1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 49788 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Webbradion
Hehe, ja man kan tydligen se saker på olika sätt.
Enligt vår man på plats, så vann RBK den här perioden klart på poäng, även om periodrapporten bl.a. talar om tendenser till Hawaiihockey.
Hög bedömningsnivå från domarens sida, men ändå konsekvent.
Kommentera

Sv: Webbradion
Inte någon dålig webbradio, undrar om kommentatorerna saknar ögon. Verkar bara se SAIK spelare och deras farligheter.
Komm igen nu RÖGLE
Kommentera

Webbradion
Radion kritiserar Herman för brutalitet.....RBK slår mycket icing puckar i slutet på andra perioden......Andra perioden slut.

RBK van skotten med 10-3.

Kanske en vändning månne
Kommentera

Sv: Bortaspöket finns kvar
Skottstatistiken är missvisande!
Snarare 60-40 till Skellefteå.
Ivarsson stabil m.m.
Kommentera

Glöm inte..
Glöm inte att J20 också spelar ikväll..

de spelar mot Mora borta, matchstart nu 19:30

www.roglebk.nu
Kommentera

Bortaspöket finns kvar
12-3 i skott till Saik, hur fan spelar Rögle hockey på bortaplan ,3 skott det är ju för fan odugligt
Kommentera

Sv: Hinner ej...
Om ni vill få direktuppdatering från matchen i norr, så finns det webbradio. Använd winamp och ange denna adressen shoutcast-3.norran.com:8000
Kommentera

Hinner ej...
Eftersom jag fått några mess om rapporter, så hinner jag inte lägga ut detta här i gästboken, utan koncentrerar mej på att uppdatera onlinen!
Kommentera

Värmningen
Värmningen var lite avslagen, förutom Wallin, som verkar spelsugen...
Snart börjar det
Kommentera

Sv: Platt?
Det är en blandad kompott som strömmar ut via aik4ever.com Först kampanjen hockeypolare och sedan retstickan. Ingen kan i alla fall anklaga dem för att inte ha ett varierat utbud :))
Kommentera

Jo, och provar man att skicka ett e-mail till Retstickan så studsar det bara tillbaka.
Han verkar rätt så fattig, den där Retstickan!
Hoppas alla i laget har samma inställning som Herman. Då kommer Rögle att sälja sig j-vligt dyrt däruppe i kylan.
Kommentera

Skellefteå-Rögle
Jag hoppas Rögle vinner mot Skellefteå och Marcus Sjöberg gör mål. Hoppas Bjöklöven vinner mot Leksand på hemma is . Mitt tips till kvällens match, vinner med 4-2
Kommentera

Det är väldigt mycket dubbel moral i på Skellefteås hemsida. Deras forum ska vara kliniskt rent från kritik för att sedan genom retstickan ha krönikor som i detta fall mest liknar hets mot folkgrupp. Bu Bu
Kommentera

Sv: vilken tur ni har
Marcus Sjöberg och Mattias Månsson har varit bra båda två och Månsson är tuff och forecheckar bra och Sjöberg är skridsko snabb och bryter pucken i anfallszon
Kommentera

Sv: Rahm
Han hade en bra kväll igår, han gjorde en bra match, hoppas han går till Rögle nästa säsong. Han kan gör mycke poäng från back spel, en offensiv back
Kommentera

Sv: Hermansson
Väldigt snyggt mål gjorde han mot Boden, hoppas att han gör en bra Match ikväll mot Skellefteå och hoppas att han gör mål också
Kommentera

Platt?
"För övrigt är det bara ett fel på den södra landsändan - att den är så f*bannat platt att det inte lönar sig att jämna den med marken."
... sägs det på Skellefteås hemsida/Retstickan, efter det att man först konstaterat att det saknas hjärnceller på folk som kastar skit på motståndarspelarna, vilken man förvisso kan hålla med om.
Vad som saknas hos folk som vill jämna en hel landsända (inkl folk som råkar bo där) med marken får väl var och en bedöma!
Kommentera

Platt?
"För övrigt är det bara ett fel på den södra landsändan - att den är så f*bannat platt att det inte lönar sig att jämna den med marken."
... sägs det på Skellefteås hemsida/Retstickan, efter det att man först konstaterat att det saknas hjärnceller på folk som kastar skit på motståndarspelarna, vilken man förvisso kan hålla med om.
Vad som saknas hos folk som vill utrota en hel landsända (inkl folk som råkar bo där) med marken får väl var och en bedöma!
Kommentera

Hermansson
Håller med dig, han har ett hjärta utan dess storlek i Rögle, tror att han kan scora i kväll+ att han var riktigt bra mot Boden,riktigt snyggt mål han gjorde.

