1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27120 inlägg · 5185 ämnen

Forum

« · 18784 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Tranås-Rögle
Dyker det upp några Röglesupportrar ikväll i Tranås eller?
Kommentera

Benny
Om du gillar Malmö Red Hawks, då kan du väl skriva
i dera gästbok, så slipper vi läsa ditt trams.

Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

Sv: Morgan
Ja jag ska skärpa mig nu. Det lovar jag. Om jag inte skriver så fort så kanske det blir finare på er gästbok.
Jag vill säga att Troja ligger före er i tabellen och att Troja vinner i kväll. Tyvär kan jag inte åka och se matchen.det är så långt dit. Men när Troja spelar hemmamatcher är jag i hallen.
Jag ska göra er lite glada i alla fall.för jag tycker inte illa om alla lag i skåne. Det finns ett lag som jag håller på. Mif Redhavks som vann i går och som är på väg till toppen nu.blev ni galada nu att jag har lite skåne i mig. men det går inte att prata med er för man hör inget för gröten.gröt är inte gott.
Kommentera

Sv: Skyll på dommar'n
Trogen: Var du på matchen eller? Du kanske titta på annat håll?
Hur kan du påstå att man inte dras ner i skiten när man gnäller konstant på domarna?
Det är klart som fan att man gör, hälften av all engergi gick åt till att gnäla på Morgan och spelar man inte bra..

Kan någon rätta mig om jag har fel?
Kommentera

Sv: Tekare
Vill minnas att Jörgen Jönsson tekade bra redan då han spelade i Rögle.
Kommentera

Sv: Tekare
Ja, Mattias Lööf var en väldigt bra tekare...men för övrigt har det varit väldigt tunnsått på den punkten...Just betydelsen av bra tekare är en väldigt underskattad punkt...
Kommentera

Rahm
Är det någon som håller koll på Rahm o hans äventyr i Frölunda. Det jag har sett så sitter han bara på bänken. Skulle inte han vara ett jätte tillskott i vår backlinje?? Måste vara väldigt tråkigt att sitta på bänken i ett elitserielag, när man kan vara en firad stjärna i ett allsvenskt lag.
Kommentera

Köbekagor
Jaha då har det rasslat till i Percys skattkammare igen. Malmö har köpt in ännu en föredetting, denna säsong ser ut att gå mot fiasko för räliga MIF.
Ett fyrfaldigt leve för denna utveckling; hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA
:)
Kommentera

Derby
Expressen listar Sveriges mest klassiska hockeyderby. På plats nummer fem kommer Halmstad-Rögle !?! Vad hände med Rögle-MIF??? Det har ju kokat om det derbyt enda sedan 1950-talet!
Rögle-Halmstad började mötas först på 70-talet, den klubben bildades ju 1967...

Quakaren: Vill man så kan man även säga att RBK varit i högsta ligan 7 säsonger och Troja 0...

Jag tycker att Sveriges domare i de två högsta serierna borde ha en dag i veckan till att vidareutveckla sig inom sitt område, likt domarna i Italienska fotbollen!
Kommentera

Sv: TAIF-Rögle
Du kanske inte har förstått att RFN är en internet-förening och ingen klack :). AIA är Rögles klack.
Kommentera

TAIF-Rögle
Kommer ni med nåt folk imorron eller?
Hoppas att på rätt så mkt folk, kanske även då ifrån er sida.
Så länge det är bara RFN:are så är jag glad. AIA får gärna stanna hemma.....
Kommentera

Vad snackar du om?? var hälften av rbk´s spelare och snackade med domarna??? Det är ju det som dom inte gör, men varje gång det blev ett domslut mot Leksand så var där 3 lif spelar runt dom och hade synpunkter, och det är ju bara så suveränt att göra så, självklart så påverkar det domarna!!!
Kommentera

