1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 47746 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Bussresa
15 st anmälda.ring 0703-960241.häng med o stötta RBK.
Kommentera

NH90
Hmmm, Nyköping och premiärer verkar vara en dålig kombination!
Minns för ett par år sedan när de kom till Ängelholm och uppträdde som statister i denna series premiär. Tror det blev 7-1 eller nåt, men att det kunde varit det dubbla.
Jag tror heller inte för mitt liv att de är så här dåliga, så låt oss inte invaggas i en falsk föreställning att vi kommer att köra över norrlagen i år. Men visst var 3-10 en smula häpnadsväckande.
Kommentera

Sv: Idag börjar Super Allsvenskan
Ledsen att göra dig besviken....NH90-Bofors 3-10

Bobcats 4ever!!
Kommentera

Sv: Mitt tips
Jag föreslår att Ni även lägger in Era spekulationer och tips innan onsdag i den tävling som anordnas på bifogad länk.
Kommentera

Tingsryd
GASOLIN!!!!

Hur många é anmälda till Tingsryd ??

Nu sjuger vi fram Rögle på onsdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Mitt tips!

1. Leksand
2. Bofors
3. Björklöven
4. Rögle BK
5. Skellefteå
6. Nyköping
7. Tingsryd
8. Boden

En vän tipps

1. Leksand
2. Björklöven
3. Skellefteå
4. Nyköping
5. Rögle BK
6. Boden
7. Bofors
8. Tingsryd
Kommentera

hmm..
Hmm.. I.90 Bofors 3-10 hmm.. Blev man ju inte smartare av??
Kommentera

Jaha ni...
Mitt tips é:

1. Leksand
2. Rögle ( !!!! )
3. Björklöven
4. Skellefteå
5. Nyköping
6. Boden
7. Bofors
8. Tingsryd
Kommentera

Kanonvinst
Ojdå, kanonerna från Karlskoga pulveriserar tydligen stackars 1.90.
7-2 en bit in på tredje perioden.
Så står det alltså 1-0 till Lag Syd efter den första matchen.
Var det inte en del som trodde att sydlagen skulle vara chanslösa, förutom Leksand?
Kommentera

Sv: Vilken tur ni har
Hur bra har Mattias Månsson klarat sig i Rögle?
Kommentera

Vilken tur ni har
Rögle har tur för ni har en av dom bästa spelarna i v'rlen ni har marcus sjöberg.

Vi vill ha til baka honom i timrå han är ju bara bäst

///En som saknar Marckus Sjöberg i timrå
Kommentera

Sv: J20
Jag hoppas att Rögle's J-20 vinner nästa match och lycka till i J-20 serien och hoppas att dom går till slutspel
Kommentera

Idag börjar Super Allsvenskan
Idag börjar Super Allsvenskan och matchen Nyköping mot Bofors jag hoppas att Nyköping vinner mot Bofors och imorgon spelar Boden mot Björklöven
Kommentera

tja patrik
skitgött ju hoppas nu bara det går bra för vårt rbk
ha d gött
Kommentera

Fixat!
Kommentera

Hej

Jag ska se vad jag hinner... de e mycke nu
I varje fall ska vi köra ett nytt varv med oddsettippningar, där vi tänkt oss en och annan överraskning :-)
Sen så fortsätter tipparligan ju, men som sagt - jag ska se vad jag hinner med
Kommentera

tja Patrikrfn
du kan ni inte starta en tävling vem som tippar superallsvenskan bäst=)
ha dgött

kämpa nu rögle för det här ska vi vinna vi skall upp till elitserien o vissa vårt stolta hjärta
Kommentera

Mitt tips till Super Allsvenskan är

1Skellefteå
2Nyköping
3Björklöven
4Leksand
5Boden
6Rögle
7Bofors
8Tingsryd
Kommentera

Sv: Rögle - Boden
På onsdag smäller det igen i Ängelholms ishall, då kommer Boden på besök och hoppas att Rögle vinner matchen
Kommentera

Sv: J20
Synd att Rögle's J-20 förlorar mot Huddinge med 6-5 idagens match, hoppas Rögle's J-20 vinner nästa match
Kommentera

Germanen´s tips
Håller med dig Marrtin, vi måste ge allt på läktar´n så att ARBEKÅ känner att de kan lita på oss, överallt.

