1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 14067 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: "Bra värvning Rögle"
Kan det vara en ny frälsare?
Jag har aldrig hört tals om honom men han verkar ju vara på ett jäkligt gött spelhumör.
(iallafall enligt intervjun i NST)
Kom igen nu RBK, visa vad ni går för imorrn!

VI ÄR ERAN 6:E SPELARE!
Kommentera

Sv: Fundering kring RBK
Nja, var det verkligen "fylla" hus för sex-su år sedan? Om vi är ärliga och går tillbaka sex-sju år, hur många "fylla" hus har Rögle lockat....
Kommentera

Sv: Spelarna träffade fansen!
Ja, jag håller med Patrik... och goa "köpekagor" va där också..
Detta kan nog få lite liv i styrelsen med..
Kommentera

Sv: Fundering kring RBK
Rögle har ett bra ekonomi om man jämför med alla andra klubbar! Ängelholm stad har väl inte med hockey att göra. Felet med ängelholmare är att dom har för stora förväntingar när det gäller seger. Men när det bler ett eller flera förluster så skiter dom i att komma och bara gnäller!
Jag glömer inte för 6-7årsen då var det alltid fyllt hus i hallen även om rögle log sist!

Kom igen nu, tar er hit på onsdag och héja fram rölge upp till allsvenskan!

Önskar Markus Sjöberg ifrån Timrå.. lycka till i rölgle

Come on rögle.
Kommentera

Fundering kring RBK
Det tog mig 5 år att inse att Rögle,inte har ekonomiska resurser
att ta sig tillbaka till Elitserien.Bara konstatera att RBK är en liten klubb från en liten stad. Därför går det inte att konkurera med
klubbarna från storstäderna, är lika dant i fotboll.
Kan RBK bli ett stabilt allsvenskt lag,med målsättningen att gå
till Superallsvenskan varje säsong, så tycker jag att det är bra..
Oavsett vilket kommer Rögle alltid vara den klubb som betyder mest
för mig, ingen tvekan om detta.

PS HOPPAS JAG HAR FEL,MEN TYVÄRR ÄR DET INGET SOM TALAR FÖR DET,SORRY

OM NI SOM LÄSER DETTA,OCH TYCKER JAG HAR FEL,SÅ BARA PÅ MIG
MED ERA ARGUMENT.

HÄLSNINGAR
17TS17
JAN-ÅKE
Kommentera

Inget Röglefan!
Man är fan inget Röglefan om man börjar gnälla på Rögle efter bara 2 förluster... för helvete kom o stötta laget istället!!!!
/Odium
Kommentera

Sv: "Bra värvning Rögle"
nu har det gått rätt tungt ett tag för vårt kära RBK!!!men nån gång måste det vända lr hur!!!Vi ger oss aldrig!!!`Vi ska upp i eliten igen om inte i år så i a f om något år!!! Men för att lyckas med detta så måste vi hjälpa vårt älskade lag i med - som i mot-gång!RÖGLE behöver sina FANS!!! HEJA Rögle!!!Vi älskar er!!!
Kommentera

"Bra värvning Rögle"
"Markus Sjöberg" grattis att ni lyckades få han att skriva på.Måste nog få säga att man blev ganska brydd när inte han fick nytt kontrakt i Timrå IK.
Kommentera

Sv: ny spelare
"Frågan är om inte Peo gjorde Norrlands största "indianare " när han sparkade Markus Sjöberg???"

Ett av många pro-Sjöberg inlägg i Timrås gb.
Hoppas han kommer bra in i laget och staden, så att vi får se hans färdigheter å det snaraste.

Välkommen till Rögle Markus!
Kommentera

Sv: Sluta såga!!!
Håller med om att Nibbes inlägg är såväl konstruktivt som välformulerat.
Med tanke på kvällens otroligt positiva gest mot fansen, måste jag säga att det känns som en ny, fräsch vind sveper fram över den grönvita terrängen!
På onsdag skriker vi fram våra vänner på isen till en seger över TAIF!!! Alla till ladan! Vi har baaara varandra...
Kommentera

Underbart inlägg, Nibbe !!

När man till och med i en håla som Grums sett en av världens största reklamskyltar berätta om dagens match, borde det väl för jösse namn gå att uppbringa ett gäng reklamskyltar även i Ängelholm.