Tekare
Har Rögle haft någon tekare sen Ehlers o Mikael Wikströms tid?nu menar jag en som vinner 8 av 10.som det är nu för tiden vinner vi 3,4 av 10.det är därför Rögle släpper in många mål i boxplay,och gör så lite mål i power play.Älska Rögle o Elvenes.
Kommentera

Matchen!!
Jaha det är väl bara att inse att Leksands förstafemma håller Elitserierklass dom snurrade ju friskt hela matchen. O snacka om att spela offensiv härlig hockey,Leksand tjeckade ju med tre man direkt o höll sedan backrna kvar på blå DET ÄR OFFENSIV hockey!!
Tycker faktiskt att Rögle snålade alladeles för mycket o inte chansade tillräckligt Backarna vågade inte ens hålla blå när det va 5 min kvar utan bakade hem isätllet för att stå upp vid blå Svagt tycker jag.Sedan har jag ju poängterat gång på gång att det saknas fart o teknik iRöglelaget tycker det syntes lång väg igår,kolla Hellkvists kroppsfinter o speed,Nielsen underbara blick för spelet o.s.v Någa sånna lirare så hade det här årets Rögle varit mycket svårslaget. Men SA ska vi väl klara i alla fall???
Kommentera

Benny, Benny... Snälla, oavsett om du är ett skämt (sannolikt?) eller på allvar, så kan du väl komma med konstruktiva inlägg istället för att bara tramsa om att Troja är bäst, Rögle är sämst.
Det börjar bli jobbigt.
Kommentera

Lille Benny, du tror alltså Troja är bättre än Rögle??
Bara se, hur många år har Troja varit i Elitserien, inga alls nämen va konstigt, hmm undrar vad det kan bero på, RBK var där i 4 år.
Inse fakta, Troja är bara en lite flugskit på hockeykartan.

Till sist, det heter RÖGLE och fan inte Rögel.
Kommentera

Du Mygel kom aldrig och säg att jag är ett skämt.inse att Rögel inte är så bra som ni tror bara
Kommentera

Skit nu i Benny. Jag vet nu att han bara är ett påhitt. Han är alltså ingen Troja-supporter, utan en person som skämtar alltså.
Kommentera

Förra gången hade ni tur med dommaren.Då avgjorde han matchen mellan Troja och Rögel med en utvising som inte var utvisning.Den här gången kan det inte ha varit samma sak. En gång kan dommaren vara dålig men inte två.Jag tror (VET) att leksand var bättre än er så därför är troja före er i serien.
Jag vet varför ni är så dålliga. Ni har inga sådana spelare som vi i Troja-Ljungby IF.Om ni haft en Patrik Roos eller Arlbrant så hadde det gått bättre. Och han i Mörrum som var kass men han var bra Jönsson som hadde spelat i Rögel men var för bra och flyttade till Mörrum han var bra. Det spelade ingen roll att han gjorede mål för Troja vann endå.
Heja Troja
Rögel - ha ha ha.
Kommentera

Patrik mfl. Jag har inte sagt att Leksand inte hade vunnit fast Morgan och hans två grabbar varit bra.
Men att vara domare är deras jobb. Sköter inte vi vårt jobb så får vi skäll osv. Det vet alla som jobbar. Så ska det vara med en domare oxå. Att missa kanske en matchavgörande grej håller inte.

OE> Lindh dömmer ju i elitserien nu. Inte i vår väl?
Kommentera

Matchen
Man får trots allt se till matchens helhet, RBK gjorde en toppmatch men Leksand var somsagt för svåra.
Fortsätter de bara spela såhär bör SA vara säkrad till jul.
Och sen domaren, min åsikt vet Ni nog redan, skulle jag skriva vad jag tycker skulle nog hella gästboken fyllas.
Kommentera

Dommartion hade ju helt klart respekt för Leksand. Lite för imponerade av masarna för att våga dömma mot dem. Skildnaden är ju dessutom att Leksand gör sina "fula" saker på ett sätt så att dommaren inte ser det. Rutinerat och elitseriemässigt. Kollade in Sigges spel och han spelade smart småfult hela tiden.
Tyvärr e det så det funkar.
Leksand var det bättre laget helt klart men RÖGLE fick aldrig chansen att ge Leksand en match.
Nu e det glömt!
Nästa match!!!
Kommentera

Benny La D I N G
Förlorade Rögle mot Troja??
Du får nog vara lite mer vaken när skriver din smörja.

