1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Fatta!

« · 343714 Till forumet

Fatta!
Vissa tror att man bara fimpar folk hur som helst utan att det kostar en massa pengar. Att man sen tror att det står kunnigt folk i kö för att få vara med i RBK-styrelser gör ju inte saken bättre! Det mesta är på ideel
basis och vem fan ställer upp 40-80 timmar/mån gratis nästan, och blir utskällda!!!
Om styrelsen sparkar Waltin så ska han ha lön i 1,5 år till(ska vi gissa på 16x350.000=5,6mi). Sen ska vi ha en ny tränare för samma summa
det blir 13 små millar. Ska vi dessutom sparka några spelare så ska dessa ha lön kontraktstiden ut(ska vi gissa på ca 4 millar där) Så köper vi in lika antal spelare som sparkats o dom är ju bättre så säger vi 6 till
om nu några vill komma när klubben utmärker sig på detta sätt!
Vem ska betala dessa summor (c a23 millar)!!!
Vi sitter i saxen, men vi måste skaffa minst 2 spelare efter jul så vi kan komma så högt upp som möjligt och göra det bästa av situationen. Sen får vi, efter säsongen, se vad som händer!
Kommentera

Sv: Fatta!
qp: Man måste som förening verkligen "minimera misstagen" när man anställer tränare, spelare och styrelsefolk. För misstag kommer det alltid bli. Det som talar emot Rbk är att det begås lite väl många. Ett enkelt exempel är ju att föreningen byter tränare som vi andra byter kalsonger. Scoutingen av spelare är ju bedrövlig enligt mitt sätt att se det.
Kommentera

qp: Inte fasen har väl Waltin 350 000 i månaden?
Kommentera

qp: Du måste ha en väldigt livlig fantasi! De siffror som du antyder är ju mycket högre än vad någon elitserietränare har. Om du inte vet bättre bör du ej antyda dessa summor. Du gör ju bara bort dig.
Kommentera

miguel: När man fick hit Waltin till klubben gratulerade halva hockey-
sverige oss till klippet, en erkänt duktig f.d landslagspelare (stor grabb)
klubb och landslagstränare. Kan nog mer om hockey än de flesta av oss
i denna G.B tillsammans iaf, så det kan man väl knappast kalla ett misstag.
På spelarsidan ser det tyvär värre ut och vad det beror på kan jag inte uttala mig om men man släppte, i mitt tycke, en hel del bra spelare alltför lättvindigt samtidigt som man tydligen var i händerna på vissa agenter betr nya spelare. Men det blir väl gärna så när erfarenhet och kontakter saknas(läs när ML försvann).
Spelarna är bra och snabba, men är alldeles för lätta att trycka ut i hörnorna, när väl motståndarlaget hämtat sig, sen har skador inte gjort saken bättre! Men som jag uttryckte i mitt tidigare inlägg så kan vi inte göra mycket mer än att hoppas på 2 stora, snabba (och troligen dyra) nyförvärv så snart som möjligt, för att göra det bästa möjliga av den här säsongen. Men vi hjälper knappast RBK genom att kräva halshuggningar på löpande band! Jag kommer iaf att stötta klubben oxå i fortsättningen, även om jag önskat att vi låg etta i S. Allsv och sopat mattan med de övriga lagen!
Kommentera

qp: min fassa håller nog med..
Han blir alltid så jävla irriterad när Röglespelarna skjuter ner pucken i zonen och fösöker böka fram den längs sargen vid och bakom motsåndarmålet!
- Spelarna är för små för att vara där..

Och kan delvis hålla med..
I första perioden mot Västerås var det inviduella försök, direkt pang på mål. Så ska det se ut.. inget fel med passningar också, men bara dom inte är För generösa (som snälla Röglespelare ofta är, har iallafall jag märkt).
Jag tycker även att Rögle är mycket aggresivare och "visar var bordet ska stå" i första mot Västerås.
I andra och tredje var inte rögle lika aggressiva längre, synd.

tack för mig!
Kommentera

Varför Waltin: Ja jävlar, läste helt fel i AB det ska ju vara per år, inte per månad! Men pengar är det ju iaf som ska betalas till 2 tränare under samma tid, pengar som vi kunde använt till bättre ändamål!
Ska man dessutom fimpa halva laget kan man ju ta Brynäs spelarlöner som tillsammans med Timrå är "billigast"=18 millar., lek då med siffrorna för RBK:s del, 18 halverat till 9 då. Avskeda hälften, 9 delat i 2 =4,5 millar+5 millar för nya spelare+ 600.000 x 2 (2 tränare) så blir det ändå ett ansenligt belopp på mellan 8-10 millar som ska betalas av någon. Ställer du upp?
Så skit samma om det 10 eller 100 milj, problemet är att det inte finns dom pengarna överhuvudtaget att leka med!
Kommentera

