1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 46082 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: jaha...
Och som vanligt är vi drabbade av swehockeys serverproblem. De börjar bli mer en regel än ett undantag nu!

Uppdatering av officiella sidan kan därför ske först under torsdagsförmiddagen :((
Kommentera

Fråga Lindén hur hatad han känner sig när han kommer till Ängelholm. Eller Jensa Nielsen eller Christer Abrahamsson eller...
Säg mig sedan hur många klackar som hyllar spelare/tränare i motståndarlaget efter en svidande förlust.
Självberöm kan lukta riktigt illa i vissa lägen.
Ha så kul i fortsättningsserien. Vi ses kanske nästa säsong?
Kommentera

Sv: Vilka ord?
Aha!

Tack!
Kommentera

Tack för gratulationerna...
Sen tycker jag inte du ska kasta sten i glashus. Om du rullar ner och kollar citatet ur ert eget forum så hittar jag definitivt ingen kärlek till det egna laget utan hat till det andra.
Kommentera

Sv: Nationalsång
Jag har aldrig varit med om det, eller hört att det skulle ha skett någon annan stans.
Han kunde ju t.o.m. sjunga juh ;-)
Säga vad man vill, men unge Månsson jobbar hårt för att uppnå kultstatus i Ängelholm. F'n vet om han inte redan är där!

Coooooolt!
Kommentera

Sv: Vilka ord?
We are the team from south
We are, Angel Island Army
Kommentera

Vilka ord?
Come and be one of us
We are victorious

Men jag kan aldrig höra vad som kommer i nästa rad.
Vad sjunger ni egentligen?
Kommentera

jaha...
Grattis tills egern först o främst fast det tar emot att behöva säga det. Lite avslagen stämning i hallen (ladan?) idag. Det märktes att matchen inte gällde nåt. Sen vill jag beröma vår egen klack fast vi inte håll igång hela tiden så är skillnaden mellan oss och eran klack att vi inte hatar motståndarna utan att vi älskar vårt eget lag istället. Nåt att tänka på kanske??
Kommentera

YES
Smickrande siffror för Halmstad ikväll.Hade Rögle satt alla frilägen man hade så borde det vara tvåsiffrigt!Skit idet,vi vann ändå.Nu e det SA som gäller.Jag tror att Rögle har storra möjligheter att gå långt.Grabbarna har visat lagmoral förut!I med och motgång...
Kommentera

Fransson
Tycker att det borde kunna anordnas bussresa till Tingsryd 27/1(preliminärt). Gasolin, du kan väl försöka fixa någon (några) buss (bussar).
Prata med Webmastern för RFN och be han lägga ut det här på sidan, är jävligt sugen på buss!!!!!!
Kommentera

Sv: Seger och blick framåt
Leksand
Björklöven
Nyköping
Skellefteå
Rögle
Bofors
Boden
Tingsryd

Älska Rögle
Kommentera

Nationalsång
Mattias Månsson framförde nationalsången med bravur till publikens jubel.
Någon som vet om detta utförts av någon spelare tidigare.

Månsson for ever.
Kommentera

Sv: Seger och blick framåt
Ähh de e väl gött o komma hem i mellan?
Hur tippar ni SA.

Leksand
Nyköping
Björklöven
Rögle
Skellefteå
Bofors
Boden
Tingsryd
Kommentera

Matchbilder Rögle-Halmstad
Bilder från matchen är uppe nu följ länken
Kommentera

Seger och blick framåt
Gott att avsluta med seger mot cirkusgänget...

Sen har jag ett litet hopp att de kanske, kanske ändrar i spelschemat för SA. Vilken katastrof att behöva åka tre gånger till Övre Norrland för en match åt gången.
Eller den här då : Sön Bofors borta, Tis Bofors hemma, Tors Leksand borta.
Varför inte vända lite där och ta båda bortamatcherna på en gång.
Kommentera

Germanen´s tips
Jag hoppas verkligen att Germanen´s tips återkommer. Jag har läst de tips han avlämnade för 2år sedan, men börjar bli lite tjatigt med samma nu :o)

Snälla Germanen. Kan du inte ta dej tid att fixa ihop dina "knasiga" tips. Det är mäkta roligt att läsa..