Jan-Åke
Kommentera

Sv: Till alla Trojaner
Du kan nju inte vara riktigt klok.om du tittade på trojas match mot rögel såg du att troja igentligen borde ha vunnit.det var bara tur och dommaren som hjälpte er i slutet.annars var troja före hela tiden.
om troja håller ettaklass vad håller då rögel som förlorade mot troja och som ligger lååååångt efter.
elitserien ha ha ha ha ni bara drömer
Kommentera

Sv: Intro
Jo ja nja ee hmmm vem skulle betala inspelningen?
Sist använde jag studiotid som jag jobbat ihop. Har inte råd att betala det själv.
Det finns säkert fler än jag som kan göra intron.
Är dock smickrad av förslaget. Skulle vilja göra ett intro med RÖGLE-klackens sånger. Det hade varit coolt.
Hmm ja vem vet....
Kommentera

Till alla Trojaner
Skulle bara säga att på fredag så är Troja efter Rögle i serien ..
Var själv och tittade på Troja mot Rögle , det var det sämsta lag jag sett på länge (Troja)Håller knappt etta klass...
Kommentera

Det var två tråkiga offside missar som avgjorde matchen igår.. synd..
Men, så kan det vara..
Första perioden var riktigt bra sett från Rögles ögon men i andra och tredje såg det ut som fan..
Sen är här ju vissa som gnäller på domarna i denna serie, jag förstår dom, för de hittar konstiga utvisningar och släpper de mest solklara (detta gäller ALLA lag i serien)
Men det är ju också helt sjukt att hälften av RBK:s trupp åker och gnäller på domaren så fort det är något, Roger Hansson är KAPTEN låt honom ta det ansvaret!!
Det trycker ju ner hela laget om alla ska gnälla och det var därför det blev just 2-5 i röven..

Nä, KOM IGEN nu är RÖGLE!!
Vi kan bättre, även på läktaren!
Kommentera

OK, off side-missen var inte bra. Och visst kunde man få en känsla av att domaren hade olika nivåer beroende på om det var Leksands- eller Röglespelare som gjorde något som var "på gränsen".
Å andra sidan: Rögles spelare missar den ena målchansen efter den andra, både i går och i tidigare matcher. Kan man acceptera det utan att vräka ur sig skit i gästboken måste man också kunna acceptera att domarna i bland fattar tveksamma beslut. Man måste ju förstå att det går blixtsnabbt nere på isen och att det säkert inte alltid är så lätt att fatta exakt rätt domslut. Dessutom är det nog då, att oavsett vad domaren bestämmer så finns det ett antal människor i ishallen som tycker precis tvärtom.

Med andra ord vill jag inte hålla med om att domaren avgjorde matchen. Tvärtom kändes det, som någon påstår, som att Leksand hade full kontroll och höjde tempot när det behövdes. Dessutom var Jonas Fransson betydligt bättre än sin kollega i Rögle-kassen. Eller var det leksands anfallare som var skickligare än rögles i de avgörande lägena.

Hur osm haver så tycker jag Rögle och vi i publiken ska ta med oss minne från matchen till nästa omgång. För visst gjorde de grön/vita hjältarna en bra insats. Som leksands
ledaren uttryckte i tidningen: "Rögle var det bsta lag vi mött".
Fortsätt på den inslagna vägen så går det nog bätre mot de andra lagen.
Kommentera

