1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 49058 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kort sammanfattning
RBK förde matchen, men med Bodens mållis o Rögles otur så vann Boden, OOOOOOOOAAAAAAAGGGHHH.....varför?????
Kommentera

Kort sammanfattning
Frustration i kubik.
Tre bortkastade poäng.
Nya tag på fredag.
Kommentera

Sv: Jonas
Har du inget hem?
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA vad var det jag skrev BIK kommer att lura många "topplag" på poäng, och Leksand kommer inte att promenera hem detta. Björklöven kommer att vinna över Leksand på fredag, det kan jag garantera...... :))
FORSAAAAAAAAAAAAAA BODEN
Kommentera

Sv: nej, nej, nej
BIK som ett jumbolag det visar ju bara hur mycket hockey du kan!!! BIK kommer att fälla många topplag i serien. BIK har ju vunnit mot samtliga topplag i NHAL.
Kommentera

Vad OVÄNTAT det här resultatet var....Hoppas ironin framgår....fy fan vad tråkigt...
Kommentera

Inte bra att förlora hemma mot tippade jumbon. Skärpning. Nu gäller det att ta poäng borta!!
Kommentera

3-4 till Bodens IK!
ja det var rätt lag iaf som vann!
Kommentera

Och så blir det 2-4.
Gonatt är väl det enda man kan säga nu, eller ?
Kommentera

nej, nej, nej
Total överlägsenhet i skott..men underläge med 2-3.
Det här bådar inte gott..men det går att vända, kom igen nu Rögle.

Sen har Österby gjort två mål idag i samma match, det är nog inte vanligt för hans del..
Kommentera

Rögle-BIK
Ni som följer matchen genom internet kan hoppa in på chatten på chat.norran.com/boden.html om ni vill diskutera under matchen.
Kommentera

Tror inte att det föreligger något speciellt hat mot Leksand härifrån. Bara en del, allt mer vanliga, observationer från alla håll och kanter. Och allt tror jag inte bottnar i avundsjuka...
Shit, dags att sticka....
För Boden ska vi slå...
Kommentera

Ok jag erkänner att jag tog fel på hemma/borta, men det beror på att jag inte håller på något av lagen. Men det är ju typiskt av en Leksandsupporter att tror att han är nått, men vi får se hur stor i käfften du är effter några omgångar, jag är helt övertygad om att ni kommer att loosa mot Björklöven på fredag (supernollan kan ju kolla så det stämmer med dagen.) Hur som hellst så kolla in nr 20 och 71 i Boden.
Kommentera

Tippning
Hej..

Det verkar som att tippningsskriptet inte fungerar. Skicka ett mail istället med ert tips till länken som finns på Tipssidan.

//Tipsgeneralen
Kommentera

Ramsa
Kör inte hem o jaga renar idag.det måste vara den sämsta ramsan sen tidigt 80 tal.upp upp vi går ditt k---n pekar!!
Kommentera

Sv: Petad
Varken Martin eller Hultgren har gjort bort sig när jag har sett dem i
alla fall. Framför allt Hultgren verkar ligga oförtjänt dåligt till i
laguttagningarna.
Man undrar varför.
Kommentera

ska bli kul att se 5000 Skelefteåbor i Leksand i kväll.
Sist jag kollade så hade vi bara en gammal rutten ishall som tar in
6350 pers. Men de flesta biljetter kanske har gått till Norrbotten?
Kommentera

Jag märker att det finns ett litet "hat" mot Leksand här, men jag kan lugna ner er för Leksand kommer inte att gå till elitserien. Leksand kommer att få en rejäl överrsakning när det möter Skellefteå i kväll, det är ingen lek att vinna mot dem med 5000 galna skellefteåbor på läktaren. Tyvär för eran del så kommer ni också att få en rejäl överaskning i kväll, för Boden är mycket bättre än vad ni tror och har slagit alla topplagen i år plus LuleåHF. Så bered dr på en överaskning i kväll :)))
Kommentera

Håller med till 100% om att det gullas alldeles för mycket med Leksand. Gång på gång överöses man med snyftreportage från Dalabygden. Det var andra bullar när AIK och Rögle trillade ur. Gnaget lyckades med nöd och näppe ta sig tillbaks och hur det gick med Rögles direkta comeback vet vi ju alla vid det här laget!

Jan-Åke: Det gullas väl inte så mycket med Hammarby i fotboll? Men jag kanske är "hemmablind" ;) Det é stil på Bajen!
Kommentera

Sv: Petad
Håller med Gasolin. De som inte platsar för dagen ska sitta på bänken. Sen om det är Löwgren,Hansson,Engström eller Karmhag spelar ingen roll. De bästa ska spela så är det. Tycker det är märkligt att inte Hultgren får spela. Jag tycker han är en bra back. Men men. Hoppas dessa femmorna är de som gör att vi vinner mot Boden.

