1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Fredrik Näsvall klar för Rögle

« · 346741 · » Till forumet

Fredrik Näsvall klar för Rögle
Jag har precis via telefon från en mycket säker källa fått bekräftat att Fredrik Näsvall är klar för Rögle. Han spelar alltså redan i morgondagens viktiga match mot Växjö.
Kommentera

Sv: Fredrik Näsvall klar för Rögle
oscar_D: Härligt att höra att du oxå är övertygad till sist :)
Kommentera

oscar_D: gött att höra!! hoppas att han kan stänka in lita mål åsså för rögle!!!!
Kommentera

oscar_D: så det e alltså 100% nu då?
Kommentera

Mygel: Källkritik, Mygel, källkritik... bland det viktigaste man måste ha när man drar runt på det här enorma spindelnätet...
Men eftersom jag har 70 mil till isladan och inte kunde närvara vid dagens träning måste man vara lite skeptiskt, det spörjes så mycket på sådana tillställningar. Men nu är jag 100% säker på uppgiften.
Kommentera

oscar_D: Helt korrekt. Men vi kanske ska upplysa om att vi lägger inte upp vad som helst på AIA sidan. Detta kan vara bra att veta för alla. Allt som läggs upp på AIA:s sida diskuteras oftast igenom först om det är kontroversiellt eller inte helt bekräftat. Så det är inga lösa rykten eller dylikt som kommer att dyka upp på AIA sidan.
Kommentera

Alla: Är det verkligen INGEN som ska köra bil till Växjö imorgon som vill fylla ut bilen med en extra snubbe?
Kommentera

AndreasS: du kan väl ta bussen???
Kommentera

Gurran: Jovisst .. men denna månaden är den sämsta rent ekonomiskt .. bli medlem och sedan 230 kr ... 380 kr pang bom ..

Känns som att en bil med ngra pers blir billigare denna gången.

That's why ... annars hade det varit gjutet att ta bussen.

Va ska man göra.. jag vill inget annat än o se matchen ju ...
Kommentera

Men man får väl sitta hemma och "titta" på swehockeys bedrövliga uppdateringar ... lika pålitlig som ett ryskt kärnkraftverk.
Kommentera

AndreasS: jaha oki...lite synd....
Kommentera

AndreasS: haha...jaa...som när rögle möte mora borta tror jag de var...då visade den 3-3 den slutade 3-2...helt skumt..
Kommentera

Gurran: Ja det är swehockey i ett nötskal ... där kan ju t.o.m Wayne Gretzky komma upp som målskytt för ...Arboga om det vill sig illa. Man vet ju inte vad som är sant eller falskt.

Och Text-tv tar ju 30 minuter på sig från det att det blivit mål till man kan se det på tv:n.
Kommentera

AndreasS: haha...ja men de ska de vara illa då du....men känner du ingen som ska upp där då???...isfall e det ju bara ringa med jämna mellanrum..:D..haha..eller kanske lyssna på hela matchen genom mobilen...han kan ju vara kommentator...:D
Kommentera

AndreasS: Men det är inklusive entrén! Själva bussen kostar bara 150 spänn t.o.r. och det är väl inget man kan klaga på?
Kommentera

Patrik: Nej 230 (150 kr) är helt okej .. men när sedan medlemsavgiften ska betalas nu också ..så blir 380 kr för mycket den här månaden för studentekonomin. :(

CSN har inte räknat med bortamatcher och medlemsavgifter i sina kalkyler som ligger till underlag för studiestödet :)

För övrigt har jag inte en aning om vad dom har räknat med i sina kalkyler överhuvudtaget.
Kommentera

HasseT: Exakt vad jag menade. Ju fler Röglesupportrar däruppe desto bättre, men tyvärr så sätter ekonomin stopp ibland. Det kommer förhoppningsvis fler matcher.

Jag lyckades trots allt ta mig till Umeå förra säsongen i matchen mot Björklöven i sista omgången. Vi var 3 st :)

Rögle vann för övrigt med 4-1 efter en supbert genomförd match!
Kommentera

Näsvall, Näsvall, Näsvall....
Med tanke på mottagandet han får härinne kan man mycket väl tänka sig klackarna i taket när backen presenteras: Mats Lusth eller nån *suck*
Kommentera

AndreasS: men vaf*n...låna pengar av din morsa eller farsa då...:)
Kommentera

Det var ju en trevlig nyhet, ett jätteförvärv. Men nu måste vi börja ladda för Växjömatchen. En skitviktig match och då behöver spelarna allt stöd dom kan få.