Jag tycker att alla skall få göra misstag. Spelare och dommare. Men så grova missar som offsiden vid 1-1 från linjeman Swensson FÅR man inte göra på denna nivå. Denna felbedömning anser jag vara direkt matchavgörande. Att alla 3 randiga kunde missa detta är uruselt. Att han inte var med i matchen bevisas av hans iceingavblåsning som han själv inte uppfattar som felaktig (när han efter en stunds förvirrat tittande visar iceingtecknet. Dessutom missade (eller kompenserade) dom 3-4 offsider till i 3é perioden.
För övrigt var Leksand det bättre laget, men RBK stod upp mycket bra. Nästa 4 matcher bör (säger bör) innebära 12 friska pinnar.
Kommentera

Vem är det som sagt att domaren höjde nivån i andra, och som du reagerar mot? För egen del tycker jag att såväl officiellas som RFN:s matchreferat är nyanserade och utan att hänga ut domaren!
Kommentera

Skyll på dommar'n
Så här är det. Domaren höjde knappast nivån i andra, LIF la helt enkelt i en högre växel, detta har hänt i de flesta matcherna jag sett, och då hängde RBK inte med vilket resulterade i en massa utvisningar för er.

citerar ur ett TT telegram som är skrivet av en Lars A Hansson vilket jag utgår ifrån är en lokal reporter.

"Efter pausvilan skruvade Leksand upp tempot två steg, var både etta och tvåa på pucken och Rögle hängde inte med i svängarna."

Kan det stämma kanske? Försök vara lite objektiva fast ni fick smörj
Kommentera

Sv: VAD VAR DET JA SA???
Benny,för att någon ska ta dig på allvar råder jag dig att kolla över din stavning INNAN du slänger iväg dina mail.

Att skylla förlusten på domaren är åt helvete, det var ett lag som dominerade den 2:a perioden och ökade tempot när det behövdes.
Vi får tyvärr inse att dagens Rögle inte är i närheten.Tempomässigt är det ju bara 1:a femman som pallar.
Bänkningen av Hermansson igår var fullkomligt korrekt!
Han är inte tillräckligt vältränad och skridskoskicklig.Satsa på Hammerstad istället och låt Herman banta i Jonstorp !
Kommentera

VAD VAR DET JA SA???
Vad var det ja sa?
Efter matchen skulle Rögel ligga långt efter Troja.Vi vann hur lett som helst mot Mörrum och ni hade inte en chans mot leksand.
Skylla på dommaren.så löjligt.det hade vi i troja aldrig gjort.fatta att leksand är mycket bättre än er och att troja snart är i superallsvenskan.
Benny Da King
Kommentera

fatta
alla domare e dåliga när dom dömer emot RBK!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Cheeesuusss!
Jag brukar inte klaga på domaren om jag ska vara ärlig. Men det är faktiskt tragiskt att se en match som börjar väldigt lovande, sen helt o hållet blåses sönder i mittakten därför att domaren ändrar nivå på sina bedömningar. Allsvenskans domare ska ligga på en hög nivå, snäppet under ES, vilket jag inte tyckte att herr Johansson gjorde idag, just på grund av hans skiftande nivå.
Hans linjedomare är det inget att snacka om. Den ena av dessa (kommer inte ihåg vem, men det var han som gjorde bort sig vid icingen) var helt ute o snurrade. Vad beträffar det andra offside målet så har jag kvar bilden på nät hinnan o jag är bombsäker på att pucken var ute ur zon.
Sen ska det oxå tilläggas att jag tycker inte det var domarinsatsen som i sig själv avgjorde matchen. Det var även Leksands rutin o skicklighet, de hade flytet i många av de viktiga lägena, Rögles försvar är fortfarande lite virrigt o s v
Kommentera

