1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Forum

« · 53853 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Röglesupporter
Var inne o läste här lite. Tråkigt att det inte går att göra någonting åt era j*lar som förstör för hela Rögle. Men det börjar ju "pyra" lite nu Gasolin o Mygel m.fl. Stå på er! Hoppas på en bättre klack till hösten vi ses då ju!!
Kommentera

Lund/Malmö
Är det någon av Lund/Malmö människorna som skall upp till Isladan på onsdag?? Om eventuell plats finns i någon bil så är jag intresserad av att hänga på. Givetvis betalar jag.
Kommentera

RBK- TAIF
Kommer inte bli lika enkel som de andra matcher som vi spelat mot dem. De är jäkligt taggade och Rögle är sugna på revanch så det kommer bli en tuff och het match.

Om det inte blir 3 poäng, kommer det bli svårt att klara ta en Play-Off plats.

Eller?

Vi älskar RÖGLE!
Kommentera

Läste....
Detta läste jag långt bak i en gästbok. Ganska rolig läsning.

"Södra allsvenskan är ju ett par klasser sämre än Norra..det ser ut som endast Leksand kommer att ha nåt att säga till om i SA och KS..eller har dom det? Björklöven ser onekligen starka ut!!såg dom en match, man kan tro dom redan nu spelar i ES. En mycket mäktig klack och ett riktigt vasst lag..snabba och starka.. "

Ja, inte många rätt den personen hade.. Hehe
Kommentera

Sv: Satoh
Nu försöker vi glömma skiten som hände i Fredags och ser fram emot Tingsryd på Onsdag.

RBK har ju ett rejält övertag på Taif så allt annat än en vinst är en missräkning. Det är ett MÅSTE att undvika de 2 sista platserna. Serien är rekord jämn, men hoppas verkligen inte Rögle behöver vika ner sig.
Kommentera

Sv: Satoh
Satoh är en riktig lirare! Snabbare än självaste Ove Molin (Hultgren intygar det) och gör den ena dragningen läckrare än den andra! I matchen mot Luleå gjorde han ett äkta foppamål! Hur grym som helst! Och han är faktiskt bättre än average-Japanen i det fysiska spelet.
Kommentera

Sv: Buss
Tja jag håller med dig till 100% om matchen i fredags..
Men jag har en fråga finns det någon chans att man skulle kunna åka med i minibussen för mitt intresse e som ditt säkert också e heja fram rögle till seger efter seger.Jag bor i Ängelholm och var med sist i Nyköping och var inte en av de som slogs, men det e synd att vi inte fick samma stämning som sist i Tingsryd då hade vi skoj Men ha det bra////Danne
Men du kan väll höra av dig för jag hänger med om det går bra du kan nå mig på [email protected] och 0739953768 Ha det jätte gött så länge men vi synes väll på onsdag///Danne
Kommentera

Sv: FÖRBANNAD
Några officiella kommentarer ska vi nog inte förvänta oss. Det har hänt, men då har det varit i stil med: -Bråkstakarna är inte vårt problem!
Detta är en helt enastående attityd. Ner med huvudet i sanden och när man tittar upp igen har det förhoppningsvis blåst över.

Håller med ”Bortamatch”. Jag följer inte dryga femtiotalet A-lagsmatcher om året för att riskera att få på skallen av någon som utger sig att vara av samma skrot och korn som jag själv. Glöm det! I stället gör man som femtiotalet andra nu senast, knyter näven i fickan och mumlar något i stil med: -Vilka jävla idioter.
Samtidigt så mår man så fruktansvärt dåligt av att stå och se eländet, att viljan och ambitionen att stötta laget kraftigt decimeras. Jag blir till ”en i mängden” av dom som bara ställer till jävelskap. Halvvägs in i första perioden vet jag, oavsett resultatet i matchen, att bråk, fylla och misshandel det enda som det kommer att snackas om efteråt.
Detta är huvudanledningen till att jag, och så många med mig, väljer alternativa färdmedel till bortamatcher. Tyvärr! Jag hade spytt om jag varit tvungen att sitta i 45 mil och lyssna på de enorma bravaderna man åstadkommit.
Nä, då är det så förbannat mycket roligare att bilda tvåmannaklack i Oskarshamn eller femmanna i Stångebro.