Ses snart.. 7h kvar
Kommentera

Tingsryd
Peter Elender kan ju ta över som ordförende i Tingsryd! han vet ju har man förfalskar kontrakt!
Kommentera

Jonas
Håller med dig,det har gullats för mycket med Leksand,
precis som det görs i fotboll när det gäller Hammarby.
Förstår inte varför, är inget speciellt med dessa 2 klubbar.

Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

Kom igen!!!
Kom igen nu Rögle...I dag är den dag då vi ska spela bra, riktigt bra! Visa var det ska spelas elit-hockey nästa säsong!

Hoppas att vi blir många ikväll!!!

MVH Daniel!
Kommentera

Petad
varför 2 backar på bänken,Hansson som back,vågar man inte peta han eller? Martin e. har varit hur bra som helst.Hultgren smäller på bra,det behövs mot biffiga lag.Hansson platsar inte som anfallare,sätt han då på bänken.man kan inte leva på gamla meriter! Månsson o Sjöberg nätar ikväll.
Kommentera

Sv: Det finns fler lag än Leksand
Välkommen till KFDSG (Klubben För De Som Genomskådat) w8 ;-)
Jag har inget mot Leksand, men visst har det lullats och gullats med knätofsarna, ända sedan den dagen då de trillade ur och Sigge Svensson satt i omklädningsrummet och hulkade i tv-intervjun.
Vissa tränare har ju t.o.m. öppet gått ut och menat att även domarkåren favoriserar Leksand. Å andra sidan brukar "strumpan" vara rätt så öppen med rätt så mycket *g*.
Det är kanske så att Leksand bara ska upp igen? Det får framtiden utvisa...
Kommentera

Tillägg "Laget?"
...och så surfar man in och läser Hinkes lilla berättelse, och känner sig lite bättre till mods. Men bara lite, jag är fortfarande konfunderad.
F.ö. är dessa små "ventilsläpp" direkt från laget till oss som är intresserade ena verkliga höjdare.
Det är kanon att Hinke tar sig tid att göra dessa. Där har vi EN som verkligen visar uppskattning för supporters.
Kommentera

Laget?
Vad f-n är det frågan om egentligen? Jag blir konfunderad så det smäller om det.
Alla backarna är friska men ändå ska Hansson kampera back.
OK, om Byströms medverkan är osäker kan jag förstå det. Då går väl Martin bara in och det blir den enda ändringen. Det blir nog för mycket omstuvningar om Hansson börjar som forward men i sista stund får ta Byströms backplats.
Men Hultgren då?
Inte för att forwardformationerna ser särskilt tunna ut, men jag vill nog ha Hansson där framme.
Konstigt "Toggeline" producerar poäng! När alla varit friska i den kedjan har de spelat ihop. Men nu får vi åter igen se nya formationer på isen *suck*.
Så, nu har jag också klagat lite ;-) men givetvis har jag fel i mina antaganden. Det "nya" Rögle blir en succé och kör över Boden så att det smäller om det?
Kommentera

Det finns fler lag än Leksand
Efter ännu ett repotage (denna gång TV4) om dalmasarna tycker jag Sveriges sportredaktioner ska skärpa sig, det finns fler lag än Leksand som kämpar för att gå upp.Jag tycker det daltas lite väl mycket med Leksand från både förbund och sportredaktioner Alla gillar faktiskt inte Leksand det betyder inte att man hatar men vad jag vet var det ett lag till som trillade ur ES förrra säsongen och kämpar för att återvända Björklöven, men där får manklara sig utan stöd från förbund och redaktörer.

Va fan skrev jag detta inlägg för
Kommentera

RBK-Boden
Håller med dig "mackeRBKfan"

TYCKER ATT ALLA SOM STÅR I KLACKEN ELLER RUNT OM SKA GE ALLT FÖR VÅRT KÄRA RBK!!!!!!!!!

Jag tror på mycket folk imorgon

Jag ska tippa 3278 på tipparligan, så jag hoppas på den siffran.
Kräken nere i Malmö ska höra våra ramsor, så högt ska det låta

RBK NANANANA RBK NANANANA.......
Kommentera

Sv: Tingsrätts AIF
Troja fick in de akuta pengarna i tid, vilket medförde att Troja kan fortsätta att bedriva verksamheten till mars. Själv tror jag att det löser sig. Än har inte de större företagen donerat något, typ Strålfors (kolla länken). Så vi möts säkert till hösten igen, om inte det blir i kvalserien under våren. Lycka till SA!!!
Kommentera

ETT JÄVLA ÖS!!!!!!!!
Tycker RBK ska kunna klara en plats bland de fyra första lagen faktiskt. Sedan får man hoppas på mycket folk imorrn.Har för mig att det va 3000 i en seriematch mot Troja??? Måste ju bli 3000 imorrn också då?? Nån som har koll på om det sålts mycket förköp??? O imorrn ska det skrikas från Början till slut...
Blir det lite stiltje i matchen så ska låtas ändå.... Är det idetorka så är det ju bara dra igång RBK NANANANANA... O såtycker jag att alla som ställer sig i klacken imorrn ska skrika annars kan man sätta sig på vänstra sitt.....så hetsar vi varnadra imorrn så det blir en jävla massa decibel....... Vill att betongen ska gunga...Är jävligt laddad..
COME ON RÖGLE!!!!!!!!1
Kommentera

Vad hände med tomtarna egentligen den 16:e ?
Kommentera

Hmm, är det inte lite lustigt att trojafans kastar paj på tingsrydarna, när det själv sitter med skägget i brevlådan?
Kommentera

Ljusnande framtid
Fan vad det känns skönt att vara Rögle supporter just nu. Ekonomin är väldigt god, vi har en bra stomme att bygga ett lag på, stämmningen i laget och framförallt läktaren är helt underbar.