Cheeesuusss!
Att domartrion skulle få känna på Röglefansens vrede efter denna matchen var inte oväntat. Men så till den milda grad?
Försök att bortse från männen i svartvitt, och lista upp alla andra förklaringar ni kan komma på. Var det inte så att Leksand var bättre och hade fler marginaler på sin sida i kväll? Javisst, i sekvensen innan Leksands första mål var en blåvit över en meter offside. Vid 2-4 målet var pucken ALDRIG ur zon.
Vi klagar aldrig när Rögle har nytta av ett felaktigt domslut, som vid Svenssons utvisning mitt i tredje. Sånt överlåter vi åt Leksandsfansen att diskutera. Men de bryr sig säkert inte eftersom de vann.
Det är aningens tjatigt med allt vomerande över domarna, vareviga gång Rögle förlorar. Det är det första man tar till, och det är också den sämsta ursäkten som finns.
Det är konstigt att det finns några domare att tillgå över huvud taget, med tanke på vad de får utstå. Stackars jävla människor!
Kommentera

Jo det är helt rätt att vi måste ha domare!

Jag hoppas att domarna har möjlighet att studera matcher och regeltolkningar mellan matcherna. Då kan de bli ännu bättre. I min favoritliga i fotboll, den italienska, samlas domarna en dag i veckan för att titta på olika situationer och diskutera bedömningar sinsemellan. Dessutom tränar de tillsammans kondition för att orka hänga med i det höga speltempot. Jag tror inte att SHA-domarna har möjlighet till det här men det borde skapas resurser till det. Det hade gynnat hockeyn!
Kommentera

...måste väl tilläggas att jag missade kvällens match av personliga skäl.
Kommentera

Ja, det är fritt att tycka vad man vill, och det är alltid enkelt att i stridens hetta tycka att en domare är skit.
Men i samband med domaromröstningen som vi hade på RFN i våras, så gick jag igenom våra referat från två säsonger tillbaka, och då visade det sig att Morgan faktiskt "lyckats bäst" enligt våra iofs subjektiva åsikter.
Detta styrktes i den lilla gallupen, där Morgan utsågs till bäste domare.
Vi MÅSTE ju ha domare för hockeyns skull...
Kommentera

Patrik jag rackade inte ner på dig. För det första tänkte jag inte på vem som sagt att han var seriens bäste, därför skrev jag "någon". För det andra så konstaterade jag bara en meningsskiljaktighet mellan min uppfattning och den uppfattningen. OK?
Kommentera

Jaha var det du som tyckte att Morgan var bäst i serien. Jag vet att du tycker säkert som jag tycker att alla ligger på en låg nivå men att Morgan var den minst dålige. Eller hur?
Hmm. svår fråga du ställer till mig. Sätter mig lite på "pottkanten" om man så säger;)
Om jag ska säga den som är bäst i serien (läs minst dålig) måste jag säga Lindh. För på Morgans matcher brukar det alltid bli så mycket ilska och hat på läktaren. När Lindh dömer brukar folk nöja sig med att lägga till alfabetets andra bokstav i början på hans namn. Mindre hat och mer kärlek! Det är så det ska vara. Men det brukar bli tvärtom när Morgan dömer, tyvärr!
Patrik jag såg inte dig där ikväll, men det enda som skiljde denna match från Rögle-Bofors 2000, sett till kalabalik och hat, var en omspolning. Ikväll var alla i publiken duktiga och kastade inte in saker trots matchens karaktär.
Kommentera

vadå Patrik?? Jag har kollat neråt i GB:n nu o jag kan inte hitta någon negativ åsikt om opinions undersökningen??? Jag tycker den är bra o rolig och det verkar andra oxå tycka om man ser till hur många som röstat. Det är klart att du ska ha kvar den.
Kommentera

Tack publik, klack o framförallt spelarna för en härlig hockeyfest ikväll. Så här bra har jag inte sett Rögle på år o dar. Om det inte hade varit för den svart-vita trions enögdhet o orutin så hade det nog inte varit helt omöjligt att Rögle hade avgått med vinst. För er som inte var där så kan jag säga att våra gröna-vita hältar var hetare än solen. Vilken kämparinställning de hade, det small rejält i alla närkamper, målchanser fanns det inte ont om (framförallt innan Morgan o co fick hjärnsläpp). Jag brukar inte säga att en domare avgör matcher men idag har det hänt. Egentligen var det väl inte Morgan i sig helt o hållet, utan kanske mer hans linjedomare, som han helt otroligt nog trodde på. Två av Leksands mål var helt klart solklara offisdes, inget snack om saken. Att sen vara så ojämn som Morgan var är dock en skandal. Den helt sönderblåsta andra perioden avgjorde matchen, tragiskt.
Jaja hur som helst, nu blev det som det blev. Men med det här spelet de presterade idag, så kommer Rögle lätt till SA.
Kommentera