Hjärtat i Rögle, ja han har hjärtat i Rögle.....
Kommentera

Herman
man får gåshud när man läser om Hermansson.snacka om Röglehjärta!!
Kommentera

Rahm
Litta om Rahm :
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,125919,00.html

Hade varit härligt om han snart tar sitt förnuft till fånga o återvänder till Rögle. Måste vara bättre att vara hyllad stjärna här än att nöta bänken i Frölunda
Kommentera

Sv: Rögle BK
Öh, nu vet jag inte riktigt vad du menar?
Vi "skyller på domaren"??? Iofs vet jag inte vilka som är "vi", men åtminstone i RFNs matchreferat står att läsa:
"Domare Ulrik Lindh fick ta emot en hel del högljudd kritik. Men mycket av den var oförtjänt. Lindh hade en hög toleransnivå, men vägde inte över åt något håll. Det såg helt enkelt ut som en Superallsvensk match ska göra – förutom det faktum att Rögle förlorade."

Det tolkar inte jag som att vi försöker skylla på domaren i alla fall!

Skisamma - ikväll kör de över Saik istället ;-)
Kommentera

Sv: Rögle BK
Skäm inte ut er nu ni kan inte alltid skylla på domarna
Kommentera

Rögle BK
Angående matchen Rögle - Boden den 23/1. Mycket bra spel i början. Rögle hade verkligen gjort sig förtjänt av överläget. Det var bara det att de skulle tatt Boden än hårdare redan under första perioden. Antagligen behövde Boden lite tid på sig att komma i sin rätta position och känna av Rögles positionsspel. Men det är lätt att vara efterklok.
En sak kan jag säga i alla fall. Rögle måste våga skjuta flera skott mot mål. Det behöver inte vara klara chanser hela tiden. I 2:a och 3:e perioden blev det lite pinsamt. Speciellt då Rögle hade 5 man mot 3.
Ska Rögle kunna mäta sig mot de andra Superallsvenska hockeylagen måste de öva sig mer på målskott.

Det var allez!

Max Larsson
Kommentera

Sv: Lägg ner
Inte för jag har med det att göra kanske men jag tycker det är bra att det finns en hel del här inne som börjat fatta att det inte ska kastas saker på spelare eller in på isen. Släng ut dj...vlarna ur er ishall dom förstör ju ert rykte (det ekanske försent)
Har ni kollat in www.sledgehammers.nu där är alla supporterklubbarna rankade. var har ni hamnat tror ni?? Förvånansvärt högt...
Kommentera

Sv: Publiksiffran
Jag undrar var man ska stoppa in cirka 1800 pers. till?
Kommentera

Sv: Publiksiffran
Håller med , tycker det såg ut som 3113 (mitt tips).
Kommentera

Publiksiffran
På tal om något helt annat.
Var det bara jag som tyckte att den officiella publiksiffran var lite väl låg? Jag skulle nog vilja ha det i trakterna kring 3000, eller strax däröver.
Men det räknades ju 700-800 för mycket i en match i höstas, så det jämnar väl ut sig.
Kommentera

Jajjemen "Alltid där", det gäller att vakta tungan. Speciellt efter en retlig förlust, för då är man lite extra kittslig ;-)
Men givetvis var det ironi/skojeri det där med klokhet. En blinkande smiley betyder ungefär "jag skojar lite".
"No offense given, none taken" som de hade sagt i NHL ;-)
Kommentera

Abdul
Vafanken vad alla målisar får beröm, när dom möter våra gröna hjältar !!
Är dom flesta målvakter så bra som det skrivs i HD, eller är det så att vi saknar en målskytt ??
Jag tror helt klart på det sisstnämnda.
Dom enda forwards som skuter är väl Pelle och Sjöberg !!
Å Sjöberg väntar tyvärr aldeles för länge !
Sjöberg för övrigt undrar jag när det skall lossna för??
Han är ju banne mig (enligt mig) den messt komplette forwarden vi i dagsläget har.
De övriga skall spela in den å snyggast mål verkar vara viktigare, än pissmål !