Gillar även din tråd angående souvenirförsäljningen. När man som Exil-Rögleit kommit till en hemmamatch är man (i alla fall jag) beredd att fylla bilen med nya, fräscha och snygga souvenirer.
När man då fortfarande möts av Griffin-märken som borde gömts för länge sen, lägger jag mina pengar på något annat.
Kommentera

Spelarna träffade fansen!
Ikväll var det ett trevligt sammanträde i Ängelholms ishall. Spelarna, på initiativ av framförallt Roger Hansson och Pelle Svensson, hade inbjudit de trogna suportrarna till ett möte i samband med måndagens träning.
Ett tjugotal fans hade mött upp - flera från den gamla AIA-kärnan och dessutom ett gäng från RFN, som tyckte att dagens möte var otroligt positivt.
Som Arne Henriksson uttryckte saken:
- Det är viktigt för oss att ha god kontakt med fansen. De är ju ibland som en sjätte utespelare!
Både Pelle och Roger har erfarenhet från den härliga supporterkulturen i Tyskland, och tog därför initiativet till kvällens samling, där även Torgny Löwgren och Magnus Hermansson deltog.
Framöver så kommer spelare och fans att fortsätta ha en kontinuerlig kontakt.
Något som båda parter tycks gilla lika mycket!
(från RFN:s hemsida)
Kommentera

Sv: Söberg vår frälsare?
Det är bara att gratta er till en mkt bra värvning!! Macke var mkt bra under höstsäsongen i TIK förra året, där han framgångsrikt användes som 4-checkare, det gick tom så långt så att han blev högaktuell för Landslaget när de fick skadeproblem inför Karjala Cup men Hardy valde att ta in Finn-Ohlsson istället... Sjöberg är en ruskigt kvick skridskoåkare som fick en nytändning i Sundsvall 98/99 i samband med att Redlineoffside försvann... Han är en mkt vass målskytt som alltid jobbar hårt...

Om jag skulle fått valt så skulle TIK behållt honom men Sjöberg ville få ett snabbt svar från TIK som i det skedet inte visste om man hade plats för honom så då blev det nej... Anledningen är nog att hans framgångsrika höst blev till en sämre vår... men men än en gång Grattis till både Marcus själv som äntligen fått sig en ny klubb (dessutom en bra klubb som satsar) o till er som fått en bra spelare som kommer göra mkt nytta för er...
Kommentera

Söberg vår frälsare?
Marcus Sjöberg till Rögle
Det tog ett tag, men idag fick den förre Timrå-spelaren Marcus Sjöberg ny klubbadress. Efter en hel karriär i Medelpad flyttar 28-åringen nu till Skåne för spel i Rögle, där han kan debutera redan på onsdag om pappersarbetet blir klart, uppger Rögles hemsida.

Den snabbe anfallaren har spelat i Tunadal, Sundsvall/Timrå, Sundsvall och Timrå under sin karriär och elitseriedebuterade förra säsongen med att göra fyra mål och tolv assist på 40 matcher och ställdes sedan utan kontrakt.

Sin mest framgångsrika säsong i karriären hade han nog dock 98/99 då han sköt 24 mål på 27 matcher i Div 1 Norras grundserie och vann skytteligan och var en av de bidragande orsakerna till att Sundsvall tog sig till Allsvenskan.

Den starka säsongen innebär också en biljett tillbaka till Timrå där han omgående fick vara med om att ta upp laget till Elitserien.
Kommentera

ny spelare
Timrå Sjöberg är klar för RBk!!!!!!!!!!!
Kommentera

Ja men inte laget utan allt annat.

Nej, inget kan bli som Mölndal det är rätt och tur är väl det. Men helt klart är att var dag jag kör förbi hallen för misslyckandet så känns det som det gjorde igår vid halvsju-tiden men lika fort glömmer jag och då dyker segern mot Djurgården upp i huvudet. svammel svammel, men det kvittar vad som sker....

Eller hur är det, kan det bli värre???

Det som jag då oroar mig för mer än 6-0 i baken mot Mora är att RBK har tappat sin attraktionskraft och sitt marknadsvärde under de sista åren. Det sammanfaller i princip med den tid som skuldsaneringen pågått, men i ivern att få en balansräkning som kan visas upp för andra än blinda så har man tyvärr missat viktig framtidssatsning och marknadsföring av det egna laget. På det viset får vi fenomenet att det inte finns pengar till "bättre" spelare som då ersätts med egna talanger eller spelare som vill byta miljö, men som så fort de visar ett mervärde slits brutalt bort från Rögles framtidssatsning. På detta vis blir det inga profiler som kan vinna matcher och locka tillbaka publiken.