Du kan väl svara. Så man vet
Kommentera

Idel vinster ikväll?
Gött att RBK tagit ledningen över Hammers nu, J20 laget leder med 3-0 mot räliga MIF
Kommentera

Sv: Ingen som vet?
vet i fan hoppas dte i alla fall så vi kan vinna på läktaren!
för matchen vinner vi ju eller hur!!
Kommentera

Ingen som vet?
E de verkligen ingen som vet om det blir många i klacken idá?
Många, lite mer än vanligt eller som vanligt???
Mitt tips ikväll är 4 - 2 el. 5 - 3 te Rögle.
Kommentera

Sv: I kväll rasslar det!!
Rögle-Cirkus HK 8-1 (2-1,4-0,2-0)...
Kommentera

Sv: I kväll rasslar det!!
japp det kommer med störa sanolikhet att ske..=)..
och sjung nu med i nationalsången som "hinke" har gått ut med..

minns så väll den usla nationalsången i halmstad när jag avr där i november...så visa nu hur det går till för cirkusgänget från Halmstad!!!...

Du gamla du fria....
Kommentera

I kväll rasslar det!!
Tippar att det kommer att rassla ett antal gånger I Halmstads mål i kväll. Mitt tips 7-2!!
Tror knappast att Circusdiscogänget kan ha sucken av en chans.
Kommentera

Sv: ???
Är det någon som har vägarna förbi lund ikväll, ska på matchen och har en ledig plats i sin bil.
Ring nicke 0709433116
Kommentera

Till alla Hammersfans
I kväll kommer Rögle att ha lekstuga mot Hammers , mitt tips 8-2.
Ps Hammers är inget hockeylag ( det är ett köbelag ) o ett köbelag
Kommentera

Sv: Hultgren
Har faktiskt ställ mig den tanken med...
konstigt att Roger går in som back när han är tillgänglig..?!

Men skit samma..
Ikväll ska halmstad få en lektion i hur man spelar hockey..!!!
Kommentera

Man baxnar!
Förutom att fansen från andra sidan åsen klottrar i alla gästböcker att de är världens trevligaste klack, så håller de en oerhört låg nivå i sitt eget forum, t.ex.
"Ge nu Rögle allt vad dom tål! Se till att dom gör som barnen i minfälten: Stampar o springer!!! Tryck dit deras spelare så att dom inte vet vad dom heter!"
Man baxnar!

Läste också att de tänker åka ner och ställa sig i leksandsklacken när RBK möter LIF (för att de tydligen tycker så illa om RBK).
Så bra då, för då tjänar RBK mer pengar på folks entreavgifter! Tack för initiativet!
Kommentera

Man baxnar
Förutom att fansen från andra sidan åsen klottrar i alla gästböcker att de är världens trevligaste klack, så håller de en oerhört låg nivå i sitt eget forum, t.ex.
"Ge nu Rögle allt vad dom tål! Se till att dom gör som barnen i minfälten: Stampar o springer!!! Tryck dit deras spelare så att dom inte vet vad dom heter!"
Man baxnar!

Läste också att de tänker åka ner och ställa sig i leksandsklacken när RBK möter LIF (för att de tydligen tycker så illa om RBK).
Så bra då, för då tjänar RBK med pengar på folks entreavgifter! Tack för initiativet!
Kommentera

Hultgren
Någon speciell anledning till att Hultgren spenderar den mesta av tiden på bänken numera??
Kommentera

Sv: AIK:s protest marsch
Resonemanget håller inte riktigt, Junior.
Tror inte bara man klagar för att man är slagpåse. Trots att laget ligger där det ligger förordar BA att man ska gå tillbaks till det gamla systemet att två lag åker ur efter Jul.
Vilket ju hade inneburit att även AIK själva hade kunnat hamna där.
En annan stor del i missnöjet och den usla publiktillströminingen är det stora finska inslaget på både is och framför allt på ägarsidan. Hade laget bestått av fler "riktiga" AIK-are kommer det säkert mer publik var man är ligger i tabellen.
Minns Rögle under Finn-säsongen, det kom mer folk och var bättre stämning när juniorerna fick ta över än innan dess.

Jämför AIK med Djurgården som också tappar publik, de ligger ändå i toppstriden. Känner själv en del DIF-are som i stort sett bara väntar på att slutspelet ska börja. Matcherna i serielunken gäller ju nästan ingenting, så nerven saknas för publik och spelare.

Jag skulle definitivt vilja ha en återgång till den gamla Allsvenskan efter jul. Två elitlag och tre lag från Norr och tre från Söder.