Det finns inga ursäkter, det är bara att ta bussen dit med alla andra Rögleanhängare. Det är bara till att anmäla sig. KOM IGEN NU!!!!!
Kommentera

Pommer: precis..det viktigaste e att spelarna får det stödet de behöver...
Kommentera

Det ska verkligen bli kul med F. Näsvall i truppen, det är verkligen en duktig spelare. Bara inte värvningen kommer för sent!!! Undrar bara varför det inte blev ngt för en månads tid sedan när han var här nere??? Var han för dyr??? Eller e d för att loppet e kört för Togge??? Någon som vet???
Kommentera

bjärebo: Dina gissningar är säkert inte helt fel kanske en kombination av båda dom anledningarna
Kommentera

Belix: Ja, jag antar att d e ngt sådant för att annars hade d väl blivit klart redan då....
Kommentera

bjärebo: Eller så ville han prova vingarna i italien först men det är bara spekulationer från min sida jag vet igentligen ingenting :-) men vill ju oxå vara med och gissa i kväll
Kommentera

Belix: Jag litar inte på något förrän jag ser det på hemsidan eller bekräftat från säker källa.
Kommentera

n hockeymagasinet.com
"Ikväll spelar Fredrik Näsvall sin sista match med Bolzano i italienska Serie A.
Imorgon ansluter han till Rögle för att bli lagets frälsare i den stenhårda jakten på en plats i SuperAllsvenskan.

Rögle var seriefavorit i Södra Allsvenskan men ligger bara sexa med tre omgångar kvar. Man har två poäng upp till strecket.
Skador har härjat i laget och man är i behov av förstärkningar och där kommer Fredrik Näsvall in i bilden.

I första hand gäller kontraktet bara grundserien ut och han spelar matcherna mot Växjö, Örebro och Troja. "r
Kommentera

guldkusten: Tja, vad ska man säga??? Trodde faktiskt att han skrivit på för säsongen ut:( D e inte riktigt bra med bara tre matcher!!! Eftersom han inte spelat i klubben tidigare så är det ju knappast så att han har ett hjärta som brinner för klubben. Vad jag förstod tidigare så sa klubben ju att de hade två krav, och så vitt jag vet var ett av dem att spelaren skrev på för säsongen ut" Eller??????
Kommentera

Ojojojojojoj......ååååh, HERREGUD min skapare och frälsare!
Vad har jag gjort för ont?
Kommentera

bjärebo: Men klubben gör allt för att komma till SA känner man nu, Det är i alla fall glädjande..
Kommentera

bjärebo: Om han nu skrivit på tycker jag det är ganska positivt att det än så länge bara är i de tre resterande matcherna i södra allsvenskan. Skulle vi missa Superallsvenkan har vi nog inte så stor nytta av honom, förlorar bara pengar. Men om vi skulle gå vidare är det bara att kontraktera honom säsongen ut..
Kommentera

Ebbe: Jo för all del! Men blir ändå lite skeptisk till att bara ha en spelare som gjort tre matcher sen mitten av oktober och det i italienska ligan....och som aldrig tidigare spelat i Rögle.
Kommentera

kanske dags att lägga ner skitsnacket om köbelag nu.. synd att han inte blev klar innan söndagsmatchen, hade vait kul att se honom.. nåja, stannar han efter jul så får vi ju se honom i fortsättningsserien.. ;)
Kommentera

bjärebo: Men han har ju å andra sidan en väl dokumenterad målfarlighet...
Kommentera

Fredrik: Varför skulle vi INTE ha nytta av honom i fortsättningsserien??? Där kommer man ju att stöta på lag som oxå e med och krigar på platsen till superallsvenskan. Försvinner då Togge, samt att man kanske drabbas av ngn ny skada kan d ju bli svårt att hitta ersättare. Om vi nu missar superallsvenskan så hoppas man ju verkligen att man kan smyga med långt ja till och med kanske så långt som till kvalserien. Å då anser jag att han är av den spelartypen att han kan avgöra jämna matcher, eller?
Kommentera

oscar_D: Helt klart!
Kommentera

eliasson: Å varför litar alla mer på Hockeymagasinet än på AIA :-(
Kommentera

bjärebo: Jag anser att vi ska kunna slå bottengäng som Mörrum, Troja och allt vad det heter utan några förstärkningar på forwardsidan. Möjligtvis en back. Å andra sidan kan det var välbehövligt med förstärkning till det ev. kvalet efter serien och kanske kvalserien..
Kommentera

