1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 37138 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchstraff
Varför tar ni inte och skriver var en bok om det här? *suck*
Kommentera

Ny Tråd
Jag ber om ursäkt att jag inte la in mitt inlägg på ny tråd. Jag såg själv hur en vuxen kille lappade till en 9-årig kille ( att han var 9 år sades det på läktaren). Som tur var fanns det många trevliga fans oxå. Det är oroväckande att polisen inte kallar det för tillbud, de arbetsinsatser de fick göra ikväll. Vad är då tillbud??? Vid fyra tillfällen fick jag själv se när de handgripligen fick föra ut suportrar från hallen. Men det är kanske jag som överreagerar, eftersom jag inte är på hockey allt för ofta, och när jag varit på hockey (om jag inte ska räknar in ungdomsmatcher) har det varit elitserie matcher, och där har ingen burit sig åt på detta viset.
Kommentera

Slutreplik!
Någon hade tydligen smällt till en 9-åring och om det nu hänt (vilket inte är osannolikt) kan inte ens du snacka bort att det är oproffsigt gjort och att det smutsar ner Rögles namn!

Vi måste alla ta aktivt avstånd från sånt här!
Kommentera

På tal om oproffsighet. Hur smart är det att kommentera något man inte sett själv, på en skala från ett till tio?
Det här var den lugnaste fredagsmatchen på bra många år, med tanke på promillehalten på bortaläktaren. Jag varken såg eller hörde att något skulle ha hänt. Polisen hade inte heller något att tillägga, på en direkt fråga om det varit några "tillbud".
Därmed inte sagt att det Tiina skriver inte hänt. Jag var inte över allt, hela tiden. Tror inte ordningsmakten hade tillåtit ett "segertåg" runt halva hallen i tredje perioden, om det varit oroligt.

Om vi ska återgå till vad denna tråden egentligen skulle handla om (att det ska vara så jävla svårt att klicka på "Ny tråd") så var Danne Wallins matchstraff ett stort skämt. Han blev nerdragen, reste sig upp och gav igen men slaget (cross-checkingen) träffade inte ens. 2 minuter skulle han nog ha belönats med, men så hade ju Sören redan blåst sönder matchen för länge sedan ;-)
Kommentera

Jaha, och så var det dags igen för fansen att smutsa ner Rögles rykte! Så jäkla oproffsigt gjort! Ni som åker på de här matcherna måste tänka på att ni representerar Rögle BK!!
Kommentera

Ang. Matchstraff. Har precis kommit hem efter att varit i Mörrum och tittat på matchen. Rögle spelade mycket fin ishockey, och var en klass bättre än Mörrum. Men när det gäller deras suportrar (har stavat det men ett p för det stämmer bättre) var det något av det värsta jag varit med om. De var inte där för att stödja sitt lag utan bara för att ställa till bråk. När man kan sjunka så lågt att smälla till en 9-årig kille för att han hade en Mörrums tröja på sig, då är man inte mycket värd. Sorgligt!!!
Kommentera

Jo men så länge det bara blir Game-Mis.... så är det ju igen fara
Kommentera

Matchstraff
Verkar börjar bli en vana att dra på sig en matchstraff i slutet av matchen :(
Kommentera

drömslut också !!!!!!
OOOOHH DOM LEKER DOM LEKER DOM LEKER.....
kan man hoppas på tvåsiffrigt nu då
Kommentera

Dromstart
Det tog inte lang tid for Karma att hitta ratt i den har matchen ocksa. Och tydligen smittade han av sig pa en annan back. Harligt, Rogle!!!
Kommentera

Sv: Heja Rögle
Va' kul Erjöb! Då får vi väl komma upp och hälsa på i jan-feb igen då ;-)
Men för säkerhets skull kan ni ju ta och vinna resterande 7 matcher i denna serien. Finns väl ingen anledning att tappa poäng nu, när ni inte gjort det innan?
Kommentera

Vi ska till Superallsvenskan
Vi ska till Elitserien, igen!
Kommentera

Sv: Larssons avstängning
Martin har ju visat att han är uppgiften mogen i tidigare matcher. Kamperar med "Stöppe" i kväll. Det blir nog bra...
...men har vi inte en back för lite egentligen?
Om en är borta, av olika anledningar, så är det bara sex kvar. Vem är åttonde back? Hansson? Det går ju inte när vi har tre forwards på skadelistan. Ajajajajaj, hoppas alla får vara friska, hela och o-avstängda framöver ;-)
Kommentera

Larssons avstängning
Ja, vad ska man säja?
Jag tycker nog att man ska vara glad att det inte blev längre tid ändå. Förhoppningsvis växer de andra backarna med uppgiften nu när han är borta
Kommentera

Därför att det är det klart bästa laget vi sett i Leksand den här säsongen.
Kommentera

Heja Rögle
Rögle skall med till Superallsvenskan, Varför???
Kommentera

Sv: Laxmeny
Lax kan ju tillredas på så många sätt. Alla har sin speciella tjusning. Dessutom är det nyttigt med fisk.
Att tillreda lax är ju också så himla enkelt. Senast jag misslyckades med en laxrätt var säsongen 97-98 (tror jag).
Alltid när jag käkat lax mår jag så otroligt bra efteråt. Man blir helt enkelt lugn, nöjd och balanserad efter lax.
Men det är viktigt att göra sig av med laxrenset så snabbt som möjligt efter det att man ätit färdigt. Det börjar lukta unket ganska snabbt.
Kvällen lax-tips:
Laxkotlett som fräses upp lite lätt i stekpanna. Salta och peppra. Servera med kokt potatis och en smarrig sås. Garnera med citronskiva och dill. Ett torrt vitt vin passa bra till, men det går lika bra med en källarkall pilsner.
Denna rätt är enkel och går snabbt att tillaga. Max en period. Dessutom kan man i lugn och ro njuta av mättnadskänslan. Ingen risk för orolig mage och en massa syra som bubblar upp i halsen.
Det är annars lätt hänt vid andra anrättningar, såsom Turbolax, Flax-lax eller Svartvitrandig hemmalax.
Kommentera