Hade det varit så i år, hade vi kanske haft Skånederby i Allsvenskan. :-)
Kommentera

Sv: Tingsryd
Jag vet inte vad förbundet har för befogenheter att utesluta lag ur serier med enbart misstankar som grund?
För hur fan vi än vänder och vrider på det och alldeles oavsett vad Lars Olsson (åklagaren) säger till media, så har ingen dom ännu fallit. Utredning pågår och det lär den göra i nåt halvår framåt.

Jo, jag tycker också det är för djävligt OM det är sant? Tänk på alla ideella arbetsinsatser som gjorts i den föreningen, på alla supporters och sponsorer som gått lyckligt ovetande om det påstådda fifflet. Fy fan, de känner sig mer än lovligt pugna idag. Grundlurade, för att inte ta till överord.

Men vi ska inte vara så jäkla snabba att döma. Överlåt det till domstolen.
Kommentera

Sjung med!
Tycker alla ska göra som Hinken skriver, sjung med imorgon på matchen när national sången spelas....och kan inte alla sjunga med i klacken!! :-)
Önsketänkande men hade varit jäkligt kul!
Se nu till att ta med massa till matchen, ska bli kanon syämning imorgon!!!
Rögle vinst imorgon!!
Kommentera

Sv: Tingsryd
Jag tycker att tingsryd ska uteslutas omedelbart och ska inte få spela i Superallsvenskan.

Både spelare och ledare har ju varit involverade i samförstånd, då bör dem också ta konsekvenserna!!

Det är minskäl inte mer än rätt att dem blir uteslutna! Det är ju uppenbart mygel! Alla ska ha samma rätt att knyta till sig spelare och inte använda sig av svarta löner för vad fan liknar det??
Kommentera

Tingsryd
Har tänkte lite vad som gäller Tingsryd..
Jag hade inte protesterat om de hade blivit av med alla poäng.

Det kan vara som så att Taif har en (hel?) del spelar som man kanske inte haft om man inte sysslat med skit. Och kanske därför inte legat så högt upp i serien.

Jag tycker man ska ta bort Taif.

Kommer säkert att få massa klagomål.

Men tänk er om Rögle enbart fått R.Hansson/T.Löwgren/Iwarsson om man betalat svartalöner. Inte annars. Rögle hade då nobbat. Då hade man säkerligen inte legat där vi ligger idag..

Förstår ni nu hur jag menar?..

Vad tycker ni andra?
Kommentera

Sv: AIK:s protest marsch
Hmmm varför klagar Black Army.?.. Jo, för att AIK är en slagpåse. Inte hade dom klagat om de legat i topp och haft 10.000 på varje match?.

Det är ingen tillfällighet att folk inte vill se Aik-Dif matcherna. Aik är skitdåliga och Dif spelar urtråkig hockey. Svårare än så tror inte jag det är. Beror kanske lite på att derbyn:a spelas så tätt. Det ska man ändra på tycker jag.

Men man kan inte göra ett spelprogram så att det passar alla lagen. Nästintill omöljigt.

Nä tycker Stockholmarna gnäller för mycket. Spela bättre hockey så kommer publiken oxå. Svårare än så är det inte
Kommentera

AIK:s protest marsch
Jag vet att detta egentligen inte behöver bry oss i Rögle, men är det inte någon mer än jag som oxå tycker att ES har blivit en enda långt utdragen plåga???. Om man ser till de senaste åren när så här många matcher har funnits, så är det ändå de lagen som ligger sist vid jul som fortsätter att ha problem o slutligen åker ner till kvalserien. Jag tror att publikintresset kommer att öka om ett mindre antal matcher spelas, det är helt enkelt FÖR mycket hockey nu (om det går att få det!!). Jag tror oxå att lag som ligger sist i ES vid jul, kan få det bättre av att trilla ner i allsvenskan, istället för att ligga kvar som slagpåsar resten av våren i ES.
Vad tycker ni???
Kommentera

???
E det nån som vet om det kommer många till klacken imorgon mot Hammers? Har hört att Hammers ska komma med 600 pers!
Tror inte det precis... I och för sig va dom rätt många förra gången, men 600 pers? Nänä!
///från någon långt in i engelholms skummaste gränder...\\
Kommentera

Rögle - Boden
Hej RFN och alla andra supportrar!!
När Rögle möte Boden sätter vi oss i bilen och tutar ner från Göteborg för att se matchen. Det roliga är att jag åker som ensam Röglesupporter tillsammans med två eller tre Bodensupportrar, så Rögle måste vinna för att jag ska få en angenäm hemfärd...

