1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

27103 inlägg · 5185 ämnen

Gnäll på dommaren

« · 19723 Till forumet

Gnäll på dommaren
Ni är ju helt makalösa.Gnäller på dommaren när ni vinner.Jag läste i Tranås gästbok här på internet att dommaren i tranås var kass och hejade på Rögle.Den dommaren har ni inte klagat på.
Hur ligger ni i serien?He,he efter Troja från Ljungby och där ska ni stanna.För vi är på väg till ELITSERIEN fatta det.Tre nya poäng i går. He, he hur många mål har ni i Rögle släppt in?Flest av alla lag nästan.Har ni inga backar och målvaktare.
Kommentera

Sv: Gnäll på dommaren
Benny lille, kasta inte sten i glashus, tittade man på Trojas hemsida och Er så kallad gästbok efter Röglematchen i Ljungby så var det mycket gnäll på domaren, att det diskuteras mycket kring domarprestationen på denna sida bevisar bara en sak, att Rögle Publiken är kunnig sådan.
Hurvida ditt påstående sedan att Troja ligger före Rögle i tabellen och är på väg till Elitserien bevisar bara din egen intelligensnivå.
Kommentera

Benny da King är vad jag anser ganska smart för att vara en dresserad chimpans, för nån människa är han fan inte, så som han beter sig !!!
Kommentera

Rögels publik är kunnig.Javisst.Kastar skit på isen,skriker och gnäller på dommaren,bråkar med polisen,slår sönder läktaren.Hur kunnig är publiken.
Kommentera

Vi har i alla fall lektarkulrur.
Ni håller på med era trummor, det var så man kommunicerade förr i tiden, snacka om dålig utveckling.
Kommentera

Nu har vi drabbats av snurriga dommare 3 hemmamatcher i rad. 2 från Ljungby och 1 fd linjedommare från Alvesta (som fö gått linjeman tillsammans med de förstnämnda mången gång...). Dra egna slutsatser. Jag anser att nivån på årets dommarinsatser är skandalöst dålig. Det SKA inte få löna sig att haka, klänga och dra i spelare som vill åka skridskor. Att släppa sådant bara för att ha en jämn utvisningsstatestik är jäkligt trist. Dessutom är jag övertygad om att de randiga sällan skulle släppa iväg ett lags utvisningar eftersom de då skulle kunna få stämpeln att ha avgjort matchen. Ren psykologi. Men om de från början tar hakningar (stora som små) och plockar ut folk , hemma och bortaspelare, och låter lagen spela 3 mot tre så kanske de lär sig att inte haka, dra och på annat sätt sabotera matcherna. Ren psykologi igen. Nej, nu tror jag att man resonerar som så att man inte kan ta allt för då blir spelet förryckt. Är resonemanget så, tycker inte jag att det är klokt. Följ regelboken, dommare blir min uppmaning. För att jämföra med gårdagen så tror hag att matchen hade ändrat karraktär om den randige tagit ut Örebroarna. Hur roligt är det att se en grön spelare på väg frammåt med en vit hängande efter med hjälp av sin klubba? Och att sedan se en grön bli utvisad för hakning i anfallet efter??
SKÄRPNING DOMMARKOLLEGIET!!!
Kommentera

Det är som du säger KINGEN, dommarnivån är urkass!!!
Kommentera

Notera att jag inte tror att RBK är några änglar på isen, men här hemma vill vi se hockey, inte dragkamp och sargbrottning samt detta j...a "spela loss pucken grabbar" intill sargen. Blås direkt eller åtmindstone när man ser att andra spelare bara går in för att låsa upp pucken och låta tiden gå. Detta är väl avsiktligt fördröjande av spel. + att linjemännen måste sluta vifta undan tekare i 2 av tre tekningar. Släpp pucken i tid...
Kommentera

Det får inte komma en hata rögle domare på onsdag som det har varit tidigare! annars j-lva i mitt hjärta. Det är en viktig mach på onsdag!
Kommentera