Vi har haft många säsonger sen vi trillade ur, som har varit tunga för oss som supportrar och då med finn-säsongen som den tyngsta. Men nu ser allt ljust ut igen :)

Om några år kan vi med allvar återigen ta upp marschen mot ES, där vi återigen ska vissa vilket lag som har de stoltaste supportrarna.

Jag vill tacka styrelsen, Votruba/Lundmark o spelarna för att ni har gjort livet helt underbart för mig just nu :).

Nu kör vi över skoternissarna imorgon o sjunger utav bara helvete.

"Rögle där, AIA här, ta oss till en högre atmosfär......"
Kommentera

Tingsrätts AIF
Tingsryds AIF:s nya namn till nästa säsong.
Kommentera

Sv: 23
23st klara.. Tycker vi ska dubbla den siffran. Gör som jag, dumpa bilen hemma och häng me.

Men först och främst så ska vi skrika fram Rögle till seger på Onsdag.

Käääämpa nu Rögle för det här ska vi vinna..........
Kommentera

23
nu är det 23 namn klara,det blir fler efter krossen mot boden.kom i tid o hylla Jens Näslund när han får en blomsterkvast!
Kommentera

Sv: Bara femton
Ja ska försöka dra med mig iaf 5-6 personer, mig själv inräknat! Ha de bra
Kommentera

Sv: Bara femton
Fransson: Det börjar se ut som vanligt. Skulle inte förvåna mig om att när väl bussen kommer så är det bara 5 personer som följer, sorgligt men sant.
Kommentera

Bara femton
Gasolin, é det verkligen bara femton som skall med till Tingsryd, hur många krävs det för buss????

För fan, ring Gasolin nu!!!!!!

0703-960241
Kommentera

Sv: Mitt tips
Så Leksand var inte motiverade på hemmaplan? Det var inte vad Jensa sa efter matchen, men du vet säkert bättre...
Näe, vi räknar inte med kvalserien. Det kan visa sig farligt att ta saker och ting för givet. Tur att inte alla Leksingar är lika ödmjuka som dig klasse;-)
Men vi kan kanske få vara med och slåss om knäckesmulorna som trillar ner från det bord där ni sitter och äter?
Kommentera

Kul att få delta.

Vad heter #23 Niklas Perssons pappa?
Kommentera

VI räknar kallt med kvalserien, gör inte ni det?

Kul att se RBK-fansen som var i Leksand, Välkommna tillbaka.
Den här gången kanske ni får möta ett Leksandslag med något som liknar motivation.
Kommentera

Hehe, fast Klasse var rätt duktig i IRST, så vi får väl ha visst överseende med hans patriotism...
Men inte heller jag fattar det där med 15 matcher
Kommentera

Jaaaa du klasse. Nu blev det intressant. Nog för att det gullas med Leksand till höger och vänster så att man nästan spyr, men menar du verkligen att LIF ska få spela en omgång mer än alla andra?
Vilket lag ska ni då spela mot i denna bonusomgång?
Kommentera

Klasse
En sak kan jag hålla med dig om, att Leksand kommer
förmodligen att vinna superallsvenskan. Men till Elitserien
kommer man definitivt inte.
Sorry

Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

Ganska meningslöst att tippa superallsvenskan eftersom alla vet vilka som kommer att vara obesegrade efter femton(15) omgångar.
Kommentera

Rögle - Boden
Hej!
På onsdag lämnar vi Göteborg för att heja fram Rögle.
Tar med två personer från Boden, men för att jag ska få en bekväm resa tillbaka till Göteborg, så måste Rögle vinna.....

Forza Rögle
Kommentera

Tingsryd matchen:
Är det någon som ska åka till Tingsryd norrifrån? (karlstad, Örebro, Jönköping, eller nåt?)
Kommentera

Sv: NH90
3-10 var rejäla siffror men jag ser inte 1,90 som representativt för Norrserien.
Tror de är överskattade med tanke på att de tillhörde den svagare
delen av den serien. 4 möten med Tierp, Almtuna, Huddinge och Arboga är inte så imponerande uppvärmning inför SA. Det är matcher där man bara ska ta många poäng.
Tänker då på att Boden, Skellefteå och Löven fått mäta sina krafter med varandra istället och fått en tuffare uppladdning på det viset.
Kommentera

« · 49058 · »