Hur mycket av matchen fick Otto se? Inte många minuter, eftersom han hade fullt upp med att försöka kontrollera denna lilla tragiska samling individer, som var med enbart för att uppfylla sitt eget snedvridna och beklämmande syfte.
Han ska ha all credit för sina uppriktiga försök att i stort sett ensam försöka hålla Röglefanan högt, men det var ett företag som var dömt att misslyckas.
Och med den enorma uppbackning som ges från föreningen, är det lätt att förstå om Otto ger upp.

Rögle BK lär nog överleva det här, men själen har fått sig ytterligare en knäck. Synd att ingen ser det bara!

Supporters, det är nog något som katten kommer släpandes med.
Kommentera

BIK-BIK
Jens Näslund fick matchstraff idag.
Lär ha rykt ihop med Daniel Westin efter en slashing...
Hett däruppe i norr.
Står 3-2 till norrbottningarna rn bit in på tredje
Kommentera

jaha
Jaha då fick man veta att det ballade ur i nyköping .. Inte bra
Men direkt pinsamt att ställa en bortaklack tillsammasn med hemmapublik!!!!!!!!! Speciellt en fredagsmatch!! Men det ursäktar ju inte beteendet....... Är ju inte bra att Gasolin tröttnat på att fixa buss . Självklart förstår man han. Men nu när det går så bra för klacken så är ju detta en spark på ett känsligt ställe.
Men fakta är ju att det va enligt gasolin 7 personer som betedde sig illa o inte alla! Måste ju sägas. O sedan att såga ALLA helsingborgare är ju huvudlöst! Fakta är ju att helsingborgarna är dom som sjunger mest o bäst o behövs helt klart i klacken....
Väntar nyfiket på va som sägs imorgon på mötet....Hoppas på att någon som ska dit seda berättar va som sades....
Kommentera

Satoh
Är det någon här som sett Mr Satoh spela och i så fall kan ge mig en rapport om hur bra killen är och vilken spelstil han ligger inne med. Utifrån de siffror man sett den killen prestera den senaste tiden (2 mål även idag tex) så är det ju mkt olyckligt om han går förlorad för RBK efter säsongen. Känns som operation övertalning borde inledas ordentligt.
Kommentera

Var är den offentliga kommentaren från Rögle???

Kanske är det tid att hjälpa till (tjäna pengar) att organisera bussresor och stödja de verkliga fansen, så att vi slipper de överspända halvfigurerna som beter sig som en skock apor framför en bananklase.

Det är så fruktansvärt patetiskt att se dom stå och hoppa med knutna nävar framför en ett gäng med trevliga människor från Nyköping, som precis som vi är ute för att ta lite luft i pausen. Det ända som hindrar Er från att flyga på oskyldiga människor är poliserna som står emellan (alkolistvarning).

Man kan ju fråga sig vad jag kunde gjort själv, antagligen en hel del, men jag ville inte ha på truten denna kvällen heller, och eftersom dessa mänsklighetens rektumkryp hellre talar med händer än med läppar avstår jag gärna.

Nä Rögle vakna nu eller tappa en stor del av klubbens attraktionsvärde, rögles supportrar i med och motgång (i detta fall alla utom sju stycken).

Trevliga Rögle
Kommentera

Var är den offentliga kommentaren fråm Rögle???

Kanske är det tid att hjälpa till (tjäna pengar) att organisera bussresor och städja de verkliga fansen, så att vi slipper de överspända halvfigurerna som beter sig som en skock apor framför en bananklase.

Det är så fruktansvärt patetiskt att se dom stå och hoppa med knutna nävar framför en ett gäng med trevliga människor från Nyköping som precis som vi är ute för att ta lite luft i pausen. Det ända som hindrar Er från att flyga på oskyldiga människor är poliserna som står emellan (alkolistvarning).

Man kan ju fråga sig vad jag kunde gjort själv, antagligen en hel del, men jag ville inte ha på truten denna kvällen heller, och eftersom dessa mänsklighetens rektumkryp hellre talar med händer än med läppar avstår jag gärna.

Nä Rögle vakna nu eller tappa en stor del av klubbens attraktionsvärde, rögles supportrar i med och motgång (i detta fall alla utom sju stycken).

Trevliga Rögle
Kommentera

Hälge: Problemet hos oss är att det inte finns någon organiserad klack som anordnar några bortaresor. Att vi har fått buss nu några bortamatcher är tackvare en persons handlande. Han har lagt ner sin egna fritid o pengar för att fixa så att vi har kunnat åka på bortamatcher tillsammans. Förstår att han inte pallar mer nu. Detta är ingen ny företeelse på Rögles bortamatcher. Jag tycker faktiskt att Rögle ska börja agera på något sätt. I längden så är det deras rykte som skadas och alltså deras marknadsföring. Ett samarbete med HIF hade varit ett alternativ eftersom det är samma ap-pack som har varit o förstört på HIF matcher som är med på våra bortamatcher.