Det fanns ett allmänt önskemål i gästboken med en liten informell opinionundersökning kring Rögle-introt. Därför snickrade jag ihop ett sådant i all hast.
Jag trodde inte att detta skulle göra att folk tog illa vid sig, vilket jag beklagar.
I morgon blir sista dagen den ligger ute, sen kan den kastas i papperskorgen, så seriöst menad var den ändå inte.
Kommentera

"Efter att på ett så objektivt sätt som möjligt ha bevittnat kvällens match har jag svårt att förstå att någon kallade ovanstående domare för seriens bästa."
> För det första - denne "någon" var jag. Som härmed idiotförklarats av bl.a. junior. Jag tänkter inte vända kappan efter vinden som vissa andra, utan står för vad jag sagt (före matchen).
Men du Olof, vilken domare i serien tycker DU är bäst? Eller tycker du att alla är sämst?
Hoppas få ett namn på din favoritdomare, så kan jag racka ner på dej när denna domare dömt en förlustmatch nästa gång!
Kommentera

Nielsen
Man blir bara så glad över Nielsen´s kommentar efter matchen. För er som inte läst det så surfa in på officiella hemsidan.

Sov gott alla och tack för en trevlig(?) kväll
Kommentera

Ja Patrik. Att du tycker Morgan är den bästa i serien är ju katastrof. Eller så säger det hur dåliga alla domare är.

För detta är skrämmande. En sämre domare går inte att hitta. Antingen blåser han för allt eller för inget. Fan inte lätt för spelarna att veta hur de ska uppföra sig.

Nä hoppas det är sista gången Pajas Morgan visar sig i hallen. Vill ALDRIG mer se honom..

Sen vill jag tacka alla för ett härligt tryck i hallen. Bästa på väldigt länge. Vill oxå tacka spelarna för en härlig inställning. Det var bland det bästa jag sett på väldigt länge....
Kommentera

Efter att på ett så objektivt sätt som möjligt ha bevittnat kvällens match har jag svårt att förstå att någon kallade ovanstående domare för seriens bästa.
Kommentera

Hedersam förlust
Tack för en härlig kamp, kul att se att alla visar het vilja att vinna och verkligen kämpar ända tills slutsignalen går. Det finns förluster som man kan bära och detta är väl en sådan. Leksands förstafemma, inte minst Jens, är inte att leka med.
När vi sen inte har marginalerna med oss och domartrion inte har en av sina bättre dagar blir det som det blir.
Första perioden var bland det bästa jag sett Rögle prestera på länge. Bra coaching i båset matchen igenom. Kan man upprepa dagens spel och inställning mot övriga lag i serien borde en plats i SA vara given.
Kommentera

Jaha så var ännu en efterlänktad hockeyfest förstörd tack vare en viss pajas som försöker kalla sig domare.
Det kunde man ge sig fan på att det skulle gå såhär när man läste hans namn som domare.
Man blir så arg och besviken, det var ju offside två gånger innan två av Leksands mål, inte undra på att de leder serien med en sån hjälp av alla Sveriges domare.
Sen alla utvisningar, det räkte fan en RBK-spelare såg på en Leksing så blev dom utvisade, när sen Leksand hakade, trippade och allting, ja då gjorde det liksom inget.

Inte undra på att förbundet väljer att sätta Morgan till denna matchen när han alltid dömer till RBK:s nackdel.

Somsagt det var ett oerhört tryck i hallen, över 4000 pers, det kunde blit till en riktig fest.......*suck*, *suck*...
Kommentera

« · 18784 · »