För nog är den tragiskt med en siffra som den mot GSK i onsdags, i en match som borde locka alla hockeyintresserade som vill ha en tävlingsmatch för att bekräfta den innevarande formen. Eller är det så ledsamt att alla hockeyintresserade var där? Jag tycker mig märka att familjer, barn och tjejer försvinner i allt högre grad och att det bara är vi gnälliga gubbar kvar på läktaren, utav vilka vissa skulle ha stor chans att vinna Tråk-SM om de fick möta Dr. Sadness i en final. Detta behöver ju inte betyda att vi gör om allt till en lekstuga och döper om ladan utill Sannarpshallen, men för att höja pulsen krävs det åskådare.

En sak som är bra är nysatsningen på hockeygymnasiet, men det räcker inte. RBK måste bli hela Ängelholms och stora delar av regionens angelägenhet igen. Varför gör inte laget PR för sig på ett aktivare sätt, varför har man inte sålt in att Roger Hansson, OS och VM-medaljören är tillbaka igen? Varför ser man inte en flyer på stan om att det är match nästa kväll? Varför står det inte en ljustavla vid infarten till Ängelholm som talar om när nästa match är. Varför är inte a-lag med när större evenemang är på gång i stan. Bara några utav alla de åtgärder som skulle kunna vidtas. i detta lilla stycke vill jag också passa på att ondgöra mig över det man kallar souvenirförsäljning. Där borde ju finnas en potential att ta in mer pengar. Första steget kan vara att sälja saker som folk behöver eller vill ha, det andra kan vara att uppdatera sortimentet till något som i alla fall liknar trendigt. Inte ens jag köper fula saker. Och jag vet att det finns duktiga människor inom Rögle på detta område, så använd dom.

Nu till tidningarnas dåliga bevakning av Rögle som antagligen är den bevakning som Rögle förtjänar, en bevakning som speglar hur stort folks intresse är och hur hett Rögle är för närvarande. Den dagen Rögle blir hett och inte bara 0-6, 6-2, 4-4, 2-2 och en massa andra siffror så finns man med på sporten var dag som HIF (och då är inte HIF särskilt hett) man hamnar på Ängelholmsidan, i ledarspalten, i bilagor. Som i sin tur genererar intresse osv osv.

Likaså gäller det det minskade trycket från klacken, i många år har det varit bra drag på AIA med tillbehör, men det är inte lätt ens för dom att vara frammåt och drivande när det ända man hör är sitt eget eko, eller som bröderna Calamares hade formulerat det: "Det är för jävligt att vara fiskare i bergen". Så den dagen det blir roligare att gå på hockey, så skall Ni se att folk sluter upp bakom fronten i AIA.

Vad kan man då göra mer. Jo se till att styrelsen förutom revisorer och sportfolk består av marknadsmänniskor som ser symbiosen i god ekonomi, attraktiva spelare, publikintresse och sposorship. För på det sättet kan vi få det att snurra åt rätt håll igen.

Detta är vad jag vill skall uppmärksammas för att jag och alla de andra som skriver i detta forum (förutom pajasen från Mif som har samma signatur som har har adress till grottan han bor i) inte skall behöva se hockey ensamma på en utomhusplan där ingen av spelarna befinner sig mellan 16 och 32 år.

Nästa gång blir det kanske en utläggning om att flytta laget till Helsingborg, men detta känns viktigare nu.
Kommentera

Tips
Hej..

Jag har haft lite problem med min käre mailleverantör.
Så ni som lämnat in tips mellan 01:00-13:00 idag måndag, lämna de gärna igen för säkerhets skull. Så ingen missar några poäng på grund av detta.

//TG
Kommentera

Sv: RÖGLE!
Så det finns hopp! ; )
Kommentera

Sv: RÖGLE!
Tänkte bara svara på din första fråga Zoid.
Södertälje förra säsongen. Höll till i mitten av taballen i grundserien. Knep en plats i superallsvenskan i absolut sista matchen (borta mot Sundsvall tror jag att det var) och gick sedan raka vägen upp i ES.
Motsatsen finner du i Timrå för tre år sedan. Vann i stort sett varenda match i grundserien och blev sedan dyngsist i allsvenskan (som det hette då).
Kommentera

RÖGLE!
Har något lag som fått en dålig start i serien någonsin lyckats med att komma tillbaka och blivit vinnare?
Vill inget annat än att RBK fixar det men det ser inte bra ut.
Måste få till det snart inna självförtroendet är i botten. Med Pelle borta ett bra tag och en mätt Hansson så får man väl hoppas att det finns någon som kan ta tag i lagmoralen. Togge kanske? Där har vi en kämpe faktiskt! Felet är att RBK byter ut hälften spelarna efter varje sässong och då är det fan omöjligt att få samspelthet i laget. Lägg där till att man dessutom byter tränare och taktik inför varje sässong.
Fast det är ju klart har man inga pengar som t ex Rögle så sticker ju alla de bästa spelarna till elitserien.
Kan man inte köpa spelare med elitserieklass så kan man nog ändå inte gå till Elitserien. Tar man fram egna produkter så snor elitserieklubbarna de bästa. En omöjlig ekvation. Moment 22!
Går det bra en sässong och man inte går upp så tappar man de bästa spelarna direkt. Hopplöst. Var är hjärtat och lojaliteten hos spelarna nu för tiden?
Brevid kreditkorten i plånboken eller?