Vad gäller Sjöberg så släpper vi absolut inte honom innan hans kontrakt har gått ut (efter nästa säsong). Vi behöver honom i kvalserien mot just Timrå :)
Kommentera

sjöberg bäst
skulle vi kunna få till baka sjöberg till oss i timrå???
Kommentera

Jag vet inte hur det är hos andra klubbar,men i Timrå måste man vara medlem i supporterklubben för att få åka med på dom organiserade bortaresorna.
Då har man ju namn på dom som är med iaf.....men det är ju så att det kan komma andra som har åkt bil också.
Synd och skam att det finns såna "supportrar" som bara förstör..
Lycka till i fortsättningen..
Kommentera

Tycker att det är jävligt synd nu när vi Röglesupportrar fått så mycket positiv uppmärksammhet på sista tiden!! Så många som verkligen vill visa hockeysverige vad rögle publiken kan!! Som mot Björklöven, där ståplats hjälpte RBK att vinna! Så kommer det några idioter som inte kan ens rabbla upp första femman och sabbar allting! Fan, håll er hemma! Ert uppförande får mig (som inte ens var med i nkp) att skämmas! Va fan ska jag skämmas för, jag har aldrig bråkat, jag har aldrig heilat, det skiter alla andra i, jag är ju röglesupporter! Hoppas att Hansson och co fattar att på onsdag är det bara sanna fanns på ståplats!!!
Kommentera

Visa foto
Jag håller med dej Televinken.En ursäkt är det minsta man kan begära.Jag hoppas att detta inte påverkar laget för mycket.
Kommentera

Sv: Visa fotografi.....
Dom ska portas från ALLA arenor i 5 år, så kanske dom lär sej att uppföra sej som en riktig människa.
Kommentera

Visa fotografi.....
Det är verkligen en stor skam att det ska vara så att ett par personer sumpar för alla andra...det är så typiskt.

Fram med kort på dessa idioter eller varför inte be dem inför nästa hemma match be hela Rögle publiken om ursäkt för sitt beteende. Tycker att ni som var med ska peka ut dessa och ställa dem till svars annars vägra dem att åka med supporterbussen.

Hel sjukt....vilka svin...

Är man ett röglefans när man pajar bilar och skrämmer livet av folk och barn bör man ju spärras in och få behandling på St: Maria.
Kommentera

Jag kan förstå att ni är förbannade.Vi har varit förskonade från bråck häruppe. Jag kan hålla med om att de kanske är lite naivt att låta hemmasupporters stå i bortaklacken.Men det har ju funkat hittils. Jag tyckerdet är tråkigt det som hänt.men vi vet att det är en liten skara som alltid ställer till med bråk. Ni andra som sköter er får föga uppmärksamhet. Majoriteten var trevlig och vi ser fram imot att få åka till Ängelholm. Där får vi det nog inte lätt! Kul att serien är så jämn och Lycka Till i fortsättningen!
Kommentera

FÖRBANNAD
Då har man vaknat efter en natt i bilen.Och det första man tänker på e packet som bråkade igår.Så jävla meningslöst.När man startade resan mot Nyköping vid 12 tiden så var stämningen på topp.Det varade i 10min in i första perioden!Jag tycker iofs att det var dåligt att man tillät hemmapublik att stå på bortasektionen.Men det ursäktar inte uppförandet hoss vissa Röglefans!Jag tycker verkligen synd om grabbarna som ordnade bussresan.Packet kan bli hemma hädanefter.Samtidigt vill jag tacka de Nyköpingsfansen som välkommnade oss då vi anlände till ishallen.En eloge till er!Och till packet vill jag säga TACK.TACK för att ni sabbade kvällen.Tack så jävla mycket!Känns verkligen inspirerande att följa RBK på bortamatcherna,NOT!
Kommentera

OBS
Tyvärr måste man meddela att det räckte inte med bråket som var mellan 1:a o 2:a perioden utan att bilar bucklades o bråk på parkeringen efter matchen, inte ens småbarn var ifred. Rögle som klubb o supporterklubben måste ta tag i det här nu. I all välmening annars är risken den att ni får ett så dåligt rykte att ingen vill ta emot er. Hoppas på det bästa.
Kommentera

Referatet..
När kommer det upp ett referat från matchen igår på den offciella OE???