Nej tacka vet jag lite Abriståga!
Pucken skall in, även målvakten skall göra pucken följe !
Kommentera

Vad var det för uselt med lapplåten? Många på sittplats fick sig ett gott skratt och det hela skedde med glimten i ögat.

Det är bra med utvisningslåtar. Tänk själv: Bättre att höra en finurlig utvisningslåt än att höra folk skrika "domarjävel" för minsta lilla! Toleransnivån hos vissa är alldeles för låg. Man behöver inte gnälla på domaren efter första RBK-utvisningen!
FORTSÄTT MED UTVISNINGSLÅTAR!

Sen vill jag (precis som Gasolin) uppmana ALLA ER som slänger skräp på motståndarna att SLUTA! Osportsligt är vad det är! Och igår blev ju Hinke och Måssa träffade dessutom. Tänk själv hur Ni vill att våra kära RBK:are ska bli bemötta på bortais och handla därefter!
Fortsätter NI kasta saker i SA kanske Rögle får böter och det är väl inte så jäkla smart nu när ekonomin äntligen ser ljus ut?

TÄNK EFTER FÖRE!
Kommentera

Visst ja, glömde en sak.
BRA var också att Clintan gjorde comeback.
Kommentera

BRA är att musiken tonas ner när klacken tar ton.
DÅLIGT är att någon grävt fram fågelsången (ger associationer till
Malmö ishall på 80-talet. Brr...).
USELT i går var att "jag är lapp..." spelades när Boden-spelarna
kom in. Samt försöken att spela "lustig" musik vid utvisningar.
HELST skulle jag faktiskt slippa musik i spelavbrotten
överhuvudtaget.
Kommentera

Rögle, vi ger oss aldrig.......
Saxat från Rögle hemsida:

"Det var ett enormt publiktryck här idag! Det finns ingen klack som är lika bra som Rögles i hela serien! "
Detta sa Jens Näslund efter matchen i går.

Tycker själv också att det var bra tryck i går.
Jag tänker inte ge upp min kamp om Rögle.
Jag tror på detta lag, jag tror på dessa tränarna och jag tror på oss som supportrar att vi kan ge Rögle den berömda "sjätte spelaren" som är vårt jobb att se till att de får.

En sak som Rögle MÅSTE träna: MÅLSKYTTET!!!!!
38-18 i skott i går säger väl allt!!!!!!!!
Rögle gör allting rätt fram till offensiv blå linje, där börjar de göra det för svårt för sig. Man behöver inte dra backen 2-3 gånger. Satsa på skott och ta returer.

För övrigt tror jag att Rögle kan ta en poäng i morgon mot Skellefteå, bara de utnyttjar de chanser de får.
COME ON RÖGLE, COME ON RÖGLE.

Hoppas på full buss på Söndag då vi ska tvåla till Tingsryd så det stänker om det ring och anmäl er nu!!!!!!
Kommentera

Bussresa
glöm inte Tingsryd.det blir buss till Nyköping mer info om tider o pris kommer. ring o anmäl er 0703-960241 till bägge Matcherna.
Kommentera

Här gäller det visst att vakta sin tunga ..... eller så förstod jag inte ironin .. eller så var det inte ironi .. skit samma.
Tycker tonen kunde vara lite vänligare när vi ändå har samma mål.

Tycker trots allt att musiken sköts bättre i år .. att klacken prioriteras bättre än tidigare ..
Kommentera

Du visar ju själv upp en stor klokhet, när du redovisar vad DU inte vill höra ;-)
Det blev lite fel igår, so what? Nästa gång blir det förhoppningsvis bättre. Jag är av den bestämda uppfattningen att även solen har fläckar.
Kommentera

Alla Ni kloka som vet precis vad som ska spelas och när det ska spelas. Varför inte samarbeta istället för att kasta skit på varandra. Vi har ju trots allt samma syfte - vi vill hjälpa Rögle till seger.
Jag är övertygad om att ynglingen som sköter muisken INTE är ute efter att fördärva någon stämning. Vore kanske klokt att ta med honom vid nästa supporterträff.
För egen del slipper jag gärna orgelmusiken och naturligtvis skall klacken priorteras före musiken.