Weezer skulle du ge bort ditt årskort?? Jag kan ta det och ge det till min farsa i julklapp, han skulle verkligen bli glad!
Kommentera

Nej gp där har helt fel! Är/var kanske skribenter på diverse tidningar runt om i Sverige som var av den åsikten. Inom hockeysverige vet alla vad Waltin(utom Rögle?) är för tränartyp. När föreningen blev av med Melin förra året skulle ersättaren vara en lugn och balanserad tränare. Enligt styrelsen och elitkommitten alltså. När man anställer Waltin får man allt det Melin inte var/är som människa. Waltin är rakt det motsatta.
Kommentera

miguel: Allt ditt gnäll och alla andra besserwissrars börjar bli riktigt jobbigt, varför var ni inte här på forumet redan i somras och gnällde om hur dålig tränaren och alla nyförvärv var.
Det är bara att börja om från början och ta nya tag nästa säsong.
Kommentera

Detta är ännu sämre än L.F.N säsongen. Men folk här inne vill inte klaga bara för att det Waltin som är tränare. Löjligt.
Att man kan förstöra ett lag så som Waltin har gjort är sjukt.

Var fan blir liberon av som man letat efter sedan början av säsongen? Va fan sysslar dom med? Att det inte finns några backar är bara skitsnack.
Visa lite handlingskraft för h*lvete.

Bara att inse att Rögle inte är värda att gå till SA. För systemet´s skull hoppas jag Rögle missar och inte går dit pga att man spelar i en skitusel derbygrupp. Man ska vara värd sin plats i SA. Det är inte Rögle
Kommentera

Junior: Så du vill hellre se Mörrum än Hammarby efter jul?
Kommentera

Junior:
Det där sista stycket du skrev är tyvärr ett trist, men sant, faktum.
Fast hur skitusel derbygruppen egentligen är vet vi inte förrän Superallsvenskan är färdigspelad.
Rögle har fortfarande chansen att förtjäna en plats i den serien.
Kommentera

Ebbe: Var i mitt inlägg står det att jag hellre ser Mörrum än Hammarby?
Kommentera

eliasson: Med den likgiltigheten du utstrålar så måste det vara härligt att supporta Rögle detta år.
Kommentera

Här sitter vissa och gör presis det som man säger att föreningen inte gör nämligen visar hjärta. Kritik är säkert alltid välkommen om den är konstuktiv men som vissa här bara skrika sparka den och den avgå till höger och vänster utan att komma med något alternativ är bara tröttsamt att läsa.
Protesterar någon mot dessa negativa skribenter blir man direkt ombedd att bli hemma kallad likgiltlig osv.
Det finns betydligt bättre sätt att framföra sin kritik på än i en gästbok men här kan man ju hitta likasinnade och bara ösa på anonymt och fint. Använd brev mail telefon eller om man törs åka ut till ishallen och säga sin kritik direkt till den man menar gör ett dåligt jobb är definitivt bättre alternativ menar jag än att spy galla i en gästbok.
Kommentera

Belix: Eftersom att ordförande och spelare tätt besöker detta forum är detta väl ett väl så sätt att framföra sina åsikter ?
Vi säger vad vi tycker ,tänk på det när du sitter där om några år med dina fotoalbum och minns fornstora dagar.

Tror du att styrelsen ändrar uppfattning för att du står där och klappar efter ännu en förlust ?
Kommentera

Weezer: Jag tror ju inte dom ändrar uppfattning för du Jonas håller på med ett enda långt gnällande.
Man undar ju om du verkligen är Rögle supporter??? eller bara en otroligt tråkig gnällspik!!!!Tröttsamt är det i varje fall
I med och MOTGÅNG finns bara Rögle!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

miguel: Det är detta som är tjusningen med sport, ibland vinner man och ibland förlorar man.