Vill höra hinkes kommentar..=)
Kommentera

Håller fullständigt med dig Patrik. Det är dags att det händer nåt!
Jag skiter fullständigt i vad vissa omogna personer har för politiska åsikter, SÅ LÄNGE DE HÅLLER DET UTANFÖR VÅRT LAG! Samma sak med de som verkar ha problem med att följa en match utan att de måste börja slåss med någon, de får gärna slåss så mkt de vill med grisar eller vad som helst, BARA DE INTE GÖR DET DÅ VÅRT LAG SPELAR. Om ni inte e där för att stötta vårt kära Rögle o heja fram det till seger så kan ni dra åt helvete för allt vad jag vet.
Jag tycker att Rögle har ett stort ansvar i att försöka få bort detta pack. Kan de inte prata med HIF o lära sig av vad de har gjort. För det är med största sannolikhet samma personer som nu är portade från Olympia som åker runt på Rögles matcher som några parasiter o förstör för oss andra supportrar o laget i sig.

Hade varit väldigt intressant om någon av bråkstakarna o nasse-svinen skulle kunna komma in här i Gästboken o försvara sina handlingar. Men antingen så är de väl för fega för detta eller så når deras intelligens inte upp till den nivån så att de kan hantera en dator.

VI ÄLSKAR RÖGLE!!!!!
Kommentera

Sofkey: Jag håller med dej till 100%. Det ska INTE behövas att samhället ska slänga ut tusentals onödiga skattepengar för att en del sak få leva ut sina huliganfasoner!
Men jag säger samtidigt grattis till bråkstakarna! Nu har ni tydligen knäckt Otto också, som ställt upp för er och fixat allt praktiskt med buss och så. På samma sätt har ni kört slut på andra som ställt upp för er - eller rättare sagt för att Rögle ska få ett starkt stöd på bortaplan.
Jag kan inte annat än beklaga att det inte finns en levande, aktiv supporterklubb, inga matchvärdar, inga organiserade bussresor (nu när klubben i så många andra sammanhang värdesätter klackens betydelse för att vända en match)
Det håller inte att sticka huvudet i sanden.
Den enda möjligheten är att Rögle själva ordnar buss, där enbart medlemmar får åka med, och där nolltolerans gäller. Inga rasistramsor, nävar i luften, huliganfasoner m.m. för då får man aldrig mer följa med!
Men VEM vill ta tag i problemet???
Kommentera

Röglesupporter
Besviken Röglesupporter skriver i NH:s gästbok att det inte fanns funktionärer, publikvärdar, vakter eller polis vid Rögles klack. Ska detta vara nödvändigt ? Jag vet inte hur många som var med upp till Nyköping, men att det var 15-20 st som var med att bråka o provocera fram bråk det vet jag.Såg det med egna ögon. Synd om dom som kom för att se en bra o spännande match.Detta svineri o dåliga uppträdande har vi inte upplevt sen LHC (Linköping) o dess svans "besökte" oss för 10-15 år sen. Synd om Rögle o dess hockeyintresserade att denna svans skämmer ut er. Jag o många med mej vill inte se er i Nyköping igen. För övrigt så blir det hård kamp om vem som tar play off platserna. Hoppas givetvis på NH 90. Sofkey,Nyköping
Kommentera

Sv: Buss
Det e bra det du har gjort Gasolin. Tack för att du tog tag i allt även om det inte funkar nu längre.
Kommentera

Buss
Det var sista gången jag ordna buss, vi var 25 st i vår buss, jag tyckte om 17-18 man resten kan dra åt helvete. jag tog tag i detta med att ordna buss´i höstas, det har funkat bra, men i Nyköping blev det helt fel, nu skiter jag i att fixa buss, sorry jag åker inte 45 mil för att bete mig som ett svin, Pelle o Hansson skämdes på våra vägar. tack till Hyllinge Buss som har ställt upp för oss.... tyvärr har inte vi ställt upp för dom... tack BAGARN...... JAG ÅKER MINIBUSS MED MINA VÄNNER FRÅN LAHOLM... Tack OTTO... jag älskar Rögle
Kommentera