Sv: Laxmeny
Låter som en vettig idé!!
Kommentera

Laxmeny
Med tanke på att det är julbordstider och match mot Mörrum finns en gemensam nämnare: Lax!!
Hur tillreder man en lax bäst ?
Röker man den, gravar man den eller gör man helt enkelt paté av den ?
Mitt förslag är: Tugga den snabbt och spotta ut resterna framför en framrusande ismaskin. :-)
Kommentera

Sv: Ljud- och/eller bildklipp
Jo, det stämmer... vi på rogle.com har lite smått och gott att välja på där...
Kommentera

kolla på rogle.com dom har också litta o välja på där
Kommentera

buss till Mörrum
det ska bli full buss till mörrum i morgon så vi kan dominera även där!!!!!!! både på isen och läktaren!
Kommentera

Jag vill minnas att det finns en skärmsläckare på rfn:s sida som heter 6:39 som innehäller lite audiovisuella godbitar. Hittar Du inte den där, så skall jag se om jag kan hitta den.
Kommentera

Ljud- och/eller bildklipp
Nyss hemkommen fran karaoke borta i Japanland, dar "haller pa RBK, haller pa RBK" blev ett av inslagen. Undrar om det finns klipp nagonstans pa natet med hejaramsor, eller annu battre lite matchbilder, ex Hakan Perssons mal.
Kommentera

bussresa
kom igen o häng med till mörrum ring 0703-960241
Kommentera

Japp det stämmer, domaren fick sig en pärla.
Kommentera

Fick inte Larsson in en högerkrok på linjemannen mitt i bråket? Kanske var det därför han blev avstängd...
Kommentera

Hmm absolut ingen höjdar match. Men jag kan inte hålla med Sune om att Troja försöker spela hockey. Massa icing puckar som vanligt. Dock inte lika många som det brukar bli.

Kom igen nu alla och häng med bussen. Ska kanske själv inte säga något för jag ska åka bil men kom igen nu så festar vi loss i Mörrum. Måste bli fler än vad vi var i senaste matchen mot Tingsryd. RING gasolin NU..!!!! Det är en order..
Kommentera

Nog var det Larsson som fäktade bäst och mest i slutet av det slagsmålet, men hade inte linjedomaren hunnit mellan när Green var på väg efter Larsson ut i spelargången, hade det nog kunnat sluta på ett annat sätt. Fast det hade vi ju inte fått se ;-)
Härligt Larsson! Tar ingen skit från en Trojajunior.
Kommentera

Matchstraff
Swehockey har i efterhand lagt till uppgifterna om matchstraffen på Daniel Larsson och Tomte-Green.
Pratade med folk på plats som sa att det var ett j*kla rallarslagsmål.
Fick då även reda på att Larsson kommer att bli avstängd åtminstone nästa match, medan Green får spela. Oförståeligt enligt de jag pratat med.
Kommentera

Sv: Krossa Troja
Bara 2020 pa laktarna. Viktig match, derby, sista hemmamatchen innan uppehallet. Nog borde publiksiffran vara lite hogre.
Kommentera

Pust !!!
Då var det klart...
Ser ut att kunna bli 7 poäng ner till 5:e platsen.
Kommentera

fan vad gött med en tre-poängare
Kommentera

Jag har för mig det......eller så har jag drömt det bara.
Kommentera

Underbart! Attonde raka trepoangaren hemma. Borjar bli en riktigt fin svit. Fint om Leksand och Halmstad haller undan.
Kommentera

redovisas time-outer?
Kommentera

Borde det inte vara slut snart ??
Inga Time-Outer heller hittills.
Kommentera

Kom igen då....sätt den i tom bur !!!
Kommentera

56.56 - tyvärr blev det inte något du önskade utan istället en rögle-utvisning. Håll ihop det nu i boxplayet.
Kommentera

3 minuter kvar....men det var inte så jag ville få reda på det.
Strandberg åker ut för knätackling.
Kommentera

En av fa nackdelar med swehockey. En tidsangivelse da och da hade inte skadat. Undrar lite over publiksiffran ikvall.
Kommentera

Håller med...
Kan vi inte få ett Röglemål eller en Trojautvisning för att se hur långt det gått ??
Kommentera

Det har inte hänt mycket sedan reduceringen, det skulle vara djävligt intressant att veta hur lång tid det är kvar?
Kommentera

Det är inte nyttigt att sitta här och följa onlinen...Jag har snart slitit ut min F5 tangent. :-)
Kommentera

I så fall blir Jesse utan pengar idag. :(
Kommentera

Japan ligger atta timmar fore Angelholmsk tid, vlket paverkar studieformagan dagen efter. Men det ar det vart. :)
Laste i en tidning idag om en malvakt i japanska fotbollsligan, som nasta sasong bara kommer fa lon nar han hallit nollan.
Undrar om Jesse har samma kontrakt...
Kommentera

Neeeeeeeeejjj..

Reducering, kom igen nu Rögle. Sätt nu 4-1 och avgör alltihopa.
Kommentera

Kanske en ny skyttekung har fötts.. :-)
Skadar sig fler forwards flyttas helt enkelt Karma upp.
Kommentera

Det var en bra krönika du skrev, hur många timmar före är ni i Japan, 7-8 eller?
Kommentera

Tack, Karma :)
Kommentera

« · 37138 · »