Tycker oxå att Germanen´s till skall komma tillbaka, skitkul läsning
Kommentera

Germanens tips
Ser oerhört framemot SA och hoppas att det ska gå vägen!! Det får ju inte ta slut efter detta (7eller 8). Gäller vi klämmer till på läktarn!!!
Jag hoppas osse att Germanens tips är tillbaka....... Du kan väl fila ihop nått nu till SA börjar.

Hoppas på svar

MVH
Kommentera

Mitt tips
1. Leksand- SA:s mest rutinerade trupp
2. Björklöven- Starka indivialister, otroligt svåra att slå hemma
3. Nyköping- Stark trupp, som inte vill förlora hemma
4. Rögle- En blandning med gamla lirare och unga slitdjur
5. Skellefteå- Har tappat lite sen säsongen 99/00, där man slog ut
Rögle i Play off
6. Bofors- Inga namnkunninga spelare,trots det slog de Rögle
med 9-0 hemma
7. Boden- Samma som Bofors, inga namnkunniga spelare, även
om det inte behöver ha någon betydelse
8. Tingsryd- Årets fiffel inom ishockeySverige, förtjänar inget annat
än att komma sist,
Kommentera

J20
Med att inte Superallsvenskan börjar för än på onsdag kan ja tipsa er om att gå och se J20 möta Huddinge idag klockan 15:30

Välkommna!
Kommentera

Sv: Super Allsvenskan
Mitt Tips:

1, Björklöven ---- Har stark trupp. Fått möta tuffare lag än Leksand
2, Leksand ---- Seriens bästa trupp
-----------------
3, Skellefteå ---- Starka hemma. Ojämn trupp.
4, Rögle ---- Starka hemma. MÅSTE bli bättre borta.
5, Boden ---- Inte så namnkunnigt lag. Typiskt mittenlag
6, Nyköping --- - Har tappat mycket på slutet. Måste lyfta sig
-----------------
7, Bofors ----- För dålig trupp. Räcker inte till helt enkelt
8, Tingsryd ----- Tippat Taif sist för att jag vill att dom ska bli sist
Kommentera

Sv: Super Allsvenskan
Mitt tips:

1 Leksand
2 Björklöven
---------------
3 Skellefteå
4 Nyköping
5 Rögle
6 Bofors
---------------
7 Boden
8 Tingsryd
Kommentera

Super Allsvenskan
Här kommer mitt tips till Super Allsvenskan är

1 Skellefteå
2 Björklöven
3 Leksand
4 Rögle
5 Nyköping
6 Tingsryd
7 Bofors
8 boden

P.s Marcus Sjöberg Vinner den Super Allsvenskan poäng liggan
Kommentera

Ny tränare
Tommy Sandlin tar över i AIK. Trevlig helg alla med grönvit hjärta!
Kommentera

Sv: Rögle - Boden
Jag tror att Rögle vinner mot Boden och Anders Byström är tillbaka
och att Marcus Sjöberg gör mål mot Boden och Anders Strandberg gör mål mot sina gamla klubbkompisar.
Kommentera

Fransson
Junior, jag tycker att vi ska hänga med till Nyköping,men först skall vi ta hand om Tingsryd nästa söndag.

Kan vi kanske få höra Votruba sjunga nationalsången mot Boden??????????+
Kommentera

Sv: Bussresor
Jag är med på Nyköping resa. Slutar jobb 12.15. Hoppas man hinner me bussen bara. Om det nu blir någon..

