att skylla på tränaren igen !????
Kommentera

Ehh... gasolin? Vad menar du med det?
Klart han kommer göra bra ifrån sig!
Kommentera

Kom igen nu RBK!
Ta tag i det ikväll RÖGLE!
Måste vinna detta, jag tror på er!

Rögle, det kvittar vad som sker.
Vi ska alltid följa er!!!!

Rögle vinner med 5-2 idag!

Forza RBK!!
Kommentera

Den skillnaden jag ser är att både Pelle och Roger spelat flera år i en betydligt bättre liga än den danska och bör ha ett bättre spel och tempo i kroppen.
Sen varför Hansson spelar i Rögle är hans sak,..bara han ger allt, det är det som är det viktiga.
Kommentera

« · 13689 · »