Fredrik: Sant, men samtidigt har Rögle haft enormt många skott på mål de flesta matcherna utan att lyckas! Så en naturlig målskytt är kanske inte så dumt. För att ta en parallell så kan jag ju ta Stavrum som spelade fotboll i Hif..han var ingen direkt tekniker men gjorde mål...han stod ALLTID rätt. Man kunde sparka en boll mot honom så studsade den in i mål via hans smalben...en sån är oerhört viktig...kanske Näsvall kan bli en sådan "naturlig" måskytt..då ÄR han viktig även i matcher som Oskarshamn hemma etc . . .
Kommentera

Fredrik: Jo men Fredrik d e ju så att om jag inte har helt fel för mig så stänger transfer fönstret den 31/1 å då vet vi ju inte om vi går till någon kvalserie, eller????
Kommentera

Näsvall var ju Allsvenskans bästa spelare då han lirade i Skellefteå.
Men Fokin lär förbli rykten..
Kommentera

Tror Näsvall kan tillföra mycket. Vinnarskalle, rutin och förmåga att avgöra matcher. Hoppas bara att man lyckas knyta upp honom med ett kontrakt. En libero av samma kvalitet så kommer Rögle bli livsfarliga. Tar de sig till SA kommer de känna att de klarade sig dit trots att de spelat under sin förmåga vilket skulle kunna lyfta dem. Skulle de inte klara det så kommer det finnas en enorm revanschlusta och hunger som jag tror skulle räcka hela vägen till kvalserien.
Kommentera

f.näsvall e ju en mycket bra spelare så jag hoppas att han passar bra in i laget o hoppas han trivs så bra att han stannar nått år till i kära Rögle... Men i morgon gäller det :D
Kommentera

chipsalgen: Frågan är ju hur mkt sanning det ligger i ryktena om varför kontraktet med SKAIK bröts och vad det berodde på samt vad det i så fall kan få för eventuella effekter hos oss.
Kommentera

P: Japp, det är väl det som är lite orande. Han har kånkat runt rätt bra med sin hockeytrunk... Men vid 30 års ålder borde det väl vara dags för honom att rota sig nånstans...
Kommentera

chipsalgen: Vad jag förstodd så var anledningen till att det bara blev tre matcher nu till en början just att SKAIK annars skulle ha utbildningsbidrag för honom om han skrev på för hela säsongen. Inte särskilt insatt i regelverket kring dessa ersättningar.
Kommentera

Mygel:Vet inte vad jag ska tycka.Bättre sent (försent ?) än aldrig eller hur säger man ? Positivt att Rögle BK visar att man vill som sagt.
En så kallad back (heter det ja) är tyvärr svårt att finna.
Gullerstedt ? Hansson på kansliet ? Eller varför inte "Sourra"!!! Han har blåa handskar iallafall.
Som Pekka Lindmark sa en gång i Norrlandsguldreklamen:-Backen är min bästa vän...
Eller:-Vad säger du Pekka ? -Håll kassen tom.
Eller:-Hur många guld har du tagit Pekka ? -Det är många det ! (Gillade alkohol på köpet, vem gör inte det förresten)
Ska bli spännande idag uppe i Växjö. Det känns som att VI måste få första målet. Får VI det kan vi nog köra vidare på det. Bortamatcherna för RBK har ju många ggr avgjorts de första tio min.Förlorar VI är det kört ...DET måste VI fatta när VI står där och skriker oss hesa. VI ska och måste ge järnet killar ! Detta betyder allt, tänk på det.
Inga tårar ikväll tack.
Visst är det lätt att bara tänka:-Om vi inte hade förlorat de poängen, varför kan vi inte göra mål ? Vilken otur ! Har haft ledningen med två mål sååå många ggr, det handlar ju bara om självförtroende.
Självförtroende förtjänar och skapar man. Tränarens jobb? svar:-Ja Spelarnas jobb? svar:Ja
VI gör iallafall allt för att de ska få det och det förtjänar VI allt beröm för. VI ska även ikväll sjunga hela matchen (utan trummor).

En sak till, TABELLEN LJUGER ALDRIG !
Kommentera

Jag tycker att det verkar vara en kanonvärvning....Det jag har sett av Näsvall så har han varit mycket bra....precis en sådan spelare som RBK behöver. nu är det bara Niklas Rahm som saknas =)

Grönt och vitt
Kommentera

RBK-fantast: Jepp! verkar vara en kanonvärvning. Hoppas bara att det inte är för sent! Får hoppas att västerås förlorar eller att oskarshamn förlorar mot mora och västerås. Förståss måste Rögle vinna resten...har dock inte SA i sina egna händer. Men det ska gå ändå!!
Kommentera

citizen: mm....men Rögle har satt sig i den här situationen mycket onödigt....men mot Hammers var det skitbra spel....hoppas att Näsvall frälser rögle nu =).....
Kommentera

« · 346741 · »