Fan vad kul det kommer bli me dessa resor. En resa till Nyköping skulle verkligen vara en höjdare
Kommentera

Serie omläggning??
Kommer bli samma tjat från elitserie-klubbarna som vanligt,
man kan inte spela med kniven på strupen att riskera att
få spela i allsvenskan efter 22 omg.
Ekonomi tillåter inte det.
Trams och åter trams.

Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

Hockeyförbundet
Nu ska de f-n ändra på serie systemet igen! Kan de aldrig bestämma sig för ett alternativ??
Tycker själv att det var mkt bra det man hade förr, utan 1 miljoner matcher o en allsvenska efter jul där de två sämsta ES lagen spelade i. Jag menar att jag tror att de lag som ligger sist i ES faktiskt skulle tjäna på att spela i allsvenskan mer än att ligga sist i ES. Sen förstår jag inte vad förbundet har för agg mot de allsvenska serierna?? Se på fotbollen. Det går att skapa ett stort intresse för serien under den högsta. Om man klarade av att göra detta inom ishockey oxå så skulle det inte bli så farligt för ES lagen att trilla ut o låta andra lag komma upp. Vidare så tror jag oxå att några av ES lagen skulle må bra av att trilla ner. Se på tex Leksand som fick en rejäl nytändning efter det att de föll ur.
Nä nu e det dags att slå igång hjärnkontoret uppe hos hockey pamparna. :)
Kommentera

Sv: Hultgren
Herman Hultgren. Du gjorde en bra insats i matchen mot Halmstad. Stå på dig. Även om du blir orättvist behandlad av tränaren. Alla spelare ska behandlas lika, Bara du får ett förtroende och du kommer att gå långt. Vi tror på dig...

Magnus och Pålle.
Kommentera

Fransson
Håller med dig Gasolin, Månsson och Herman är verkligen krigare..

Tror att Rögle mycket väl har potential att slå Björklöven, Leksand, Skellefteå, både borta och hemma, laget verkar ha en jäkligt härlig sammanhållning, både bland spelare och tränare.
Och med tanke på att Votruba har skrivit på för två år till, skapar nog en trygghet bland spelarna.
Tror att RBK kommer att höja sig ett par snäpp i SA, men då gäller det att vi på ståplats ger gärnet i varje match, i med-och motgång och att sittplatspubliken öppnar munne och sjunger med lite.

Tycker att Herman kan sjunga nationalsången på Onsdag mot Boden.....
Kommentera

Hjärta
Mattias Månsson har redan fått ett STORT Rögle hjärta.tänk om alla hade krigat lika mycket som han och Herman.är det mer än jag som tycker att Hansson och Lindgren har fått ut för lite av sitt kunande.ja jag vet att Hansson har gjort mycket poäng,men kolla dom sista 10-15 matcherna.bara för att man har ett K på bröstet behöver man inte spela hela tiden.hoppas att alla höjer sig 10-20 procent i super,gäller spelare o publik,då jävlar blir det en fräck säsong! måste ge ett extra + till Martin E. nästa storback från Rögle BK.
Kommentera

Bussresor
Glöm inte bort Tingsryds matchen.HBG The Tivoli 13,15 ÄNG. polishuset 13,45. 150 kr. det finns intresse om att åka till Nyköping. det är en FREDAG! jag kollar upp pris på en sådan resa.
Kommentera

Sv: Liten Summering
Håller väl med om det mesta du säger också det att klacken e tillbaks. Men du "måste" väl hålla med om att det är bättre att det sjungs på ståplats än att alla bara står å fånglor som några döingar... eller???

Vi ska upp till Elitserien igen nana, nananananana.
Kommentera

Grattis
Gratulerar till platsen i superallsvenskan. Vore kul om RBK kunde gå upp, så det blev litta skånederbyn.
Kommentera

Tingsryd
Gott ocg se Gasolin, det var jävligt bra med så snabb information, mer av sånt i framtiden.