Samarbeta istället för att kasta skit.
Kommentera

Timingen var synnerligen usel i går, vad gäller samspelet klack-dj.
Jag vet inte vem som har officiell förkörsrätt i att ta ton? Men att vräka ut dagispop från mitten av 80-talet samtidigt som klacken försöker skapa stämning, är inget annat än taffligt.
Sen skiter jag i hur man gör i NHL. Detta är Ängelholms Ishall och Allsvenskan.
Att slänga skit på isen under match är förkastligt. Att göra det efter match är lika förkastligt.
Kommentera

Det var länge sen det var sådant tryck i hallen,men du gjorde allt för att förstöra.var har du hittat musiken någonstans? Vi kan lämna ståplats så kan du ta över.det var många som var förbannade igår,spela mindre o bättre musik,har du lånat skivorna av Bertil på Ekebo?
Kommentera

vilken tur ni har
Ni har en sån himla tur som får ha Marcus Sjöberg kan inte han få koma till baka till oss i timrå vi saknar honom här uppe!!!
Kommentera

"är där någon som är sugen på att trycka ner cd-spelaren i halsen på DJ så gör det!"

du tycker inte det är okej att kasta skit på spelarna men på funktionärerna märkar det vara skit samma???
Kommentera

AIA
Det var AIA och inte Rögle supporterklubb som överlämna blommer o paket till Jensa Näslund.
Kommentera

Sv: helveta vad arg jag är!
38-18 blir inte "nästan 30 skott", utan snarare exakt 20 ;-)
Men att vinna skottstatistiken ger inga bonuspoäng. Det borde väl vi veta ;-)
Och att många motståndarmålisar växer fem storlekar när Röglespelare skjuter är ju inget annat än......en sabla osis ;-)

(Galghumor och ironi är ett sätt att bearbeta en förlust)

I Skellefteå har vi inget att förlora. Bara att ösa på. Flyt med puckstudsar och finnande av håligheter i målvakter kommer till den som förtjänar det.
Kommentera

FYFAN VA DÅLIGT!!!
nej detta va ju för jävla svagt av Rögle!!!! Boden spelade ju smart men dom håller ju inte Leksands klas o har svårt att tänka mig att dom håller Lövens klass heller.....Om att inte slå Boden hemma är ju för jävla dåligt!!! Visst vann skotten men hur många va farliga?? Försdta per. va bra resten va inte särsklilt imponerande......Powerplayspelet va ju pinsamt....!!! Tror nog Rögle är det enda laget där backarna inte kan skjuta direkt.. Istället ska det läggas tillrätta o dutta o ha sig... MÅSTE JU FAN SKJUTA DIREKT SÅ MÅLISEN FÅR SIDLEDSFÖRFLYTTNING!!!!!!!Pinsamt ju..... Men det är ju som vanligt när det gäller Rögle: SÄMST NÄR DET GÄLLER!!!!!!
O ge fan i att spela Hansson som back hans ka va forward o inget annat!! så därja Har man anregerat sig lite.... Kämpa nu då för helvete Rögle...
Kommentera

helveta vad arg jag är!
Det är väll fan det att man inte kan ta vara på sina målchaser... rögle vinner skottstatistiken med nästan 30skott... och så gör de bara 3 jävla mål när de kunde ha gjort iaf 5-7 st.... jaja hoppas de tar nya tag på fredag... det kommer bli grymt svårt men jaja...
Kommentera

Ja ge fan i och kasta!!!!

Annars är det ju för dåligt! Detta slutar som förra året... Skellefteå kommer köra över Rögle på fredag. Inga poäng på söndag(fastän man ska dit). Sen kommer löven och då ser det väl likadant ut som det gjorde idag......... Gonatt
Kommentera

Bussresa
häng med till Tingsryd,ring 0703-960241.de behöver vårt stöd,alla till småland.
Kommentera

Lägg ner
Ni som kasta pengar,burkar o annat skit efter matchen mot Bodenspelarna o domarna,vakna för fan! Hinke o Månsson fick skit på sig.ge fan i att kasta saker,det slutar med att Rögle får böter.är där någon som är sugen på att trycka ner cd-spelaren i halsen på DJ så gör det!
Kommentera

Matchbilder Rbk-Boden
Matchbilder upplagda följ länktipset
Från en deppig Belix
Kommentera

« · 49788 · »