En sak till.
Varför har jag inte träffat en enda person här i Malmö som håller på MIF? E det bara folk i förorterna som går på matcherna?
MFF regerar i Malmö. MIF kommer alltid att stå i skuggan av MFF.
Fotbollskultur finns men det finns absolut ingen hockeykultur.
Märkligt, eller kanske inte föresten.
Kommentera

Sv: Skrattretande
Visst förlorade FBK mot AIK. FBK borde vunnit, men de brydde sig inte utan spelade ganska lojt och avslaget. Det var bara en spelare i FBK som var tänd till 100%. Ja just det, Jörgen Jönsson! Han gjorde allt för att hjälpa Rögle.
Kommentera

Det stämmer Sumo.
Men när man får fortlöpande rapporter om att det är närmare 16-0 än 6-1 blir man förtvivlad, deprimerad, uppgiven och på dåligt humör. Det kallas passionerad inlevelse.
Verkligheten kan man inte blunda för och det tror jag ingen i laget gör heller. Gårdagens insats var ett bottennapp i Mölndalklass, även om Mora är tre ljusår bättre än Mölndal.

Men idag är en ny dag och snart är det onsdag och då är man där igen, full av förväntan och ännu mer passionerad inlevelse. Det vänder snabbt...
Kommentera

Ängelholm
Fasiken vad alla gnäller här då..
Mora är ett jäkligt starkt hemmalag..
Visst, ag kan hålla med om att siffrorna rann iväg lite för mycket men, det kommer ljusare tider.

Rögle, det kvittar vad som sker, vi ska alltid följa er!
Har ni redn glömt den eller??
Kom igen nu!
Kommentera

Stöttning
Håller med signaturen SUMO, man ska stötta även i motgång,
det kommer att vända, har bara spelats 3 omgångar.
Hälsningar
17TS17
Jan-Åke
Kommentera

Sluta såga!!!
Vad fan sysslar ni med ! Stötta vårt rbk förfan......
Vi är till för att stötta och inte såga dem så att fler motgångar kommer!
Jag älskar Rögle och kommer aldrig att sluta med det!!!!

Kom igen nu och låt Tingsryd sota för detta !
Kommentera

Helt riktigt niklasa. Samtidigt som FBK fick stryk hemma mot AIK.
Det var förmodligen bara en våt dröm hos miffot som poppade upp i hans skalle :-)
Kommentera

Sv: Markus Sjöberg
Frågan är varför Timrå inte ville skriva nytt kontrakt? Sjöberg ville inte berätta det utan han tyckte bara att Timrå agerat konstigt.
Kommentera

Rätta mig gärna om jag har fel, men om inte jag minns fel var det väl ändå HV71 som definifivt spelade ner Rögle till allsvenskan och inte Mif.
Kommentera

Sv: Dåligt utfört arbete.
Sämsta matchen sedan finnsäsongen?

Aaameen HAAAALLÅÅÅ! Har ni glömt Mölndal 2001? Eller vad säger du Nibbe ;-)
Kommentera

Sv: Mora - Rögle
Joinzzon: Tänk att när man har nått havets botten, så hittar man ett litet stenblock som man kan lägga över sej.
Fem missade poäng i tipparligan bara för att ni åkte dit :-)
Tack för onlinen & Svens ref förresten! Vi andra är glada att ni höll fanan högt i dalalandet, även om rapporterna blev allt dystrare ju längre matchen led :-(
Kommentera

Dåligt utfört arbete.
"Inställningen var dålig och vi får panik efter deras snabba mål. Det här var den sämsta Röglematchen sedan finnarnas tid."