Vi ses i hallen där inget lag ska ha en chans mot de grönvita...

Go for it Rögle!!

/Addemaan från Göteborg
Kommentera

Problem med uppdateringar
Tänkte bara nämna att jag inte kommer att kunna uppdatera sidan (RFN) så värst mycket den närmaste tiden, eftersom min dator har kastat in handduken för gott :-(
Kommentera

Sv: Superallsvenskan
*ggg* Nej, inte heller Bergkvist, Esbjörs eller Gardell!

När vi var i Leksand fick vi också rätt hygglig renomé, både av spelare och supporters till hemmalaget. Men int' fan känner man ett behov av att gå ut och berätta det som om det vore årets kioskvältare!
Kommentera

:-) Nej, och Jonas ska inte förväxlas med "Stöppe".

Kul att Hammers fansen får credit för nåt dom gör i alla fall...hade hellre fått det för spelet på isen...men jaja...man gläds väl åt det lilla.
Hammers fans kom nu ner till Ängelholm på onsdag så AIA har nån att överrösta!
Kommentera

Signaturen är ej att förväxla med en grönvit spelare med just det numret på ryggen. Om någon nu undrar...
Kommentera

Sv: Jubilarer
Ja jag tänkte närmare på supportrarnas uppträdande som var bland det bästa Leksingarna varit med om.
Kommentera

Måste tacka AIA för den härliga stämningen i Mora matchen. Verkligen Elitserieklass på det. Kändes precis som på den gamla goda tiden. Kul att ni tar upp massa gamla ramsor, får man höra fler gamla?? Hoppas det blir lika bra uppslutning mot Halmstad så vi kan skrika tillbaka dom över åsen.
Fortsätt så!!!!
Kommentera

Sv: Bortaspelet
Jag tror att ni kan vara lugna med borta spelet. I superallsvenskan kommer borta spöket att försvinna.
Jag hoppas att ni går upp och tvålar dit MIF nästa säsong.
Kommentera

tips?
Jag undrar om det är någon som kan svara på om vi får "Germanens" makalösa analyser(tips) nu när SA börjar?

Hoppas.........
Kommentera

Bortaspelet
Jag har en liten teori om varför man spelar så dåligt på bortaplan.

Hemma i Ängelholm så har spelarna ett stort stöd i ryggen vissa matcher otroligt stöd. Sen när spelarna kommer till Bofors/Mora där det inte finns så stort stöd så går det åt h*elvete.

I Mörrum och Tingsryd har det varit många supportrar och stort stöd. Där har man oxå tagit poäng.

Det kanske är så att vi får vara lite tystare på hemmaplan så att spelarna inte blir så förvirrade när man är 30mil här ifrån....

En härlig analys va?..

Sessssss
Kommentera

Beröm för vaddå? Att Halmstad lyckades få iväg 10 skott mot Leksandsmålet under 60 minuter effektiv speltid?
Kommentera

TROJA??
Hejsan!

Jag måste bara säga att jag känner med alla er Tingsrydsfan som har blivit förda bakom ljuset!!
Hur går det för våra kära vänner (eller ovänner) -trojatomtarna- med deras penginsamling..??? inte den lilla iheller.

Hoppas och tror att detta aldrig kommer hända Rögle!!

Nu krossar vi Halmstad hemma & sen beger vi oss vidare till superallsvenskan och kör över Leksand! (och de andra)

Ha det!
Kommentera

Måste få skratta lite "cirkusdiscogänget" har jag aldrig hört förut, ha ha. Ja du inte tror jag att vi i Hammers har gett upp segern mot Rögle bara för att vi inte har nåt att spela för, nä tvärtemot det finns knappt nåt bättre än att se Rögle förlora o särskilt mot "lillebror" Hammers. Hár ni förresten varit inne o läst om allt beröm vi fick uppe i Leksand?
Kommentera

Jubilarer
Så fick vi ett par jubilarer i kväll:
Grattis Rögle till att ha passerat 100 mål i serien.
Grattis Daniel Larsson till den 100:e utvisningsminuten ;-)

Halmstad ligger nu i ingemansland. Kan inte bli annat än sjua i serien. Rögle kan säkra andraplatsen genom vinst. Gör det, snälla, även om det bara är kosmetika. Jag pallar inte med en förlust till mot cirkusdiskogänget från norr om åsen ;-)
Kommentera

« · 46082 · »