Serien
Denna Superallsvenska är löjligt jämn! Nästan lite kusligt.
Kommentera

Sv: Röglesupporter gjorde Hitlerhälsningar
Klart att merparten av oss Rögle-fans oxå är förbannade. Vi vill absolut inte bli associerade med detta pack o inte heller de som ställde till bråk i Nyköping heller. Men vad ska vi göra???? De är allt som oftast inte på hemmamatcherna o om de av någon anledning är där (de verkar inte vara speciellt intresserade av hockeyn) så visar de inte dessa tendenser där. Eftersom vi inte har någon organiserad klack eller dyl så har vi inget sätt att försöka hindra att dessa tar sig till bortamatcherna, där Tingsryd o Troja är de stora högrisk matcherna.
Har du själv något bra förslag Max?? Att skriva här i gästboken är totalt meningslöst.
Kommentera

Röglesupporter gjorde Hitlerhälsningar
Jag vill först citera det jag läste i Metro 2002-01-31:

Supporter anmäld för Hitlerhälsning

Rättsligt: En person från ishockeyklubben Rögles hejarklack har polisanmälts för hets mot folkgrupp. Under matchen Tingsryd-Rögle i söndags gjorde mannen flera gånger Hitlerhälsningar.
Trots att en polis på plats upprepade gånger uppmanade honom att sluta fortsatte han. Nu har polismannen anmält händelsen, rapporterar Sveriges Radio Kronoberg.

Metro 2002-01-31

Att läsa detta förvånar mig inte direkt. Man vet ju att Rögles hejarklack är en av Sveriges våldsammaste, det är ju ingen nyhet. Men att den nu även blir ansedd som en rasistvänlig hejarklack gör mig så förbannad att jag inte ens kan prata! Och att ingen på denna community ens har nämnt händelsen gör det inte heller mycket bättre.
Man kan undra vad politikerna i Ängelholm lägger sina skolpengar någonstans för någon förståelse för det som hände i Tyskland under 30- och 40-talen kom inte denna Röglesupporter/eller dessa supportrar ens i åtanke om. Men det är ju ofta så med små "bondhålor" där intelligenskvoten oftast är lägre och såna här tankegångar får råda fritt utan att någon ens vågar säga eller göra något åt det!

Det är förargligt att ett lag som Rögle ska dras med en hejarklack som i princip godtar vad som helst som hojtas på läktarna! Nu säger jag inte att hela klacken är dålig men vissa principer bör ju finnas! Skärpning!

Vänligen men bestämt

Max Larsson
Kommentera

Sv: Online
Tråkigt att rögle förlorade men det är lika bra att Tingsryd får
sota för det i nästa omgång.
Rögle, det kvittar vad som sker ..........................
Kommentera

alla lag slår ju alla i dena serien ju!!!!vänta tills nyköping kommer till ängelholm så ska vi nog se att det blir kross till rbk...ojoj ligger inte rögle före nyköping trors oturs förlusten???hmm ha det gott
Kommentera

Vad skönta att vinna mot Rögle!
4-3.Tre poäng!
Kommentera

Revansch!
Så satan i de på Onsdag!

piss NH
Kommentera

Vad i hela h-lvete
Jaha vad händer borta i flygplanshangaren i smålands skogarna????
Svartjobbarna spöar ju Leksand!!!!!!!!!!!
Kommentera

Läste på 1.90 GB, står att det är bråk i Rögles Klack. Någon som har hört vilka det är?
Kommentera

2-4 Rögle tar Time out.Det behövs!
Kommentera

2-3 till Nyköping.Krossa Rögele!
Kommentera

Kom igen nu Rögle...

Rögle vi ger oss aldrig ............
Kommentera

Javisst, jag uppdaterar onlinen med jämna mellanrum.
Två personen i hallen ringer in rapporter.
rätt jämn och rättvist med 2-2...
Kommentera

Är det någon som fått match rapporter från någon på plats? Hade varit intressant att veta spelfördelningen
Kommentera

fan 1-1
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa 0-1 D. Wallin
Kommentera

In på chatten nu alla!
Kommentera

Mitt tips: Nyköping- RBK 2-4
Kommentera

Patrik: bra :)

Hoppas att det inte blir 1 - 2. Vi behöver börja lite mer mål. Målsnålaste laget i SA än så länge

Vi säger 1 - 5 istället :)
Kommentera

Javisst!
Det är bara att gå in på "chat" och logga in där.
Själva onlinerapporteringen kör igång strax före matchstart.
Kommentera

hade varit göt...

vad tror vi de blir i kväll? 1-2?
Kommentera

« · 53853 · »