Japp, förlust då och vi är tillbaks på ruta ett.......nästan.
Kommentera

Vill inte på något sätt vara förmanande här i gästboken. Men ni kan väl i alla fall stava dommare med ett M, alltså domare. Det känns mycket mer rätt så.
Kommentera

Jag hoppas och tror inte det finns dommare som "hatar Rögle". Däremot tror jag att vår spelstil blir drabbad av vissa dommare som skall göra allt för att inte påverka resultatet. Med vår spelstil menar jag snabb skridskostark hockey. Dom som inte hinner med måste haka och hålla. Skulle sådana visas ut hade motståndarna fått spela 3-5 i hela matchen. Och det vill inte dommarna, alltså tillåter man motståndarna att hugga hacka och dra. Som jag sa i ett tidigare inlägg...sätt nivån från början och låt spelarna anpassa sig efter denna. Inte tvärt om. Och för guds skull (detta har jag glömt tidigare)...SLUTA UPP MED KOMPENSATIONSUTVISNINGARNA!!!VAR EN MAN, STÅ FÖR ETT FELAKTIGT DOMSLUT!
Kommentera

Sorry FJ, skall tänka på gramatiken ;-)
Kommentera

Ska domarna (med ett M) fortsätta att tillåta en massa skit slutar det som med Löwgren, skador, skador och åter skador.
Kommentera

Jag måste lägga in ett litet försvar till domarna i denna debatt (även om jag oxå tycker att nivån är oroväckande låg i år). Några av er snackar om att domarna släpper en massa hakningar, slag etc som drabbar vårt skridskoskickliga lag. Men det är just sådana utvisningar som vi drabbas själva av! I alla de matcher som jag sett Rögle lira i år så dominerar Rögles utvisningar av hakningar, tripping o slag i egen zon, då vårt försvarsspel fortfarande är väldigt virrigt och har svårt att hänga med de flesta motståndarna. Det är lite att vara enögd o säga att andra lag bara hakar o slår på våra lirare när vi själv är stora syndabockar själva.
Däremot så tycker jag att domarna har en förmåga att släppa klockrena utvisningar ill Rögles fördel. Med klockrena menar jag sådana som checking from behind, crosschecking, elbowning osv. I Leksands matchen så fick, om jag inte minns helt fel, Stark en rejäl färd in i sargen med huvudet före utan att Morgan reagerade. Det är dessutom dessa regelbrott som e de farligaste ju.
Kommentera

Jo, det är det jag säger i mitt senaste inlägg, men hur roligt är det som i senaste matchen se en hel drös med hakningar och sedan mitt i denna haknings-orgie tas en grön ut för fasthållning när han kör upp en vit i sargen (jösses vi tacklade i egen zon ;-))? Var finns konsekvensen från de randiga? Peter kunde tagit ut 5 vita innan han tog en grön, men vilken utvisninig hittade han? jojjomänsan den gröna. Roade mig med att sitta och gissa vem som skulle få nästa utvisning. Det var inte så svårt.
Kommentera

f´låt inte i förra inlägget men i andra inlägget sade jag att vi inte är änglar på isen. Jag efterlyser konsekventa insatser utan kompensationer och räknande på att det skall vara jämnt i statestiken. Kunde vara roligt om någon hockeydomare svarar på denna debatt?
Kommentera

Rögle rögle.. när ska det gå upp för er att ni inte har något bra lag? Ta er samman och erkänn er besegrade. Lämna allsvenskan friviligt men gör det nu och med lite stil för en gångs skull...

Onsdagen den 31:e oktober kommer ett stort slag att hållas, Troja ska besegra Rögle.

