1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 37352 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bofors : (
Missa inte Sportspegeln i kväll då Tingsryd - Leksand visar upp sig i TV. Troligen så kommer även TV4 att visa bilder från matchen men det är inte säkert. Troligen så visar de för en gångs skull även resultaten från Allsvenskan. Hela Sverigen kommer alltså att se Rögles "fina" resultat från dagens match.

Go Tigers Go !!!! Vi ses förhoppningsvis i Super Allsvenskan.
Kommentera

Stoppa detta nu! Det far inte bli tvasiffrigt! Vi ligger (lag) tvaa i serien.
Kommentera

INTE TVÅ SIFFRIGT I ALLA FALL!!!!
Kommentera

VA FAN E DET HÄR NU DÅÅÅÅÅ HELVETE
Kommentera

9-0
Kommentera

Hoppas Rögle göra mål nu
Kommentera

Rögle haft svårt med bofors sista tiden
Kommentera

A va faaaan! 8 - 0!!!!!!
Kommentera

Bofors : (
Snälla RÖGLE. Snygga till siffrorna i alla fall!
Det gick för lätt mot Mörrum verkar det som.
Kommentera

Intet ont som inte...
Att det hardnar till lite i toppen bor skapa lite mer spanning efter jul, och darmed hogre publiksiffror. Tycker fortfarande det ser bra ut, med tre hemmamatcher kvar, och manga inbordes moten bland konkurrenterna.
Kommentera

Sv: Erik
Mumin lika kaxig mer ni liger under mot Tingsryd 4-3
Kommentera

Jag menar Mummin
Kommentera

Kom inte till Rögle Gästbok var kaxig Leksand Suppoter
Kommentera

ja, snart är det tvåsiffrigt...
Kommentera

I sju minuter fick han halla nollan, eller rattare sagt fyran. Kom igen nu, Rogle, det borjar bli pinsamt.
Kommentera

...håller med dig trogen. ska man överhuvudtaget vara med i sa och leka behöver man ha två ess i målet. för övrigt är det ju en skandal att se hur orutinerade man är vad det gäller utvisningarna.
och styrspelet är ju under all kritik...får hoppas att lite fet julmat gör alla gott..
Kommentera

Ja granqvist i målet
Kommentera

Erik
Det enda som är bra med detta är ju att Erik för stå i mål han oxå... dåligt att låta Ivarsson stå fast han har en lättare skada..men har man bara haft igång en målvakt har man kanske inga andra alternativ....
Kommentera

Sv: Troja i konkurshot
Dessbattre gar tomtarna daligt pa isen ocksa. Hjalp fran Oskarshamn idag, och kanske ovantad hjalp fran Tranas. For Roglespelarna verkar redan ha tagit jullov...
Kommentera

Sv: Troja i konkurshot
Jag läset det i svt text-tv
Kommentera

Troja i konkurshot
Läste i Aftonbladet att Tomtarna är i brygga, konkursen är nära om inget händer före den 16 jan
Kommentera

suckar
Varför ska det vara så jävla svårt att hålla emot i början...vi ska fan ha revansch för förlusten mot dom hemma.... kom igen nu för fan!!!!
Kommentera

Dessa utvisningar...
Jaha, det var ju kul. Kan inte vara domarens fel att Rogle drabbas av mangder av utvisningar i match efter match.
Kommentera

Sv: Match mot Bofors
Löjliga konspirationsteorier från sockan! Hoppas RBK vinner stort!
Kommentera

Match mot Bofors
Hoppas dom gör bra match i dag
Kommentera

Sv: J20
Bra att J-20 vann över Frölunda
Kommentera

Sv: Hemsida
Lycka till eran match Örebro
Kommentera

Sv: Ge Bofors stryck
Få se ur det går i kväll
Kommentera

Hemsida
Se till att ge Bofors riktigt med stryk idag.
ps.Gå in på min hemsida medlem.tripodnet.nu/HCOrebro/

Forza HC
Kommentera

J20
J20 spöade Frölunda idag.....serieledarna med 3-5, våran vän Sato nätade 3 ggr!!!!!

Frölunda; som Ankan och Arne tycker har en så fin ungdomsverksamhet....
Kommentera

Ge Bofors stryck
Hoppas innerligt att RBK sätter bofors med kaxiga strömberg duktigt på plats. Jag hoppas att det blir Troja, Rögle och Tingsryd som tar dom sista platserna till SA. Fan vilka derby det kommer att bli. Dessutom blir det beydligt dyrare för klubbarna om de ska behöva åka till Karlskoga el Mora
Kommentera

J18 - Linköping imorgon (söndag) 14:30
Ett hett tipps till alla er som inte ska åka upp till Bofors imorgon.