Kom igen nu, nu fyller vi bussen........
Kommentera

Sv: BUSSRESA
ENDAST BUSSRESA!!!!
Kommentera

Sv: BUSSRESA
Gasolin Det är bara bussresan va?. Inga biljetter?..
Kommentera

BUSSRESA
DETTA ÄR SISTA CHANSEN.FYLLER VI INTE BUSSEN ÄR DET STOR SKANDAL!! BUSSEN AVGÅR HBG THE TIVOLI 13,15 ÄNG POLISHUSET 13,45 PASSA TIDEN! SÖNDAGEN 27/1.KOM IGEN OCH HÄNG MED.PRIS 150 KR. RING 0703-960241 NI MÅSTE LÄMNA NAMN O TELENR.FYLLER VI BUSSEN BLIR DET BILLIGARE.
Kommentera

Sv: Spelschema
Håller med till 100 %.
Jag är ingen veckopendlare, men här hade jag hoppats på kombinerade helgresor till Skåne med höjdarmatcher i Ängelholms Ishall. Och så lägger man de bästa mitt i veckan.
Nåja, Leksand, Bofors och Nyköping borta är givna i alla fall.
Varför kunde man inte slagit ihop lite matcher mot lagen mot Övre Norrland. Fredag i Skellefteå och Söndag i Umeå mot Löven ?
Kommentera

Spelschema
Katastrof

Det var nog det "sugigaste" spelschema jag någonsin sett i alla fall ur en veckopendlare aspekt. Bara två matcher på helgerna om man räknar fredag till helg.

För boendes i Ängelholm med omnejd, så är det nog rätt bra bortsett från att Leksandsmatchen (borta) ligger en torsdag.

Besviken RFN:are
Kommentera

Fransson
Härligt att du fixar buss till tingsryd, försök komma med info så snabbt som möjligt....

Att rögles J-20 slår MIF med 3-0 är underbart, nu slipper man oroa sig för framtidens spelare i ARBEKÅ
Kommentera

Sv: jaha...
Hammersf: Ni har ingen klack. Mer en trogen publik som föjer cirkusen, så att diskutera om liknelser o skillnader e ganska meningslöst.
Tack för mig
Kommentera

BUSSSSSSSSSSSSS
Jag fixar Buss till svart-tingsryd.mer info senare.
Kommentera

Liten Summering
Ja det va väl för väl att cirkuslaget fick pisk.....
Men det va väl själv fan att fredagsmatcherna i sa va det ju inte precis nån flyt med..... Men om man ska summera får man ju va klart nöjd... en andraplats är ju bra Leksand är ju en klass bättre... Men hoppas nu på bättre placering än senaste åren... Pllar inte med ett antiklimax till... Har ju vatt ett antal såna dom senaste åren.... Hoppas o tror på en plats bland dom 4 första..
Då hade iallafall ja vatt nöjd... Sen får man ju se hur långt det håller... Saknar bara en riktig trollgubbe eller genipassare typ Pilut eller Mickegooool.... Men positivt är ju att det kommit mycket folk på matcherna faktiskt.. Budgeten lå väl på 2000 Måste vatt bättre än så väl?? Nån som vet snittet???
O klacken är ju bättre än tididgare år.. Eller tillbaka beroendepå hur man ser det Bara det slipper börjar på vänstra sidan då klassen på dom "ramsorna" är lite väl låg ibland.... Nu är det SA o nu ska f-n va tryck varje hemmamatch o självklart även Taif borta.... Blir det buss till Bofors är man ju klart given där med..
ALLA STÄLL UPP NU O STÖTTA......
COME ON RÖGLE!!!!!!
Kommentera

Sv: jaha...
Hurra! Servern satte började fungera igen efter mitt klagomål här i gästis!

Gästboksansvarig kan därför plocka bort mina två mess då de är inaktuella och bara tar upp onödig plats.
Kommentera

« · 47746 · »