TROJA TROJA TROJA TROJA TROJA TROJA

Att alla skickliga domare som dömer era matcher är från Ljungby är lite småkul..
Kommentera

Räcker det inte med alla domare i Ängelholm med omnejd. Måste finnas hur många ämnen som helst både på läktarna och isen!! Allvarligt talat tycker jag synd om er som alltid verkar råka ut för enögda domare. Kanske vore bättre om ni koncentrerade er på spelet på plan än att gnälla på alla domare. By the way: Det finns en spelare i Rögle som kommer att få ett "hett" mottagande når han kommer till Örebro!! Vem det rör sig om kanske ni kan förstå. Beträffande ryggsäckshockey tycker jag mig ha sett det i samtliga hemmamatcher i Örebro från bortalagen!! Kanske är det så i allsvenkan att man gärna spelar lite grishockey på bortaplan. Så även Rögle eller???
Kommentera

Va! Ska ni cross-checka Togge så att han blir skadad en gång till?
I så fall kan jag inte garantera syndarens säkerhet om Pelle skulle råka befinna sig i närheten *gg*.
Vi är alla enögda Homer, mer eller mindre.
Kommentera

Ärligt talat så tycker jag att du ska bry din hjärna mer på ditt eget lag än på att fokusera så mycket energi på att hata någon enskild röglespelare!?! Moget...
Att ni tänkte spela ryggsäck stod att läsa på er egen hemsida FÖRE matchen, så det var väl inte oväntat, och definitivt inget att snacka bort i efterhand.
Tyvärr låg toleransnivån så pass högt att denna taktik gick hem - vilket såklart föranleder det spelande lagets fans att ifrågasätta domsluten. Därmed inte sagt att alla domare alltid är kassa!
På tal om enkelspårig skulle det vara kul att veta vilken RBK-are du retar sig på och varför?
Kommentera

Känns detta gnäll på dommaren igen från när Rögle besökte Halmstad sist, eller?
Kommentera

Vad jag minns så var inte domaren (ett m) i fokus, senast (sista gången var det ju inte) uppe i Halmstad?
Du har nog blandat ihop det med någon av Hammers förlustmatcher...
Kommentera

Åjo! Det fanns en och annan som ansåg att Rögle tappade stinget efter ett "felaktigt" domslut gällande ett mål. Jag såg ganska hätska gester mot en viss domare (ett m) när målet inte blev bortdömt.
Kommentera

En förklaring på den urusla domarkvalitén i år kan vara att i allsvenskan så har man fått 8 nya domare samt 14 nya linjemän, (synd bara att man har sin praktikplats i ängeholm.)
Läser man på Swehockeys sida så framgår det klart och tydligt att domarna skall vara mer på bettet när det gäller hakningar etc.
Samtidigt kan jag inte låta bli att ifågasätta varför inte klubbarna reagerar över den urusla kvalité.
Kommentera

Har du sett tv reklamen om Gula sidorna? Kanske dags att göra en parodi på Ängelholm: Eller hur var det : Vi tyckte det var dumt att samla alla domare på ett och samma ställe?????(ler)
Nu lägger vi inte så stor energi på hata någon enskild spelare.
Vi fokusrear på nästa match dock kommer det att bli "hett" vid hemmamatchen!! Det stod förövrigt inte att vi skulle spela ryggsäckskockey utan "grishockey". Med dettta menas lite feghockey!! Vilket är en djävla skillnad!! Efter vad jag sett spelar de flesta lag lite fegt på bortaplan!!
Kommentera

Ööööh, ryggsäckshockey är exakt samma sak som grishockey. Kärt barn har många namn ;-)
Kommentera

Jaha med "grishockey" menar åtminstone jag ett mer utpräglat feglir d.v.s. mer inriktat på att "förstöra spelet", säkra bakåt och spela tätt, samt satsa på kontringar och inte spelar offensivt i första hand. Lite mer icing och liknande om du förstår skillnaden mot ryggsäckshockey. viss skillnad eller ??? Skall bli intressenat att se hur Rögle aggerar på bortaplan, men av vad jag sett hitills
verkar det som det offensiva spelet praktiserars på hemmaplan och "grishockeymodellen" på bortaplan av de flesta lag!!!
Kommentera

Amen lilla homer. Man förstör spelet genom ryggsäckshockey.
Kommentera

« · 19723