1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Fredagens matcher

« · 61009 Till forumet

Fredagens matcher
Jaha, då är det väl bara att hoppas att Tingsryd ännu en gång sprattlar till i sina dödsryckningar och slår jumbolöven på bortaplan.
Sen brukar Boden ha lätt för 1.90 - men frågan är om vi ska hoppas ha norrbottningarna eller sörmlänningarna bakom oss i tabellen?
Skulle Boden torska, så är de "bara" tre poäng före Rögle med lika många matcher spelade - och med sämre målskillnad.
Å andra sidan så har 1.90 ett jättetufft program framför sig, och det är inga givna segrar i någon av dessa matcher

Hur som helst är jag övertygad att 6 poäng räcker för Rögle.
Kommentera

Sv: Fredagens matcher
Det är för f-n omöjligt att sia hur denna serien ska sluta. Alla slår alla utom Leksand, som vinner det mesta. Vi får väl hoppas att de fortsätter på den inslagna vägen, liksom Bofors och Tingsrätt.
För om det vill sig riktigt jäkla illa så räcker ju inte ens 6 poäng för vår del!
Tänk om det kommer ner till målskillnad *huh!*.
Ikväll kommer fjärrisen att få jobba med text-tv ;-)

Någon som funderar på att sticka till Umeå på onsdag?
Kommentera

Ifjol krävdes 20 poäng för att nå Play Off, 99/00 krävdes endast 14p! Jag tror och hoppas att det räcker med 19 i år och att Rögle slår både Löven och Nyköping!
Kommer Rögle 6:a väntar vinnaren i Södra Allsvenskan (Mora), 5:a betyder vinnaren av Norra (Bajen).
Kommentera

Förresten, jag tror att Troja vinner serien precis före Mora. Troja i Play Off kan bli riktigt skoj!
Sen kan man alltid hålla en tumme för att Hämmess ska ramla under kvalstrecket! Då klarar de sig aldrig!!!
Kommentera

Fast man får inte glömma att IF Tomte har en stor chans att bli etta. De möter Mora i seriefinal på söndag!
I så fall kan det bli riktigt derbymöte i PO1.
Snälla Rögle, bli sexa :-))
Kommentera

OE: samma tanke!
Kommentera

Jag tror att Nyköping förlorar helgens båda matcher (Boden och Skellefteå borta). Det leder till att Skellefteå passerar Rögle och lägger sig som 5:a på 15 poäng. Nyköping halkar ner på 7:e plats med lika många poäng som Rögle men med sämre målskillnad. Det skiljer endast 1 plusmål mellan oss och dem just nu.
Rögle ligger alltså kvar på 6:e plats efter helgens bataljer.
Kommentera

Ja alltså, Rögle måste klara det. Det vore ju totalt värdelöst annars. Jag vill inte summera säsongen och komma fram till att Rbk hade klarat det om man vunnit mot Nyköping borta, eller Skellefteå borta, eller Bofors borta mm.

Det får inte hända.

LÅT oss slå löven nu..
Kommentera

Om inte om hade varit....
...så hade en snöboll haft hygglig chans att klara sig i Sahara under dagtid!
Vidare finns det väl ett par nyanser mitt emellan "värdelöst" och "...alldeles, alldeles underbart"?
Alldeles oavsett hur det sett ut innan, kan man väl knappast begära mer än att samtliga ger 100%, får blodsmak i munnen och inte slutar ge järnet förrän den feta kärringen sjungit ut sista versen. Skulle det sedan inte räcka, så får det bli så! Löven befinner sig i samma situation, men "vi" vet ju att det går att slå dom :-)

"Bit på naglarna när du e riktigt gla'..."
Kommentera

Å så får vi hoppas att Parks är lika obalanserad som senast, och får duscha före "hesa fredrik" har ljudit.
Fast han lär väl inte gå bärsärkagång mot plexiglaset när han är på hemmaplan...
Kommentera

Tyvärr har Parks haft den osedvanligt usla smaken att göra två mål i första perioden för Löven. :-(
Kommentera

Nu har det äntligen lossnat. Löven kommer att
klättra ett par placeringar. Rögle får
försöka att vara före 1,90 och Skellefteå
istället. Det kan gå.
Kommentera

Jag tror att det var en "dödsryckning" från Lövens sida ikväll.
Kommentera

Det är ju för fanken helt sjukt!
Rögle klättrar ett pinnhål, utan att spela, utan att poäng tas från ett annat lag pga för många icke-EU spelare men pga att 1.90 förlorar med uddamålet. Jösses!
Men jag klagar inte :-)
Kommentera

Hämmess? Vilka är det?

Jag vet ett lag som heter HAMMERS däremot. Ni kan ju alltid hoppas att vi åker ut men det gör vi inte! Gislaved är ännu sämre än HAMMERS.

Och om du vill att vi ska åka ur då hoppas jag verkligen att Arrbeikäå missar Play Off-kvalet.
Kommentera

Nä du. Jag hoppas inte att Ni åker ut, för det är alltid bra med en slagpåse att testa formationer på.

Svenne, tre vi blir tre.........
Kommentera

Pulverpelle:
Min farsa är starkare än din, så det så!
Kommentera

« · 61009