Va fan sysslar spelarna med? eller är det som vanligt dålig stämmning i laget och tränararen är kass?????
Kommentera

Inte ens 3 poäng för bästa publiksiffra :-(
Sven >
Hade vi givit fan i o åkt dit så hade vi sparat en massa pengar. massa tid, massa svordommar, massa hårstrån + att man hade fått 5 poäng för EXAKT rätt publiksiffra *suck o stön*

Gonatt
Kommentera

Nu är det så att jag skall inte vara inne på ert forum och pesta för er(men ni vet att vi gillar inte er och ni gillar inte oss,så lite skit får man stå ut med;))
Kommentera

Skit inställning!!!
Ska man lira hockey på den här nivån får man för sjutton inte gå och förlora med 6-0 mot Mora.
Tänk på fansen...hade man förlorat med ett eller två mål e det sin sak, men nu har man torskat med ordentliga siffror både mot "Hämmes" och Mora med ganska jobbiga siffror....ett mål framåt och 11 i arslet....fint...och bra PR för Tingsryds matchen.
Det börjar redan likna fiasko....

Jag hatar att se Rögle förlora på detta sätt...

Det får inte bli en ny LFN säsong för då skiter jag i hockeyn....
Kommentera

Lille Nr3 bara så du vet, så är det ÄNNU större gjädje för oss att slippa ert kräkmedel till lag, MIF liknar mer en pensionärsförening med alla gamlingar.
Kommentera

Det stämmer jag har störe känslor av den sorten till rbk än Malmö
men den största glädjen var när Malmö spelade ner rbk i ettan för gott,den kvällen glömmer jag aldrig sista matchen hemma rbk som motståndare och ni förlorade och försvann ner i ettan............äkta glädje, jag ler fortfarande
Kommentera

6-0.......det är sånt som händer ibland i början av serien, jag menar inte att det glädjer mig precis, men att det kan ta lite tid innan allt fungerar.
Samma sak hände ju för två år sen, RBK hade vunnit de tre fösta matcherna, och sedan åkte man upp till Tigerland för att vinna sin fjärde, men fick istället spö med 6-2 av Tingsryd...shit happens!!
Mer oroande är Pelles skada.
Kommentera

Det är just det jag menar du har störe känslor till Rögle än Mif även om de är felaktiga
Kommentera

Det är äkta känslor tro mig jag njuuuter.
Kommentera

Nr3
Jag förstår dig att ha känslor för Mif är svårt, det är lättare att ha känslor till Rögle BK även om de som dina är lite avikande, rent av felaktiga. För en Rögle suporter är det viktigare att det egna laget vinner det är väll en av många saker som skiljer Rögle Från Miff. Här finns något verkligt att hålla på.
Kommentera

Det krävs nog mer än nya spelare .........
Man kan ju börja med att försöka skaffa sig ett försvarspel :-(
Man har 5 man hemma i mittzon ända så kommer Mora spelarna 1 mot 0 eller 2 mot 1 gång på gång.
Hade inte Granen spelat så bra som han gjorde så hade vi förlorat den här matchen med 10-0.
Vi hade inte en ända riktig het målchans i spel 5-5 på hela matchen. De få gångerna vi kom in i anfallszonen så styrde Mora spelarna enkelt ut oss i sarghörnen.

Jag e så jävla besviken på inställningen hos vissa av våra "stjärnor" i laget.
Roger Hansson när ska du vissa varför du är lagkapten ??

Som vanligt var det bara 2:a femman som visade lite glöd i den här sk. matchen :-(
Kommentera

Man njuter mmmmm Mora-rbk 6-0 mumms fille babba.
Det viktigaste är inte att Malmö vinner utan att rögle förlorar.
Kommentera

Marcus Sjöberg
Till W8

Rögle ha en center för litte i truppen
Kommentera

Sv: Marcus Sjöberg
Rögle Fans!
Det verkar som nu tycker att Rögles problem ska lösas genom att ta in nytt folk. Jag håller inte med dig jag tycker att bästa sättet att få ordning är genom gott ledarskap, det är nu det provas om vi har en bra eller dålig tränare och lagledare. Ett extra stort anvar vilar också på lagkamptenen det är vid såna här lägen det är viktigt att ha en bra lagkapten att prata med dommaren under matchen klara nog alla det kräver inga ledaregenskaper.
Hej Rögle friskt humör!
Kommentera

Man upphör aldrig att förvånas!
En gislavedssupporter som gläds åt Rögles bottennapp mer än åt er egen storseger mot Troja.
Vad jag minns så var där ingen som hånade Er när ni förlorade mot Rögle i onsdags!
Ynkligt
Kommentera

Marcus Sjöberg
Jag mer skriv inte skreiv
Kommentera

Som att det inte var närmre 10-0 än att ni skulle gjort 1 på oss!!! *suckar*
Kommentera

Marcus Sjöberg
Ni måste skreiv kontrakt med Marcus Sjöberg nu idag
Kommentera

Pelle
Det blir roligare och roligare, Pelle är borta 4-6 veckor enligt officiella!!!
Kommentera

Skrattretande
6-0
Kommentera

« · 14067 · »