Kom ner till hallen imorgon klockan 14:30, då möter Rögles J18 Linköping i en avgörande match om vilket lag som går till J18 Allsvenskan efter jul tillsammans med Malmö, HV och Frölunda.

Rögle måste vinna medan det räcker med lika för Linköping.

Så kom ut och heja fram morgondagens Rögle till seger.

Ses i hallen 14:30 imorgon eller???
Kommentera

Mörrumsmatchen
Efter att ha varit upprörd över hur någon burit sig åt mot ett barn i Mörrum måste jag även dela ut positiv kritik:

Alla ni som sköter er gör ett jäkligt bra jobb för Rögle! Ni är värdefulla ambassadörer för klubben!

Patrik och Jonas ska även ha mycket beröm för att de knyter samman Röglefans från olika delar av landet! Det gör ju att spelarna kan få support från läktaren nästan överallt i Sverige!
Dessutom bidrar dessa båda herrar i till att skapa positiva kontakter med andra lags supportrar!
Det är precis så det ska vara! Nästan som i Tyskland där fansen mellan de olika lagen umgås även under matcherna där de står sida vid sida och hejar fram sitt lag!

Keep up the good work!
Kommentera

Sv: jaha
Fattar inte varför alla e så intresserade av om det går någon buss eller ej???? För när det kommer till kritan verkar alla ändå åka bil.
Det verkar vara svårt för folk att fatta att buss fixas just nu av EN person o det på privat initiativ. Detta betyder att om folk tjatar om bussar o denna person (Gasolin) fixar bussen så gäller det att folk åker med!! Annars så får buss-fixaren själv hosta upp stålarna för bussen, o det kan jag säga e inte billigt. Så för h-lvete tjata inte om bussar eller dyl om ni ändå inte åker med!!!!!!
Jag blir så j-kla trött på att höra folk fråga om buss hela tiden o att man sen får se efteråt att personerna ändå åkte bil till matchen, när nu buss fixades.
Att åka buss till bortamatch e halva nöjet med hela matchen. Klämma några pilsners, sjunga sönder halsen o träffa andra supporters. Så för f-n se nu till att åka med i bussarna när det väl ordnas!!!!!!!!!!!!!!! (om ni skall till matchen dvs)
Kommentera

Boforsmatchen
Se för f.n till att spela bort Bofors från SA, jag vill inte ha dom med, dom är inte värda det med sin grishockey. Rögle däremot är faktiskt det bästa lag som gästat Leksand den här säsongen.
Kommentera

jaha
Tack för info. Junior :) Hoppas på fler liknande bortaresor.... Hur gick det me busen?? nån som vet..?? Hoppas det blir fler även om jag personligen åkte bil finns det ju matcher man inte kan ta sig till uta buss
Kommentera

Sv: Ny Tråd
Jonas
Kommentera

Sv: TOMTEN ÄR FÖR GAMMAL!!
Macke RBKFAN>> Det var ju bara för att vi hoppade ner i sittplats gångarna så att folket kunde inte se när Starck gjorde mål :o)

Sen var det två gubbar som började vifta med nävarna.

Där har du förklaringen

Ok Patrik. Jag förstår hur du menar
Kommentera

Jesse Ventura:
Antar att det är mig du syftar på? Om det är så, tycker jag du ska gå en kurs i svenska språket och lära dig läsa.
För det andra skiter jag högaktningsfullt i annonyma personer som sitter hemma framför skärmen och fördömer andra, baserat på vad andra annonyma personer påstår i en gästbok.
Du får gärna komma fram till mig och skrika att jag är patetisk, så ska jag förklara för dig, vem av oss som är patetisk.
Kommentera

TOMTEN ÄR FÖR GAMMAL!!
Tjena Röglefans.. Vilken lysande kväll igår.! Bra tryck,klasskillnad på isen o på Läktaren..... Förstår inte varför vi inte fick fortsätta med vår DOLBY SURROUND SOUND ljud när vi va på andra sidan..?? Det va ju inte så att där va mycket folk... hela sverige skrattar. Sedan dom tycker att det va liv igår förstår jhag inte.. Det va ju hur trevligt o lugnt som helst...
Man får väl skrika eller..??? Trevliga Rögle !!!
Kommentera

Sv: Musiken
åhh helsingborg ni vill va som oss gå som oss slå som oss sjunga som oss vi e aia de berömda aia
Kommentera