Tyvärr kommer det nog att gå mer nedåt för det finns många lag som har mycket högre publiksnitt än Rögle vilket innebär högre löner till spelarna

I övrigt kan jag säga att det inte är härligt att se RBK förlora hela tiden men desto roligare får vi när det vänder. Fortfarande har jag inte fått någon förklaring till varför ni inte framförde era åsikter innan säsongen började om ni nu visste hur det skulle sluta.
Kommentera

Alltid där: Bara för att han har en annan åsikt än dig behöver du inte klassificera det som gnällande. Var och en har rätt att utrycka sin sak i det här forumet utan att du ska kalla någon för gnällspik. Lika lite ska någon kalla dig för "superoptimist".
Kommentera

OE: Oj -- förlåt att jag utryckte min åsikt....
Kommentera

Alltid där: Det var väl knappast vad jag skrev, eller? Nej, just det. Jag skrev bara att du (och andra) inte ska gå till personangrepp och kalla varandra allt möjligt bara för att de har en annan åsikt.
Sluta tramsa!
Kommentera

eliasson: Jag förväntar att de personer som sitter i elitkommitten har koll på vem det är man tillsätter som tränare. Dom har blivit förda bakom ljuset, och det är pga dålig scouting.

Är väl klart att det blir förluster under säsongens gång, konstigt annars!

När föreningen efter några ekonomiskt problemfyllda säsonger äntligen tog ett stort steg framåt säsongen02/03 så tycker iallafall jag att man jobbar vidare med de bra sakerna som fanns där då. Mycket publik, kompetenta ledare, ökning på sponsersidan, ökning av abonemang etc.

Nu känns det som Rögle har tagit för många steg tillbaka på den stegen man var på väg att klättra uppför igen. Allt för många hopp ner.
Kommentera

Weezer: Nädå jag tror inte dom ändrar uppfattning för att jag står och klappar efter en förlust. Det är alltid bra att säga vad man tycker den rätten har vi i detta landet så även jag. Vad jag gör om några år med mina fotoalbum (hur nu dom kom med in här?) vet jag inte men jag vet däremot att jag precis som nu minns både framgång och bakslag. Det är grunden i all idrott man kan förlora och man kan vinna.
Vad jag menade med att det finns bättre sätt att framföra sin kritik var att om man törs stå för dom så kan man säga det direkt till personen i fråga och inte anonymt i en gästbok även om detta är ett sätt. Däremot så anser jag att det finns fog för kritik för ingen i truppen , bland ledarna, i styrelsen, sponsorer eller bland fansen är nöjda det är jag helt övertygad om.
Men om vi säger så här hur många nya tränare och spelare har du fått fram genom att skrika ut din besvikelse här? Tror du att du framfört någonting som inte redan är sagt eller tänkt innan från dom som kan påverka. Att kritiken kommer efter en förlust i kattlådan är ganska konstigt för före säsongen så räknades den matchen till dom tre svåraste bortamatcherna jämte Mora och Arboga.
Kommentera

miguel: Visst har det gått några steg tillbaka i år. Men sådan är ju idrotten. Jag tror inte det är något större fel på varken tränare eller spelare egentligen. Det har nog bara låst sig. Kan man spela så bra som de gör i vissa perioder kan det inte vara något fel med tränare eller spelare kan man tycka. Frågan är varför det inte håller en hel match. Det är vad vi borde diskutera här. Kan det vara så att spelarna inte orkar hålla det tempot en hel match ( troligt men samtidigt inte). De mest troliga är väl att de behöver hjälp med t.ex positiv tänkande (psykolog kanske). Vad jag förstått Waltin är inte han mycket för det men det är värt att prova (tyvärr lite sent nu), det funkade hyggligt ifjol.

Vad tror ni andra att det beror på?
Kommentera

eliasson: Självklart går det upp och ner. Har själv varit aktiv inom idrotten, dock ej hockey. Började få upp mitt intersse för Rögle när jag gick i femte klass och hade Ted Sator som gymnastiklärare.

Lite onödig kuriosa kanske!

Tycker nog själv att tränaren bär det största ansvaret för att det blivit som det blivit. Ingen spelare på denna nivån blir något bättre av att hela tiden få veta hur dålig han varit och bli bänkad(Hermansson tex)för att man råkar göra ett litet misstag vid en viss sekvens av en match. Alla dessa kvartssamtal med spelarna gör att dom knappast utvecklas till något bättre.

Eliasson la du inte märke till utskällningen Byström fick i matchen mot Västerås i andra perioden efter det misslyckade PP.

Detta är en del av problemet med det svajiga resultatet i år, tro mig.
Kommentera

miguel: Läser Mats Walltin denna sida????
Kommentera

« · 343714