Musiken
När man tänker efter så är det en sak som är kanon i Mörrum och det är musiken!
Undrar om det bara är i matcherna mot Rögle som man nästan enbart spelar skånska hits?
Kvinnaböske, Östen Warnebring, Trivs me Brogrens "vi haur va´d i Öja" m.fl. Eddie Meduza hör man inte på så många andra hockeyarenor...
Kommentera

Jovisst jag tyckte ju att det var bra tryck!! men att det i vissa lägen var lite osynkat - klacken stod rätt utspridd emellanåt.
Konstigt nog var däremot "gle - - - rö - - - gle - - -" mer tight än den brukar, fast det berodde på att alla var med på hoppandet, och då håller man takten lite bättre :-)
Kommentera

Kan inte riktigt hålla med dej Patrik om att det inte var så bra tryck igår. Tyckte "vi" höll igång hela matchen. Inte många svackor var det. Det var den roligaste matchen på jävligt länge och bra tryck. Tycker synd om er alla andra som inte hade läge att följa me...

Ses
Kommentera

Inte fan såg jag eller hörde jag något om att en liten kille skulle fått en liten smäll...e det så, ja då är det för jävligt.. men som nykter bilkörande får jag nog säga att det är den lugnaste fredagsmatchen på många år!
Kommentera

Tack
Belix: Hälsa och tacka pågen för de fina bilderna!
Tradigt med både det ena och det andra (bilen), men det var ju tur att vi hade 8 skäl att glädjas åt gårdagen :-)
Kommentera

Ingen vettig människa kan försvara att någon lappar till ett barn (om det nu verkligen är sant) - inte ens i fyllan. Självklart tar jag och säkert alla andra avstånd från sådant och beklagar detta!!

I själva klacken var det som Jonas säger ovanligt lugnt för att vara fredagsmatch. Jag lovar er att jag för egen del inte sett någon våldsutövning alls under gårdagen! - alltså inte ett dugg mer än de som sitter hemma framför skärmen och tycker kollektivt illa om oss som var i Mörrum!

Däremot var en hel del yngre rätt packade, vilket gjorde klacken rätt osynkad emellanåt, men eftersom det var så många vuxna, vettiga fans så blev det rätt bra tryck ändå. Den typen av ramsor som Jesse V. nämner förekom bara en gång, men resten tystade direkt ner dem som försökte dra igång sånt.

Återstår då att en liten klick åker med för att spela Allan när man är 14 mil hemifrån. Bl.a. var det några som höll på med att spotta på en röglefan under matchen och en del som försvann efter första perioden - förmodligen hade de sysslat med något dumt och blivit tagna, men detta gjorde de INTE i närheten av vår klack. Gasolin drar ett tungt lass med bussen, men kan inte vara överallt i hallen och leta efter folk.
Lösingen på detta problem är en angelägenhet för RBK som helhet, d.v.s. föreningen och oss alla som är röglefans och INTE BARA FÖR DEM SOM ÅKER PÅ BORTAMATCHERNA!
Kommentera

Hmm vi var ju i Mörum så jag menade hemmaklacken
Kommentera

Jesse. Jag kan tyvärr inte göra annat än hålla med dig. Man får skämmas över vissa mindre smarta konstiga saker som står i klacken och kallar sig fans. Ramsan du nämde fanns i går. Tre av dom tyckte att min rygg var som gjord för att spottas på??? (Den var helt fylld av loskor) Att jag var lämplig att sparka på. Vad ska man säga. Man skäms. Jag tror inte att jag hade blivit bespottad ens om jag ställt mig i bortaklacken. Nu gäller det en mycket lite samling som måste bort från klacken. Nu lugna det sig mycket när Kung Roger bad klacken lugna ner sig. Vi Riktiga supportrar som finns på plats Måste hjälpas åt att få bort drägglet dom bara förstör.
Kommentera

Stämmer det du säger, vilket det säkert gör, så är det skrämmande....Dessutom är det PATETISKT att se vissa personer på det här forumet försvara eller svara undvikande på frågor som gäller RBK-fans svaga agerande. Varför är horribelt uppförande plötsligt helt legitimt när det utförs av personer som håller på rätt hockeylag. Jag är själv 100% RBK:are och kan ibland SKÄMMAS röven av mig när jag står i klacken på bortamatchen när allehanda dravel, tex rasistramsor (bara vita inga svarta för att ta ett exempel), skanderas..Att inte alla här inne tar avstånd från sådana svinerier är synnerligen svagt.
Kommentera

« · 37352 · »